Изведнъж висока температура на охл. течност?

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 214
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот Jimy » пет ное 10, 2017 7:00 pm

След рутинна смяна на маслото в сервиз!!! В рамките на 5-6км близо до офиса изведнъж светна лампа "СТОП" и деполюшън с текст: висока температура на охладителната течност??? През андроидски ТОРК-ПРО отчета е за 141градуса по целзий ... ?!?! Полудях, защото колата си е перфектна, с нов оригинален термостат и датчик от година, с нов електронен нивомер на маслото от половин година и тн.
В същото време температурата на маслото е "0" целзиеви градуси ... ?

Кво става, ако някой може да ми каже?!

kosmopoliten
генерал
генерал
Мнения: 1350
Регистриран на: съб май 07, 2016 7:29 am
Град: София
Кара: Пежо 206 СС Пежо 307 СС
Has thanked: 95 times
Been thanked: 173 times

Re: Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот kosmopoliten » съб ное 11, 2017 8:20 am

Най-вероятно откачен кабел на температурен датчик.
Първо мисли, после размисли дали правилно мислиш-ако нямаш познания, нямаш основа за мислене !!!! :udri:
BMW Z3, Nissan Murano, Peugeot 307CC 3броя, Peugeot 206 пет броя, Peugeot 206SW три броя, Peugeot 206CC пет броя, Peugeot 307SW три броя, Audi 100 Avant 2.5TDI, Talbot Express 1.9d, Ford Transit 3 броя, Пежо J5, Пежо Партнер и Сироен Берлинго доста, Фиат Дукато три броя, BMW E34 купе, BMW E30 два броя, Рено 11, Рено 5 три броя, Фиат 126Р, ЗАЗ 968А, ЗАЗ 965, мотори и мотопеди няколко. И др.

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 214
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот Jimy » съб ное 11, 2017 1:42 pm

kosmopoliten написа:Най-вероятно откачен кабел на температурен датчик.

Проблема е решен! Но за съжаление нямаше как да се върна веднага, защото вече бях до офиса си, а по пътя наобратно точно се задръсти движението, брутално. А допълнително бях много афектиран и се чудех какво да правя, за това пуснах и темата.
Всъщност и аз стигнах до тоя извод, колега kosmopoliten! Оказа се почти това, но не откачен, а защипан кабел на температурният датчик на термостата между корпуса и капачката на филтърното тяло!
Точно над капачката минава една тръба от охладителната система и пречи да се погледне дали всичко е чисто и свободно около корпуса на филтъра, но за съвестен и къдърен майстор не би пречела, защото много лесно се повдига и се прави оглед, и се навива капачката по най-добрият начин.
За това, колеги въпреки, че понякога сме много досадни, че в очите на професионалистите сме глупаци и тъпанари, задължително гледайте какво правят по автомобила ви!!! Питайте, интересувайте се и вие демонстрирайте самочувствие, защото принципно автомобила е изключително просто и идиотско нещо, а затрупаните от работа професионалисти са небрежни и ... както се казва: "майсторе, майсторе не искам да ти зная името".
Темата е за ключ, благодаря!

п.п. ако е откачен кабела на датчика, пак ли изписва: висока температура, а стрелката на максимум?

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12120
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4377 times
Been thanked: 5731 times

Re: Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот NVG » съб ное 11, 2017 2:17 pm

Колега, само един проводник ли излиза от този температурен сензор? Има ли температурен датчик на радиатора за охлаждане на двг.? Според мен проблема не е в прегънатия и защипан проводник. Ако сензора е един и с два проводника означава, че е комбинация от терморезистор за отчитане на темп. през ЕКУ, а другия проводник е от термоключа, който задейства директно сигнала за повреда. При клонящо към "0" Ом съпротивление ще ти показва крайно висока темп. Пишеш и за проблем с показанието за темп. на маслото. Почисти и ако може притегни тези два куплунга (към темп. датчик в термостата и към подобния за маслото) и виж какви ще са показанията. Друга възможна причина е проблем в ЕКУ.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 214
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и Pipercross PK002F
Has thanked: 47 times
Been thanked: 34 times
Контакти:

Re: Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот Jimy » съб ное 11, 2017 6:12 pm

Благодяра за мнението ти колега NVG! Обаче е много технически задълбочено и ако може някой друг запознат колега да ти отговори на същият език. Просто не разбирам от тая материя и не съм чел за видовете датчици, термо и тн резистори.
Но е факт следното: прищипаният кабел е ДВУЖИЛЕН, не съм го мерил защото след като отвъртях капачката на филтъра и освободих жицата всичко се оправи! Отделя се от сноп с кабели и чрез букса се присъединява към датчика в термостата.
Между другото, при старт на колата и последваща диагностика с ТОРК-ПРО от телефона, не отчете дори запис на грешката за висока температура, а очаквах да видя: Р0118 и да я изтрия.
За несработването на температурният отчет на маслото ... аз съм се заблудил! Работи, но явно колата е била наистина студена, а пък аз от притеснение и шаш, а и от обзелото ме безсилие от това, че завися от тея откровенни диваци ... съм объркал и написах каквото видях на таблото, на юруш.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12120
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4377 times
Been thanked: 5731 times

Re: Изведнъж висока температура на охл. течност?

Мнениеот NVG » съб ное 11, 2017 6:43 pm

Разбрах те. Много е вероятно по някакъв начин това прищипване (в моите представи) да е опънало снопчето проводници към датчика, да е нарушило контакта на куплунга към сензора. Може повече никога да не възникне този проблем с показанието за температура, но все пак провери, както ти написах по-горе.
От собствен опит: колата ми беше нова, светна сигнал за ниско ниво на маслото, което проверявах на щека за по-сигурно почти ежедневно. Проверих го веднага, беше съвсем нормално, но долях. От тогава никога не ми се е случвала тази повреда. Защо, кое и какво така и не разбрах до днес. Успех ти желая!
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върни се в “107 / 207”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост