Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » пон сеп 04, 2017 1:24 pm

Колеги, на 26.08 смених капака с нов и сега обмислям какво масло да сложа.
Маслото към момента е Total Ineo ECS 5W-30 (на около 4000 км, доляти са 1.8 л) и около 600 грама долято Motul Eco-Clean 5W-30, за да може нивото да е 5мм под максимума.
Мисля, да пробвам нещо с по-добра температурна устойчивост, примерно със стария допуск PSA B71 2296 (5W-30/40, ACEA C3). Вариантите, които намирам за удачни са Motul X-Clean 5W-40, Bardahl XTEC C3 5W-40, Mobil 1 ESP 0W-40 и Liqui Moly TopTec 4100 5W-40. Общо взето гледам да имат HTHS поне 3.5, NOACK под 10, TBN над 7.5 и Pour Point поне -40. Същите по каталог ги дават за Mini R56 N12 1.4 70kW.
При 5W-30 B71 2290 нещата са голямо мазало. Най-удачните варианти, които да са с добра температурна стабилност, са Mobil 1 ESP Formula (С2/С3, има най-ниския NOACK който съм виждал - 5.6 и пепелно дъдържание 0.6%, но за сметка на по-нисък TBN - 6.5), Addinol Mega Power 0538 C2 (много висок TBN - 8.2, но и висок NOACK - 11.5), Motul 8100 Eco-Clean 5w-30 (С2, много балансиранo масло, NOACK 8.5, обаче HTHS е само 3.0) и Liqui Moly TopTec 4200 (С3, HTHS 3.5, обаче TBN 6.5 и NOACK 10.5).
Приоритетите са минимизиране консумацията на масло (термостабилност), при запазване на добрата защитеност на двигателя при студен старт (добра течливост при ниски температури) и съхранение на катализатора (пепелно съдържание под 0.8%).

Какво мислите, кой вариант от изброените е оптимален?

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 327
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 37 times
Been thanked: 40 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » вт сеп 05, 2017 10:33 am

И като си смените свещите, след 200-300-500 км ги проверете и ги достегнете :)

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » вт сеп 05, 2017 1:01 pm

Свещите на пежото са 14 мм многозвезден сокет. Аз лично ги слагам с динамометричен ключ на 23Nm (по предписанието) и изобщо не мисля, че е необходимо каквото и да е дозатягане!
Ако нямате под ръка динамометричен ключ и свещите са нови, то може да ги затегнете на око (при положение, че леглата и резбата са почистени добре), но ъгълът на завършващото затягане трябва да е около 90-100 градуса - не повече! Иначе рискувате пренатягане и евентуални бъдещи проблеми.
При повторното им поставяне (например при инспектиране и без динамометричен ключ) е божа работа на колко ще ги натегнете (понеже уплътнителният пръстен е вече сплескан), но със сигурност необходимият ъгъл на затягане е вече поне наполовина.
И също никога не слагайте каквато и да е грес при монтажа - ще бъде сериозна грешка, защото се нарушава галваничният и термален контакт с резбата на главата.
Дано съм бил полезен.
Последна промяна от kostazl на вт сеп 05, 2017 1:11 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12086
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4366 times
Been thanked: 5723 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот NVG » вт сеп 05, 2017 1:11 pm

:spam: Аз искрови свещи затягам с една ръка. И смятам, че усилието приложено на ключа е достатъчно. Евентуално графит на прах по резбата.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1343
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 94 times
Been thanked: 172 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kosmopoliten » вт сеп 05, 2017 8:56 pm

и не затягайте студени свещи на топъл мотор, оставете ги нклк минути да се темперират и тогава се затягат окончателно!
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 327
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 37 times
Been thanked: 40 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » вт сеп 05, 2017 9:27 pm

kostazl написа:Свещите на пежото са 14 мм многозвезден сокет. Аз лично ги слагам с динамометричен ключ на 23Nm (по предписанието) и изобщо не мисля, че е необходимо каквото и да е дозатягане!
Ако нямате под ръка динамометричен ключ и свещите са нови, то може да ги затегнете на око (при положение, че леглата и резбата са почистени добре), но ъгълът на завършващото затягане трябва да е около 90-100 градуса - не повече! Иначе рискувате пренатягане и евентуални бъдещи проблеми.
При повторното им поставяне (например при инспектиране и без динамометричен ключ) е божа работа на колко ще ги натегнете (понеже уплътнителният пръстен е вече сплескан), но със сигурност необходимият ъгъл на затягане е вече поне наполовина.
И също никога не слагайте каквато и да е грес при монтажа - ще бъде сериозна грешка, защото се нарушава галваничният и термален контакт с резбата на главата.
Дано съм бил полезен.

Да де, само че при положение, че махнеш декоративният капак и разклатиш бобината и се чува свистене от свещта, дали да не се затяга?

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср сеп 06, 2017 6:24 am

kosmopoliten написа:и не затягайте студени свещи на топъл мотор, оставете ги нклк минути да се темперират и тогава се затягат окончателно!

Съгласен съм, колега. Това е изключително важна подробност!
На тази грешка се дължат повечето проблеми със затягането, наред с мазна и замърсена резба на главата. Винаги свещите и моторът да са с една температура и по възможност студени, поради простата причина, че се затяга стомана в алуминиева сплав.

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 214
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот Jimy » ср сеп 06, 2017 4:52 pm

Двигателят ми, с Mobil 1 ESP 0W-40 пушеше адски много, на всяко кръстовище. След като загрее и се почва, но това е при мен! Сега съм с Мобил Х-Cess 5-40 и съм доволен ... само 3 литра доливане за 8000 км ?!:-(

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср сеп 06, 2017 6:42 pm

Jimy написа:Двигателят ми, с Mobil 1 ESP 0W-40 пушеше адски много, на всяко кръстовище. След като загрее и се почва, но това е при мен! Сега съм с Мобил Х-Cess 5-40 и съм доволен ... само 3 литра доливане за 8000 км ?!:-(


Мисля, че MOTUL 8100 X-cess 5W-40 по-скоро не става за нашите двигатели, поради следните причини:
- -36 градуса температура на течливост е малко висока за нашата зима (в София пада и под -30, какво остава за Северна България);
- сулфатната пепелност е много висока - над 1.1%;
- на места се споменава NOACK над 11%.
Вече поръчах 4 литрова бутилка Mobil 1 ESP Formula 5W-30 и ще видим какво ще стане.
http://www.oil-club.ru/forum/topic/6709-6709

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » пет сеп 08, 2017 9:09 am

Развитие по въпроса - след смяната на капака разходът на масло е същия или по-висок - за около 400 км изпи към 300 грама (70% градско). Довечера ще сменя маслото с Mobil 1 ESP Formula и ще засека разхода на 1000 км.
Ще купя ендоскоп и ако мога ще огледам семерингите, буталата и клапаните. Може и да става въпрос за теч.
Въобще кофти работа ...

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1300
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 61 times
Been thanked: 116 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот liuliu » пет сеп 08, 2017 9:50 am

При такъв теч всичко по двигателя трябва да е леш. Не щеш да се примириш с разхода.
Мерцедес 65 AMG V8 Битурбо - допустим фабричен разход по книжка - до 800 гр./1000 км. Не само VTi - ките са боклуци.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » пет сеп 08, 2017 10:18 am

Ами когато сменях антифриза почистих картера отдолу и отпред и имаше не малко засъхнало масло. На места (особено в предната му част) имаше 3-4 мм наслоено. Но пък нямаше следи от пресен теч, а и по термалния щит на кората нямаше почти нищо. Странна работа. Трябва да огледам с ендоскоп, че нищо не мога да видя отпред към корпуса на масления филтър.

Потребителски аватар
racing_1
генерал
генерал
Мнения: 5658
Регистриран на: чет апр 20, 2006 6:39 pm
Град: Стара Загора
Кара: W204 3.5 V6 и бивши: Peugeot 306 XS, 306 S16, 406 HDi
Has thanked: 1786 times
Been thanked: 811 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот racing_1 » пет сеп 08, 2017 11:02 am

liuliu написа:При такъв теч всичко по двигателя трябва да е леш. Не щеш да се примириш с разхода.
Мерцедес 65 AMG V8 Битурбо - допустим фабричен разход по книжка - до 800 гр./1000 км. Не само VTi - ките са боклуци.

Всеки производител залага допустим разход на масло, но това не означава че е боклук...

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1300
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 61 times
Been thanked: 116 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот liuliu » пет сеп 08, 2017 2:21 pm

За турбиниран мотор съм съгласен да има разход, но за атмосферен - дефектни сегменти, разтеглени вериги, картерна вентилация.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1343
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 94 times
Been thanked: 172 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kosmopoliten » съб сеп 09, 2017 9:59 am

А пък новите двигатели във формула 1 направо си горят масло за повишаване на мощносттта
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » съб сеп 09, 2017 10:57 am

Отвътре ме яде, че всичко е от скапаните икономични масла за стандартите над евро 4. Карах Рено Меган с К4М700 и първоначално с Elf 10w40 10 хил. без проблем. После пробвах с Elf 5W30 - след 6 хил. светна за доливане. После сложих Total 9000 5W40 и всичко си дойде по местата - за 8 хил. почти не беше мръднало, а говорим за двигател на поне 220 хил.
Проблемът е, че за да работи Ваноса коректно трябва определен работен вискозитет на маслото (примерно при 100 градуса), но си нямам понятие какъв. Ако можех да разбера дали маслената помпа и Ваноса на Минито са същите, то може спокойно да се сипват препоръчваните за Мини модели 5W40.

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1343
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 94 times
Been thanked: 172 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kosmopoliten » нед сеп 10, 2017 10:02 pm

Вануса не изисква нищо специално, обикновена синтетика.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.

kostazl
редник
редник
Мнения: 240
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 52 times
Been thanked: 26 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » нед сеп 10, 2017 10:12 pm

Типичното масло 5W-40 ACEA C3 с допуск B71 2296 при 100 градуса има вискозитет 14-15 (което е с около 40% повече от B71 2290), но пък ако става ще е супер, защото тези масла са много по-устойчиви на нашия бензин.

Georgiy2k
наборник
Мнения: 26
Регистриран на: нед авг 09, 2015 10:36 pm
Град: Велико Търново
Кара: 308 SW 1.6 VTi 16v 120 (EP6)
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот Georgiy2k » пон сеп 11, 2017 8:06 am

Аз карам с Total 9000 5W40 на 308 1,6 120Hp. Колата вече е на 320к и от смяна до смяна не повече от литър. Кара се малко над нормалното извън града и със 130 по магистралата. Купувам си 5 литра и наливам 3,8-4 и имам литър за доливане. Ако се кара над 140км започва и него да го гори, но съм повече от доволен от това масло. Ползвам го от както имам колата 120к.

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1343
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 94 times
Been thanked: 172 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kosmopoliten » вт сеп 12, 2017 7:53 pm

По начало считам, че 5W30 не е добре за у нас лятото.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.


Върни се в “308”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост