Страница 1 от 1

Сгъстяване на двигател.

Публикувано: вт дек 02, 2014 2:39 pm
от Dino Kirov
Тъй като турбинирането на моя мотор няма да стане по лесния начин с турбина директно от XU10J2TE, защото раздатката заема цялото свободно място, тръгнах да диря разни други методи за поне малко по-голяма мощност на двигателя. И стигнах до варианта за сгъстяване на мотора, сиреч намаляне на обема на горивната камера чрез шлайф на главата.
Необятното пространство на интернетЪ не можа да ми даде ясен отговор на въпросите:
Каква реална полза има от сгъстяване? Става дума за XU10J2 - 2.0i, 8 клапана.
Колко мм да се отнемат от главата?
Детонационния датчик може ли да се справи с евентуално възникналите детонации. Ясно ми е, че ще се ползва по-високоотканов бензин.

Ако не се лъжа стандартно на този мотор степента на сгъстяване е 9,5:1, при турбо версията е 8,5:1, предполагам до 11:1 няма да има проблем, ама все пак?

Човекът, който работи по двигателя в момента, каза че за някаква негова Мазда имал 2 глави и на едната бил шлайфал 2.5мм (което на мен ми се струва страшно много) за пробата просто и нямало никакви проблеми. Бил си направил само раздвижно колело за разпределителния вал, за да компенсира по-малкото разстояние м/у ролките.

И последно, това на фреза ли се прави, или на шлайф? Шлайфът заглаждал прекалено много повърхността и трябвало метална гарнитура. Не мога да вярвам на нищо в и-нет, преди да видя с очите си. :mehehe: :biri:

Re: Сгъстяване на двигател.

Публикувано: ср дек 03, 2014 12:10 pm
от penco
При шлифоване, в зависимост от материала, един преход е с дълбочина от около 0.002 до 0.004 мм. При ширина на камъка масово 40 мм, представи си колко време му трябва до заветните 2.5 мм. Фрезоване с прибавка да кажем 0.1- 0.15 , която зависи, колко е неравнинна и каква е грапавостта след сваляне от масата на фрезата. И да - последно трябва шлифоване, за да е гладка.
Иначе по другия въпрос нямам мнение.

Re: Сгъстяване на двигател.

Публикувано: ср яну 14, 2015 3:25 pm
от Dino Kirov
Ще се свалят 1-1.5мм в крайна сметка, по какъв начин - не знам. Важното е да не е повече от 2мм, че нататък се навлиза в по-опасни води. :mrgreen:

Re: Сгъстяване на двигател.

Публикувано: ср яну 14, 2015 4:08 pm
от 207RCup
След това упражнение се прави порт на самата камера на главата. Освен това са и мери... не се прави на принципа- режи пък каквото стане!

Метална гарнитура не виждам защо ти е. Впрочем като се пишат параметрите, сметни че и гарнитурата има обем.

Най- лесно се прави с масло и една прозрачна плоскост. Вдигни и буталата в ГМТ, там също провери как стоят нещата. Предполагам буталата ти имат фрезенк за клапаните. Това също е обем.

И накрая- провери дали продават спортен вал за твоя мотор. Да не е с прекалено голям лифт и градуси разликата- ако ще се кара основно градско.

Re: Сгъстяване на двигател.

Публикувано: пет апр 17, 2015 11:30 am
от Dino Kirov