Електрически автомобили

Разговори на всякакви интересни теми, свързани с колите от марката.
Потребителски аватар
pepy1
полковник
полковник
Мнения: 834
Регистриран на: съб юли 09, 2011 12:19 pm
Град: София
Кара: peugeot 306XR комби 1.9D66kw
Has thanked: 29 times
Been thanked: 179 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот pepy1 » нед яну 27, 2019 9:36 pm

Може би обезмислянето на пазар като българския, е неразпространените масово зарядни станции, скъпата първоначална инвестиция и изключително малкото сервизи. По стар български обичай ще взимат скъпо за подръжка, тъй като са "монополисти". А иначе започва да се пълни столицата с ел коли. Само ел колите на спарк са 100. Нисан и фолцваген. Теслите са малко, но пък има и рена. Те официално превозваха гостите на европрецедателството.

Потребителски аватар
bakalov_g
сержант
сержант
Мнения: 316
Регистриран на: пет апр 25, 2008 5:06 pm
Град: Малта
Кара: 306 break HDI
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот bakalov_g » вт яну 29, 2019 3:28 pm

То няма какво толкова да се прави по електричките - ел.мотор(и), батерии и компютър. Няма масла, филтри, ремъци, свещи, дюзи, турбини... Вече има сервизи за хибриди и има хора, които рециклират клетки от батерията (тя е разглобяема) или подменят клетки, но подмяна на цялата батерия е рядкост. Като цяло, разходът за експлоатация на електрически автомобил е много малък, включително зареждането с ток. Едни гуми, спирачки и окачване поддръжаш. И паркираш безплатно почти навсякъде. Но за да има смисъл от такава машина, при настоящата инфраструктура, виждам две възможни приложения:
1. Личен автомобил, който е втори в семейството и се ползва за градско и близки разстояния, като собственика задължително има гараж (съответно лично аз бих купил малък такъв автомобил - Renault ZOE, а не Leaf или Тесла например);
2. Служебен автомобил за градски цели (куриер, търговски представител и т.н). Отново със задължителен гараж, а при сериозен дневен пробег (куриер например) - резервни автомобили със заредени батерии.
Във всички други случаи, хибрида превъзхожда електричката.

Потребителски аватар
Danda69
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 2829
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 GT 1.6 TU5JP;205 1.9 DKZ automatic,306 1.6 XT комби
Has thanked: 480 times
Been thanked: 897 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот Danda69 » вт яну 29, 2019 10:06 pm

На един безчетков електромотор какво да му се развали ? - най-често електрониката - примери бол , такива мотори има за парното в 406 , много сешоари и пр. Кой не си е правил компютъра на всеки 2г ? На кой му издържа батерията на телефона повече от година , максимум 2 ? Ремонт за няколко хиляди евро - какво му плащаш . Паркира се "безплатно" по политически причини (не е безплатно , защото за една въшка плащаш 60-70 хил . или 200 000 за Тесла) . Кое му е екологичното на производството на този тип возила ? В предаването 4х4 презентираха Ауди Q7 E tron и BMW X5 E drive - хибриди . Аудито има "мощен 3.0 дизелов агрегат" с разход от ..... 1.7л/100км - само на празен ход , защото ако включиш зареждането на батерията разхода скача "драстично" (не споменаха колко) - макс. пробег на ток - 50км. При бмв беше още по-трагично ......
В бъдеще забравете за пробег 500 000 и повече (колко от тук пишещите говорят за "милионник") - по прогноза след 120 000 км ще се налага ремонт за 7-8 000 евро . И т.н и т.н.
Който има бол пари - да си купи такава играчка , но да не убеждава "простолюдието" колко е добре за света това . Ще повярвам , че на някой му пука за екология , катастрофи и човешки живот , когато видя фабрично ограничени автомобили на 140км/ч (толкова е макс. разрешената скорост в 99.99999999999% от площта на Земята)
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
krassitch
лейтенант
лейтенант
Мнения: 562
Регистриран на: пет сеп 02, 2011 5:59 pm
Град: Видин
Кара: Пежо Експерт 1,9 ТД
Has thanked: 24 times
Been thanked: 79 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот krassitch » ср яну 30, 2019 10:21 am

В Германия,на платени станции за бързо зареждане на електрички 1 киловат е около 70 стотинки,а и тока си е по-скъп навсякъде.Все още има места за безплатно зареждане и паркиране,защото няма още критичен брой такива автомобили.Когато станат повече,привилегиите ще се наложи да изчезнат,а тока ще поскъпне.Основният проблем е страхът да останеш насред път без ток,особено при -20 градуса.Може би е добра идея да има някакво генераторче за зареждане при нужда,но без мощен двигател като при хибридите.От батериите също има какво да се желае-оптимизация на тегло,капацитет,и цикли на зареждане.Електрическите автомобили по принцип ще се повреждат много по-рядко от колите с двигател,и обслужването ще е много по-евтино.Има вече Тесла на 500-600000 км без повреди и смяна на акумулатор.Ресурсът на електричката е не по-малък от на един тир-1,5-2 милиона километра,а дали средно статистически водач може да навърти толкова и за 20 години дори ;-)

Потребителски аватар
bakalov_g
сержант
сержант
Мнения: 316
Регистриран на: пет апр 25, 2008 5:06 pm
Град: Малта
Кара: 306 break HDI
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот bakalov_g » ср яну 30, 2019 3:06 pm

Електричката със сигурност е по-надеждна и евтина от ДВГ. Като експлоатационни разходи за нов автомобил до достигане на 300 000 км, вероятно ще спестиш поне 30 000 лева от гориво само (2 лева ток срещу 12 лева дизел), да не говорим за масла, ремъци, ролки, съединители и т.н. по ДВГ. Като добавим данъчни облекчения и безплатно паркиране, сумата отива към 40 000 лева. При цена на Renault Zoe от 64 000 лева + гуми, ремонти по окачването, данъци и винетки, за 10 години излиза около 75 000 лева. Тоест цената да я караш на година е 3500 лева. Равносилно е да си купиш дизел за 35 000 лева, ако приемем, че след 10 години двата автомобила имат еднаква остатъчна стойност. Та е въпрос на начин на употреба, предпочитания и наличие на гараж, ако можеш да си позволиш нов автомобил.
В нашата компания, изборът е само дизел или безнин, за съжаление. Е, ще трябва да е хибрид - с наполовина разходи за гориво и 500 000 км пълна гаранция, за същата цена.
А иначе - за личен автомобил - и аз не мога да си позволя нови технологии, за съжаление... А и карам мотор в 80% от времето, та предпочитам да не изсипвам някаква сериозна сума за кола, която ще стои пред блока.

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1649
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 118 times
Been thanked: 217 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот kosmopoliten » ср яну 30, 2019 9:25 pm

Можеш да караш и ел мотор, много са интересни.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.

Потребителски аватар
krassitch
лейтенант
лейтенант
Мнения: 562
Регистриран на: пет сеп 02, 2011 5:59 pm
Град: Видин
Кара: Пежо Експерт 1,9 ТД
Has thanked: 24 times
Been thanked: 79 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот krassitch » ср яну 30, 2019 10:01 pm

Нисан Лийф при 110 км/ч харчи около 20 киловата за 100 км,около 3,80 лв.Сходен по габарити автомобил на газ,около 7-7,5 ,литра,а на дизел-около 4,5 литра.Батерията е 10000лв,и също би трябвало да се включи в разхода.Та разликата не е толкова голяма,само че електричката е много по-скъпа първоначално.Когато стане по-изгодно да се карат електрокари,никой няма вече да иска кола с двигател с вътрешно горене,засега не са конкурентни

Потребителски аватар
bakalov_g
сержант
сержант
Мнения: 316
Регистриран на: пет апр 25, 2008 5:06 pm
Град: Малта
Кара: 306 break HDI
Has thanked: 13 times
Been thanked: 9 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот bakalov_g » чет яну 31, 2019 12:30 pm

Ел мотор не бих карал само по една причина - няма да ме чуват. Аз карам с включени фарове, като премигвам с тях при минаване между лентите и пак не ме виждат. Клаксона му е по-слаб от на кола и си мислят, че не им свиря на тях, а някой назад в колоната свири. Та само като подам газ ме чуват и се мърдат да мина. Отделно завиват през насрещната лента без мигач понякога и без да си гледат огледалата, та вече веднъж се разминах на косъм при изпреварване на почти спряла колона.
Малтийците масово не си гледат огледалата (дори съм отварял огледало на шофьор на светофара - и без огледала може да си кара, не му пука) и много обичат да си гледат в телефоните като карат. Не разбират и концепцията за бърза и бавна лента на двулентов път и не разбират за какво им мигам като съм в бързата, та се налага да ги изпреварвам неправилно след третото мигване. А лятото повечето карат без климатик и като ги напече стават едни адекватни...
Мотористите сме в голяма степен невидими, остава и да сме безшумни...

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1649
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 118 times
Been thanked: 217 times

Re: Електрически автомобили

Мнениеот kosmopoliten » чет яну 31, 2019 8:53 pm

Дааааааааа, прав си, трябва специално озвучаване. Като си помисля че преди години щеше да ме прегази един Приус на квартална уличка, просто не го чух.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
Мини F65, BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.


Върни се в “Основен / общ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 0 госта