Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » нед окт 25, 2015 7:26 am

Е, хванаха ме лудите и преди няколко дни си взех още една 205-ца, този път 1.6GTI (105 коня). Окачването е супер стегнато, моторетката работеше перфектно, но я убихме (подробности надолу), скоростите са супер - само съединител трябва.

Та, чудех се и се маех аз как да вкарам 2.0Т в 205-та, пък реших, че наистина на моста с малките носачи е леко излишно да го правя това упражнение и реших да диря мостове от GTI-ка. Да де, ама такива намерих само в Англия за 600 паунда... :? :? :? Non merci дет' се вика. Почнах да ровя из българските сайтове и накрая попаднах на обява в OLX за червено 205 GTI 1.6, уж 115 коня. Обадих се на човека - колата бракувана, била е клубна едно време, ама собственикът заминал в чужбина и продавачът я взел, за да си я реставрира. Да де, ама нямал време да се занимава, та колата попадна в моите лапички. Няма да обяснявам как и защо, че не е за казване, но тръгнахме да я прибираме на ход към Пловдив, уви на 26-я километър на АМ Тракия моторът изтропа зверски и я изгасих веднага. Преди това абсолютно безпроблемно си поддържаше 140км/ч без никакви шумове, налягане на маслото над средата, невероятно стабилно и плавно движение, силни спирачки - карах буквално с виснало от кеф чене. В крайна сметка се оказа, че маслото е на 8000км, ала последно сменяно 2009-та година и отиде първи биелен лагер. Дано парчетата не са надрали ризи.бутала, другите лагери... Надявам се биелата и валът да са добре, че иначе не ми се мисли. :plach: Иначе колата е със старото табло (разбираемо, 87-ма година е), ел. стъкла, и се радвам, че големите брони и лайстните са налични и здрави.

Идеята е да прехвърля всичко от GTI (мотор и скорости, предно и задно окачване, ел. инсталация, целият интериор) на 1.0 купето, защото то е безупречно - няма ръжда абсолютно никъде, боята е в прилично състояние. Купето на GTI-та от друга страна е доста зле - шофьорският праг е изгнил в края, отпред левият рог се пробива с отвертка, отдолу изглежда читаво по гредите, но все пак е швейцарка - няма как.

Малко въпроси на прима виста -

Спомням си нещо, че шенкелите на 1.6GTI са различни и не стават за upgrade на спирачките. В какво се изразява тази разлика? Мога ли да сложа шенкелите от 1.0?- на тях директно стават 283мм апарати и дискове от 307.

Задният мост на 1.6GTI със същата ширина ли е като 1.0? Т.е. трябва ли да променям калниците на 1.0, за да влезе?

Пак свързано с калниците - трябва ли да ги преправя, за да мога да сложа пластмасовите арки? Т.е. по-висока ли е линията на калника на GTI?

Мога ли да сложа старото табло на купето след фейслифта? Захватите на едни и същи места ли са? Първо, че таблото на 1.0 не е цяло - липсват всички махащи се пластмаси и второ -старото табло ми допадна повече, а и е абсолютно непокътнато.

Май е това, останалото е plug and play - свалям от едната кола и директно на другата. :tancii: Ще има в скоро време още една GTI-ка в движение.

Моите все са хибридни няккви - от 405 SRx4 2.0i стана 405 Mi16x4 2.1i, сега от 205 1.0 LOOK на 1.6GTI. :metal:

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2950
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 492 times
Been thanked: 976 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Danda69 » нед окт 25, 2015 10:50 am

Единственото , което мога да кажа 100% е за таблото - разменят се 1/1 .На старото 205 '84 слагах табло от '91 , но ще трябва да смениш не само външно таблото , но и цялата кутия с парното (в което няма нищо страшно - това е техника от "време оно" , освен това е идеална възможност да измиеш въздуховодите от всичката гняз , събрана през годините) . Задния мост на 1.6 е същия като твоя , така че можеш да не го пипаш . За спирачките има доста добра тема - разгледай я . Когато аз исках да сменям дисковете с 266мм Жоро (pug) беше писал , че моя шенкел (т.е. и твоя) е същия , като на 1.9 гти . В арките на задните калници имало някаква разлика (не си спомням кой го беше писал и каква е точно) , но не ти и трябва - така или иначе не можеш да ползваш лайсните от гти-то . За размера гуми , ставащи на твоята кола , имаш верните отговори в другата ти тема .
Успех в начинанието , не се съмнявам , че ще се справиш .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » нед окт 25, 2015 1:18 pm

Арките мога да си сложа, но не искам - нека изглежда по-простичко, нещо напоследък ме гони параноята - прекалено са ми стегнати Пежата, да не вземат да хванат пътя някой ден.

Потребителски аватар
pug
генерал
генерал
Мнения: 1455
Регистриран на: пон юни 06, 2005 4:31 pm
Град: Русе
Кара: peugeot 205S16, 205 Roland Garros, 405 Break SRx4, 406 Break HDI
Has thanked: 231 times
Been thanked: 200 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот pug » пон окт 26, 2015 1:58 pm

За следата на задните мостове нямат разлика. Разликата е само в широчината на спирачния барабан. Спирачките от 307 ще паснат на шенкелите на 1.0 аз съм с такива от доста време. На 1.6 няма да станат заради офсета на главината. Арките на задните калници на ГТИ-то са по високи и ако искаш да слагаш пластмасите ще трябва да режеш.

Потребителски аватар
DMC
редник
редник
Мнения: 170
Регистриран на: чет юли 10, 2008 12:17 pm
Град: София/Габрово
Кара: Peugeot 205 1,6GTI / София
Been thanked: 58 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот DMC » пет окт 30, 2015 10:06 am

Честита продобивка!
Задния мост има ГТИ някъде към 1см разлика в следата сравнен с другите 205ци и наистина тая разлика май беше от барабаните. Но това не е толкова важно. Торсионните пръти на 205 ГТИ са различни от на останалите 205ци - по-дебели са. Така, че си прави сметка да си смениш и моста за да стане истинско ГТИ. А моторът едва ли е изтропал ,защото маслото е старо. Имало е друг проблем вероятно. Ако нещо ти дотрябват части за тия мотори - свиркай, имам разни излишни неща.
Поздрави!

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » пет окт 30, 2015 7:38 pm

Аз така или иначе прехвърлям целия мост директно - моят е заминал тотално. Разликата във возията между двете е такава, че се почувствах като в Голф в GTI-та, но пък където и да минавахме по кръгови, завои и тн. сравнено с Bora-та.

По принцип ще го разглобя някой от идващите weekend-и мотора и ще видя какво точно се случва вътре, но налягането до последно си го държеше на средата между 1/2 и 3/4 от скалата.

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » пет окт 30, 2015 10:18 pm

Сега видях, че не съм дописал едното изречение. Та, сравнено с Бората, Пежото стоеше на пътя като истинска бегачка - никакво накланяне на купето, лепнало за асфалта- въпреки кофти гумите.

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2950
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 492 times
Been thanked: 976 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Danda69 » вт ное 03, 2015 9:27 pm

Dino Kirov написа:Е, хванаха ме лудите и преди няколко дни си взех още една 205-ца, този път.......
:metal:

Мите , извинявай , че ти ползвам темата , но и аз направих , като теб - купих си второ 205 :tancii:
Колата е много рядко изпълнение - 1.9 DFZ (102ps) , 5врати , с окачване на gti (не знам още дали на 1.9 или 1.6- отзад е с барабани) , серво на геврека , АБС , поръчкова кожена тапицерия и най-важното (което ме заинтригува в тази кола) - автоматик .
Колата върви перфектно и страшно стегнато - и аз се прибрах 150км ухилен до уши . Няма да е "в най-скоро време" (по-скоро "на пролет") ще пусна тема с развитието/реставрацията .
:biri:
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » вт ное 03, 2015 11:45 pm

1.6GTI е с барабани, 1.9GTI - с дискове.

Честито!!! Много да си се радвате. Къде намери такова бижу?

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2950
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 492 times
Been thanked: 976 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Danda69 » ср ное 04, 2015 12:05 am

Обявата я видях тук , във форума , но поради недостатъчно мнения на пусналия биде изтрита (после я видях и по всички възможни сайтове за продаване) . Кофти снимки с телефон , некоректно обявени данни (120кс , макар по ауто дата да е точно така - автоматик има само на 120кс , 102 е ръчни) , пропуснати екстри - сервото , АБС-а , ел.стъклата (и аз горе не ги споменах) . Няма никаква ръжда , има дребни външни "забележки'' , цвета кой далтонист го видя "син металик" - не знам (не,че ще остане такъв) . Оглеждам се вече за гти престилка/предна броня и картер от XU мотор от кола с климатик (захвата на компресора е отливка към картера) , ел.огледалата ги имам......
Това е общата идея.
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот djony » ср ное 04, 2015 1:04 am

Dino Kirov написа:1.6GTI е с барабани, 1.9GTI - с дискове.

Честито!!! Много да си се радвате. Къде намери такова бижу?


DFZ-то по спомен си е с барабани отзад, нищо че е 1,9.

Данчо, щракни няколко снимки на 205чката да оплакнем око. Не ни дръж под напрежение чак до пролетта! :kodapraish: :biri:
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2950
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 492 times
Been thanked: 976 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Danda69 » ср ное 04, 2015 9:18 pm

205 3.jpg
205 3.jpg (197.42 KиБ) Видяна 9895 пъти
205 04.jpg
205 04.jpg (177.62 KиБ) Видяна 9895 пъти
205 05.jpg
205 05.jpg (178.43 KиБ) Видяна 9895 пъти
205 08.jpg
205 08.jpg (199.9 KиБ) Видяна 9895 пъти
205 0.jpg
205 0.jpg (133.54 KиБ) Видяна 9895 пъти

Като основа имам перфектна вътрешност и отлично техническо състояние - днес ми пристигнаха новите джанти (gutmann) , в последствие ще се оборудва с хубави гуми ......
Със сигурност няма да оставя таблото с приборите - най-вероятно пак ще монтирам от 306 , колкото и трудно да ми е да накарам да работи километража . След някой и друг ден ще вадя мотора и почвам сервизиране на всички възли и детайли .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
Alexander Bakov
генерал
генерал
Мнения: 2437
Регистриран на: пет авг 11, 2006 11:52 pm
Град: София
Кара: Peugeot 205 GTI XU10J4RS
Has thanked: 52 times
Been thanked: 95 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Alexander Bakov » чет ное 05, 2015 7:45 am

При 1.9 ГТИ се монтира по голям лагер и шенкела е различен, другите са еднакви ,но главината на 1.6 GTI e различна - с друг офсет е , за брой шлици не мога да кажа нищо.Арките на калниците при GTI са по високи, ако ще слагаш лайсните ще трябва да режеш. Относно таблото правих я тази процедура , при старото табло горе до прозореца има един болт за който нямаше отвор на купето.

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » чет фев 16, 2017 12:12 pm

Да раздвижа малко темата.

В крайна сметка реших, че ще правя 1.6GTI Turbo, тъй като имам налична турбина от 2.0T (XU10J2TE - 406,806, Xantia, XM и тн.) а колекторът от XU10J2* пасва директно на главата от XU5/XU9. Нужните промени са - по-дебела гарнитура за разреждане, тъй като оригинално моторът е със степен на сгъстяване 9.5:1, а за турбо изпълнения не е добре да е над 8:1, ако искам да живее дълго. Дюзите ще бъдат сменени с такива от 1.9GTI/1.9Mi16 (еднакви са) и ще се заиграя с дебитомера, датчика на дросела и още една допълнителна джаджа, която ще обогатява при "педала в ламарината". Планираното налягане ще е 0.5бара, което ще ми дава около 28% по-голям дебит на въздуха, планираната мощност ще е около 135коня.

Засега съм разглобил основно, почистил и ревизирал където е имало нужда - всмукателния колектор, дросела, турбината, изпускателния колектор и днес ще доразглобявам донора - най-после е малко по-топло и мога да работя - колата седи навън.

Освен това реших, че колата ще има ABS. Оказа се, че ABS-ът на 205-та е странно животно - управлява и 4-те колела, но има само 2 датчика - преден ляв и преден десен. След дълго ровене из интернет, стана ясно, че при 106 се ползва същият Bendix Addonix с 2 датчика. По случайно стечение на обстоятелствата и луд късмет се сдобих с такъв (префектно работещ хидроблок + компютър) за 38лв с доставката. Единствено трябва да си взема главини с гривни (продават се все още слава Богу) и датчици - като датчици стават от което и да е Пежо от по-старите - 306,206,Партнер и тн.

* бел.а. главата на XU10J2 и XU10J2TE е еднаква, разликата е в разпределитения вал - атмосферният вал е с лифт 11мм на изпускателни И всмукателни клапани, турбо валът е с 9мм лифт, но градусите им са различни.

Прилагам и малко снимки:

https://www.facebook.com/media/set/?set ... b87159ccf2

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2950
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 492 times
Been thanked: 976 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Danda69 » чет фев 16, 2017 4:26 pm

:bravo: :bravo: :bravo:
Мите , само не ползвай фб за връзка - аз като нямам да седя и да се "облизвам" ли ? :P
Не се съмнявам , че можеш да се справиш - дано да е по-скоро .
:evalata:
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

205 1.6 GTI Turbo

Мнениеот Dino Kirov » чет фев 16, 2017 4:42 pm

Нямам време да ги оразмерявам като за форума, а не съм си платил годишната такса за imageshack все още, така че засега това е единствената възможност.

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот djony » пет фев 17, 2017 3:01 am

Степен 9,5 си е перфектна при положение че ще надуваш на 0,5! Ако я разредиш на 8:1 и на 0.5 налягане, най-много да стане като читаво 1,9гти. :D А при положение че отваряш мотора, защо направо не му пуснеш една карантия от 1,9?
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
ra40
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 7484
Регистриран на: пон юли 09, 2007 8:00 pm
Град: София
Кара: 306 Dturbo, Xsara VTS, 407 V6 & 206 SW
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1380 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот ra40 » пет фев 17, 2017 9:34 am

1.9 го чака направо сглобена.С 0.5 няма дори да се разрежда.
Изображение

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » пет фев 17, 2017 2:51 pm

Бих му пуснал с удоволствие карантия от 1.9, ама нямам. Имам само биели и бутала от 1.9.

Тоя мотор стои ли още? 1.9-та? Че изчезна обявата.
Ако стои - удари ми една шайба моля те O888398941.

Апропо, търся компютър с номер 0 288 000 340 или 0 288 000 359 за 1.6/1.9 GTI.

Има начин да се регулират смесите с потенциометър в доста широки граници, заменят се два резистора просто.

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Взех си второ 205- 1.6 GTI.

Мнениеот Dino Kirov » пон фев 20, 2017 7:35 pm

В 205gtidrivers четох, че шенкелите на първите 306-ци ставали директно на 205-та, като гумите хващали положителен кембър. Ако се сложат такива шенкели с носачи от 309-ка, няма ли да заспят нещата, т.е. двете да се неутрализират едно друго - носачите на 309 са по-дълги от на 205. Идеята ми е да ползвам такива шенкели заради датчиците за ABS-а, иначе трябва да правя планки.


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост