Сгъстяване на двигател.

всички въпроси за двигатели тук, масла, скорости, датчици и т.н.
Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1100
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 116 times
Been thanked: 82 times

Сгъстяване на двигател.

Мнениеот Dino Kirov » вт дек 02, 2014 2:39 pm

Тъй като турбинирането на моя мотор няма да стане по лесния начин с турбина директно от XU10J2TE, защото раздатката заема цялото свободно място, тръгнах да диря разни други методи за поне малко по-голяма мощност на двигателя. И стигнах до варианта за сгъстяване на мотора, сиреч намаляне на обема на горивната камера чрез шлайф на главата.
Необятното пространство на интернетЪ не можа да ми даде ясен отговор на въпросите:
Каква реална полза има от сгъстяване? Става дума за XU10J2 - 2.0i, 8 клапана.
Колко мм да се отнемат от главата?
Детонационния датчик може ли да се справи с евентуално възникналите детонации. Ясно ми е, че ще се ползва по-високоотканов бензин.

Ако не се лъжа стандартно на този мотор степента на сгъстяване е 9,5:1, при турбо версията е 8,5:1, предполагам до 11:1 няма да има проблем, ама все пак?

Човекът, който работи по двигателя в момента, каза че за някаква негова Мазда имал 2 глави и на едната бил шлайфал 2.5мм (което на мен ми се струва страшно много) за пробата просто и нямало никакви проблеми. Бил си направил само раздвижно колело за разпределителния вал, за да компенсира по-малкото разстояние м/у ролките.

И последно, това на фреза ли се прави, или на шлайф? Шлайфът заглаждал прекалено много повърхността и трябвало метална гарнитура. Не мога да вярвам на нищо в и-нет, преди да видя с очите си. :mehehe: :biri:

Потребителски аватар
penco
генерал
генерал
Мнения: 2257
Регистриран на: съб юни 16, 2007 11:23 am
Град:    
Has thanked: 495 times
Been thanked: 374 times

Re: Сгъстяване на двигател.

Мнениеот penco » ср дек 03, 2014 12:10 pm

При шлифоване, в зависимост от материала, един преход е с дълбочина от около 0.002 до 0.004 мм. При ширина на камъка масово 40 мм, представи си колко време му трябва до заветните 2.5 мм. Фрезоване с прибавка да кажем 0.1- 0.15 , която зависи, колко е неравнинна и каква е грапавостта след сваляне от масата на фрезата. И да - последно трябва шлифоване, за да е гладка.
Иначе по другия въпрос нямам мнение.

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1100
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 116 times
Been thanked: 82 times

Re: Сгъстяване на двигател.

Мнениеот Dino Kirov » ср яну 14, 2015 3:25 pm

Ще се свалят 1-1.5мм в крайна сметка, по какъв начин - не знам. Важното е да не е повече от 2мм, че нататък се навлиза в по-опасни води. :mrgreen:

Потребителски аватар
207RCup
КМЕТ
КМЕТ
Мнения: 5967
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 207 SW 1.6 HDI 110к.с. FAP
Has thanked: 362 times
Been thanked: 667 times

Re: Сгъстяване на двигател.

Мнениеот 207RCup » ср яну 14, 2015 4:08 pm

След това упражнение се прави порт на самата камера на главата. Освен това са и мери... не се прави на принципа- режи пък каквото стане!

Метална гарнитура не виждам защо ти е. Впрочем като се пишат параметрите, сметни че и гарнитурата има обем.

Най- лесно се прави с масло и една прозрачна плоскост. Вдигни и буталата в ГМТ, там също провери как стоят нещата. Предполагам буталата ти имат фрезенк за клапаните. Това също е обем.

И накрая- провери дали продават спортен вал за твоя мотор. Да не е с прекалено голям лифт и градуси разликата- ако ще се кара основно градско.
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1100
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 116 times
Been thanked: 82 times

Re: Сгъстяване на двигател.

Мнениеот Dino Kirov » пет апр 17, 2015 11:30 am



Върни се в “Бензинките”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост

cron