При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за идеи)

Потребителски аватар
teou
наборник
Мнения: 49
Регистриран на: пет ное 25, 2011 1:06 pm
Град: София
Кара: 405 GR (двигател 1.6 xu5j Marelli 8p.13)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Контакти:

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот teou » вт май 22, 2012 8:20 pm

Доколкото ми е известно, колата чисти старите грешки при сваляне на акумулатора, което е малко тъпо. Което може би е по-добре, чисти и калибрацията на ЕКУ-то.

Иначе за протокола - днес също карах и грубия проблем (да паднат драстично обороти, да гасне, да не мога да запаля сутрин) не се е появявал, но не мога да кажа, че колата мърка като коте. Претриса и вибрира на моменти повече от нормалното. Налях чистачката за инжекторите.

За датчика за въздуха - доколкото разбрах от хората от Авторай - да за външния въздух е, но според тях не е съществено. Павел във Вилхем Пик за този датчик с неговия четец (друг модел беше) нищо не ми е казвал.

Ще карам така сега само на бензин поне докато изразходвам този с добавката и налея пресен, ще покарам 1-2 дена и с пресния бензин и после ще се престраша да превключа и на газ и ще ви кажа резултатите след някой друг ден.

Напълно е възможно проблема да е бил от няколко неща и след основния ремонт на двигателя да намалее или да се промени. Факт е, че след прекалибрацията на бензин сега вече 3 дни не е гаснала. Макар че и преди някой път изкарваше и по седмица без да си покаже рогата.

krasi67floyd
наборник
Мнения: 13
Регистриран на: съб юни 25, 2011 8:03 pm
Град: СОФИЯ
Кара: ПЕЖО 405 1.8I-92г.

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот krasi67floyd » пон юни 25, 2012 10:40 pm

има ли подобрение?

Потребителски аватар
teou
наборник
Мнения: 49
Регистриран на: пет ное 25, 2011 1:06 pm
Град: София
Кара: 405 GR (двигател 1.6 xu5j Marelli 8p.13)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Контакти:

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот teou » пон сеп 03, 2012 4:44 pm

Бях я позабравил тази тема. Проблема всъщност се влоши. Известно подобрение имаше само при супер оптимални условия, т.е. съвсем пресен бензин, с присадка, прекалибриран компютър, каране само на бензин, в топло време. Но никога не се оправи. Сега даже е по-зле, днеска само на бензин карах, и като пуснах климатика гаснеше като изключа от скорост. Като дойде зима явно няма да се кара, тя и сега сутрин едвам пали (в смисъл трябва да се форсира и да й се помага).

Последно ходих на диагностика в Мотоман (на ген. Данаил Николаев, зад ИСУЛ). Тия между другото горещо ги препоръчвам, особено ако електрониката ви е Бош. Бяха първите, който закачиха колата на 2 букси едновременно + газ анализатор и си играха 1 час. И техните компютри доста повече показатели виждаха, спряма предните диагностики.

Установиха, че вероятно са позапушени инжекторите до някаква степен, казаха ми да налея присадка някаква REDEX, да прекалибрирам и ако не се оправи да си преценя дали искам да чистят инжекторите с ултразвук, защото щяло да е драматично. Ако нещо се скапе няма намиране вече, защото освен, че колата е с Марели инжекцион е и iaw 8p.13, човека каза, ако се наложи да се сменя някое уплътнение тия са различни и от нищо не може да се пригоди, трябва да се намери баш същото и ще е приключение.... и едва след като се изчистят инжектори да се мисли за смяна на ЕКУ.

Но не мисля, че това е точно проблема. Напълно им вярвам, че са позапушени инжекторите, но според мен тежката драма е другаде. Направих грешката да докарам колата от нас в Борово до там (както стана и с другите диагностици) и респективно те гледаха една добре загряла кола, която общо взето работи нормално, макар и леко неравномерно (ок, неравномерното напълно възможно да е от инжектори). ТЕЖКАТА ДРАМА, която става сутрин на студен двигател, те не я видяха. Трябваше да я закарам предната вечер пред сервиза и на другия ден да ида с адския транспорт до сервиза, ама късно ми дойде акъла.

Между другото извади свещ, беше ок, викам кабелите да проверим - не можело да е кабел.


След като автомобила може да работи относитерно нормално в даден момент Х, и не - в друг момент У , и промяната между тия две състояния става относително бързо и в двата случая и има случаен до голяма степен характер + закономерност да е по-често при студен двигател, аз лично се съмнявам, че е нещо основно и фундаментално в самия принцип на работа на двигателя. По-логично е да е нещо, което може да "прецъква" - да окъсява някъде ако е електрическо или да се заклещва, ако е механично. Мисля си за датчика за дроселовата клапа (при положение, че стъпковото моторче е чисто ново!). Чета някакви теми и легенди за тоя датчик в този и в други форуми.
В този смисъл това за инжекторите не ми се връзва - от какво може в един момент да са запушени, а 10 минути по-късно - не, аз да не съм налял шлюпки от фъстъци в тоя резервоар все пак...

Но честно казано малко се въздържам вече да правя всичко, което ми кажат. Защото дотук съм дал около 400 лв за доказано ненужни ремонти - 100 лв стъпково моторче при Алекс, 200 лв датчик скоростна кутия при Павката... абе малко се дразня на методиката "проба-грешка", изпълнена от професионалисти.

btzvetanov
сержант
сержант
Мнения: 461
Регистриран на: съб сеп 19, 2009 8:14 am
Град: София
Кара: FORD FOCUS 1.6(Zetec SE) комби
Has thanked: 26 times
Been thanked: 53 times

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот btzvetanov » вт сеп 04, 2012 7:12 am

Колега, това лято имах аналогични проблеми - прекъсване тресене, колебае температурата, пуши от ауспухя един път го има друг път го няма (карам само на бензин). Понеже от 2 години карах без стъпков мотор, смених и това чудо на техниката (100лв), но проблемите останаха (от горните постове разбарах, че си сменил моторчето за празен ход). Реших си проблема със смяна на високоволтовите кабели за свещите. Оказа се, че и масата към купето се крепи на няколко жички (дебелия кабел под акумулатора, дето е захванат за стойката на акумулатора и скоростната кутия), смених този кабел (води се кабел-маса).Смених и термостата профилактично и сега се радвам на икономичен и пъргав двигател. Не знам от кои бензиностанции зареждаш, но това също има значение (в момента зареждам обикновен 95 от Петрол срещу Пирогов и двигателя "спи") особено при работа на празен ход - с лош бензин тресе и работи по-шумно, с хубав бензин двигателя работи мазно. Понеже си с АГУ...за работа на газ от голямо значение е състоянието на свещите и кабелите към тях. Дано опита ми да ти помогне да си решиш проблемите. Успех !!!

Потребителски аватар
teou
наборник
Мнения: 49
Регистриран на: пет ное 25, 2011 1:06 pm
Град: София
Кара: 405 GR (двигател 1.6 xu5j Marelli 8p.13)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Контакти:

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот teou » вт сеп 04, 2012 10:28 am

Мерси, Ами значи ще посъбера още малко излишни пари и кабеляка ще е следващото нещо, заедно с тпс-а. Сега звънях на СФА - имало 2 вида тпс (за Саджем и за Марели и не стана ясно кое кое е) - единия 220, другия 300 лв, с капариране и с поръчка от Франция - ОМФГ !!. Така че тоя път ще си взема от някоя автоморга.
Относно термостата - сменян е при мен. Ако говорим за един и същи датчик - за този който мери темп. на водата и решава кога да пусне и вентилаторната перка да охлажда, нали? Защото има и разни други датчици за температура. Доколкото гледах оня ден на диагностиката уж си мереха правилно - темп на двигателя 80-90, темп на входящ въздух 50-60 градуса според компютъра.

Бензин сипвам от ОМВ-та, газ от "Браво" на Т.Каблешков. Не са върха горивата и залежават в резервоара ми, ок, и двигателя не работи на 100%, ясно, запушените инжектори също допринасят. Но все пак има моменти, в които колата работи, макар и леко зле, и такива в които съвсем не ще да работи (държи 4-500 оборота на празен ход и гасне). Това е някакъв брутален проблем и не може да е само от гориво.

btzvetanov
сержант
сержант
Мнения: 461
Регистриран на: съб сеп 19, 2009 8:14 am
Град: София
Кара: FORD FOCUS 1.6(Zetec SE) комби
Has thanked: 26 times
Been thanked: 53 times

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот btzvetanov » вт сеп 04, 2012 7:56 pm

За термостата .......говоря за онзи клапан дето отваря и затваря малкия и големия кръг на охладителната система, ако мога така да се изразя. Иначе при мен има 3 датчика за температурата на охлаждащата течност (1-за температурата на охлаждащата течност, той дава информация на уреда, който показва температурата на таблото; 2-за температурата на охлаждащата течност, който подава информация на ЕКУ за регулиране на инжекциона;3-за включване и изключване на перката на вентилатора на радиатора).Първите два се намират на главата под корпуса на термостата а третия се намира на радиатора. Значи в момента карам с нови кабели на които на черната изолация на проводниците пише Made in USA, а на кутията няма обозначение на производителя. Цената им е съизмерима с кабелите на Tesla (около 30 или 40лв по спомени) пък те работят с американски проводник.

Потребителски аватар
Darko
наборник
Мнения: 13
Регистриран на: ср сеп 27, 2006 4:43 pm
Кара: Peugeot 405 GR /1.8i/93г.Добрич

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот Darko » вт сеп 11, 2012 8:17 am

Привет на всички! Имам абсолютно същият проблем с гасненето сигурно от 12 години. Колата ми е пежо 405 1,8 пълна инжекция произведен 1993г. Единственото , което мога да допълня е,че ако свариш да натиснеш спирачката 2-3 пъти докато колата се мъчи да угасне оборотите веднага се стабилизират и проблема изчезва (временно разбира се). При мен спускането надолу на скорост провокира проблема да се появява по-често. Имал съм случаи , когато карам на дълъг път и дълго време не съм изключвал от скорост,натискам съединителя и колата гасне веднага(няма тихи обороти). Паля с малко газ(иначе на ще), натискам спирачката 2-3 пъти и тихите обороти се появяват на секундата.
За хора , които разбират от коли това може да ги насочи към някой възел (сервото може би).
Дано съм помогнал да се локализира проблема.

П.С. Проблема си го правеше на бензин.След няколко години сложих метан(пърлачка, не инжекцион). И на метан го прави това с гасненето.
Алкохолът и мазното били вредни.
Дай бакър вино и тава пържоли па ме глей как умиргам :)

Потребителски аватар
Darko
наборник
Мнения: 13
Регистриран на: ср сеп 27, 2006 4:43 pm
Кара: Peugeot 405 GR /1.8i/93г.Добрич

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот Darko » вт сеп 18, 2012 7:52 am

Казаха ми , че е нещо свързано с вакуума, но кеде е това и къде трябва да се провери не зная. Който разбира да помага. :(
Алкохолът и мазното били вредни.

Дай бакър вино и тава пържоли па ме глей как умиргам :)

icecool
редник
редник
Мнения: 109
Регистриран на: пон мар 16, 2009 3:02 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 405 GRIx4 1.9, 106 1.0 4x4, 307 2.0 HDI;
Been thanked: 4 times

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот icecool » пет ное 30, 2012 1:22 pm

Пробвайте с почистване на буксата на ЕКУ-то (компютъра).
Ако има лош контакт някъде по нея може да прави така и от там да идват и грешните данни които са му казали на колегата от единия сервиз, може да има нагар по контактите които управляват стъпковото моторче, там тече по-голям ток а пластинките които правят контакт са тънички и понякога се икисляват.

krasi67floyd
наборник
Мнения: 13
Регистриран на: съб юни 25, 2011 8:03 pm
Град: СОФИЯ
Кара: ПЕЖО 405 1.8I-92г.

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот krasi67floyd » чет фев 14, 2013 10:58 pm

Дарко и Тео,какво стана с проблема?

Потребителски аватар
teou
наборник
Мнения: 49
Регистриран на: пет ное 25, 2011 1:06 pm
Град: София
Кара: 405 GR (двигател 1.6 xu5j Marelli 8p.13)
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time
Контакти:

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за ид

Мнениеот teou » нед мар 24, 2013 11:21 am

Извинявам се че така след месец отговарям, ама рядко влизам и съм изключил известията.

При мене проблема съм се отказал да го боря целенасочено, защото ще ми трябват минимум 1000-2000 лева за смяна на части на принципа проба-грешка (вече съм на около 400-500 дотук за излишно сменени части - стъпково, датчик скоростна, мап, 4-5 диагностики по разни сервизи), а ако е живот и здраве до година и нещо се махам от тая държава и ще карам друга и най-вероятно нова кола.
Карам си така, понася се. Като спре да се понася, вадя буксата на компютъра (всички пинове са си лъскави и добре щракнати междувпрочем, вода няма също там) и прекалибрирам. Със заводски настройки го няма проблема в началото. Явно се появява, като се калибрира по-финно инжекциона, т.е. някой датчик лъже компютъра.

Иначе карам от известно време на добавки за чистене на инжектори - редекс, сега ще пробвам и stp, но няма промяна. Преди 1-2 седмици ми угасна брутално в движение и светна чек лампата, ходих в Мотоман и това беше единствения път, в който в компютъра имаше грешки. Имаше 2 грешки - за мап и за грешна смес. Човека каза, че не е сигурно, че мап грешката е първото, може и да е следствие от грешната смес респ. грешния вакуум, но аз все пак пожелаж да сменим мап-а. Е не е и от него. Общо взето останаха за изключване от уравнението тпс и температурни датчици и еку.

ivo-zx
наборник
Мнения: 1
Регистриран на: пет дек 14, 2018 2:32 am
Град: София
Кара: Citroen Xsara Picasso

Re: При отнемане на газта колата гасне понякога (молба за идеи)

Мнениеот ivo-zx » пет дек 14, 2018 2:54 am

Пиша понеже попаднах на тази тема, когато търсих решение, а моите симптоми бяха същите. Двигател NFU, 1.6, 16 клапана, 110 коня, Магнети Марели, електрически дросел Бош. Колата гасне като се качи на повече от 900 метра надморска височина - често, при спиране на светофар - понякога, при отнемане на газта за превключване на предавки - понякога. При отпускане на газта и някаква средна скорост понякога се появяваше тресене което донякъде напомняше счупени пружини в съединителя. Понякога се позамисля като паля. Лексията нищо не показа или поне нищо съществено. Заради надморската височина първо смених мап сензора - без ефект. Не го правеше често, но беше неприятно, когато ти се одърви волана, не пипах нищо по двигателя, докато не ми писна преди два дена. Свалих дросела на паркинга (Т30, ключе 10 и отвертка плоска за филтъра) и почнах да го мия с WD40. Повторих операцията три/четири пъти, като всеки път изтичаше катран. Свалих и бобината и свещите, ей така за проверка, бяха перфектни. Пак го накиснах. Имаше много фино ръбче катран, незабележимо на фона на черната пластмаса на дросела, писна ми, не можах да го ликвидирам напълно, но го намалих. Сега колата цъка като часовник, не гасне въобще и пали моментално. Вчера купих спрей за почистване на карбуратори Холтц и мисля утре/вдруги ден да го изчистя напълно, защото има съвсем лека нестабилност на празен ход. Та това е. От натрупаната мръсотия не влиза достатъчно въздух и двигателя гасне. Когато натиснеш газта естествено няма проблем. Успех с решаването на вашите проблеми.


Върни се в “405”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта