До Южна Италия с ферибот

Пътувания, пътеписи, пътна обстановка, опасни участъци, внимавайте като минавате...
Потребителски аватар
ninja
редник
редник
Мнения: 239
Регистриран на: вт мар 16, 2010 7:43 pm
Град: Перник/София/Ботевград
Кара: Logan MCV, TCe 0.9, 90 к.с. + LPG, Euro 6b
Has thanked: 41 times
Been thanked: 56 times
Контакти:

Re: До Южна Италия с ферибот

Мнениеот ninja » нед юни 09, 2019 3:39 pm

Дворецът Казерта – неаполитанският съперник на Версай

Казват, че когато неаполитанският крал Карлос III де Бурбон видял за първи път новопостроения си дворец Казерта, той бил толкова впечатлен от красотата му, че поискал да изтръгне сърцето си. Не след дълго обаче станал крал на Испания и така и не прекарал и един ден в него. Карлос III решава да издигне двореца Казерта като символ на величието си, който да съперничи по красота и пищност на френския Версай. Първоначалната идея била дворецът да се намира в Неапол, но заради уязвимостта на града по море било избрано намиращото се недалеч селище Казерта. Имало е планове между Казерта и Неапол да бъде изграден широк 20-километров път, който да свързва двете селища, но това никога не е реализирано.

Строителството започва през 1752 г. и, макар да е обитаван от 1780 г., дворецът е напълно завършен едва през 1845 г. По времето на завършването си е най-голямата сграда в Европа по отношение на брой стаи – 1200. На основната фасада има 134 прозореца, а във вътрешността – 34 стълбища, параклис по модела на този във Версай и театър. Специално построен е акведукт, който да снабдява двореца с вода от извор на 38 км, в парка е изградена и фабрика за коприна.

Дворцовият комплекс включва паркове с дължина три километра и площ 120 хектара. От предната фасада на двореца започват две успоредни алеи, между които са разположени серия от фонтани – Маргарита, на делфините, на Еол, на Церера, на Диана и Актеон, на Венера и Адонис. Алеите свързват двете основни части на парка - Италианската градина и Английската градина. В Италианската градина се намира Големият рибарник, където се е отглеждала рибата, сервирана на кралската трапеза.

За проектирането на Английската градина е поканен британецът Джон Андрю Грейфер. Той подрежда растенията в градината в „естествен хаос” – така, че да наподобяват дивата природа - добавя поточета, малки езерца и „разрушения” – както повелява модата във връзка със започналите тогава разкопки на Помпей. През 1996 г. дворецът, заедно с парка, акведукта и комплекса „Сан Леучо”, е вписан като обект на световното културно и историческо наследство на ЮНЕСКО.

Дворецът в Казерта е използван като снимачна площадка за редица холивудски продукции. Във вътрешността му са заснети сцените в двореца на планетата Набу от Епизод I и II на „Междузвездни войни”, сцените във Ватикана от „Мисията невъзможна 3” , както и части от „Ангели и демони” по „Шифърът на Леонардо” (също в ролята на Ватикана).

Източник - http://www.nasamnatam.com/statia/Dvorec ... -1548.html


ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Разходът ми на газ:
Изображение

Потребителски аватар
ninja
редник
редник
Мнения: 239
Регистриран на: вт мар 16, 2010 7:43 pm
Град: Перник/София/Ботевград
Кара: Logan MCV, TCe 0.9, 90 к.с. + LPG, Euro 6b
Has thanked: 41 times
Been thanked: 56 times
Контакти:

Re: До Южна Италия с ферибот

Мнениеот ninja » нед юни 09, 2019 3:40 pm

Амалфи е един от най-красивите градове в италианското Средиземноморие, известен туристически център и столица на някогашната Република Амалфи. Тук през XIII в. е изобретен магнитният компас. Амалфитанците утвърдили Морския кодекс (Tavola amalfitana), успешно търгували с благословението на Византия, съперничели с Пиза и Генуа за превъзходство в Средиземно море.
Амалфи до средата на миналия век се смяташе за Мека на богатите чужденци, късче земен рай и лятна резиденция на звездите от шоубизнеса. Но както казва Хераклит, всичко тече, всичко се променя: курортът през последните десетилетия стана обект на масов туризъм и днес всички са добре дошли. Вие също.

Република Амалфи - исторически сведения

Както е известно, в Италия между IX и XIII век съществували четири морски републики - Пиза, Генуа, Венеция и Амалфи. Тяхната роля се изразявала в създаването на нови търговски пътища между Европа и Ориента, на нови начини и правила за търговия, както и в създаването на основите на морското право. Амалфи хронологически погледнато е първият владика на адриатическите простори в Централна и Южна Италия. Първоначално като византийски доминион, а от средата на IX в., след знаменитата битка до Остия (849 г.) и разгрома на сарацините - като независима република с население 50 000 жители.
Амалфитанците създавали центрове за търговия и логистика в Константинопол, Сирия и Египет. Те успявали с лекота да сключват изгодни съюзи с враговете си и да организират изненадващи търговски алианси. По ирония на съдбата, не сарацините, а пизанците поставили началото на края на тази могъща република: през 1135 г. амалфитанската флота е разгромена, а градът разграбен. Към средата на XII в. от някогашната слава на Амалфи остават само спомени. Но завоите на историята са непредсказуеми: Амалфи отново става известен и получава втори шанс благодарение на природната си красота. Днес градът е популярен обект на ВИП туризма в Италия.

Източник - http://www.rivitalia.com/bg/content/amalfi-amalfi

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Разходът ми на газ:
Изображение

Потребителски аватар
ninja
редник
редник
Мнения: 239
Регистриран на: вт мар 16, 2010 7:43 pm
Град: Перник/София/Ботевград
Кара: Logan MCV, TCe 0.9, 90 к.с. + LPG, Euro 6b
Has thanked: 41 times
Been thanked: 56 times
Контакти:

Re: До Южна Италия с ферибот

Мнениеот ninja » нед юни 09, 2019 3:41 pm

Равело сякаш виси между небето и морето, а уличките, улиците-стълби и сводестите пасажи са вкопчени в хълма, като изграждат един незабравим град. През вековете аристократичната сдържаност на Равело привлича художници, музиканти, писатели; сред тях да споменем британската интелектуална група Блумсбъри Груп на Виржиния и Лео Уулф, английските писатели Дейвид Хърбърт Лоурънс и Хенри Греъм Грийн, американския писател Гор Видал, датския график Мориц Корнелис Ешер, испанския художник Хуан Миро, руския балет майстор Рудолф Нуреев, холивудската звезда Пол Нюман. Градът е основан от римляните през VI век. През IX век е бил част от републиката Амалфи. През XIII век населението на Равело е било около 35 000 жители (за сравнение – днес е 5000). Градът наброява много аристократични фамилии, които образували „патриархатът” и се кичели с титлата „патрицио на Равело”. Тези фамилии са: Acconciajoco, Alfano, Appencicario, Aufiero, Bove , Campanile, Cassitto, Castaldo, Citarella, Confalone, Coppola, Cortese, D’Afflitto, De Curtis, Dell’Isola, Della Marra, De Piccolellis , De Vito, Fenice, Foggia, Frezza , Fusco, Giusto, Grisone, Guerritore, Longo, Marinelli, Muscettola, Panicola, Papice, Pironti, Rago , Rogadeo, Rovito, Rufolo , Russo , Rustici, Sasso, Arcucci. Те биват признати от Кралство Италия през 1906 г., а преди това, през 1800 г., били записани в златната книга на благородниците в Равело, където и днес могат да се видят техните гербове. Стратегическата позиция на Равело, като орлово гнездо, привлича през вековете всички богати семейства, които били обречени на изгнание по някаква причина (обикновено политическа). Историята на града започва през IV век с някой си Руфоло, римски консул, който се заселил тук, бягайки от Вечния град, заплашен от варварите. И действително, няма нищо по-невъзможно за превземане от амалфитанския бряг, с планинската верига Латари, която предпазва местността откъм сушата, образувайки една непристъпна стена. По-късно семейства от амалфитанската аристокрация също идват тук, гонени от гражданската война. Градът бил независим и се сдобил с множество дворци и градини, но също така и с крепостни стени и с наблюдателни кули. Така че в Равело, както пише френският писател Андре Жид, „на човек му се струва, че виси между небето и земята, но се чувства по-близо до небето.”

Източник - https://blog.rual-travel.com/равело-италия-амалфи/

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Разходът ми на газ:
Изображение

Потребителски аватар
ninja
редник
редник
Мнения: 239
Регистриран на: вт мар 16, 2010 7:43 pm
Град: Перник/София/Ботевград
Кара: Logan MCV, TCe 0.9, 90 к.с. + LPG, Euro 6b
Has thanked: 41 times
Been thanked: 56 times
Контакти:

Re: До Южна Италия с ферибот

Мнениеот ninja » нед юни 09, 2019 3:41 pm

Капри ще ви посрещне с дъх на лимони и омайни цветя и с аромат на парфюми. Островът е бил любимо място на етруските, древните гърци, римляните. От него император Тиберий управлява своите владения с писма. Сред неговите лимонови горички вдъхновение търсят творци като Чайковски и Пабло Неруда.
По улиците на двата града – Капри и Анакапри – днес могат да се видят куп холивудски знаменитости.
Интересни разходки, красиви гледки, усмихнати хора – опознаването на острова е като мигновено влюбване, което става все по-силно с времето. Подсказваме ви какво може да направите като начало, докато отдъхвате на Капри.
Направете снимка на Фаральоните
Те са може би най-сниманите обекти на Капри. Фаральоните (Faraglioni – “купчини” на италиански) са трите скални колоса, които се издигат от морето откъм южната страна на острова.
Faraglioni di Terra е висок 111 метра – той е най-близо до сушата. До него е Faraglioni di Mezzo – 81 метра, а след това Faraglioni di Fuori – 104 метра.
Гледката е живописна, а местните със сигурност ще ви разкажат не една и две легенди за появяването на колосите.
Изкачете Монте Соларо
Любовта към Капри минава през очите. Гледките на острова и тези, които се откриват от него, са разкошни.
Монте Соларо (Monte Solaro) е най-високият връх на Капри – 586 метра надморска височина, наричат го още ловецът на облаци, заради мъглите, които го скриват сутрин.
От него се открива гледка към целия остров, към залива на Неапол (Neapoli), крайбрежието Амалфи (Amalfi coast), та чак до планините на Калабрия (Calabria). Не знаете в небето ли плувате, в морето ли летите – усещането е неописуемо.
До горе може да се качите със седалков лифт, а на връщане да отидете до руините на замъка Барбароса.
Посетете Анакапри
Това е вторият град на острова. Преведено от гръцки името му означава “Капри, който е горе”.
Ако сте в добра физическа форма, жегата ви понася и обичате приключенията, може да стигнете пеша от Капри до Анакапри. Пътят е живописен, но доста стръмен. Преходът трае около час.
Другият вариант е да хванете автобуса или да си вземете кола под наем.
Анакапри (Anacapri) е заобиколен от лимонови горички, в него туристите са по-малко, а местните занаятчийски ателиета ви предлагат чудна нещооткривателска разходка.
Погледнете към пристанището Марина Гранде от вила Сан Микеле
В Анакапри се намира легендарната вила на доктор Аксел Мунте. Шведският медик решил да остане да живее на острова и построил дома си на мястото на разрушен параклис на сан Микеле (Villa San Michele).
Сградата е великолепна, на няколко нива, с изцяло запазен интериор. По-впечатляващи са обаче градините около нея. В тях ще видите разкошни екземпляри от флората на Капри.
От терасите се разкриват чудни гледки, а на най-изненадващи места се появяват артефакти от отминали времена – саркофаг, останки от статуи, гранитен сфинкс. Те са събирани от самия доктор Мунте и негови приятели.
От градините се вижда отлично и пристанището Марина Гранде (Marina Grande) – “порталът” към острова, няма как влезете или да излезете от Капри, ако не минете през него.
Разходете се из градините на Август
Като много красиви неща по света, които днес са за общо ползване, и тези градини са частно дело. Фридрих Круп – немски индустриалец – идва на острова да се лекува. Все още е началото на XX век, Капри привлича творци и богати хора с разностранни интереси, но все още не е станал магнит за туристи.
Круп харесва мястото и създава тук своите живописни градини, в които и до днес може да се видят всички, характерни за района растения. Разходката между маслини, пинии, лимони и мандарини, кипариси, олеандри, рози и мимози е опияняваща (буквално ви се завърта главата от цветове и аромати), а лъкатушещите алеи ви водят чак до сините морски води.
Няколко години след създаването им, градините са прекръстени на “градините на Август” (Gardens of Augustus) и остават известни с това име и до днес.

Източник - https://cacaotours.com/капри-италия-ост ... а-любовта/

ИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Разходът ми на газ:
Изображение

Потребителски аватар
ninja
редник
редник
Мнения: 239
Регистриран на: вт мар 16, 2010 7:43 pm
Град: Перник/София/Ботевград
Кара: Logan MCV, TCe 0.9, 90 к.с. + LPG, Euro 6b
Has thanked: 41 times
Been thanked: 56 times
Контакти:

Re: До Южна Италия с ферибот

Мнениеот ninja » нед юни 09, 2019 3:43 pm

Това е по-голямата част от местата, които посетихме тази година. Е, не можем да представим всяко едно селце, в което снимахме и спирахме. Доволни сме от видяното и се надяваме, че отново ще посетим Италия, за да си я довършим! Искам да Благодаря на един приятел за помощта, която ни оказа преди планирането на пътуването ни с много ценни информационни ръководства за Гърция и Италия.

Нека поговорим и за пари - около 3 500 лева за две седмици, като е включено всичко като покупка и услуга от тръгването, до завръщнето ни в България.

Към любимият ми автомобил нямам никакви забележки, единствено, че е дълъг като тролей, но пък на задните седалки не сме имали никакъв багаж, а всичко си бе в багажника! :lol:
Разходът ми на газ:
Изображение


Върни се в “На пътя”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост