Страница 1 от 4

Слаби места на 205

Публикувано: съб ное 12, 2005 12:17 am
от kalin
Ето няколко места , където инженерите от Пежо са могли да се постараят повечко , за да стане колата значително по-добра...

1. Заден мост- това е голямата болка на доста модели....моля да не се пишат коментари от типа :Ако си сменяш лагерите на 60 хил. няма да имаш проблеми" и "Лагерите за задния мост са консуматив"...дрън дрън....просто както са сложили отпред лагери , които "са изчислени да издържат през целия период на експлоатация на автомобила", така можеше и отзад да помислят за нещо по-надежно....или едни гресьорки да бяха сложили поне...

2. Полуоски - еми как няма да се разбиват карета, като са сложили такива мижави каренца...пък и толкова не можаха да си ги отделят...вътрешно каре, полуоска, външно каре...което се скапе , това сменяш...а и малко по -големички е трябвало да ги направят...

3.Предно окачване - за мен е недооразмерено...изключение е GTI- там нещата са си по- добре.Какво имам предвид.....носачи- тампоните в носача,в които влиза стабилизиращата щанга са твърде малки, болтът на носача също е слаб

4.Парно- сигурно няма 205 , на което да не е сменяно радиаторчето на парното...и като ново пак не духа достатъчно топло...или ако не е радиаторчето , ще е вентилаторът, ако и той е здрав , ще са плъзгачите(врътките)....

5.Скорости - скоростите с общо мазане с мотора няма какво да ги коментираме - пълна глупост.Другата, ВЕ3 ли беше, също е слаба работа- никаква прецизност при превключването, синхронизаторите и лагерите пак гола вода...да не говорим за лостовата система...самият лост е като овчарска гега, прекалено голям ход, бързо се разбиват щангите....

6.Електрическа система- то това си е станало нарицателно за френските коли....все нещо не прави контакт, окислява се , изгаря, не работи, работи , когато си иска....

7.Пепелник.... :lol: Писна ми да си купувам 205ци със счупени пепелници...


Има и още куп други работи, който биха могли да се дооправят...тях ги оставам на вас....

Публикувано: вт ное 15, 2005 9:50 pm
от javka
8. Разпределителен вал - с тоя проблем се сблъсках аз и не сам единствения...май 1.1 моделът много бързо го износва и почва да трака като шевна машина

Публикувано: ср ное 16, 2005 5:43 am
от nPaCe™
9. :mrgreen: Хилядите СКЪРЦАЩИ пластмаси, типично за френските коли пак !!! :roll:

Публикувано: пон дек 19, 2005 11:34 am
от Lion
Спирачната система - от помпата до цилиндърчетата на барабаните. Докати карах Пежото четях доста по темата и навсякъде спирачната система (особено до '90 г) се сочи като слабо място. Аз лично съм сменял помпа, няколко пъти спирачните цилиндърчета отзад (купувал съм ги все от СФА), маркучи отпред (заради тях ми се счупи единия спирачен диск), спирачните апарати отпред се раздрънкват доста бързо и като се поизхабят накладките започват да дрънчат... При дизелите слабо място са и тампоните на двигателя и скоростите, явно не са достатъчно здрави като материал. Това е от опит... За окачването аз лично мога да кажа само добри неща, особено в сравнение с други френски коли, с които съм имал взимане-даване...

Публикувано: ср дек 21, 2005 10:04 pm
от kalin
Съвсем справедливи са критиките към спирачната система, но се боях да не ме обвинят в дребнавост , ако опиша и тях. Естествено при GTI нещата са по-добре след като са сложили вентилирани дискове отпред и дискове отзад, но този копенсатор за задните колела често сдава багажа и като цяло плюсовете от отстраняването му са повече отколкото ако го има и създава проблеми.При нормалните 205 ци най - голям проблем са предните спирачни апарати тип Бендикс.Алуминиевата сплав, от която са изработени, е доста мека и се износва значително там, където влизат водачите на спирачния апарат.Дори и при старателни грижи- редовна смяна на маншончетата на водачите(16лв. на апарат) и обилно гресиране пак се разбиват.Досега не съм срещал 205 с неразбити предни спирачни апарати- повече или по- малко всичките имат луфт над допустимия.А разбият ли се веднъж, положението се влошава в геометрична прогресия.Едно от решенията , което аз приложих ,е престъргване на отворите в спирачния апарат от 20мм на 22м и използване вместо водещи втулки пистонни болтове от мерцедес.Дължината им е почти същата(+1мм) ,само трябва да им се направят по 2 канала за маншончетата в края(малко са твърдички и трудно се обработват).Допълнително направих и нови канали за греста, в отворите на спирачния апарат, защото старите дойдоха почти на нула след престъргването.Играчка е, но ако тръгнете да търсите здрави спирачни апарати , ще разбере за какво става въпрос.А разбитите спирачни апарати освен всичко друго внасят и едно много неприятно вибриране , което установих , че е от тях , чак когато смених всичко останало по предницата.А за задните цилиндърчета не ми се говори...ако решите да минете на преглед както си трябва , на стенда ще разберете на колко от вас им работят нормално задните спирачки...ама все пак това не е проблем само на 205 , а и на доста други коли...часовникарски цилиндърчета....:)

Публикувано: вт фев 21, 2006 12:49 pm
от baba
стига сте мрънкали,момчета.с някой и друг кусур,френските работи са са си супер хихихих.пежата в частност са дъ бест.моето е на 23 години,непродаваемо е,щото съм му сменила всички джаджи,но върви на пушка,милото.

Публикувано: ср фев 22, 2006 1:37 am
от Eva*
евала rushsf, една добра приказка. :mrgreen: А и тук събираме опит, за да има за другите

Да, има слаби места, дори и разпределителния вал, но да не изпускаме и факта, че 205 е един от моделите на Пежо с най-разнообразни двигатели. При общото мазане двигателя е легнал и от вибрацийте се скапва доста по-бързо предницата, но това не значи, че спира да върви. Потропва, почуква, но на светофара е винаги първа! :)

При общото мазане трудно се омаслява най-високата точка на коляновия вал, от там и по-бързото износване на кобилиците. Но, ние няма да живеем вечно, че да караме все така :mrgreen: или се подменя целия колянов вал, или се купуват нови кобилици, с поръчка от СФА или си купуваме следващия модел на Пежо.

Това за пластмасите, да, пукат се лесно (чиста пластмаса, не се лепи с нищо!) при мен почна да почуква и и поскърцва едва в студовете, иначе не чак толкова осезаемо. Иначе, свалянето на цялото табло ЗАДЪЛЖИТЕЛНО се прави при опитен майстор, иначе рискувате да се счупи на две и така да му се "радвате".

Капе ми вода след дъжд и автомивка от плафона, но проблема се решава със силикон при отвинтване на антената.

Задния мост, ако си се гледа, не се скапва изненадващо, важна е смяната навреме на лагерите.

Основно е - прокапването на масло, но пък не ръждясва нищо по двигател и картер. :) Капе обикновенно от износен семеринг на колянов вал или избива масло от износена гарнитура на глава.

Проблем има и в полуоските, не че се разбиват много бързо, всичко си зависи от стила на каране, но си е болна точка, от това - редовно трябва да се следят маншоните на полуоските. При голяма част от моделите извън GTI полуоската е капсулована с карето и от там високата цена за "нова", в същност фабрично рециклирана. Скъса ли се маншона е въпрос на "време" да се съсипе карето и от там смяна на цяла полуоска или рециклиране.

При двувратките 205, с течение на времето и честото отваряне и затваряне, вратите поувисват и се получава чисто естетически лек дефект, но е поправимо с нови държачи и лек за джоба ремонт. Затова, на двуврати 205-ци, както и за другите модели не се виси по вратите, подпряни на лакът, ала "глей ме къв съм..."

На общото мазане внимателно се борави с капачката за масло, че после няма намиране на такава. И при 205 зимата се появява лек конденз под нея, но това е лечима болест. Прибира се на топло, евентуално... или просто се разчита да си изсъхне сама.

За спирачките... износват се бързо гумичките на спирачната помпа и цилиндрите, един бърз ремонт пести пари и спирате блестящо, както си е по книга. Не съм забелязала Пежото ми да се влачи по корем, за да спре. :) Спира, въпрос на поддръжка, на скорости и на "пресни" гуми.

Тече масло от кормилната рейка, но пък при кой автомобил не се износват семерингите и гумените уплътнения на кормилния лост? Рецикле и волана се върти, сякаш е със серво.

Под двигателя на 205, че и на повечето други модели няма защитна кора. От което следва, че при преминаване през по-дълбока локва се мокри делкото и може да си почакате, докато изсъхне. Съвет - "завийте" го с найлонче, продава се в СФА, или пък го покрийте със шапчица от боя за коса.

Друго за момента не се сещам.

Публикувано: вт мар 07, 2006 7:50 pm
от pero_po
Позволете кратичко да добавя и ключалките, които в повечето случаи чупят зъбчета и.....естествено се скапват. Разбира се, че не трябва да изпускаме и "оригиналното" решение на французите за поставяне на таблото с бушоните и достъпа до него. Е, и последната ми вметка е за слабите фарове. Но хората, които си купуват Пежо 205 не осъзнават с какво богатство се сдобиват!
Моделът е записан в световната история на автомобилостроенето, като един от най-надежните и икономични масови автомобили. Трябва да споменем и един много важен факт - Пежо 205 е моделът, който толкова бързо придобива популярност и печели десетки рали състезания, че спасява концерна Пежо от сигурен фалит. Тоест, карайки Пежо 205 всеки оставя по нещо в историята.
Няма кола без дефекти! Влезте на форумите на Форд или Опел и после пак щеси говорим. А всъщност, най-добре си купете някоя Дачия или Москвич Алеко. :)
И накрая не забравяйте - много е важно да обичате колата си. Само тогава тя ще ви се отблагодари с комфортна возия и ниска харчия! :lol:

Публикувано: вт мар 07, 2006 9:35 pm
от Eva*
pero_po, за фаровете си зависи... моите светят адски добре, че и са още фабричните :mrgreen: Но сме длъжни да изброим слабите места, да не ни питат непрекъснато.

А, ако отворим тема за предимствата, не знам до къде ще стигнем. ;-)

Ключалките ни са със сачмени лагери, много трудно се отваря Пежо, без да се разбие (в истинския смисъл) ключалката, та после нищо да не става от нея.Но пък и ремонта е почти невъзможен. Личен опит.

Публикувано: вт юли 04, 2006 1:23 pm
от renton
И аз съм съгласен с вас за спирачките.
Купих си 205 преди година и половина и от тогава насам в четири сервиза ги ремонтирах, ама още не спират с пълна сила. Първо цилиндърчета сменях, посе накладки, проверка на помпата, а най-гадното е, че във фирменият сервиз на Пежо не искаха да ми приемат, колата, защото била стара.

Публикувано: вт юли 04, 2006 3:36 pm
от waleto
Не си попаднал на верния сервиз,значи!Спирачките на Пежо са много специфична работа и не всеки (квартален) майстор,знае какво да направи.
Успееш ли да ги направиш,спира уникално!

Публикувано: вт юли 11, 2006 12:10 am
от LSForce
Да така е: имаме уникални спирачки, но при мен станаха след като смених: предни дискове и накладки, задни цилиндърчета и накладки жило на ръчната. Е мога спокойно да кажа че спира по добре от всичко на което съм се качвал досега а това са: Орел рекорд. Ауди Б4, Ауди 80, Сузики Суифт, Трабант и др. :)

Публикувано: ср окт 18, 2006 2:15 am
от MOTORGHOST
Какви слаби места ?
Че това на всяка кола се случва, при неправилна поддръжка. (Особено на германските). Я ми кажете, защо още се карат 205 от 1981 г., а се изхвърлиха изгнилите, Аскони и Вектри?
А в момента най- кърпените коли по сервизите са - Кадет, Астра, Голф, Ескорт... - прагове, калници, подкалници...
Коя марка е имала през 89г от 1400см-105 к.с. при осем клапана, и в момента още се карат тези коли?
Е, сега за пепелници ли ще си говорим? :P

Публикувано: вт ное 20, 2007 12:40 am
от galinborisov
По въпроса за спирачките сам напълно съгласен че има заводски дефекти аз от около година осетих че педала на спирачката е мн мек ходих смених накладки отпред отзад и пак ама викам стават но оня ден не станаха наложи се да спра рязко и спирачките първите 20 м те реагираха пуснах педала пак евала хванаха но късно спрях в теглича на Голф 2 и ся търся радиатор и перка на вентилатор
колата ще я оправя но няма да я карам преди да се направи основен преглед на спирачна система иначе от друго не мога се оплача просто мн я поддържам а преди това бащата сменяше сичко по книга нито трака нито скърца нито ръжда по купето има а колата е на 22 години мн мои приятели евала ми праят за Пежака !!!!

Публикувано: ср мар 05, 2008 4:57 pm
от cool24
Здравейте :) и аз съм щастлив собственик на пежо 205 :) За спирачките няма смисал и аз да коментирам, че са доста калпави, но пък като ползваш и скоростите спира учудващо бързо :mrgreen:
има изключително евтини части.
Наистина пластмасата е супер некачествена и лесно се чупи и то май само това му е кусура на моето пижо :shock:
Най - важното според мен в тая кола е, че цялото и купе е поцинковано и няма гниене ... двигателя винаги може да се поправи...
А колкото до светлините и аз съм повече от доволен как светят :eheee: :)

повечето неща са митове

Публикувано: вт апр 08, 2008 8:52 pm
от Bio 205
искам да кажа че повечето неща са чисти митове

Re: Слаби места на 205

Публикувано: съб юли 19, 2008 1:05 am
от old fox07
:lol: А като ще търсиме кусури на малкото Пеже, си припомнете от къде произлиза 205Т16

Re: Слаби места на 205

Публикувано: ср сеп 10, 2008 5:05 pm
от joroko rusev
Със или без кусури 205 си е класика. :evalata: :evalata: :evalata:

Re: Слаби места на 205

Публикувано: съб ное 08, 2008 1:26 am
от vl_86
kalin написа:Ето няколко места , където инженерите от Пежо са могли да се постараят повечко , за да стане колата значително по-добра...

1. Заден мост- това е голямата болка на доста модели....моля да не се пишат коментари от типа :Ако си сменяш лагерите на 60 хил. няма да имаш проблеми" и "Лагерите за задния мост са консуматив"...дрън дрън....просто както са сложили отпред лагери , които "са изчислени да издържат през целия период на експлоатация на автомобила", така можеше и отзад да помислят за нещо по-надежно....или едни гресьорки да бяха сложили поне...

2. Полуоски - еми как няма да се разбиват карета, като са сложили такива мижави каренца...пък и толкова не можаха да си ги отделят...вътрешно каре, полуоска, външно каре...което се скапе , това сменяш...а и малко по -големички е трябвало да ги направят...

3.Предно окачване - за мен е недооразмерено...изключение е GTI- там нещата са си по- добре.Какво имам предвид.....носачи- тампоните в носача,в които влиза стабилизиращата щанга са твърде малки, болтът на носача също е слаб

4.Парно- сигурно няма 205 , на което да не е сменяно радиаторчето на парното...и като ново пак не духа достатъчно топло...или ако не е радиаторчето , ще е вентилаторът, ако и той е здрав , ще са плъзгачите(врътките)....

5.Скорости - скоростите с общо мазане с мотора няма какво да ги коментираме - пълна глупост.Другата, ВЕ3 ли беше, също е слаба работа- никаква прецизност при превключването, синхронизаторите и лагерите пак гола вода...да не говорим за лостовата система...самият лост е като овчарска гега, прекалено голям ход, бързо се разбиват щангите....

6.Електрическа система- то това си е станало нарицателно за френските коли....все нещо не прави контакт, окислява се , изгаря, не работи, работи , когато си иска....

7.Пепелник.... :lol: Писна ми да си купувам 205ци със счупени пепелници...


Има и още куп други работи, който биха могли да се дооправят...тях ги оставам на вас....

просто колата трябва да се кара внимателно и нежно. Тогава слабите места на пежo няма да се разкриват лесно.

Re: Слаби места на 205

Публикувано: съб ное 08, 2008 1:43 am
от vl_86
какво като има голям ход скоросния лост.Големия ход на скоросния лост показва с месторазположението си каде и кога на каква скорост си. Всяко едно движение изваршено от водача плавно и внимателно сахранява колата за по-далго време. За това има коли в лошо састояние и коли в добро састояние.Всичko зависи от водача а не от колата, за това трудно може да се даде критерий за слаби места.