Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1341
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 90 times
Been thanked: 127 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот liuliu » нед апр 07, 2019 5:15 pm

kostazl написа:За кой модел Хадо става въпрос?

5W30 e със сигурност.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » пон апр 08, 2019 2:21 am

Никога не съм ползвал продуктите на тая фирма, ерго пък сега вече - направо забравям за ХАДО!
Язък, че оня шебек Филип от Бричка се пъне толкова за тях ...

Потребителски аватар
Ozzie
старши сержант
старши сержант
Мнения: 2647
Регистриран на: ср мар 28, 2007 7:20 pm
Град: Варна
Кара: Форд Focus C-Max 1,6 HDi 80 kW
Has thanked: 982 times
Been thanked: 793 times
Контакти:

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот Ozzie » пон апр 08, 2019 9:56 am

той добавките им рекламира, масла не съм видял да им прави реклама, но пък и отдавна престанах да го следя
та се учудих, като каза колегата по- горе масло "ХАДО"

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 13413
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4827 times
Been thanked: 6235 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот NVG » пон апр 08, 2019 8:38 pm

:spam: Клиповете на "Бричка" по принцип са лакардии за лаици в материята.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! ПАРАТА ЕБАВА ФУКАРАТА!
HЕ ПРАВИ НЕПОИСКАНО ДОБРО!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА

Изображение

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1341
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 90 times
Been thanked: 127 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот liuliu » вт апр 09, 2019 6:44 pm

kostazl написа:Язък, че оня шебек Филип от Бричка се пъне толкова за тях ...

Точно тоя го е впечатлил с добавката. Та си помислил, че и маслото е добро. Произведено е в Холандия.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » вт апр 23, 2019 10:19 am

И така пробегът вече е 120 хил.
Вчера смених Total Ineo ECS с Mobil ESP 5W-30, пак с изпомпване с електрическия екстрактор. Този път успях да източа до капка - нивото на щеката беше по средата и в тубата се "върнаха" точно 3.7 литра (от максималните 4.2)!
В крайна сметка Ineo ECS си е хубаво масло и добре изкара 8 хил. км (от които 70% градско, цялата зима и части от есента и пролетта) и въпреки тъмнокафявия му цвят с него моторът работи съвсем нормално, а през капачката се виждат чисти повърхности. Освен това когато върха на сондата стърже по дъното на картера не полепва нищо по нея. При мене разходът му остана безусловно половин литър на 1000 км. Отзад пушене не се наблюдава.
Масленият филтър Mann за мен е перфектен - не е мръднал и ламелките стоят твърди и с еднакво разстояние една от друга (въпреки леката сгъвка в средата, дължаща се на натиска, упражняван от капачката на филтърното тяло).
По параметри ESP е най-доброто масло за моя двигател, но ако не открия разлика с него, може би ще остана с Total-а до край.
Продължавам да се придържам към смяна на максимум 8-10 хил. км пробег или 270-300 мото-часа.
Добра идея след смяна на маслото е освен да нулирате сервизния брояч (моя съм го нагласил на 10 хил. или една година) да занулите и последната позиция на отчитане на борд-компютъра и да я оставите за статистика, за да можете прецизно да си смятате мото-часовете.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » съб май 18, 2019 2:33 pm

Понеже от сервиза на Пежо ме наплашиха, че BOSCH Iridium били пълен боклук (аз не мисля така) за всеки случай си смених свещите с оригиналните (BERU Platin). BOSCH Iridium направиха около 23 хил. км и изглеждат така:
IMG_20190518_114627_compress16.jpg
Първи цилиндър.

IMG_20190518_135042_compress1.jpg
Втори цилиндър.

Разлика във вървежа и шума на двигателя засега няма и не би трябвало да има. Електродите въобще не са мръднали, но прави впечатление наличието на черен сух нагар с дебелина до половин милиметър. Не знам как оценявате вида им, но мен този нагар малко ме притеснява. Възможно е нагарът да е останал от зимата, когато навартях около 1000 км. с неработеща ламбда или просто да се дължи на разхода на масло. За всеки случай обмислям да почистя горивните камери с някаква добавка в бензина, но все още се чудя каква да избера.
И още нещо - кой каквото ще да разправя, но 23Nm е напълно достатъчно за тези свещи и не е необходимо никакво последващо дозатягане, докато не им дойде реда да се сменят с нови.

Потребителски аватар
men at work
наборник
Мнения: 28
Регистриран на: вт май 03, 2016 3:28 pm
Град: varna
Кара: 1.6 бензин 120кс

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот men at work » ср май 22, 2019 8:39 pm

Доста зле изглеждат свещите.

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6646
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 1007 1.4HDI; PEUGEOT 106 1.5D
Has thanked: 200 times
Been thanked: 626 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот murfito » ср май 22, 2019 9:13 pm

Това е от апетита към масълцето.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

http://bulfleet.com/?recruit=2182398

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 13413
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4827 times
Been thanked: 6235 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот NVG » ср май 22, 2019 9:45 pm

А иначе видно от цвета на изолатора горенето е добро.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! ПАРАТА ЕБАВА ФУКАРАТА!
HЕ ПРАВИ НЕПОИСКАНО ДОБРО!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА

Изображение

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » чет май 23, 2019 2:45 pm

Спрях се на добавка Unika от СФА (26 лева), която е за цялостно почистване от нагари в горивната система.
Ще пътувам до Румъния и имам възможност да я пробвам на извънградско.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » вт май 28, 2019 8:32 am

След около 1300 км с Unika-та, конкретен ефект от нея не усетих. Предполагам действително почиства, но осезаем ефект във вървежа не се усеща. Може би малко падна разхода, но не мога да кажа със сигурност - пътувах до Брашов, обикалях из него, ходих до замъците Пелеш и Бран и като се върнах в София средния разход беше 6.6/100 (55 км/ч средна скорост, климатик, 45 литра с добавката и после 37 литра доливане). В Румъния сипах 95 на Ромпетрол и бензинът им никак не е лош, но е по-скъп от нашия с почти 20 стотинки.
Иначе Mobil ESP засега се държи добре - вече направи 3100 км, а цветът му е все още светъло-кафяв.
Продължава да ме дразни фактът, че каквото и масло да сипя, каквато и добавка в маслото да използвам, при каквито и условия да карам колата (градско/извънградско, зиме/лете), разходът на масло остава твърдо около 0.5 литра на 1000 и зависи само и единствено от изминатите километри!
На какво се дължи това по дяволите?
Моето предположение са гумичките, но никой не споделя аналогичен опит и няма как да знам със сигурност. Ако тръгна да ги сменям всичките, без сваляне на главата и веригата (респективно разпределителните валове) е доста хамалогия и трябва да знам дали си струва.
Идеята ми в най-общи линии е следната:
- да демонтирам паразитния вал на Ваноса;
- да поставя два от цилиндрите в горна мъртва точка (примерно 1 и 4) и да им сменя гумичките;
- аналогично да постъпя с другите два цилиндъра (2 и 3).
Накратко, смятам да използвам два специализирани инструмента. С единия (Force JN63805) ще използвам съседния вал за опора за да натегна пружината, след това освобождавам кобилицата и използвам другия инструмент (ZR-36OVSC) за да хвана пружината, да я натегна пак, да демонтирам двете клинчета и да я извадя цялата в това състояние. За измъкването на самите гумички имам приготвени специализирани клещи.
Все още се колебая, защото никой още не се е похвалил, че го е правил. Има видео в Тубата как един руснак сменя гумичките на изпускателния вал в студа със самоделен инструмент, но на THP двигател и не успява с първи цилиндър.
https://youtu.be/OB7WyRcc1Oo
Какво мислите по въпроса, колеги? Дали е възможно така да стане работата?

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » нед юни 02, 2019 1:51 pm

Махнах капака на главата и установих, че инструментът на Force въобще не става - твърде голям е (клапанчетата са направо миниатюрни) и трябва да се прави самоделката на руснаците. По важното е, че успях да огледам четири от гумичките през витките на пружините - в идеално визуално състояние са. Горе уплътняват, прилепвайки идеално по ствола на клапана. Дори цвета им стои оригиналния - керемиден.
Следователно разходът на масло е през маслообиращите сегменти или през гумичките на впускателните клапани, които не мога да видя. Добрата новина е, че всички триещи повърхности са огледално гладки, чисти и като прокарам нокът през тях не закача никъде. Освен това за две години откакто я експлоатирам няма натрупан никакъв нагар по вътрешната част на уплътнението на капака. При всички положения реших повече да не се занимавам, монтирах обратно капака (с нова гарнитура) и толкоз ...

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 128
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 26 times
Контакти:

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот technomix2 » вт юни 04, 2019 2:35 pm

Най-накрая :) просто не обръщай внимание свиква се. има само едно проверено решение, нови бутала с нови сегменти подобрени не оригиналните.
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 343
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 91 times
Been thanked: 36 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот kostazl » чет юни 06, 2019 6:33 am

За съжаление си много прав, но според мен така може да се кара доста дълго, стига разхода да не нарастне и масълцето да се сменя по-честичко!

Потребителски аватар
men at work
наборник
Мнения: 28
Регистриран на: вт май 03, 2016 3:28 pm
Град: varna
Кара: 1.6 бензин 120кс

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот men at work » съб юни 08, 2019 10:56 am

При мен само извън градско има разход на масло, градско не, засичал съм го специално, този проблем с разхода го има още когато колата е нова, тоест няма как да е гумички, по-скоро сегменти, които фабично да са така, въпреки това е странно, само ако някой смени ще се разбере, но още не съм попаднал на човек, които ги е сменял. Представете си ситуация пътуваш до Германия например, там се разхождаш из страната после се прибираш и навърташ 4500 км., колко масло ще трябва да долееш? просто е смешно. С две думи или гумички или сегментите нещо не са изчислени, но каква е гаранцията, че ако сложим нови ще е решен проблема. Според някои е конструктивно за да се вдига мощноста, но представете си какво се случва с катализатора когато минава и изгоряло масло през него, достатъчно е да се пипне аспуха, при мен е черен и като го пипнеш саждите са мазни. Баща ми има vw 2008г. бензин, разход на масло нула, аспух не може да се изцапаш няма нищо по него.

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 224
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 51 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот Jimy » пон юли 08, 2019 7:27 pm

Да попитам още нещо в темата, преди колегата да се е отказал да пише?!
Та въпроса ми е към колегите с обсъжданият проблем на прекомерна загуба на масло: забелязали ли сте след продължително спускане на скорост, т.е. автомобила работи в режим на ППХ и след последвало подаване газ, от ауспуха да изпуши известно количество дим ... бяло-сив или бяло-син ... не мога да определя?!
Може да е повече, може и по-малко ... зависи от продължителността на спускане на ППХ, а предполагам и от фактора катализатор. При мен той отсъства и съответно кълбетата дим са внушителни, но след третото подаване на газ се изчиства всичко!
След доста зяпане тук-там по различни автофоруми, все общото мнение е: типичен признак за прецакани гумички, водачи, втулки или квото е там на клапаните!
Интересно ми е какво казва вашият опит?!

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 13413
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4827 times
Been thanked: 6235 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот NVG » пон юли 08, 2019 8:41 pm

Jimy написа:... типичен признак за прецакани гумички, водачи, втулки или квото е там на клапаните!
Интересно ми е какво казва вашият опит?!

:spam: Това са типичните възможни причини за подобно изпушване след режим на ППХ за всички модели, марки и видове ДВГ с принудително спиране на горивото и неплътности в ГРМ към смазващо масло, независимо карбуратор, моно, мулти или директно. Въведено е мисля някъде около -70г. на миналия век с цел икономия на гориво. Имам преки впечатления и навремето много се очудих на кълбетата пушек като натиснах акселератора след голямото спускане при Обзор. Колата беше почти нова, но семерингите на клапаните калпави. Разходът на масло беше стигнал почти 800мл./1000км. Смених ги с немски зелени ( имаше и италиянски червени) от Кореком и си реших проблема. С-мата за ППХ беше първата руска - "Каскада" (с електровакуумно управление от входящия колектор и ограничение по обороти) на първия руски автомобил с ангр. ремък, халогенни основни фарове и електронен регулатор на напр. на генератора - Лада 2105, 1,3л. 64кс. Принципът на тази и подобните с-ми е следния: след отпускане на педала на газта и дв-ние по инерция с включена предавка управлението И следи разреждането в смук. колектор и брой обороти на двг. Подаването на гориво се спира при обороти примерно >1200об./мин., затворен дросел, съответно високо разреждане на всмукване и се възстановява при същия или малко по-висок праг след преминаване от ППХ към товарен режим. В този момент заради хлабините в маслените уплътнители от всякакъв вид по клапаните, предварително навлязлото в цилиндрите количество масло изгаря с характерна визия в огледалото за обратно виждане. Подобни с-ми се прилагат и при всички съвременни диз. и бенз. двг.включително ХДИ, но предполагам у-нието далеч по-интелигентно кореспондира с режимните карти в ЕКУ за конкретния вид и модел двг.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! ПАРАТА ЕБАВА ФУКАРАТА!
HЕ ПРАВИ НЕПОИСКАНО ДОБРО!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА

Изображение

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 224
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 51 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот Jimy » вт юли 09, 2019 4:38 pm

Благодаря за изчерпателното мнение на колегата NVG!
Съгласен съм с всичко казано, но искам да знам, да науча от вас и опита ви, най-вече!
Важно е да се знае, че при ППХ няма абсолютно никакво горивоподаване и искроподаване, ако мога да се изразя така. ЕКУ управлява тези процеси и в момента на от пускане на акселератора, потенциометъра или просто ... педала на газта всичко се спира към горивната камера!
Някой дали знае в режим на ППХ от къде със сигурност навлиза това масло, т.е. 100% ли е от главата /от пропуските и възможните хлабини при подвижните и части, както спомена и NVG/ или е възможно и от буталната група да идва масло?!
Или пък от турбото, в моя случай /и при мен има дросел, нали е затворен ... /?!

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 13413
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4827 times
Been thanked: 6235 times

Re: Проблеми с Peugeot 308 1.4 vti 90 к.с.

Мнениеот NVG » вт юли 09, 2019 6:42 pm

Износени маслени сегменти също могат да бъдат причина за навлизане на масло в цилиндрите при такт всмукване. Износени лагери в двете части на турбината също. От топлата - към ауспуха, а от студената - в охладителя и от там към дросела. Като се отвори клапата събралото се пред нея масло навлиза в цил. и гори. Принципно, ако лагерите са с голяма хлабина двг. ще пуши при вс. режими.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! ПАРАТА ЕБАВА ФУКАРАТА!
HЕ ПРАВИ НЕПОИСКАНО ДОБРО!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА

Изображение


Върни се в “308”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта