Малко помощ

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Малко помощ

Мнениеот maiden » пет юни 07, 2019 8:05 pm

Здравейте! Решил съм да си слагам датчик за следене нивото на охлаждащата течност. Взех такъв датчик от 1.9 дизелово пежо 405, а моето е 1.6 бензин, 95 г. ако има значение това. Разполагам със схема за свързване обаче схемата спрямо кабелите в самия датчик нещо се разминават. Буксата на датчика е с 3 кабела(един-маса; един-захранващ; един-към лампата на таблото). № 1 е чисто жълт кабел с обозначение-32J(предполагам, че това е кабела към лампата); № 2 е чисто бял с обозначение-47С(предполагам е захранващия), а № 3 е жълто/зелен с обозначение-М1(това ще да е масата). На схемата която имам както казах по - горе нещата се различават както и номерата на кабелите. Моля ако някой е наясно да сподели правилно ли определям кабелите или греша. Благодаря!

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 2147
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 307 СС
Has thanked: 219 times
Been thanked: 333 times

Re: Малко помощ

Мнениеот kosmopoliten » пет юни 07, 2019 9:00 pm

Като подадеш на кабелите +12в през пробна лампа с крушка прим 3-5вата, пали ли се лампата на таблото ?
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC, 307SW, 307хеч автомат, 207SW, 207 хеч автомат, 206, 206СС, 206SW, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И много други.

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Re: Малко помощ

Мнениеот maiden » пет юни 07, 2019 10:14 pm

Колата ми няма фабрично инсталацията за този датчик, мисля да си я прекарвам изцяло. Масата е ясна коя е(жълто/зеления кабел), не ми е ясно кой от другите два е захранващия и кой отива към лампата. Мога по метода проба - грешка да ги нацеля, но ме е страх да не изгоря датчика. Ето това е схемата която имам.
схема пежо 405.gif

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 2147
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 307 СС
Has thanked: 219 times
Been thanked: 333 times

Re: Малко помощ

Мнениеот kosmopoliten » съб юни 08, 2019 10:51 am

Тя схемата е проста, при подаване на +12в на кабел 402 трябва да светне сигн лампа в таблото. Като гледам датчика за нивото е просто нормално затворен контакт към +12в и при наличие на ниво иззключва.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC, 307SW, 307хеч автомат, 207SW, 207 хеч автомат, 206, 206СС, 206SW, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И много други.

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Re: Малко помощ

Мнениеот maiden » съб юни 08, 2019 11:55 am

Схемата е проста съгласен съм. Проблема идва в това, че по схемата на пример, пин 1 е масата, а на буксата на датчика която държа в ръката си масата е на пин 3, т.е това което имам не съответства на схемата. Айде масата е ясна, но от другите 2 кабела не мога да разбера кой е захранващия и кой сигнала към лампата.

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 2147
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 307 СС
Has thanked: 219 times
Been thanked: 333 times

Re: Малко помощ

Мнениеот kosmopoliten » съб юни 08, 2019 12:07 pm

Приеми че +-сът е в средата. Пробвай дали работи и без маса. Не е дадена схемата на самия датчик за да разберем за какво служи масата.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC, 307SW, 307хеч автомат, 207SW, 207 хеч автомат, 206, 206СС, 206SW, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И много други.

Потребителски аватар
mfj
редник
редник
Мнения: 147
Регистриран на: чет окт 13, 2016 4:31 pm
Град: Казанлък
Кара: 307 Estate Restyled 2.0 HDI 138 hp
Has thanked: 7 times
Been thanked: 15 times

Re: Малко помощ

Мнениеот mfj » съб юни 08, 2019 12:49 pm

Доколкото виждам, датчикът е от капацитивен тип. На сигналния пин има "+" и при наличие на охладителна течност мажду двете му сонди (което всъщност представлява кондензатор), и "маса" в другия случай. Ако е сигурно кой пин е масата, може да се подаде "+" на някой от другите пинове и да се види какво има на третия. Не мисля, че датчикът ще се повреди при подаване на "+" на сигналния пин. Там така или иначе има "+" при работа на датчика. Добре е, както каза колегата kosmopoliten плюса да се подаде през контролна лампа.

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Re: Малко помощ

Мнениеот maiden » съб юни 08, 2019 3:45 pm

Благодаря за съветите, веднага като ми се отдаде възможност ще го тествам и ще споделя резултата. :-)

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Re: Малко помощ

Мнениеот maiden » вт юни 11, 2019 12:10 pm

Датчика работи, но се оказва, че е на лице по - сериозен проблем, не пасва като захват за радиатора. Явно все пак има някакви минимални разлики в радиаторите на дизела от който го свалих с моя радиатор, на които тогава не обърнах внимание т.к. видимо изглеждаха абсолютно еднакви, но нищо. :-)

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 2147
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 307 СС
Has thanked: 219 times
Been thanked: 333 times

Re: Малко помощ

Мнениеот kosmopoliten » вт юни 11, 2019 8:56 pm

По принцип са два вида и едните имат по-малки пера с които се закрепват на радиатора.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC, 307SW, 307хеч автомат, 207SW, 207 хеч автомат, 206, 206СС, 206SW, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И много други.

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: Малко помощ

Мнениеот Vato » вт юни 11, 2019 11:16 pm

Взел си датчик от кола преди фейслифта. Затова не пасват много нещата.

maiden
лейтенант
лейтенант
Мнения: 504
Регистриран на: вт фев 23, 2010 8:44 pm
Град: shumen
Кара: Peugeot 405 GLX 1.6i
Been thanked: 5 times

Re: Малко помощ

Мнениеот maiden » ср юни 12, 2019 2:00 pm

Да, колата е от преди фейслифта, от 1991 г. Грешката си е моя де, трябваше да проуча по - добре въпроса със захвата. :)


Върни се в “405”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта