Въпрос за акумулатор ?

всички въпроси за двигатели тук, масла, скорости, датчици и т.н.
Потребителски аватар
_SnAkE_
редник
редник
Мнения: 142
Регистриран на: съб яну 20, 2007 4:32 pm
Град: Г.О.
Кара: Peugeot 306, ГО

Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот _SnAkE_ » пет ное 23, 2018 5:54 am

Здравейте. Става дума за акумулатор Hankook, 60aH, необслужваем и на около 8 месеца употреба. На какво е възможно да се дължи следното ? Включвам на зарядното акумулатора, в случая преди да го пусна да се зарежда беше на 12.36V, като по книга го дават под 12.3V като падне да се зарежда, но не смятам да го чакам да спре изобщо да върти и затова го пуснах сега и след може би 3-4 часа някъде зареждане/зарядното е 3.5АH/, за което време е невъзможно просто да се зареди докрай/зареждам обикновено до 13-13.2V/ започва да кипи доста шумно и това се случва на последните няколко акумулатора, които съм ползвал. И понеже според някои източници акумулатор, който е почнал да кипи на зарядното, освен да изпарява електролита друго не се случвало и че просто не можел повече да се зареди, може, но в случая ако го спра като почне да кипи - не е зареден, а като продължи зареждането, докато кипи се зарежда в нормите, но нормално ли е това ? Всички неотваряеми акумулатори ли са такива ? С друго зарядно не съм пробвал да зареждам един и същи акумулатор.

Потребителски аватар
_SnAkE_
редник
редник
Мнения: 142
Регистриран на: съб яну 20, 2007 4:32 pm
Град: Г.О.
Кара: Peugeot 306, ГО

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот _SnAkE_ » пет ное 23, 2018 7:59 am

Сега докато се зарежда измерих напрежението - 15.56V е, а нали като е на колата сложен максимума е 14.8V ? Значи би следвало зарядното да не е добре и от това да е кипенето ?

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2825
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 273 times

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот KOZL » пет ное 23, 2018 8:33 am

Зарядното не се характеризира с Ah, а само с ампери. Явно ти куцат познанията. Понеже пръпоръчителния максимален ток на зареждане за оловни акумулатори е 1/10 от капацитета на акумулаторите, то за това избора на зарядно се съобразява с правилото "не повече".
Тва кво пише на зарядното може и да е верно, но зависи от схемата на зарядното. Добави си ампермер и си отчети зарядния ток. Ако няма електронно регулиране на зададен ток, то тока при по-ниско напрежение на акумулатора е по-голям. Аз до сега не съм случил акумулатор, който да не "кипи" при зареждане. Кипенето е пропорционално на зареждащия ток.
Имам автоматично зарядно, на което пише 6А, и което отдава максимален ток 6А, но с покачване на напрежението намалява тока до към 1А, след което изключва при напрежение 14,6V. Tака кипенето се намялява с процеса на нарастване на напрежението.
Но след премеждия с полски акумулатор установих, че съдейки по напрежението няма гаранция, че акумулаторът е зареден. А този случай пък ме върна в епохата на обслужваемите акумулатори и проверка на гъстотата на електролита. И така оказа се, че съдейки по напрежението на акумулатора, напълно възможно е да се ползва недозареден. Индикатора тип "Очо" вграден в акумулатора всъщност е гъстотомер, отчитащ в една от клетките му. Каквото и да е мнението на другите, когато няма достъп до електролита на акумулатора, по-показателно е акумулатора да е с Очо.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2825
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 273 times

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот KOZL » пет ное 23, 2018 8:44 am

_SnAkE_ написа:Сега докато се зарежда измерих напрежението - 15.56V е, а нали като е на колата сложен максимума е 14.8V

А колко е на колата също трябва да провериш и то при различна температура, защото може да не е едно и също. Пък и при различна консумация, според възможностите на генератора и регулатора на напрежение. А и при сегашните компютърно управляеми процеси не съм сигурен дали софтуера напрежение следи :?
Значи би следвало зарядното да не е добре и от това да е кипенето ?

Какво означава зарядното не е едобре? Ако не е автоматично, то не следи напрежението на акумулатора и е напълно възможно да го презаредиш вместо да си "изпишеш веждите да си избодеш очите".
Гъстотата на електролита е точен критерий за заредеността на акумулатора. Като е необслужваем акумулатора е запечатан и не е предвиден достъп до електролита в клетките за проверка на гъстотата. А мислено е по въпроса за изпарението и има вградена кондензна система, която да намали загубата на течност в клетките. И все пак акумулаторите се предвиждат на 3 г. служба при някакви приети условия на средно статистическо натоварване.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 2023
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 307 СС
Has thanked: 188 times
Been thanked: 300 times

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот kosmopoliten » пет ное 23, 2018 9:16 am

Добре е да провериш състоянието на зарядното, имах навремето проблем с едно зарядно на което беше изгорял един диод от изправителя и яко пускаше променлив ток, акумулатора кипи и загрява, ама не се зарежда.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC, 307SW, 307хеч автомат, 207SW, 207 хеч автомат, 206, 206СС, 206SW, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И много други.

Потребителски аватар
_SnAkE_
редник
редник
Мнения: 142
Регистриран на: съб яну 20, 2007 4:32 pm
Град: Г.О.
Кара: Peugeot 306, ГО

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот _SnAkE_ » пет ное 23, 2018 9:22 am

Да благодаря. Не разбирам много от тоци и за тва питам и според прочетените неща явно всичко е в реда на нещата. А акумулаторите, които могат да се отварят, при зареждане пак ли кипят ?

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6501
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 1007 1.4HDI; PEUGEOT 106 1.5D
Has thanked: 187 times
Been thanked: 583 times

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот murfito » пет ное 23, 2018 10:25 am

Всеки течен електролит кипи. Вземи си едно, например лидълско зарядно. Върши прекрасна работа на чудесна цена. Автоматично, импулсно, без опастност от презареждане, със защита от обръщане на поляритета. С две думи дете може да борави с него.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Потребителски аватар
Ozzie
старши сержант
старши сержант
Мнения: 2587
Регистриран на: ср мар 28, 2007 7:20 pm
Град: Варна
Кара: Форд Focus C-Max 1,6 HDi 80 kW
Has thanked: 935 times
Been thanked: 783 times
Контакти:

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот Ozzie » пет ное 23, 2018 11:14 am

_SnAkE_ написа:А акумулаторите, които могат да се отварят, при зареждане пак ли кипят?

Да. Затова на моя, като го слагам да се зарежда на зарядното (веднъж- два пъти в година, според настроението ми) му развивам капачките.
Кара петата си година живот, електролита все още е в зелената скала на ареометъра.

Потребителски аватар
_SnAkE_
редник
редник
Мнения: 142
Регистриран на: съб яну 20, 2007 4:32 pm
Град: Г.О.
Кара: Peugeot 306, ГО

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот _SnAkE_ » пет ное 23, 2018 2:41 pm

Браво. Незнаех че има още дето карат по 5 години. Какъв е ?

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6501
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 1007 1.4HDI; PEUGEOT 106 1.5D
Has thanked: 187 times
Been thanked: 583 times

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот murfito » пет ное 23, 2018 4:25 pm

Оригиналните спокойно минават 5г. Скоро смених един на 5г, имам друг, който кара 6-та година без никакви допълнителни дозарядки.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Потребителски аватар
Ozzie
старши сержант
старши сержант
Мнения: 2587
Регистриран на: ср мар 28, 2007 7:20 pm
Град: Варна
Кара: Форд Focus C-Max 1,6 HDi 80 kW
Has thanked: 935 times
Been thanked: 783 times
Контакти:

Re: Въпрос за акумулатор ?

Мнениеот Ozzie » пет ное 23, 2018 7:32 pm

_SnAkE_ написа:Браво. Не знаех че има още дето карат по 5 години. Какъв е ?

"Искра", 77 Ah, за 112 лв.
2014-та февруари го купувах за предната кола.

P.S. Това ми е втория акумулатор "Искра". Първия го бях купил пак зимата, но на 2008 г. Може би декември 2007 г. или януари 2008 г. Живя до 01.02.2013 г., когато тотализирах 306-цата. Сцепи му се корпуса. Колко щеше да живее още не мога да кажа. Всяка пролет и есен проверявах нивото на електролита и при необходимост доливах дестилирана вода.
Сегашния го тормозя повече. Пролетното обслужване някак ме мързи да го правя (трябва да свалям кутията на въздушния филтър, за да мога да го извадя) и обикновено октомври (заради идващите студ и зима) го свалям за зареждане и доливане на вода. Последно, за шестте клетки отидоха към 660-670 мл.


Върни се в “Бензинките”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта