Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Пропан-бутан, метан....
Потребителски аватар
VasilSlavchev
редник
редник
Мнения: 196
Регистриран на: съб авг 29, 2015 9:14 pm
Град: Пловдив
Кара: 307 1.6i бензин, 110кс.
Has thanked: 138 times
Been thanked: 6 times

Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот VasilSlavchev » пон окт 03, 2016 9:58 pm

Здравейте, колеги ето че дойде и моят ред да се замисля за газов инжекцион на моят лъв. Проблемът обаче е следният, първо има монтирана метанова уредба от италия и второ градкско си карам така или иначе на бензин. Последно като я засичах излезна 13/100 градско, което май си е нормален разход за 15 годишна кола. Дилемата е обаче дали да махам метановия инжекцион и да слагам газов или да я оставя така. Не ми е толкова за багажника и това че там има място само за гума крик аптечка и 2 торбички марули от кауфланд, но всичките последствия от тежината на бутилките за окачване и тн си оказват влияние. Колата си върви много добре и на двете горива, почти няма разлика, освен закъснението от 2-3 секунди и по рязкото поемане и придърпване на метан. Като изключим тези работи и минусите за окачване все повече се замислям да и сложа нормална ги и да забравя за бутилки в багажника и чуденето как да си сместя багажа отзад. Не е толкова голям проблем но са си минуси, като добавим и наличието на метан станции не само тук но и по другите градове. В пловдив се намира къде да се зарежда метан но в някои градове не. Като ходих до морето и в бургас трябваше да обикалям за да намеря метан станция, ако беше на гас първата бензиностанция и ти си човека. Във други градове ми се е случвало имаше само една метан станция и беше с различен пълнител явно за рейсове. Като цяло това са минусите. Както казах градско до работа си карам на бензин, сутрин докато загрее нямам време да я чакам. Сега зимата ще трябва 15 мин да я чакам да загрее и да прехвърли на метан. Сигурно има и други минуси които изпускам, някой който също е имал или е карал на метан може да каже и други минуси. Какви са плюсовете на нормалната газ? Предполагам така или иначе с по малко от 10/100 гас няма да се размина особено градско. Но поне ще и улекне на колата и ще има място в багажника. Въпросът е че тепърва трябва читав майстор да размонтира метановата и тогава да се слага нормална газова и това е свързано с време и пари. Ако не ми се налагаше чат пат да пътувам по 200км насам натам нямаше да се замислям и щях да си карам само на бензин. Другия проблем е че пак трябва 2 седмици колата да виси по сервизи. Ще съм благодарен ако някой сподели за наскоро слагана ги на неговото пежо къде колко и тн и дали има проблеми след това за да преценя дали финансово си излиза цялата тая разправия или не. :)
"Затова например публиката се изблещва от разхода на новите супертаратайки когато сичко се скапе и се повлече към сервиза в авариен режим:)" Из "Офроуд форумите" :mehehe:

koko_t
редник
редник
Мнения: 68
Регистриран на: нед апр 24, 2016 3:22 pm
Град: Гоце Делчев
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 16 v TU5JP4 фейслифт
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот koko_t » пон окт 03, 2016 10:57 pm

Здравей. Аз слагах полски ГИ с обд комуникация през Май. До момента вече имам около 8000 км. Разход от 7/100 извънградско и около 10 градско. Струваше ми 1050 лв. Каквото ихда слагаш задължително да е с обд комуникация.

Потребителски аватар
Svetlio
генерал
генерал
Мнения: 1731
Регистриран на: съб яну 16, 2010 9:40 pm
Град: Sofia
Кара: Велосипед DRAG ZX 3 PRO
Has thanked: 870 times
Been thanked: 434 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Svetlio » вт окт 04, 2016 2:29 pm

Мани тоя метан, сложи един самоадаптивен ГИ и си свиркай.
Велосипед DRAG ZX 3 PRO :shock:
Upsurt - "Kolega" - YouTube
Не ме занимавай с глупости бе...

Потребителски аватар
VasilSlavchev
редник
редник
Мнения: 196
Регистриран на: съб авг 29, 2015 9:14 pm
Град: Пловдив
Кара: 307 1.6i бензин, 110кс.
Has thanked: 138 times
Been thanked: 6 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот VasilSlavchev » ср окт 05, 2016 4:28 pm

Каква е разликата между самоадаптивен ГИ и нормален, освен че си взима настройките по бензиновия компютър? Каквато и газова да монтирам важно е да е с одб комуникация? За инжекторите кое е по-добре - инжекторна рейка или единични инжектори (romano) ? В края на краищата от толкова марки кои бихте препоръчали Фобос, Брс, Романо ?
"Затова например публиката се изблещва от разхода на новите супертаратайки когато сичко се скапе и се повлече към сервиза в авариен режим:)" Из "Офроуд форумите" :mehehe:

Потребителски аватар
Ицо
djnoise
djnoise
Мнения: 2139
Регистриран на: нед окт 21, 2007 4:47 pm
Град: Варна
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 16 V ГИ/ Варна
Has thanked: 247 times
Been thanked: 207 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Ицо » ср окт 05, 2016 8:38 pm

Аз карам Стаг на същия мотор и съм доволен вече 30 000 км.
Лудостта може да бъде наследствена, родителите могат да я наследят от децата си!
до сега: 306 1.9 ТД; 406 2.1 ТД; 406 1.8 16V; 307 SW 1.6 16V; 106 1.1

Потребителски аватар
Duorkin
полковник
полковник
Мнения: 900
Регистриран на: чет апр 14, 2005 7:51 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 605 SRdt,Peugeot 205
Has thanked: 124 times
Been thanked: 110 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Duorkin » ср окт 05, 2016 10:42 pm

Стаг300 премиум бързи мембранни дюзи и качествена настройка.
Диагностика и монтаж на ГИ.Перник 0877261666

Потребителски аватар
Svetlio
генерал
генерал
Мнения: 1731
Регистриран на: съб яну 16, 2010 9:40 pm
Град: Sofia
Кара: Велосипед DRAG ZX 3 PRO
Has thanked: 870 times
Been thanked: 434 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Svetlio » чет окт 06, 2016 6:47 am

Няма нищо по- важно, от това да има ОБД връзка- самоадаптация!
1. Романо.
2. Стаг 300
3. http://www.auto-gas-bg.com/bg_BG/index/ ... ails/id/30
Това от линка е много добро- за нищо пари в сравнение с другите две.
Пиши на колегата Vato, той е в Ст. Загора и монтира- МНОГО ГИ РАЗБИРА!!! :evalata:
Велосипед DRAG ZX 3 PRO :shock:
Upsurt - "Kolega" - YouTube
Не ме занимавай с глупости бе...

milanov
наборник
Мнения: 44
Регистриран на: вт юни 12, 2007 4:43 pm
Град: Ямбол
Кара: пежо 405 ех ,Тойота Корола Е15
Been thanked: 15 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот milanov » чет окт 06, 2016 4:06 pm

Конверсията от метан на пропан- бутан в твоя случай може да стане лесно, според това да напишеш марката на газовия инжекцион. Според мен нов електронен блок не ти трябва, щом досега се е справял с метана. С пропан бутана е къде по лесно. Инжекторите може да се сменят с нови, защото старите кой знае на колко километри са.Сменят се изпарителя ,тръбния път и бутилките. Напиши каква е системата. Имам въпрос към колегите, писали в темата. Съветвате колегата да си монтира система с ОБД.Обяснете как работи ОБД корекцията ако електронния блок на колата е Магнети Марели.Какви тримове чете газовия компютър тогава като числени стойности. И как адаптира горивната смес. И втория случай компютъра на колата е Бош.Какви са числените стойности на лонг трима и шорт трима. И как уникалния СТАГ 300 премиум се справя в първия случай. Може колегата Доркин да ми пише на лични а също и колегата ЕМО- 407. Хубав ден на всички.

Потребителски аватар
Duorkin
полковник
полковник
Мнения: 900
Регистриран на: чет апр 14, 2005 7:51 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 605 SRdt,Peugeot 205
Has thanked: 124 times
Been thanked: 110 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Duorkin » чет окт 06, 2016 7:25 pm

Колега , няма да ти пиша съобщения.РАБОТИ и с М.М. и с Бош .При 206 с М.М е тагава работата но се справя и там.Що се отнася до краткосрочни и дългосрочни корекции (това е Българската дума)мога да ти ги покажа и обясня , но за ПУЦ се заплаща.Това обаче няма нищо общо с темата. Колегата иска препоръка- препоръчал съм.Моето мнение си е само мое и не задължава никого и с нищо.
Диагностика и монтаж на ГИ.Перник 0877261666

milanov
наборник
Мнения: 44
Регистриран на: вт юни 12, 2007 4:43 pm
Град: Ямбол
Кара: пежо 405 ех ,Тойота Корола Е15
Been thanked: 15 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот milanov » пет окт 07, 2016 12:33 am

Колега, извинявам се ако съм те засегнал.Не исках да прозвучи като заяждане, но се издразних като през две мнения в този раздел на форума се пише за най- добрия газов инжекцион за газифициране на марката PEUGEOT - STAG 300 PREMIUM. Дали това е вярно, оставам на съвеста на хората, които с това си вадят хляба. Относно short trims и long trims . Мислех, че като пиша в български форум, трябва всичко да е на кирилица. Относно ПУЦ, хайде по добре да не изпадаме в подробности кой на кого ще плаща за обучение и кой как е с английския език. По горния пост го написах да знаят монтажниците на газови уредби , че понякога в този раздел на форума може някой да зададе неудобен въпрос и то с пълно основание. В моя случай, за щастие не си вадя с това хляба, но това не означава , че тази материя ми е непозната. Чакам отговор каква е числената стойност в проценти или инженерни единици на идеалната горивна смес при компютри Magneti Marelli и съответно при компютри Bosch. Това е за сега. Хубава вечер на всички. И още веднъж нищо лично към никого.

Emo-407
генерал
генерал
Мнения: 1275
Регистриран на: чет окт 07, 2010 12:39 pm
Град: Плевен
Кара: Пежо 407 1.8 6FY 125 к.с.2006г. с Газ.инж. STAG 300 Premium plug and drive
Has thanked: 86 times
Been thanked: 206 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Emo-407 » пет окт 07, 2016 10:33 am

Аз не съм специалист, нито с това се занимавам, а просто доволен потребител на тази газова уредба..
Имам още 2-3 приятели и познати, които по мой съвет си сложиха същите инжекциони на Пежа и Ситроени и нямат проблеми никакви..
Истината е, че точно този модел инжекцион работи много добре при Пежо и Ситроен.
Точно адаптациите му бяха решаващи за моята кола, защото с предишния Български модел само в това беше проблема и нищо друго..
До колкото ми е известно адаптивните стойности при Магнети Марели трябва да бъдат в рамките на +/- 5 % за да работи коректно колата на бензин. При по-бедна или богата смес от тези стойности започва да се усеща влошена работа на бензин особено сутрин. А когато изместването на адаптивните стойности надвишат 20 % мисля светва и чека и при диагностика се установява, че адаптивните стойности са много над нормите...
При мен със обикновения газов инжекцион бяха достигнали обедняване на сместта с 38 %.
Целта на газовата система от този тип адаптивни е да поддържа баланс в гориво-въздушната смес и той да е в рамките на +-5 до 10 процента и да няма проблеми и да не кара бензиновия компютър да адаптира.
Всичко друго е, като при другите конвенционални газови инжекциони без адаптивни функции..
4 години и 50 000 км. нищо не ми е мръднало и лампата никога не е светвала, на бензин работи чудесно без да забива муцуни сутрин и да попръцва, като москвич и разхода е строго съотносим с бензиновия, като не надвишава 1-1.5 литра в повече на газ...
И на мен тогава майстора ми беше казал: за твоята кола се навивам да ти монтирам само БРЦ plug and drive или Stag 300 premium, които е сигурен, че ще работят перфектно..
Не казвам, че Романо, Заволи. Ланди и други знайни и незнайни модели няма да работят добре, но просто тези двете посочени по-горе със сигурност работят коректно и дълговременно на PSA..

Потребителски аватар
Svetlio
генерал
генерал
Мнения: 1731
Регистриран на: съб яну 16, 2010 9:40 pm
Град: Sofia
Кара: Велосипед DRAG ZX 3 PRO
Has thanked: 870 times
Been thanked: 434 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Svetlio » пет окт 07, 2016 10:54 am

Ми аз не знам, какъв е точно проблема с компютрите Магнет Марели, но в интерес на истината и аз чух някаква легенда от един "майстор газаджия"- от тия гаражните, че видиш ли не се разбирали с Романо при адаптациите. Добре, но и аз нямам проблеми с моя, след като намерих един Майстор, който ми реши дребният проблем, който имах, като ме посъветва да сменя дюзите. Иначе предположенията на "майстори газаджии" по проблема, който имах, включително тукашен форумен газаджия, варираха от Ванос, който видиш ли в даден момент измествал центровката, ламбда сонда до изгорял газов комп. на Романо, на място съм ходил, не дистанционни съвети!!! Наистина е добре да се съветва премерено, защото нямам спомени "Майстор" да ми е възстановил направените от мен разходи по негови предположения и нерешен проблем въпреки предположенията! За инфо., ваноса е около 600лв. само части, газовия комп. 240лв. по спомен, ламбда сонда 100+ лв.!!!
Ако бях слушал разбиращия, какво правим после??? :mehehe:
Автомобилите проблеми нямат, проблема са газаджиите!!!
Така че умната!!!
Велосипед DRAG ZX 3 PRO :shock:
Upsurt - "Kolega" - YouTube
Не ме занимавай с глупости бе...

Потребителски аватар
VasilSlavchev
редник
редник
Мнения: 196
Регистриран на: съб авг 29, 2015 9:14 pm
Град: Пловдив
Кара: 307 1.6i бензин, 110кс.
Has thanked: 138 times
Been thanked: 6 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот VasilSlavchev » нед окт 09, 2016 8:00 pm

Здравейте колеги отново. Значи важно е да е одб връзка, как да знам че така е вързано? Нормални или бързи инжектори? Марката на газовия инжекцион в момента е Landirenzo. Но на момента ми се струва че или не е настроена както трябва или има забавяне в подаването на гаста за 2-3 секунди и след това рязко подаване. Не знам дали може да се ползва същия електронен блок предполагам че и да може ще трябва да му се смени софтуера или да се нулира, вие ще кажете. Инжекторите предполагам ще се сменят да, най-добре е да са бързи до колкото се сетих от на колегата темата: viewtopic.php?t=105306 Също как да разбера какво ми е еку-то ? Каква марка изпарител и инжектори да се вземат ако се сглобява по отделно?

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
"Затова например публиката се изблещва от разхода на новите супертаратайки когато сичко се скапе и се повлече към сервиза в авариен режим:)" Из "Офроуд форумите" :mehehe:

Потребителски аватар
Duorkin
полковник
полковник
Мнения: 900
Регистриран на: чет апр 14, 2005 7:51 pm
Град: Перник
Кара: Peugeot 605 SRdt,Peugeot 205
Has thanked: 124 times
Been thanked: 110 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Duorkin » нед окт 09, 2016 9:50 pm

Колега , от показаните снимки като съвет мога да ти кажа да запазиш само аванспроцесора (А.Е.Б.).Този комп просто е остарял .Редуктор-изпарителя със сигурност не можеш да ползваш на пропанбутан.Пружината на първичното налягане е много силна.На метан имаш около 100ат. налягане от бутилката а на пропан мах.6-7ат.Рейката също е остаряла .При изцяло нова система ще имаш гаранция за всичко.При добра настройка на газ ще имаш по-нисък разход ако ползваш аванспроцесора.
Диагностика и монтаж на ГИ.Перник 0877261666

Потребителски аватар
Svetlio
генерал
генерал
Мнения: 1731
Регистриран на: съб яну 16, 2010 9:40 pm
Град: Sofia
Кара: Велосипед DRAG ZX 3 PRO
Has thanked: 870 times
Been thanked: 434 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Svetlio » пон окт 10, 2016 8:44 am

Отиваш и монтираш всичко ново, иначе остави това, смени онова, ще набиеш едни пари и никой няма да ти даде никаква гаранция!!!
Ако нещо се обърка всеки ще ти каже, "Ми аз ти казах да смениме всичко ти се направи на циганин", така че не си прави сметка да остава нищо старо, или ако го оставяш, за резерва или продавай в OLX втора употреба и това е.
Велосипед DRAG ZX 3 PRO :shock:
Upsurt - "Kolega" - YouTube
Не ме занимавай с глупости бе...

Потребителски аватар
VasilSlavchev
редник
редник
Мнения: 196
Регистриран на: съб авг 29, 2015 9:14 pm
Град: Пловдив
Кара: 307 1.6i бензин, 110кс.
Has thanked: 138 times
Been thanked: 6 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот VasilSlavchev » ср окт 12, 2016 2:26 pm

Благодаря много колеги за мненията. Значи или ново всичко или не си струва занимавката. Как да разбера какво е еку-то на колата без да я връзвам за диагностика? И някой който си е слагал ги скоро в пловдив ако може да ми препоръча къде. :)
"Затова например публиката се изблещва от разхода на новите супертаратайки когато сичко се скапе и се повлече към сервиза в авариен режим:)" Из "Офроуд форумите" :mehehe:

Потребителски аватар
Svetlio
генерал
генерал
Мнения: 1731
Регистриран на: съб яну 16, 2010 9:40 pm
Град: Sofia
Кара: Велосипед DRAG ZX 3 PRO
Has thanked: 870 times
Been thanked: 434 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Svetlio » ср окт 12, 2016 2:45 pm

Какво ти дреме за еку-то?
http://gazserviz.net/contact.php
Например.
Монтират, какво ли не.
Велосипед DRAG ZX 3 PRO :shock:
Upsurt - "Kolega" - YouTube
Не ме занимавай с глупости бе...

Boxer_pi4_
наборник
Мнения: 14
Регистриран на: ср ное 14, 2018 7:23 pm
Град: Пловдив
Кара: 306 1.6 /90 k.c. 2000 , 307SW 1.6 / 109 к.с. 2007
Has thanked: 11 times

Re: Пежо 307 1.6 - прехвърляне на ГИ ?

Мнениеот Boxer_pi4_ » чет мар 14, 2019 9:38 pm

А някой читав сервиз или майстор в Пловдив ?


Върни се в “Алтернативни горива и системи”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост