2.0 TURBO vs 3.0 V6

всички въпроси за двигатели тук, масла, скорости, датчици и т.н.
Потребителски аватар
Nantz
редник
редник
Мнения: 135
Регистриран на: пет фев 15, 2013 11:51 pm
Град: Велико Търново
Кара: 1993 Peugeot 405 D6A;
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Nantz » вт окт 20, 2015 8:09 pm

Темата я пускам просто ей така ... да си почешем пръстите, па и езиците :lol:
Няма за цел да се конкретизират модели, нито да се създават спорове!
Само сравнение м/у двата мотора ... предимства и недостатъци, и.т.н.
Кой какво харесва и не харесва в тях - мощност ... въртящ момент ... тегло ... техн. х-ки ... дори звук, ако щете :kodapraish:

Потребителски аватар
ico_106
генерал
генерал
Мнения: 1015
Регистриран на: ср яну 15, 2014 10:23 pm
Град: София
Кара: Citroen Berlingo(служебно с право на лично ползване) Nissan Almera N15GTI
Has thanked: 39 times
Been thanked: 67 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот ico_106 » ср окт 21, 2015 12:37 am

Харесвам 2ка турбо, само заради думичката отзад, и харесвам 3.0 заради мощност,звук, и няква моя си логика че колкото е по-голям мотора, толкова повече държи на тормоз от всякакъв вид като тунинг, изнасилване по улиците до прекъсвач,каране от жена и т.н
EmO_SKORPIONA написа:Може разбира се, но рано или късно пак ще си купиш Пежо :lol:

Виж бъдещето си--->Изображение
П.С.Събирам за шестак :bushon:

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » ср окт 21, 2015 1:52 am

А карал ли си кола с някой от горе посочените мотори?

Аз сравнение не мога да направя, защото шестака само съм го виждал и слушал. Турбото лично за мен е доста морално остарял мАтор и някак си не отива на 406-цата, за разлика от в6-така който стои доста красиво в коша. Разхода на гориво при турбото също не е особено впечатляващ - под 10/100 газ не е падала никога. Най-често разхода се върти около 11-13л/100км. при смесен режим. Чисто градско няма смисъл да го коментирам... Това което ми допадна при турбо мотора е начина по който се кара колата. Доста приличен въртящ момент наличен в доста голям диапазон от обороти и най-вече в ниските -> по-малко ръчкане на скорости, но въпреки това е малко мудна за градско каране спрямо атмосферните мотори. За сметка на това на магистралата се кара изключително приятно и ако не падате под 80км/ч няма да ви се наложи да сменяте на по-ниска предавка. Има доста по-евтина поддръжка спрямо шестака а и доста по-лесно се гради в/у фабрично турбиниран мотор. Резултатите дори със стандартната турбина са доста задоволителни. Оригиналния кулер почти не върши работа в комбинация с изцедената малка турбина. Засичал съм температури от сорта на 70 и нагоре градуса на входящия въздух! Звука на шестака е песен за ушите, но лично на мен звука от свистенето и развъртането на турбината ми качва усмивката на лицето. Комбинация от двете би била нещо уникално! Надявам се скоро и такава тема да се появи в съответния раздел. ;)
Пак казвам, че шестак в 406 не съм карал. Може и да ми допадне повече от турбото. :)
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
Danda69
генерал
генерал
Мнения: 2959
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 406 2.0 16V ,205 1.9 DKZ automatic , 405 2.0 automaic
Has thanked: 494 times
Been thanked: 978 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Danda69 » ср окт 21, 2015 9:39 pm

Впечатленията ми са от Волво - 460 1.8 турбо и 760 2.8 V6 автоматик - усещането в двете коли е коренно различно , разликата в конете е огромна . "Гъдел" има и при двете коли и са се запечатали в съзнанието ми повече от 20г , но определено по-впечатлен съм от големия мотор - с този "танк" при изпреварване само погалвах газта и колата спонтанно излиташе (а конете не бяха много - 170 , ако не бъркам) . Но това беше отдавна - сега философията ми за автомобилите е съвсем друга - никога не бих си взел ненужно мощна кола за всекидневна употреба , не само от икономическа гледна точка .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Vato » ср окт 21, 2015 9:52 pm

Най-добрият е 3.0 турбо :). И аз се надявам да го видя това чудо на живо. Иначе залагам на 3.0 като вървене и 2.0 турбо като пътно поведение. Просто 3.0 идва малко тежък и балансът на автомобила се влошава. Но пък можеш на 5-та скорост да караш и с 40км/ч и с 240км/ч, кой както иска. 2.0 турбо обаче е малко по-бърза на завоите, а при Активата усещаш че трябва да намалиш в завоя когато започнат да свирят гумите. Като разход - на 406 купето средният разход е 10.1л /100 км, на 406 седана е 11.1л/ 100 км. На Ксантия 2.0 турбо под 10л/100км среден разход и аз не съм падал. Не знам как се променя разхода на 2.0 турбо след съживяване на двигателя, Djony ще каже. Ако остане време, се надявам и аз да съживя малко Ксантията.

Потребителски аватар
Nantz
редник
редник
Мнения: 135
Регистриран на: пет фев 15, 2013 11:51 pm
Град: Велико Търново
Кара: 1993 Peugeot 405 D6A;
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Nantz » чет окт 22, 2015 11:00 pm

Мотор 2.0 v8 turbo сток, се държеше "неадекватно", до преди да му бъде сложен вал от D6B, налягане ~ 1 bar + кулер и нЕкъв измислен ремап ... факт е, че се "поразсърди". Е, може и преди да си е бил ОК мотора, но сега го чувствам така. Сравнено с това, V6 сякаш ми малее, но допира ми с него е отпреди 3г, а колко вода е изтекла от тогава :( ...

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » пет окт 23, 2015 12:29 pm

Я върни оригиналния вал и виж как ще върви сега след кулера и ремапа. ;-) Подобренията по моята са: ремап, челен кулер, дросел от С16-ка и панелен K&N, като нещата са правени едно по едно точно по реда както съм ги изброил и след всяко нещо колата ставаше все по-жива и почваше да върви все по-добре. След чипа тръгна задоволително, но само вечерно време или в по-студените дни. След кулера тръгна по-добре в целия диапазон от обороти и вървеше еднакво и през дена и през ноща. Дросела и филтъра я отпушиха доста във високите. Сложих и разпределителен вал от DKZ и... колата почина. :( Преди тръгваше от 2300-2500, сега преди 3 я няма никаква. Вървеше до 6000 без да тъпче, сега след 5200 не я търси... Вал от атмосферен двигател е с доста презастъпване на фазите и би вършил работа с добре направен изпускателен колектор и по-голяма топла част, за да се намали налягането в колектора(backpressure), а и оригиналния на турбото има най-голям лифт на изпускателните от всички други валове. Тези дни ако е хубаво времето ще гледам да направя едно клипче, да сравним г/д вървежа с този на в6така.
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
Nantz
редник
редник
Мнения: 135
Регистриран на: пет фев 15, 2013 11:51 pm
Град: Велико Търново
Кара: 1993 Peugeot 405 D6A;
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Nantz » нед окт 25, 2015 10:32 am

Вчера, по стечение на обстоятелствата, успях да се позабавлявам с една А4-ка 3.0 ръчка и Ц-класа 320 автомат ...
По сухи данни Ц-ката е по-добра, но този автомат направо я съсипва. Страшно тромава след 90км/ч. Аудито бе доста по-близо, като усет, до турбинката, и не е quattro.
Като звук ... и при двете нищо особено, в целия диапазон от обороти. Ауди, един такъв ... "ламаринен" :shock: , все едно генерацията една такава от тънко-стенна. Мерц-а с един такъв "механичен" клонящ към "виещ" :ibaasi:

Колкото и да съм грандоман, м/у 2.0 Т и 3.0 v6, мъника е по-добрия и приятен за каране мотор. Това ест. при равни други условия /мощност около 200kc, върт. момент около 300Hm, тегло на МПС и т.н./.

п.п. djony , вала от D6B бе последното от подобрения които са правени. Като хронология общо взето са: филтър, кулер + генерация + ремап, вал

Потребителски аватар
peug 305 sr
полковник
полковник
Мнения: 836
Регистриран на: ср дек 21, 2011 1:58 am
Град: Г.Оряховица
Кара: Peugeot 605 SVE 24 Peugeot 406 HDI 90 Peugeot 504 2.0 Citroen ZX Aura Mercedes-Benz A 160 Lada 150
Has thanked: 138 times
Been thanked: 51 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот peug 305 sr » пон окт 26, 2015 12:35 am

Не знам как е при 406 но при 605 3.0 в6 24 в и 605 2.0 Т шестака е с доста предимства.Със сигурност има колеги които да кажат че е така.Може да е заради теглото на 605-цата...може и заради друго.200 коня са си 200-ако ще и без турбо.И аз се надявам някой ден да направя моята кола битурбо ама не знам кога ще е-засега е в сферата на проектите...

Потребителски аватар
Nantz
редник
редник
Мнения: 135
Регистриран на: пет фев 15, 2013 11:51 pm
Град: Велико Търново
Кара: 1993 Peugeot 405 D6A;
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Nantz » пон окт 26, 2015 12:48 pm

peug 305 sr, това имам и аз в предвид като казвам "неадекватно". Но ако се бутне лекичко ...

п.п. бих се радвал да ми припомниш удоволствието да си тоя "круузър" с V6 :mehehe:

Потребителски аватар
Nantz
редник
редник
Мнения: 135
Регистриран на: пет фев 15, 2013 11:51 pm
Град: Велико Търново
Кара: 1993 Peugeot 405 D6A;
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Nantz » пон ное 02, 2015 10:59 am

Какво Ви е мнението за поставянето на Г.И, и въздействието му в/у работата на моторите?

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Vato » пон ное 02, 2015 11:23 am

Слагай смело.

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » съб ное 28, 2015 4:20 pm

След една лека корекция по настройките на газовата, която съм пропуснал от началото, разхода стана перфектен, а вървежа още повече! На газ си върви също като на бензин, даже смея да твърдя че във високите след 4500 колата се набира по-добре на газ от колкото на бензин. Изчезна играенето на оборотите и неравномерната работа. Сега със доста зор по пътя Ихтиман-Златица-София-Ихтиман ми даде точно 12. По магистралата под 160 не съм падал, а по подбалканската съм си давал доста газ по завоите. Преди с нормално каране(110-130) по същото трасе ми даваше същия разход. Градско от 20/100 разхода падна на 14-16 според зависи от карането. Газовата е LPGTech Tech-204 с дюзи Dragon. Сега вече се доближава до вървежа и разхода на В6така, само дето под капака не реват 6 гърла, но за сметка на това обслужването на тоя мотор е без пари. :rally:
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » ср яну 06, 2016 11:45 pm

Замря темата нещо... :roll: Май трябва да пусна една отделна само за турбото - да обсъдим тоя морално остарял мАтор, ама файда като ще пишем двама-трима човека. :mehehe:
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Vato » чет яну 07, 2016 12:04 am

На Активата днес премахнах катализатора и сложих генерация на 63 мм. При което почна да пренадува и компютърът изключва горивото за малко ("забива"). Сега чакам ремапа, да видим какво ще стане. Но определено се отпуши колата.

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » чет яну 07, 2016 3:31 am

Че тя стандартно с колко мм е? 406-цата ми е с 60мм и си е оригиналната. Крайното гърне при мен се усеща да запушва.
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Vato » чет яну 07, 2016 10:05 am

На ситроена е 51 мм стандартно. Не знам защо. На 406 наистина е по-отпушена оригинално. Но мисля, че беше 57 мм по цялата дължина. На ситроена е 57 мм до изхода на катализатора, после минава на 51мм. Странно решение наистина, но е факт. Сложих 63мм, защото по сметки това излиза като оптимален вариант за 4-цилиндров ДВГ с мощност до 250 к.с. Вече 70 и 76 мм са за по-високи спортни резултати, към които все още нямам афинитет :).

Потребителски аватар
djony
полковник
полковник
Мнения: 844
Регистриран на: пон яну 19, 2009 5:24 pm
Град: София-Ихтиман
Кара: 205 GTI16, 406 2.0 Turbo, Partner 2.0 8v, E30 320is, Saxo 1.4 VTS
Has thanked: 113 times
Been thanked: 135 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот djony » пет яну 08, 2016 3:54 am

ИзображениеИзображение
:udri: :? :psuwaj: Що за глупост е това?!
Мисля че с един нов колектор за стандартната турбина или разстъргване на сегашния ще има доста подобрение.
Снимките са взети от тук(темата е доста интересна):http://www.forocepos.com/vbulletin/showthread.php?68637-ZX-2-0-8v-swap-a-TCT%282-0-8v-turbo%29/page38
309 GTI16 на части
405 Ми16 на части

“If everything seems under control, you're just not going fast enough.” Mario Andretti

Потребителски аватар
ra40
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 7485
Регистриран на: пон юли 09, 2007 8:00 pm
Град: София
Кара: 306 Dturbo, Xsara VTS, 407 V6 & 206 SW
Has thanked: 288 times
Been thanked: 1380 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот ra40 » пет яну 08, 2016 9:39 am

Това се случва, често и на смукателният. Ползава се гарнитурата,за да се напасне колектора и портовете на главата. За моя радост на XU10J4RS няма никакво отклонение само изчистих шуплите.
Изображение

Vato
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 776
Регистриран на: чет мар 11, 2010 12:45 pm
Град: Варна, Стара Загора
Кара: 406 Coupe 3.0 V6; 405 Mi16x4; C5 3.0 HDI; Xantia Activa Turbo C.T.; Volvo S60 R
Has thanked: 93 times
Been thanked: 243 times

Re: 2.0 TURBO vs 3.0 V6

Мнениеот Vato » пет яну 08, 2016 10:00 am

Най-малкото е добре да се загладят ръбовете, да не завихря много. Наистина като цяло този двигател е с доста такива "тесни" места. Но пък това означава, че самият двигател позволява рязко повишаване на силовите параметри без влагане на много средства и сили. При мен поне се усеща чувствително подобряване на работата само с монтиране на дросел от S16 и нова генерация. Но така или иначе генерацията може и да се сложи към обслужването, все пак говорим за 20+ годишен автомобил с оригиналните гърнета. С изкарването на кулера отпред и монтаж на инжектори с по-голям дебит може лесно да се постигнат едни 250 к.с. с оригиналната турбина, а защо не и повече? Като най-голяма инвестиция може да се счете закупуването на инжекторите и последващия ремап. Единственото, в което този двигател ще отстъпва на 3.0 ще е еластичността - няма да може да се кара на 5-та скорост от 40 до 240 км/ч :).


Върни се в “Бензинките”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост