Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » чет май 10, 2018 4:59 pm

Аз обмислям по-скоро INEO MC3 5W-40 - по параметри е много добър кандидат.
Точно препоръките на Пежо за INEO ECS ни докараха до това дередже - очевидно за този термично натоварен двигател (компресия 11:1) си трябва много висок вискозитетен индекс! Поради това може да се пробва с INEO First, ама е бая скъпо масло, да му се не види! А и ако трябва пак да се долива ...

yanislavst
редник
редник
Мнения: 182
Регистриран на: пет яну 31, 2014 3:23 pm
Град: София
Кара: 106 1,1mi 96г. ;406 даде фира
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот yanislavst » вт май 22, 2018 8:52 pm

Опитайте YACCO!

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » вт май 22, 2018 10:14 pm

Кой модел и защо именно него?
Ако се има предвид YACCO VX 1000 LL 5W-40, то параметрите и допуските му са над 95% идентични с тези на Total Quartz 9000 Energy 5W-40! А цената е почти двойна и не знам дали си струва?

Потребителски аватар
racing_1
генерал
генерал
Мнения: 5682
Регистриран на: чет апр 20, 2006 6:39 pm
Град: Стара Загора
Кара: W204 3.5 V6 и бивши: Peugeot 306 XS, 306 S16, 406 HDi
Has thanked: 1796 times
Been thanked: 814 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот racing_1 » ср май 23, 2018 12:08 am

Не пречи да пробвате. Иначе си е масло като масло. С тази разлика, че може да е мааалко по-истинско. Yacco е моят избор от няколко години насам и не съжалявам и за момент.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср май 23, 2018 1:08 am

Съгласен съм! Марката предлага много качествени продукти. Разгледах данните на премиум продуктите им и се забелязва, че използват повечко PAO в базата, в резултат на което постигат много добра течливост при ниски температури.
Mobil правят същото. Често и на по-ниска цена.

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6107
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 1007 1.4HDI; PEUGEOT 106 1.5D
Has thanked: 155 times
Been thanked: 498 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот murfito » ср май 23, 2018 10:43 am

Колега, прекалено много се доверяваш на теоретичните данни. Тотал го забрави за този проблем.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср май 23, 2018 2:13 pm

Старая се да съчетавам теорията с практиката и затова съм споделил положителния си опит с Мегана, което кореспондира и с опита на колегата Georgiy2k, вече с Пежо 308. Май само той е събрал смелост да пробва с TQ 9000 5W-40 и колата му към момента се е "отблагодарила" с доста уважителен пробег!
Би ли обяснил защо да забравя за Тотал? Кое масло би препоръчал и евентуално какви са ти аргументите?

yanislavst
редник
редник
Мнения: 182
Регистриран на: пет яну 31, 2014 3:23 pm
Град: София
Кара: 106 1,1mi 96г. ;406 даде фира
Has thanked: 1 time
Been thanked: 9 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот yanislavst » съб май 26, 2018 7:14 pm

YACCO най-вече затова,че покрива теста за изпаряемост.С него няма майонези по капачки и вентилации./не визирам вискозитет/

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1322
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 71 times
Been thanked: 121 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот liuliu » нед май 27, 2018 2:13 pm

Ей ся погледах малко тестове (фрикционен) на Мобил ЕСП, Кастрол Едж и Петронас Синтиум. При последното износването беше два пъти по-малко спрямо Кастрол и почти два пъти по-малко спрямо Мобил. Това масло в Германия струва 18 евро туба от 5 литра.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » пон май 28, 2018 10:06 am

Начало на теста:
- пробег около 109 200 км.
- предишно масло Mobil ESP Formula, разход 300-400 мл/1000 км;
- налято точно до максимума Total Quartz 9000 5W-40, планиран пробег до 8 хил. км.

Първите впечатления са смесени - шумът е почти същия, може би една идея по-приглушен, но ми е много трудно да преценя. Клапаните се чуват както преди, веригата след запалване - също. Сутрешното палене беше нормално, а лампата си изгасна веднага. Няма предърпване на втора и на студен двигател. Ускоряването по пътя е някакси по-плавно и уверено (може и да ми се струва така), а моментния разход е същият или малко по-нисък - тепърва ще го засичам средния.
Маслото го взех от доверен доставчик и беше на промоция, произведено ноември 2017 г., намалено на 40 лева за 5 литрова туба. Изглежда оригинално, цветът му е светъл, бледо жълт, с относително слаб мирис и с добра течливост докато го наливах.
Баркодът е 3 425901 005560, до него има номер 460642-А, а отпред под "5 l" има номер 455963-А. Качеството на изработка на тубата е много високо. Капачката отгоре е матова, а по ръба е по-глатка, има свободен ход от около четвърт оборот преди да започне да дърпа и цепи пръстена като издърпва лесно гърловината, която е с матова текстура. Лот номерата са на гърба долу вдясно и изглеждат така:

LOT0000159027 11.11.2017
BB/BB/BH 17.09 02314

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 215
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 49 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот Jimy » вт юни 05, 2018 1:55 pm

TOTAL QUARTZ 9000 5W-40 5L ... LL-01;
BARDAHL XTEC 5W-40 5L ... съответно - LL-04 ... въпреки цената аз ще заложа на по БМВ двигателно масло.
Интересното е, че като характеристики за вискозитет са почти идентични. Незнам TBN-то как е на Тотала, за Бардал е 7,5?!

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » вт юни 05, 2018 2:37 pm

Ето анализ на актуалната към момента формула на TQ 9000 5W-40 (мисля, че 2010 г. я промениха малко).
https://g.io.ua/img_aa/large/3447/91/34479194.jpg
XTEC 5W40 C3 може да има някакъв проблем с СС Viscosity -30, което е на границата от 6600 mPa.s. Иначе TBN-ът е максималния възможен за C3.
При износен двигател TBN-ът играе още по-важна роля, заради по-голямото количество преминаващи през буталото газове.
За мен изводът е, че нашето гориво е с подобно на руското качество (то и суровината е една и съща) и затова следвам препоръката на Total за MINI на руския пазар, защото виждам много голяма логика в това, което препоръчват.
Виж тук кое препоръчват на първо място за Mini One R56 (2006-2010):
http://lubadvisor.total-russia.ru/mobil ... 1525797981
Ако експериментът се окаже успешен, то мога да пробвам и с LL-04 за да сравня резултатите.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср авг 15, 2018 10:15 am

Малко ъпдейт по темата.
Изминах почти 2500 км с Total Quartz 9000 5W-40. С това масло колата работи нормално, като изключим съвсем малко повишения шум на двигателя (клапаните се чуват по същия начин, но ръмжи малко по-силно). Цветът на маслото засега е ок (светло- до златисто-кафяв). Фазите работят добре, но ми се струва, че реагират малко по-бавно и се усеща леко повишен разход на гориво (100-200 гр.), главно извънградско (в града е същия). Определено се усеща леко понижена мощност на пета предавка и по магистралата. Веригата утихва една идея по-бързо след първото запалване сутрин. Разходът на масло при 90% по магистрала е същият както при Mobile 1 ESP Formula - около 400 гр./1000 км. Изводът за мен е само един - гумичките на клапаните са за смяна!
Докато се реша да ги сменям считам, че най-добре за мене ще е да карам с Total Ineo ECS 5W-30 и Liqui Moly Stop oil leak, сменяйки маслото на максимум 8 хил., като не допускам да пада под средата на щеката. Ще се опитам евентуалния бъдещ ремонт да го съчетая със смяна на веригата и уплътнителните пръстени на фазите, за да дам по-малко пари.
Последна промяна от kostazl на ср авг 15, 2018 10:57 am, променено общо 3 пъти.

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6107
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 1007 1.4HDI; PEUGEOT 106 1.5D
Has thanked: 155 times
Been thanked: 498 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот murfito » ср авг 15, 2018 10:39 am

:lol:
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 215
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 49 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот Jimy » ср авг 22, 2018 12:54 pm

Да споделя и аз малко по темата: от 3000км съм с Bardahl - XTEC 5W40. За тоя километраж са доляти 1,2 - 1,3 л от същото, главно след магистрален или планински преход ... ?! На градско няма проблеми, не пуши.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » ср авг 22, 2018 5:12 pm

Вероятно си подобен случай като моя, което всъщност се оказва и типична ситуация за тези мотори след 80-100 хил. км пробег и удължен период на замяна на маслото (примерно на 20 хил.).
Според мен проблемът действително е в гумичките на клапаните, а повишеният разход на масло при извънградско шофиране е по-скоро внушение, дължащо се на факта, че наведнъж се прави голям пробег и на човек започва да му се струва, че колата му "излапва" повече масло, а всъщност си консумира почти същото количество.
Ето и защо мисля така, обобщавайки това което научих до момента:
- ако проблемът ми беше в частично или напълно блокирали или износени маслообиращи сегменти, то минавайки на 5W-40 би трябвало да имам поне 100-150 грама спад в консумацията, а тя си остана същата като с 5W-30. Също така разходът при блокирани маслообиращи сегменти често достига и даже надхвърля литър на 1000 км. А и тези мотори по принцип нормално си харчат 100-150 грама, особено от първата генерация (преди фейслифта от 2009-та);
- в градски условия има продължителни периоди на престой, което повишава разхода през втвърдените гумички на клапаните, главно заради частичния вакуум, който се поддържа от картерната вентилация. В резултат, разходът на масло достига 300-400 грама на 1000 км;
- в извънградски режим горепосоченото явление намалява, но се повишават средните работни обороти. В резултат, разходът на масло достига стойности от порядъка на 400-500 грама на 1000 км;
- също така при мен вентилацията я изключвам като фактор, защото капакът на клапаните е чисто нов (старият се оказа напълно изправен, но вече се набутах с нов), а тръбата за отвеждане на маслените пари е без клапан (слага се на моделите за студен климат) и е чиста.
Пушене при сутрешно запалване със сигурност има, но е много слабо и е трудно да се хване визуално, понеже дизайнът на главата е такъв, че при горещ двигател маслото от нея се оттича доста бързо в картера и не успява да навлезе твърде голямо количество през гумичките (които все още са топли и частично уплътняващи). При работещ двигател обаче главата е интензивно обливана с масло и то непрекъснато се засмуква (при предвижване на буталото от горна в долна мъртва точка), преминавайки през водачите на клапаните в цилиндрите и там се пулверизира и смесва с горивната смес, изгаряйки с нея. Дори свещите могат да изглеждат наред.
Това е моето мнение по въпроса и на всяка смяна на маслото ще блъскам и по една добавка и толкоз. Пък като сменям веригата може да сменя и всичките гумички.

Потребителски аватар
racing_1
генерал
генерал
Мнения: 5682
Регистриран на: чет апр 20, 2006 6:39 pm
Град: Стара Загора
Кара: W204 3.5 V6 и бивши: Peugeot 306 XS, 306 S16, 406 HDi
Has thanked: 1796 times
Been thanked: 814 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот racing_1 » ср авг 22, 2018 5:43 pm

Навремето с 306-цата 1.6 имах подобен разход на масло, който замина в историята с една ревизия на главата.

Потребителски аватар
ivo_63
генерал
генерал
Мнения: 2004
Регистриран на: съб окт 04, 2014 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 282 times
Been thanked: 345 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот ivo_63 » ср авг 22, 2018 8:24 pm

kostazl написа:Малко ъпдейт по темата.
Изминах почти 2500 км с Total Quartz 9000 5W-40. С това масло колата работи нормално, като изключим съвсем малко повишения шум на двигателя (клапаните се чуват по същия начин, но ръмжи малко по-силно). Цветът на маслото засега е ок (светло- до златисто-кафяв). Фазите работят добре, но ми се струва, че реагират малко по-бавно [color=#00FFFF]и се усеща леко повишен разход на гориво (100-200 гр[/color].), главно извънградско (в града е същия). Определено се усеща леко понижена мощност на пета предавка и по магистралата. Веригата утихва една идея по-бързо след първото запалване сутрин. Разходът на масло при 90% по магистрала е същият както при Mobile 1 ESP Formula - около 400 гр./1000 км. Изводът за мен е само един - гумичките на клапаните са за смяна!
Докато се реша да ги сменям считам, че най-добре за мене ще е да карам с Total Ineo ECS 5W-30 и Liqui Moly Stop oil leak, сменяйки маслото на максимум 8 хил., като не допускам да пада под средата на щеката. Ще се опитам евентуалния бъдещ ремонт да го съчетая със смяна на веригата и уплътнителните пръстени на фазите, за да дам по-малко пари.

От чисто любопитство питам - как се хващат 100-200 гр., преразход на гориво, наливаш 1 литър и караш или как ?
истината се ражда в спора , но аз не обичам да споря
406 2.2 HDI 2001г. комби ех
1.6 TDCI - HDI now

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 287
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 61 times
Been thanked: 31 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот kostazl » чет авг 23, 2018 12:04 am

Ето как - по борд компютър. Засякох разхода три пъти по маршрута София-Хасково-София при СС 110 км/ч с ESP Formula и даде среден разход 6,0-5.9-6.1. С 9000 5W-40 даде веднъж 6,2 и втори път 6,3. Всичкото при колкото се може по-близки условия на каране.
Последна промяна от kostazl на чет авг 23, 2018 12:31 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12504
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4500 times
Been thanked: 5860 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот NVG » чет авг 23, 2018 12:31 am

Разходът на гориво е относително в точността си понятие колкото и привидно да са еднакви условията. Няма как да се осигурят еднакви параметри на измерване извън лабораторните. Нищо предходно в тези условия не се повтаря. Коефициентът на точност в потребителски дименсии е твърде имагинерна величина, за да се мери с градуирани епруветки.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върни се в “308”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост