Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

За качествения звук в нашите коли.
kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » ср мар 28, 2018 12:10 pm

Настоящото ръководство се отнася конкретно за инсталирането на RD45, но има някои идентични с вграждането на Nomade 2 стъпки (най-вече частта с микрофона и дисплея). Споделям личният си опит, в удобна за повтаряемост форма.
Имайте предвид също, че това е пълната процедура, която се налага при базово изпълнение на Peugeot 308 (като моето). Във вашия случай процесът може да е доста по-опростен, в зависимост от това какво е наличното заводско оборудване. Подобен е монтажът при 307MK2 и 207.

Малко данни за устройството.
Независимо, че на етикета на устройството пише “PSARD45”, често в упътването на Peugeot се води под друго име (“WIP Sound”, “PC Sound” или “RD5”). Във всеки случай е едно и също устройство и представлява CD-MP3/USB/BT радио ресийвър с RDS аналогов тунер (ниво L3) или би-тунер с RDS/DAB (ниво L5). Възпроизвежда свободно всякакви CD-R/RW носители във формат CD-DA (с поддръжка на CD Text) и CD-MP3 (с поддръжка на ID3 Tag). USB-портът поддържа флаш-драйв, с консумация до 550mA и във формат FAT/FAT32 (практически обем до 32GB), от който може да възпроизвежда аудио-файлове с разширение mp3, wma (само до v.9), wav и ogg (ограничението на аудио-резолюцията е до 16bit/48kHz). Освен това поддържа и управление на iPod (v.5 или по-висока). Има вграден Bluetooth 2.1+EDR модул (поддържа протоколи A2DP, AVRCP, HFP и PBAP), AUX 1 (основен аудио вход), AUX 2 (спомагателен вход) и CD-MP3 Changer порт (отсъстват конкретни данни за него). Комуникира с BSI изцяло по CAN-шина, а самият приемник се управлява от специализиран MCU и има наличен опростен DSP с възможност за DTA (Digital Time Aligning) и независимо управление на нивото на сигнала от всеки един източник (общата скала на усилване е от 0 до 30). Крайното стъпало е реализирано от специализираната ИС TAS5414А/B (Class D, аналогов вход, номинална мощност 4x23w, 14.4V, 4ohm). Работи с монохромен многофункционален дисплей тип “C” и поддържа кирилица за песните и списъка с контактите. На теория може да работи и с дисплей тип “A” или “В”, но с много ограничена функционалност (няма достъп до BT менюто и не изписва таговете). Вариантите на предния панел са широк (черен пиано-лак или светло-сребрист) и тесен (черен мат, със сребристи или черни пресет-копчета). Аз намерих черен мат от 3008 - модел 2012г. и понеже вече бях инсталирал оригиналната Single DIN адаптерна рамка стана със заводски вид, подобен на този при 307. С модифициране на пластмасовите държачи на панела и светлопровеждащия елемент може да се напасне преден панел от RD4 (маската на всички бутони съвпада), но е доста “пипкаво” и аз лично не го препоръчвам, въпреки че съм го правил и потвърждавам, че е възможно.

Преди да започнете с фактическото вграждане е необходимо да си осигурите следните неща:
- купуване на подходящ модел RD45. Вариантите на производство са основно два - Тунис и Полша. Има и китайски варианти, но дизайнът на предния панел е малко по-различен. Разлики в качеството и функциите на моделите за европейския пазар няма еднозначно установени, но за всеки случай трябва да се избягват произведените преди 2011г., понеже съм попадал на модел от 2010г., който имаше просто ужасен звук през A2DP (вероятно е използван стар и евтин BT модул). Моят е тунизийски, продуктов номер 96784952XT02, с хардуерна версия RD45L5FA04 (произведен октомври 2014г.) и софтуерна версия 3.2.0.6, и с малки резерви съм доволен от него. Ако намерите с версия 4.х.х.х е най добре, защото може да се ъпдейтва през USB. Цената на старо може да варира от 120 до 250 лв. Нов в СФА е около 700 лева;
- адапторна рамка 8231JC ви е необходима само в случая, когато ще монтирате RD45 с тесен панел. Цена в СФА - 93 лв;
- купуване на предна плафонна конзола с отвор за микрофон (ако имате налична такава, то тази стъпка се прескача). При базово изпълнение като моето освен, че липсва въобще конзола, я няма и черната монтажна рамка между кората и ламарината на тавана. Поради това, при мен става само 96778851BJ от Peugeot 408 (за руския пазар), която с внимателно доизрязване на отвора на кората се получава много добре. Освен това придава допълнителна монтажна здравина на таванната кора (благодарение на захващането си директно за ламарината на покрива, посредством метални скобички). По този начин крушките на плафона се заменят без да се наранява тапицерията. Цена в СФА - 83 лв;
- микрофон с куплунг и кабел. Оригиналният 6563HS е с късо кабелче и куплунг (без свързващ кабел) и е около 56 лв в СФА. Аз си взех микрофон за RSN200/300 радио-серията на VW (30 лв в OLX), който върви с триметров екраниран кабел и дори има същата Fakra-букса (но се включва на различни пинове). Единствено се премахват три излишни зъбчета от едната страна на корпуса на микрофона и той вече влиза лесно в монтажния отвор, като може да се залепи и уплътни отгоре с термолепило, силикон или епоксидна смола. Необходимата дължина на кабела е около три метра. Стандартен микрофон за BT (с щипка и жак) няма да работи, понеже не е активен (не работи с фантомното захранване на RD45);
- дисплей тип “C”. Това е може би най-важният елемент и най-трудната част от подбора на компонентите, но ако вече има инсталиран такъв и той е подходяща версия, то тази стъпка се пропуска. Трябва да се съблюдават множество фактори. На първо място - цветът на дисплея. Той не е толкова критичен, но все пак е важен за естетичното вписване на системата в интериора на колата. Жълтите са за моделите на Ситроен, а оранжево-червените са тези за Пежо. Датата на производство е много важна, понеже лентовите кабели на първите серии се повреждат масово. Търсете колкото се може по-ново производство, което при всички положения трябва да бъде след втората половина на 2010г. Внимавайте с китайските реплики (корпусът и етикетът им се различава от този на Johnson Controls и има докладвани софтуерни бъгове). Дисплеите за китайските пежа, които всъщност си работят, при много ниски температури може да имат проблеми с изображението. Хардуерната версия по подразбиране трябва да е 16.00, но софтуерната версия е изключително важна и може да варира значително. Версия 71.3 е необходимият минимум за да бъдат налични функциите BT и USB. Моята версия е 75.2 и тя не може да изписва кирилица, но пък поддържа всичко останало. За да поддържа кирилица софтуерът трябва да е минимум 73.2 и да има руско меню. Ако не поддържа кирилица, то контактите не се появяват въобще (в общия случай) или са със странни символи (ако на RD45 е разрешено изобразяването на руски символи). Ако те са на латиница, то такива проблеми изобщо няма да има. За Андроид има създадено приложението “Bluetooth Phonebook”, което освен че добавя съвместимост с по-старите BT-протоколи, може да извършва транс-литерализация на списъка с контактите. Написаните на кирилица контакти се изписват с еквивалентни латински букви (по стандарта ГОСТ и БДС), без да се модифицира основния списък. Струва 3.50лв в Google Play Store и засега е единственото приложение, което има подобни функции. Цената на дисплея варира от 120 до 170 лв в OLX (често е залежала складова наличност или свален в дилърски сервиз от нова кола при ъпгрейд/персонализация) или съвсем нов за около 420 лв в СФА.
- USB и AUX кабел. USB кабелът е с много специфичен куплунг (от серията GT17H-4S на Hirose) и е желателно да се намери втора ръка, че най-евтиният, който намерих е 9688907880 и струва 59 лв (СФА). Теоретично може да се използват 5-пинови кабелни конектори (тип AMP/Molex), с растер 2 мм), но понеже пиновете на гнездото са миниатюрни и се огъват сравнително лесно, те трябва да предоставят достатъчно надеждно закрепване към гнездото и лично аз не го препоръчвам. AUX кабелът е сравнително лесен за правене (три пина за Fakra, кабел и гнездо минижак), а и ако имате фабрично RD4 почти сигурно е, че има изведен кабел за жабката и съответно ви трябва само 653333 (RCA адаптер) за 308. Иначе 6574JV (27 лв, СФА) е комбиниран куплунг с капаче и може да се монтира на мястото на запалката или някой пластмасов панел. Има и специален USB адаптер за кутията на подлакътника 6579J1 (31лв в СФА), но е свързан с определен неин дизайн и малко повечко хамалогия;
диагностика Lexia с Diagbox 7.XX е абсолютно необходима, главно за вкарване на VIN-а в радиото, извършване на неговите настройки и конфигурирането на потребителските менюта на дисплея.

Монтажът на инсталацията започва отгоре-надолу с микрофона. Първо се сваля плафона и се проверява наличното опроводяване (при мен нямаше нищо друго, освен куплунга за плафона). Направете си картонен шаблон за плафонната конзола - външният му размер да съвпада с нейния, а вътрешният трябва да бъде съобразен със закрепването на ушите към кората и микрофона. Налагате шаблона на таванния отвор и върху него поставяте конзолата така, че двата фиксатора да съвпаднат с монтажната позиция в ламарината. По този начин определяте точното положение на шаблона, след което го фиксирате с изолирбанд откъм прозореца. Очертавате вътрешният контур и го изрязвате със скалпел или малко макетно ножче (внимавайте за кабела на плафона). Не бързайте още да монтирате конзолата! Преди това трябва да се прекара кабела на микрофона, който предварително облепвате спираловидно по цялата дължина с текстилен изолирбанд (прави се за да не издава шум при вибрации, а и така става като фабрично). След това внимателно издърпвате навън заключващия клин на левият прозоречна панел-конзола (с надпис “Airbag”), освобождавате предната част от уплътнението на вратата, контролирано дърпате навън горния край на панела и го сваляте цялия (всичко е на щипки). С кабела влизате първо откъм прозореца (откъм огледалото) и зад левия тампон на плафонния отвор - идеята е краят на кабела за микрофона да идва откъм купето, а не откъм прозореца (за да не пречи на самия плафон). Останалата част от кабела натиквате под кората откъм прозореца и влизате в горниния край на страничната конзола, към кабелните държачи, успоредно на другите кабели и слагате горе и долу по една свинска опашка. Махате капака на бушоните, триъгълната пластмаса на таблото (откъм вратата) и капака под волана (може да има airbag зад него, така че внимавайте). От долния край на страничната конзола слизате към бушоните и BSI. Тук също ползвайте свински опашки, но по начин, който да позволява разсъединяването на всичките куплунзи, при необходимост от ремонт. Продължавате успоредно на кабелният сноп за централната конзола, минавайки над кормилния прът и така стигате до радиото. Там разглабяте конектор “Part B” (този с AUX-а) и включвате масата на пин 3, а сигналът на пин 9 (има снимков материал в интернет). Сега вече поставяте конзолата с микрофона и изпробвате връзката с него. За AUX-а препоръчвам да си сложите 653333, понеже в жабката трябва да има заготовка за него и просто го слагате и му щраквате куплунга. За USB-то аз препоръчвам да си изрежете малко монтажно отворче над или под аукса (или където прецените за удачно и да си поставите 6579J1.
Много “мераклийски” вариант е да си сложите правоъгълен комбиниран куплунг (примерно от VW или Nissan) в дъното на пластмасовото панелче зад запалката, но ще трябва да се преправят кабелите

След завършване на физическия монтаж следва конфигуриране с диагностиката на основните компоненти:
1. MFD. С диагностиката може да се конфигурира както на работещ, така и със спрян двигател. В болшинството от случаите той заработва веднага, но е възможно да показва неподдържани от вашата кола функции (примерно в лявата част може да показва настройките на климатроника, които не са съвместими с 308). За целта, с Diagbox се влиза през съответният модел автомобил (в случая 407MK2) и тази функция се забранява (стои най-горе в менюто за дисплея), като на нейно място вече започва да се показва часа и датата. След това се влиза през 308 и се доконфигурира всичко останало. За да се виждат някои специфични за автомобила функции (примерно “Active Diagnostic” и “Error Log”) като отделна (пета) рубрика в основното меню на дисплея е нужно той да е конкретно за 308, със съответната версия на софтуера. Уви, моят не е такъв, но същите функции могат да се активират с диагностиката (в ръчните настройки на BSI и MFD) и стават налични като подменюта в рубриката “Vehicle Configuration” - така според мен е дори по-практично.
BSI. С диагностиката се конфигурира само на загасен двигател! Активирате ръчно някои екстри, които могат да се конфигурират от менюто на дисплея - примерно задна чистачка, дневни светлини, зони за следене на колана, инсталирана аларма, завиващи светлини, показване на диагностичното меню и пр.
2. RD45. Конфигурира се само на работещ двигател! Приемникът се разпознава веднага и се кофигурира сравнително лесно. Първото нещо е да вкарате VIN-а на колата за да не ви скъса нервите досадното бипкане. Настройките по подразбиране често са коректни, но някои от са доста специфични:
- функциите BT и USB трябва да са разрешени, а ако няма да ползвате AUX може да го забраните, за да не присъства като източник;
- за тип аудио система може да избирате “Analog Hi-Fi” (според мен звучи най-добре), но спокойно може да го оставите и на “Standard”. Режим “Digital Hi-Fi” е предназначен за специален външен усилвател и не работи коректно при директно свързани говорители;
- за конфигурация на позицията на слушане (което на практика е DTA) избирате настройка според предпочитанията си, но аз го оставих на “All”. Във всеки случай се налага да експериментирате малко по-продължително време;
- за схема на включване на говорителите избирате 4+2 (предна двукомпонентна линия и задна еднокомпонентна);
- aко дисплеят поддържа кирилица, то следва да разрешите на RD45 да показва руски. В противен случай е по-добре да го оставите забранено (за да не показва гадни йероглифи);
- конфигурирайте правилно антенните входове, в зависимост от свързаността ви в колата. В противен случай приемането на сигнала ще е неоптимално и ще има записани грешки, при последващата диагностика;
- настройката на чувствителността на прихващане на тунера има четири нива LX/DX, но аз избрах ниво 2 - хваща най-много станции с RDS;
- степента на филтриране на радио сигнала също я сложих на 2, понеже така звукът ми се струва оптимален;
- AM обхвата го забраних (на мен не ми трябва), както и цифровият тунер (нямам подходящо опроводяване и антена, а и в България още няма ефир).

Сега вече можете да се насладите на фабрична аудио система с всичките й удобства. Тази степен на интеграция няма как да постигнете с каквото и да било друго автърмаркет решение (нито ще ви е по-удобно и естетично, нито пък по-евтино, да не говорим за привличане погледа на наркоманите). Звукът е неутрален и балансиран, даже звучи учудващо “аналогово” за стъпало Class D - има стегнат и ясен бас, неутрални високи и няма абсолютно никакви паразитни шумове. Запасът по мощност е достатъчен, A2DP поддръжката е безупречна, а Loudness-корекцията е перфектно дозирана. С едни качествени говорители ще може да се разгърне още повече (задната линия е наистина зле), но и с фабричните е добре. BT-телефонията е удобна, а микрофонът от VW се справя отлично - отсреща ме чуват ясно и отчетливо, без да повишавам глас. Навигирането през менютата на телефона и съответните източници на възпроизвеждане е бързо и сравнително удобно. Радиото може да се включва и изключва независимо от двигателя, бутоните са удачно разположени и цялата информация се извежда на централния дисплей, без излишно разсейване на вниманието при шофиране (а това просто цена няма). Тунерът не е лош, има добра чувствителност и отлично подтискане на шумовете, като извежда цялата налична RDS информация и дори позволява поименен избор на станциите от списък (функция “List”). На практика AUX и USB не са ви абсолютно необходими, понеже звукът през BT е много добър (за разлика от по-старите версии) - плейърът на вашия смартфон декодира всички аудио формати и няма ограничение по формат, размер и файлова структура, телефонът се управлява директно от радиото (“List” функцията обаче не работи) и таговете на песните се изобразяват коректно на дисплея (изписва поредния и общия брой на песните в плейлистата, както и скролва автоматично по-дългите тагове). За плеър ползвам Pulsar (http://rhmsoft.com/pulsar) и съм много доволен от него. Google Music също работи добре с RD45 (но аз лично въобще не го харесвам). Стоковите музикални плейъри също не би трябвало да имат никакъв проблем.
Длъжен съм да отбележа обаче, че съществува един специфичен проблем с фърмуера на моя RD45 - съвместимостта на поддържаните от него протоколи HFP и PBAP с този на моя телефон (Moto E4 Plus, Android 7.1) е непълна и са налице някои бъгове. Често трудно сваля списъка с контактите и не винаги опреснява списъка с последно набраните номера (изписва телефонният номер без съответното име на контака). Това все пак много зависи от телефона ви (с предишният ми LG K10, Android 6.0 нямаше подобен проблем) и с някои софтуерни инструменти и настройки тези недостатъци могат да бъдат преодолени. Иначе в общия случай няма проблем с приемането и извършването на обажданията. Във връзка това, наличието на дисплей с поддръжка на кирилица може да се окаже много голямо предимство, но е наистина голям дефицит!

Като цяло мисля, че RD45 си струва въпреки ограниченията, особено като се имат предвид алтернативите:
- афтърмаркет ресийвър винаги ще стои като алтернативен вариант и това има своите огромни плюсове. Pioneer и JVC имат отлични модели, с безупречен звук и функционалност. Аз лично бях инсталирал JVC KD-X342BT с CAN адаптер Paser Unico Dual Plus, Fakra окабеляване и фантомно захранване за антената. Всичко излиза около 380 лв. Ресийвърът имаше много добър звук и безупречни функции, но постоянно ме дразнеше позицията на радиото (средната конзола на 308 е такава, че когато дясната ми ръка е върху волана се скрива почти напълно видимостта към дисплея на радиото), разликата с дизайна на централната конзола (това е непреодолим момент, освен ако централната конзола не е черна) и бутоните са дребни и сравнително трудно се уцелват. Отделно дисплеят е едноредов, с 13+8 символа и изображението му буквално изчезва при директно слънцегреене (типично за всички устройства от този тип, без едноредовите дисплеи на Alpine, които обаче са само 10 символа). Изкривяванията при максимално ниво на усилване (а JVC-то не е от най-слабите) често са просто ужасни. Освен това така и не успях да настроя DTA по начин, който да запазва стерео картината и фазата на басовите говорители (вероятно схемата на разположение на говорителите в 308 не го позволява). Извеждането на информация на централния дисплей е възможна само при някои модели на Alpine (с OEM display out), с поръчка на доста скъп адаптер (около 220 лева), който обаче позволява извършване на настройките на дисплея, посредством джойстика на волана (Paser-а може същото). Работата с настройките и менютата на моделите Alpine обаче за мен са ужасно непрактични и нелогични (просто няма свикване, особено ако преди това сте имали JVC, Kenwood или Pioneer);
- тъч-скрийн устройства съм ползвал преди на друга кола (Pioneer AVH-X2800BT и универсално Android устройство) - Fiat Bravo II. Установих обаче, че дори с перфектно разположение в централната конзола (а при Фиата беше именно такова), едновременното управление на автомобила и оперирането с екрана може да бъде много рисково упражнение (освен ако не успеете да програмирате адаптера на волана за работа в режим “свободни ръце”). Отделно лаговете в навигирането сред менютата са меко казано изнервящи (особено при Pioneer). За пътна навигация е много по-практично да си сложите магнитна стойка на средния вентилационен отвор и там да си поставяте смартфона (особено ако едновременно с това слушате музика от BT);
- Android/WinCE мултимедия за модела на пръв поглед изглежда изключително атрактивен и ценово ефективен вариант. Има обаче някои неща, които може наистина да ви скъсат нервите - качеството на хардуера и софтуера им е винаги под въпрос (бъгове в работата има и винаги ще има), първоначалното зареждане от студен старт е доста бавно, цветът на предния панел никога не е точният (особено сивия вариант), често имат проблеми с качеството на BT-телефонията, нивото и качеството на звука от отделните източници е винаги твърде различно (изисква се ръчна донастройка и резултатът пак е незадоволителен), електрониката често прегрява и забива (особено лятото), главният екран е неоптимизиран за употреба в автомобил (претрупан е, а надписите и бутоните са твърде дребни и разхвърляни и директното слънцегреене остава проблем), с тази ниска позиция на устройството в централната конзола на 308 камерата за обратно виждане ще бъде не особено полезна (погледът слиза твърде надолу и предразполага към “изпускане” изнасянето на предницата), CAN Bus адаптерът е отделен и идва с допълнително окабеляване (това мен лично ме дразни, а и често не поддържа добре централния дисплей), губите джобчето под радиото (а аз много си го харесвам) и не на последно място - тези устройства вече масово и приоритетно се крадат от апашите;
- устройствата, емулиращи CD-Changer и подходящи като модул за RD4 (примерно Yatour и Xcarlink), са неинформативни (не са напълно съвместими с дисплея, не изписват тагове и телефонни контакти), неудобни са за управление от радиото, често харчат ток в режим Standby (понякога над 50mA) и почти винаги имат ограничения във файлова структура (папки CD1, CD2 и т.н.);
- Dension Pro BT за PSA е единствената алтернатива на Nomade 2, но e също толкова скъп вариант. Предлага сравнително добра информативност (съвместим е с дисплея) и на практика няма ограничения във файловата структура, но работата с бутоните, с които се осъществява управлението и навигацията през менютата, е сложна и не особено практична;
- Continental Nomade 2 е единственият истински качествен алтернативен вариант на RD45, като предлага много добра цялостна интеграция. Особено при него обаче е това, че изисква по-нов модел RD4. Освен това възпроизвежда само и единствено MP3 (и евентуално WAV), има специфично окабеляване, изисква допълнителни крепежни елементи и втора ръка се намира сравнително трудно (а нов не е никак евтин).

Все пак не забравяйте и друго - фабричното устройство позволява пълната интеграция на допълнителни асистенти за паркиране (възпроизвежда предупредителен звук за преден и заден парктроник), DAB радио, позволява слушане на музика при загасен двигател и изключено табло и не на последно място - позволява лесно и удобно управление на менютата на дисплея. След време може да се пробва с афтърмаркет активна антена за DAB (като тези на Alpine и Pioneer - лентов тип, за залепване на прозореца и с Fakra-конектор) или със сигнален сплитер.

Дано съм бил полезен!

Потребителски аватар
Powermax
наборник
Мнения: 32
Регистриран на: нед фев 18, 2007 11:33 pm
Град: Варна
Кара: 405 1.6/90hp; 307 1,6/110hp; 406 1,8/112hp; 407 2.0/HDI; 207 1.4/95hp; 308 1.6A/120hp; 308 1.6/156hp
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот Powermax » вт апр 17, 2018 10:07 am

Колега, изключително полезно и конкретно написано!
Захванал съм се със същата операция с моята 308-ца.
Радиото, блутут и USB кабелите ги поръчах от китайците. (около 120$ с доставката) Производство на Continental. Заработи без проблеми, като VIN ми го поискаха преди доставка и го бяха заложили в плеъра. Звука наистина е чувствително по-добър от фабричното RD4 производство на VDO Siemens. Чете USB флашка и управлението работи, но няма нищо на дисплея, само час и дата. Другото е че не мога да се закача на Bluetooth модула, защото не виждам пин-а. Иначе се вижда в ефира като устройство.
Остана само да реша проблема с дисплея. Търся втора ръка, защото чета, че китайските са зле като качество на изображение/матрица.
Другия “нюанс“ е че колата е изпълнение Feline и дисплея е тип C, но цветен... доста рядко срещано (https://www.picclickimg.com/00/s/NjEyWDE1ODQ=/z/XaEAAOSw4A5YoLN~/$/Peugeot-407-RD4-Colour-Display-Screen-Genuine-English-_1.jpg) . За сега ровя в нета за варианти за firmware upgrade на дисплея. В книжката на колата има описани вункционалности за Bluetooth с този дисплей. Плафона има място за микрофон... Мисля си че ако се разрешат функциите в BSI може и да покаже графика.
Изображение
405->307->308->2008
406->407->207->308->308

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » вт апр 17, 2018 11:01 am

С диагностиката и с Диагбокса трябва да се конфигурира дисплея (да се разреши BT Audio и Handsfree), а също и на радиото да се зададе да рабти с мултифункционален дисплей.
BSI няма отношение към конкретния казус.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » пон май 14, 2018 11:12 am

Поправка - фабричният RCA AUX адаптер е артикул 659333.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » пет юни 01, 2018 10:36 am

Малко ъпдейт по настройките на RD45:
- за тип на аудио системата изберете "Standard"! Само така нивото на сигнала е достатъчно високо и настройката за адаптирането му спрямо скоростта на колата и автоматичната корекция на нивата на различните източници ще работят правилно! "Analog Hi-Fi" и "Digital Hi-Fi" са настройки при наличие на фабричен усилвател, който се управлява съвсем отделно;
- ако дисплеят не ви поддържа кирилица изключете функцията за изобразяване на руски символи. В противен случай йероглифите ще дразнят много.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » чет авг 23, 2018 1:44 pm

RD-45 вече работи с Redmi 5 plus и след няколко периодични разпадания на сдвояването (необяснимо по каква причина) започна да работи много по-добре от Moto E4 Plus! Това означава, че вероятно със Снапдрагън платформите радиото може да работи по-стабилно, отколкото с МТК. Приложението Bluetooth Phonebook също работи по-добре и по-бързо ъпдейтва списъка с контактите и обажданията, а и поточното аудио е с малко по-високо качество!

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » съб окт 06, 2018 9:29 pm

Още ъпдейти:
След месец и половина експлоатация мога да кажа, че с Redmi 5 Plus под Android 8.1 и с MIUI 9.6 и после 10.0 (stable) RD45 работи отлично и без никакви проблеми! Приложението Bluetooth Phonebook 1.3 също си върши перфектно работата (евентуално може да се наложи в разширените опции да изберете "без нови редове") .
Единствено понякога се налага ръчно да се сдвоят устройствата, ако връзката се разпадне вследствие на излизане от колата с телефон в ръка (докато работи радиото), което се случва при болшинството от ресийвъри, но в повечето случаи при следващото стартиране на колата връзката се възстановява.
С блутута работят най-добре Google music и предишните версии на Pulsar+ (новата е зле). Вградените плеъри принципно работят добре, но може да не показват номера на песента от общия брой песни в плейлистата (или папката) и FF/FR функциите може да не работят. Общо взето всичко е въпрос на експериментиране.
USB-то понякога ми създава ядове и предпочитам да си ползвам A2DP-то за да си ги спестя (ако открия точно колко трябва да е максималният обем на флашката и размерът на клъстърите във файловата система ще пиша допълнително). CD-MP3 дисковете си работят безупречно (включително презаписваемите).

freesofia
редник
редник
Мнения: 69
Регистриран на: нед сеп 17, 2017 1:50 pm
Град: Sofia
Кара: Peugeot 407 sw 2010 1.8i
Has thanked: 6 times
Been thanked: 9 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот freesofia » пет ное 02, 2018 11:06 pm

@kostazl - Поклон и адмирации за инфото в първи пост!
От месец се боря с моя Nomade V2 и Peugeot 407sw 1.8/125cc Ноември 2009, с ново поколение CAN, без никакви кабели за медия и есктри - тоест франсетата са спестили све в бензинките тогава, за сметка на диселяка- дет за да го продават са го помпали с какво ли не... но това е дълга тема! :)
Та сдобих се с Nomade V2, но дълго време не можех да се фана с поставянето и всички екстри описани от теб.
Радиото ми е RD4/MP3 v.03 но ударих греда с дисплея, който беше една идея по-стар от 2008 Април с версия на Software V54.1 и някаква стара на Firmware-a (вече не я помня).
Добре че беше Alex от сервиза на Цариградско в София, че да хелпне с инсталирането и конфигурирането, и да даде светлина в тунела за V70.х на дисплея, че не искаше да сдвои телефона с 2-рия код за потвърждаване!

Меко казано след всичките неща, ми остана само прокарването на кабелите с AUX/USB и Микрофона, които взех от Алиекспрес от различни търговци и все още ги чакам, но са на последната права.
Наистина звука от стрийма на Spotify през Huawei P20-ката която имам е меко казано убийствено добър в сравнение с това дето ползвах преди ROIDMI V2 с някакъв микрофон от който нищо не се чуваше.
Ползата от Nomade V2 си е ... как да кажа?! - нищо не може да го замени... ти най-добре си го написал горе!
Още веднъж поклон и адмирации за инфото. Всички има много какво да научим от него - особено непросветени ламери като мен! :biri:
Изображение

Митко 76
наборник
Мнения: 24
Регистриран на: съб окт 13, 2018 1:22 pm
Град: Шумен
Кара: Пежо 308
Has thanked: 1 time

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот Митко 76 » нед дек 23, 2018 10:32 pm

Здравейте колеги, от изписването горе много не разбирам (не съм в час) ,не ми е ясно какво ми трябва за да си сложа Блутут за телефон. Колата ми е Пежо 308 Дизел автомат, произведена около октомври 2008г. Има всякакви екстри ,но не и за разговори по телефона- интересувам се най вече от това.
CD чете МР3, дисплея е точно над него, цветен , нямам икона за телефон на него . Също и няма изобразена слушалка на мултиволана.Може би някакъв модул и микрофон? Ще се радвам на вашите съвети.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » пон дек 24, 2018 3:55 pm

Ако искаш да смениш радиото с RD45 имаш цялата необходима информация по-горе. Ако искаш да надградиш с Nomade, то информацията за теб се намира тук:
viewtopic.php?f=84&t=112041
При всички положения ти е необходима диагностиката за активиране и конфигуриране на всичките функции, свързани с bluetooth-а и usb-то.

Митко 76
наборник
Мнения: 24
Регистриран на: съб окт 13, 2018 1:22 pm
Град: Шумен
Кара: Пежо 308
Has thanked: 1 time

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот Митко 76 » вт дек 25, 2018 5:49 pm

Добре благодаря, весели празници!

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 122
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Контакти:

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот technomix2 » пон мар 11, 2019 6:45 pm

А ако искаш всичко да се монтира без излишни проблеми ти трябва това
Изображение
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

Митко 76
наборник
Мнения: 24
Регистриран на: съб окт 13, 2018 1:22 pm
Град: Шумен
Кара: Пежо 308
Has thanked: 1 time

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот Митко 76 » ср мар 13, 2019 3:18 pm

Каква е цената му?

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 122
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Контакти:

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот technomix2 » чет мар 14, 2019 12:38 pm

240$ + 21$ доставка, като поръчваш избираш шипинга да е от Германия или от Испания, пристига за 5-6 дена направо на адрес.
Ако избереш шипинг от Китай идва за месец и направо в митницата а там искат мито + ДДС и тн... и става дебело.
Китайците са му хванали цаката и имат складове в Европа оттам като го пратят идва право на адреса, знам защото ми е втора навигация. адреса за поръчка е https://www.aliexpress.com/item/free-shipping-car-multimedia-player-for-Peugeot-308-408-HD-screen-1024-600-Resolution-Quad-Core/32542027294.html
Изображение
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

Потребителски аватар
Powermax
наборник
Мнения: 32
Регистриран на: нед фев 18, 2007 11:33 pm
Град: Варна
Кара: 405 1.6/90hp; 307 1,6/110hp; 406 1,8/112hp; 407 2.0/HDI; 207 1.4/95hp; 308 1.6A/120hp; 308 1.6/156hp
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот Powermax » пон апр 29, 2019 11:36 pm

Powermax написа:... За сега ровя в нета за варианти за firmware upgrade на дисплея. В книжката на колата има описани вункционалности за Bluetooth с този дисплей. Плафона има място за микрофон... Мисля си че ако се разрешат функциите в BSI може и да покаже графика.


По-добре късно, отколкото никога... :) За колегите, които обмислят да монтират:
Поръчах и дисплей (25-30$). Водят го Bluetooth display или red monitor (12pin производство след 2012-та и с версия на софтуера SW 1.52 или по-голяма). Оригиналния няма как да му се инсталира по-нов софтуер.
Всичко си работи на 100%. Mp3 файловете през USB се сменят много бързо и се превъртат бързо. Чете файлове с различни bitrates.
Bluetooth-а работи перфектно. Не разкача, свързва се бързо. Управлява произволно музикално приложение, което е пуснато на телефона, вкюлчително и YouTube. Изписва коректно имена на кирилица на песни и входящи обаждания. Пълно управление на функциите от джостика зад волана
Само микрофона не съм качил горе в плафона, където си има специално гнездо. "временно" го сложих под волана... чуват ме добре.
USB буксата съм я извел на късо кабелче в нишата пред скоростния лост. Трудно се забелязва.

Като цяло съм много доволен, и парите си струват, добавената функционалност. Общата цена ми излезе колкото за нормален плеър, а интериора се запази оригинален. И труда е по-малък, защото не ми се наложи да слагам никакви преходни букси. Извадих стария плеър и сложих новия + кабелчетата за микрофона и USB буксата.

Система SMEG+ от края на 2014-та спрямо тази, работи супер мудно, превключва за 1-2 секунди песните и забива на определени файлове.
Ще трябва да се "лекува" и тя софтуерно...
Изображение
405->307->308->2008
406->407->207->308->308

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » пет май 03, 2019 11:17 pm

Колеги, след една година горе-долу сполучлива експлоатация на RD45, напоследък нещата с програмата за транслитерацията тръгнаха много рязко надолу, а след като си смених и телефона с такъв с чист Андроид 9.0 направо спря да работи - не може да ъпдейтва списъците с историята и контактите (независимо от ъпдейтите на програмиста на апликацията и моите усилия да дам всички разрешения на програмата и плъгините) и направо ми скъса нервите! То и преди не беше перфектно, но сега вече наистина не се издържа! Ако контактите ви са на латиница е ок и няма такива проблеми, но при мен те не са и не искам да ги пипам (дразнят ме много, когато са на латиница). Същевременно се оказа, че дисплея го използвам изьяло само за трип компютър, а песните се изписват само докато ги сменям (реално за мултинедия не ми е особено полезен). Освен това напоследък все по-често ползвам Waze и интернет радио, а A2DP свързването на RD45 всеки път се губи при изключване и при следващото пускане е все на радио. Започнах да се наслаждавам и на FLAC-колекции, а RD45 не ги поддържа. Някакси звукът ми стана постен - започна да ми липсва достатъчна детайлност, широчина и дълбочина на полето. Трябва ми и от време на време да си зареждам телефона някъде, а мразя зарядно в запалката и висящи кабели по таблото.
Затова реших направо да си купя Pioneer MVH-S510BT (с поддръжка на SmartSync) и да си реша проблема. Ще отворя нова тема (с пълно описание и снимков материал), посветена специално на пълната му интеграция (доколкото е възможно) в 308, на мястото на RD4/RD45.

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » вт май 14, 2019 6:59 am

Ех - греда! Разочаровах се много от Pioneer-a!
Звукът му е наистина много хубав, приложението SmartSync работи добре, тунерът е с отлична чувствителност и блутутът работи правилно (но менютата са малко кофти), като с това всичко положително се изчерпва!
Недостатъците са много - прегрява много яко на пълна мощност (и много бързо, чак цялото радио се нажежава) и зверски криви звука, дисплеят е тъмен и на слънце почти нищо не се вижда (независимо от подбрания цвят), изработката на предния панел не вдъхва особено доверие (за ергономичност и дума не може да става), крепежната шейна е ужасно кекава, всички "подобрители" на звука само го развалят (включително и времевото подравняване) и също така зарежда сравнително бавно и превключва източниците с необяснимо закъснение, няма листване на песните по папки, АМ-приемът на радиото не може да се изключи и скалата на звука е до 60 и нагоре (за вкъщи е добре, но за колата е много лоша идея, особено когато работите с джойстика на волана).
Инсталирах си Bluetooth Phonebook 1.5 (от сайта на разработчика има хипер-линк към приложението за безплатно изтегляне) и си оставам с RD45 (все пак поддържа 32 GB флашка с MP3)! Евентуално може да потърся друг дисплей и да взема изгодно от Алиекспрес китайската версия на радиото (с по-различен преден панел) за да я пробвам - казват, че свирела много добре.

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1809
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2004г. 307 SW 2.0 HDI 90/ 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 54 times
Been thanked: 220 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот FaKeR » ср май 15, 2019 10:50 am

Аз преди доста години използвах bluetooth система на Alpine. И като звук, и като опции беше страхотна.
Само че ценово е доста наd Pioneer, но сладкото грозде е "кисело".

audio_mania_max
наборник
Мнения: 23
Регистриран на: чет окт 24, 2013 6:52 pm
Град: София
Been thanked: 1 time

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот audio_mania_max » ср май 15, 2019 10:56 pm

Pioneer винаги са били ширпотреба, ама в последните години съвсем се оляха...
А при ценова разлика от 20 лева спрямо съвсем друг клас плейър от Alpine само липсата на информация може да обясни избора на колегата горе. За този плейър говоря:

http://caraudio.bg/product/519/alpine-ute-92bt.html

kostazl
сержант
сержант
Мнения: 333
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Has thanked: 90 times
Been thanked: 35 times

Re: Инсталиране на RD45 в Peugeot 308 1.4VTI 95hp

Мнениеот kostazl » чет май 16, 2019 6:34 am

Аз не съм на "вие" с караудиото и Алпайна съм го разцъквал яко в Технополис с консултантите. След като видях колко време му отнема да изпише таговете на песните (десет-сегментен дисплей е много нелогично решение) и колко е разхвърлян като настройки и управление се отказах веднага от него. Иначе като звучене и изработка е на много добро ниво, но е същият клас като посоченото от мен "обновение" на MVH-X580BT!
А за Pioneer държа да подчертая много дебело - звукът им с изключени всичките им "подобрители" е просто супер, но наистина качеството на изработката последните години тръгна рязко надолу!
До тук най-доволен съм от JVC-тата! Слагал съм три модела през последните години в различни коли и хората и до днес са много доволни от работата им.


Върни се в “PugAudio”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта