Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Потребителски аватар
Lambar
лейтенант
лейтенант
Мнения: 714
Регистриран на: вт юли 01, 2008 8:39 pm
Град: Варна
Кара: passat B5 , 407 2.0HDi delphi
Has thanked: 7 times
Been thanked: 47 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот Lambar » пет окт 27, 2017 10:23 pm

Има ли налягане от горивото от резервоара?

StoychevQ
наборник
Мнения: 1
Регистриран на: вт дек 04, 2018 7:56 pm
Град: Благоевград
Кара: Puegot 207 1.6vti

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот StoychevQ » вт дек 04, 2018 8:06 pm

Аз имам същия проблем ако някой знае решението ще съм благодарен ако сподели.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » вт дек 04, 2018 11:00 pm

Според мен най-вероятните причини за гореописаните проблеми при VTi са: електромоторът на Valvetronic-а, MAP-датчикът, датчикът на температурата на охлаждащата течност и електрохидравличният клапан на фазата на изпускателния вал.
Преди всичко ви репоръчвам задълбочена диагностика с Diagbox.

megatronS
наборник
Мнения: 4
Регистриран на: нед окт 02, 2016 10:04 am
Град: Враца
Been thanked: 2 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот megatronS » вт дек 04, 2018 11:29 pm

Този проблем е тотална зараза за този автомобил. Какво е направено до тук от мен по проблема: сменени свещи и бобина, проверено налягане на горивна система, проверени и почистени дюзи, проверени ламбда сонди, обстойна проверка за механични пукнатини и запушване по катализатора, проверени смукателни колектори, температурени сензори, МАП сензор, датчик колянов вал, както и компресия на цилиндрите. Свален и почистен дросел (остават съмнения в него и главно в двигателя за управление на клапата, от тук и проблема с гаснене на празен ход докато е студена). Втори евентуален виновник - клапан, въпреки , че е нормална компресията. На почистения дросел е правена няколко пъти самоадаптация според манифеста на производителя (без никаква промяна в работата). Нямам под ръка друг за смяна за сега, а апаратурата Lexia е временно извън строя, заради изгоряла УСБ комуникация и в момента не мога да я адаптирам чрез апаратура. След, като ремонтирам апаратурата, ще пробвам да я адаптирам и ако не става, ще подменя дросела. Говорим за автомобили без газов инжекцион, защото , тези с газ са ясни откъде идва проблема. На обстойна диагностика се вижда само излизане на Short Fuel Trim извън нормите (може да се дължи на запушени дюзи, проблемна ламбда, засмукване на въздух от катализатора между двете сонди, проблем с налягане на гориво, засмукване на въздух от гарнитурата на колектора).
Това е за сега от мен, проблема ще го намеря със сигурност и ще го споделя тук.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » ср дек 05, 2018 12:40 am

Почти съм сигурен, че проблемът не е в дросела - при двигател с нормално работещa VTi система той се отваря напълно, а оборотите се регулират с електромотора на Valvetronik-а.
Обаче сега се сетих, че има един високопрецизен позиционен датчик за ексцентричния вал (зад дясното монтажно ухо на двигателя), който всъщност може да причинява такива проблеми (особено като гледам какъв многопинов конектор има).
Не знам как точно се тества, но предполагам, че това може да стане със задействане на актюаторите от диагностиката.
Тук има снимка как изглежда датчика:
https://www.drive2.ru/l/512541194652221626/

Потребителски аватар
МИЛЕН
наборник
Мнения: 47
Регистриран на: ср дек 28, 2005 4:34 pm
Град: Перник
Кара: PEUGEOT 306TDI,PEUGEOT307SW 2.0 HDI,PEUGEOT308SW 174кс,PEUGEOT207 1.6HDI 92к.с
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот МИЛЕН » ср дек 05, 2018 11:28 am

Проблемите на vti Peugeot двигателите-90% от веригата.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » ср дек 05, 2018 12:52 pm

Разтегната верига сравнително елементарно се диагностицира с резбовия натежател към комплекта за зацепване.
Всъщност проблемите с нея се дължат главно на дефектна серия хидравлични обтегачи и на "удължен" период на смяна на маслото. Същевременно, в течение на периода на експлоатация, от износването на трите пластмасови водача на веригата (най-вече горния), особено в съчетание с недостатъчно количество масло в картера, се получава доста голям луфт!
И не забравяйте и друго - при разтегната над допустимото верига задължително светва енджинчека и излиза "екологичното" съобщение на дисплея.
Няма логика разтегната верига да прави проблем на студен двигател, когато металът е свит и дължината й е по-малка, а като загрее до работна температура да няма проблем, независимо от факта, че нейната дължина се увеличава.
Проблемните вериги и обтегачи би трябвало да са подменени гаранционно от дилърите до края на 2009 г., когато се въвеждат новите "С" модификации (но няма гаранция, че това е изпълнено на 100%).

megatronS
наборник
Мнения: 4
Регистриран на: нед окт 02, 2016 10:04 am
Град: Враца
Been thanked: 2 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот megatronS » ср дек 05, 2018 8:58 pm

Съжалявам, но не написах, че двигателя не е VTI, проблема го има и в 1.4 75 коня и 1.4 90 коня. За съжаление симптомите са супер еднакви и при трите мотора. В частност мотора е 1.4 90 коня, а миналата седмица същия проблем с 75 коня двигател. На 75 коня двигателя дори съм подменил и софтуера и пак нищо. Сега ще слагам компютъра на стенд да проверя всички входни и изходни сигнали за правилна работа, за да изключа и него като заподозрян.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » ср дек 05, 2018 9:35 pm

Това, което съм писал важи само за VTi.

Потребителски аватар
Ggogo
наборник
Мнения: 20
Регистриран на: нед яну 15, 2006 4:19 am
Град: xaskovo
Кара: peugeot 206 XS 207 GTI
Has thanked: 3 times
Been thanked: 10 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот Ggogo » пет дек 07, 2018 6:18 pm

VTI/THP при студен двигател да си замерят HPFP -помпа за високо налягане на горивото (около 30-40 бара според модела) не държи ли определеното налягане на горивото се проявяват проблемите с гасненето на двигателя при студен старт.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » пет дек 07, 2018 6:36 pm

Къде точно се намира тази помпа? Аз не виждам нищо подобно в моята кола. Единствената помпа, която има в схемите на Сървисбокса е тази в сондата при резервоара. От там отива директно към рейката.

megatronS
наборник
Мнения: 4
Регистриран на: нед окт 02, 2016 10:04 am
Град: Враца
Been thanked: 2 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот megatronS » съб дек 08, 2018 7:46 pm

Така, развитие по темата: Открит виновника за тези симптоми при 1.4 75 коня. Пресечен конденз с масло от EVAP и клапаните затиска долната част на дросела с полутечна субстанция и пречи на правилната му работа , като затиска долния полукръг и намалява притока на въздух (това бърка компютъра за смесообразуването). Кондензът е голям през зимата и на къси разстояния, в капака на клапаните и естествено по маркучите на EVAP.
Прочистване на системата, нови гумички за клапаните, почистване и пасване на леглата. На входа преди дросела и след филтъра се монтира специална цедка, която да улавя всичко, течно насочено към дросела, от по горните два източника.
След тази процедура се прави авто-адаптация на дросела, по заводския манифест и от няколко дена автомобила пали сутрин и работи равномерно и без никакви проблеми, няма го придърпването, тресенето на тихи, гасненето, давене и т.н. когато е студен двигателя. Тоест целия проблем е свързан с пречка върху правилното функциониране на дросела.
Другата седмица се захващам и с 1.4 90 коня, защото прави абсолютно същото, като застудя. Всичко друго беше проверено по двата автомобила. По принцип не се занимавам с пежо/ситроен, но мога да кажа, че имат доста да се поучат от други производители, как се правят някои неща. Естествено , имат въведени и положителни технически решения.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » нед дек 09, 2018 9:52 am

По описанието на решения проблем (поздравления за което) съдя, че става въпрос за занемарен или много неправилно експлоатиран автомобил. За да се натрупа толкова конденз, че да подпира дроселовата клапа (това е първият случай, за който чувам) означава, че автомобилът твърде често е каран в студеното време на къси разстояния, работил е много дълго време на място, имал е запушена вентилация, вероятно за капак е сипвано кофти масло и то в количество над максималния капацитет на картера.
Аз иначе смятам, че ремотът на клапаните няма пряка връзка с проблема и при подобна експлоатация всяка кола би се запушила, независимо от марката.
Иначе ако говорим за ET3, то той е подобен на TU3A, но все пак е 16V, има променлива фаза на впускателния вал и е по-сложен за ремонт, така че преценете си дали наистина е необходимо да се сваля главата за напасване на клапаните (99% шанс да не се налага, ако двигателят не е прегряван и не е каран дълго на газ).
Препоръчвам ви обаче да не опитвате същото упражнение с VTi, защото е НЕСЪРАЗМЕРНО по-сложен за ремонт двигател, а и вече съм описал, че при нормални условия дроселът не играе никаква роля.
Случаят обаче наистина е много интересен и вероятно е доста по-често срещан, отколкото се предполага!
Успех!

megatronS
наборник
Мнения: 4
Регистриран на: нед окт 02, 2016 10:04 am
Град: Враца
Been thanked: 2 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот megatronS » нед дек 09, 2018 12:51 pm

Да, автомобила беше с масло два пръста над горното ниво, така се карат почти всички в чужбина. Там маслата се източват с помпа през пръчката за маслото и след това се долива новото, но никога не могат да го източат до край и да преценят , колко да долеят, защото ги мързи. Маслото беше на 50 хиляди. Интересния случай е, че колата е карана лятото и клапата аз лично съм я свалял за почистване, защото се даваше над 1000 оборота. Оказа се силно замърсена, и от двете страни на полукръга, което изменяше тотално смесообразуването, но нямаше грам конденз при нея. Това се случи, след като застудя. Компресията на мотора е добра, не духа от никъде и това се потвърди и след разглобяването на двигателя. От вентилацията маслото отива в смукателните колектори, от там преминава във вакумния маркуч за управление на EVAP и се пресича с конденза от капака на клапаните в маркуча за вентилация, който също е каптиран с тройник към същата система. От там цялата субстанция по този маркуч се излива точно върху дросела.Тука да вмъкна, че пълни и МАП сензора с тази помия. Ако господата френски инженери, бяха поставили клапата да стои хоризонтално, а не вертикално, това нямаше никога да се случи. Когато клапаните не легат добре върху леглата си, от там може да засмуква допълнително или да не затвори изцяло в даден момент и прави страшни проблеми с работата на двигателя. Този ефект го има най-вече на студен мотор, когато загрее, метала се разширява и успява да уплътни проблемните места. Трябва да се провери за засмукване на въздух след дросела със спрей, защото там има уплътнение, което често е заминало. Задължително се слага и нов въздушен филтър, защото ако е затиснат, мотора се опитва да компенсира количеството и засмуква повече от картерните газове. Всичко това е извършено по този автомобил и сега работи, както трябва. Днес разглобявам 90 коня мотора за профилактика, до тук е същото в клапата конденз с масло. Свързах с един колега във Франция от завода им, намекна ми за конструктивна грешка с този конденз при студено и на къси разстояния, което потвърди мнението ми изцяло . Този проблем в студено на къси разстояния го имат и други марки за които са спрени точно затова от производство (AUDI A2 1.4 tdi, VW LUPO 1.2 tdi, 1.4 TDI и мн. др. - конденза замръзва в горната част на главата и късат валове, да не говориме и за балансиращите им валове, които са там). Тук нещата не са толкова страшни, но са адски дразнещи и се налага преработка, за да няма повече такъв проблем.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 276
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 59 times
Been thanked: 30 times

Re: Проблем със студено палене 207 1.6 вти

Мнениеот kostazl » нед дек 09, 2018 7:07 pm

Много интересен казус, наистина. Поздравления за упоритата работа!
Само с едно нещо не съм съгласен - не смятам, че на запад имат навика да пълнят с масло "до горе", освен ако се опитват да пробутат "маслояд".
Колкото до източването на маслото през щеката, то аз съм твърдо "за". Само давам пример с моя 1.4VTi (EP3) - при източване от пробката в картера остават поне 350-400 мл., а с електрическия екстрактор успявам да изтегля всичко почти до капка. Обяснението е просто - картерът е ламаринен и резбата на пробката се издига почти сантиметър над дъното, образувайки локва около нея (още едно тъпо инженерно решение, но това са фактите). Павил съм го вече седем пъти (включително и на друга кола) и резултатът винаги е отличен.


Върни се в “107 / 207”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост