От къде може да идва греста ?

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » вт юли 23, 2019 11:22 am

От известно време забелязвам появата на грес на маншона към скоростната кутия на лявата полуоска . Почиствам го и след време се появява пак . Имаше следи и по средата на самата полуоска . Понякога се чува и виене от там . От къде може да идва греста ? И какво да направя ? Ето снимка http://ivma.snimka.bg/automobiles/ogled ... 5.39077211

Потребителски аватар
Ozzie
старши сержант
старши сержант
Мнения: 2647
Регистриран на: ср мар 28, 2007 7:20 pm
Град: Варна
Кара: Форд Focus C-Max 1,6 HDi 80 kW
Has thanked: 981 times
Been thanked: 793 times
Контакти:

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот Ozzie » вт юли 23, 2019 11:35 am

Очевидно маншона е с компроментирана здравина и хвърля грес от шарнира (карето).
Извършваш обстоен преглед, ако е така, както казвам, молиш се в карето да има още живот, купуваш грес за шарнири, маншон и цялата процедура нататък по смяна.

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » вт юли 23, 2019 11:48 am

Маншона го проверявах . Стисках го с ръка . Огледах го . Няма видими дефекти . Но пак ще го проверя много внимателно .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » пет авг 16, 2019 1:38 pm

Как да намеря правилният маншон ? Измерих фи1 25мм фи2 70мм и дължина около 100мм . Търся подобен на външен вид на оригиналният маншон с тези размири и немога да намеря в никой сайт . В един сервиз поръчаха маншон 21мм на 75мм и още един 21мм на 70мм . В понеделник трябва да отида за смяна но ако никой от двата нестане незнам какво да правя .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » пет авг 16, 2019 1:58 pm

Най-интересното е че дължината на маншона дори не я измериха . Автосервиза се счита за един от най-добрите и скъпите в Сандански .

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2960
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 406 2.0 16V ,205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 494 times
Been thanked: 978 times

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот Danda69 » пет авг 16, 2019 2:20 pm

21/70 трябва да стане . Дължината е променлива .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » съб авг 17, 2019 6:30 pm

И още един въпрос ако може . Виждам че има и маншони които се продават с железен цилиндър . И аз ли трябва да купя такъв или старият ще свърши работа и трябва само маншона да се замени ?

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2960
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 406 2.0 16V ,205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 494 times
Been thanked: 978 times

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот Danda69 » съб авг 17, 2019 8:50 pm

По-добре нов с цилиндър комплект .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » пон сеп 02, 2019 11:25 am

Смених маншона . Старият имаше напукване на едно място но не беше пробит .Оказа се че другият от към гумата е по-широк от полуоската и е затегнат с "миши опашки" . Минаха десет дни и 150 км . Започна да се чува тракане от към същата полуоска . Първо беше за 1 -2 сек после стана по-дълго . За сега тракането е само когато карам по нагорно и направя по-голям десен завой . И не при всеки завой . По надолно на неутрална скорос нама тракане и при остри завои . На равно до сега също няма .Каква може да е причината и какво трябва да се направи ? Имам канал в гаража и мога да проверя или снимам ако кажете .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 127
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот ivm » ср сеп 04, 2019 10:00 am

Искам да добавя че преди да се появи тропането свалих дясната гума и подкалника и измих с обезмаслител и вода всичко което можах да достигна . И последен въпрос . Това на снимката може ли да си остане така ?
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ogled ... 5.39111980
Ясно е че пласмасовата шайба ще падне в скоро време .Благодаря за отговорите .

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2840
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 280 times

Re: От къде може да идва греста ?

Мнениеот KOZL » съб сеп 07, 2019 8:57 am

ivm написа:Искам да добавя че преди да се появи тропането свалих дясната гума и подкалника и измих с обезмаслител и вода всичко което можах да достигна . И последен въпрос . Това на снимката може ли да си остане така ?
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ogled ... 5.39111980
Ясно е че пласмасовата шайба ще падне в скоро време .Благодаря за отговорите .

Доколкото се ориентирам по снимката - да. Тая 1/2 шапка за нищо не служи, та с нея и без нея все тая.
За тракането аз бих се усъмнил в полуоската. На канала може да и провериш луфтовете, но ако нямаш здрава полуоска няма с какво да сравниш.
На старото 305 започна да трака в остри завои най-вече, когато карето на външната страна е най-изкълчено. Смених полуоската.
Спука ми се чашка на вътрешното каре, но не помня какви бяха симптомите. Ако я бях карал по-дълго със спуканата чаша вероятно щеше да се дотроши и да ме остави нейде по пътя, което пък не ме кефи и за това като се появи нов непознат шум и се захващах с търсене на причината. И имах в резерв 1 дълга и 2 къси свалени полуоски от други 305-ци, когато се разделих с пежото и резервите отидоха при новия собственик.
То с такива ретро коли си трябва и запас от части за поддръжка. По моргите като съм търсил, особено в и около София, всичко е изхвърлено за 305. То и това беше основната причина да се разделя с 305-цата.
Ето примерно как е изглеждало външното каре на 305 дизел (сваляше се от другата част на полуоската).
Изображение
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост