Всеки ден в българските училища има по 30 случая на агресия
80% от школата подават поне един сигнал за насилие годишно
За българското образование
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- pepy1
- полковник
- Мнения: 835
- Регистриран на: съб юли 09, 2011 12:19 pm
- Град: София
- Кара: peugeot 306XR комби 1.9D66kw
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 181 times
Re: За българското образование
Лошото е, че за това сме виновни ние родителите! Не веднъж сме чели/виждали по тв за агресия към учител от ученик или неговия родител. А за между ученици ...
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
Така е, но донякъде. Защото поведението на хората в значителна степен се определя от условията, в които са поставени - доказва го "Теорията на счупените прозорци", за която преди 2,5 години съм пуснал информация в "Интересни материали на различни теми". С други думи в ненормална среда се множат ненормалните реакции на хората, а възпитаването е неефективен процес и обратното.
Ето и по-общ поглед: България е най-опасната страна в ЕС: с най-много престъпления, насилие и вандализъм. Според мен това е така не защото тук "мат'риалът" е най-калпав, а по други причини - едни и същи българи шофират и се отнасят с контролните органи по пътищата у нас и на Запад по различен начин, пазят чистота по улиците тук и там по различен начин, също едни и същи коренни жители на уредения Запад се държат по различен начин там и като дойдат в България и т.н.
Ето и по-общ поглед: България е най-опасната страна в ЕС: с най-много престъпления, насилие и вандализъм. Според мен това е така не защото тук "мат'риалът" е най-калпав, а по други причини - едни и същи българи шофират и се отнасят с контролните органи по пътищата у нас и на Запад по различен начин, пазят чистота по улиците тук и там по различен начин, също едни и същи коренни жители на уредения Запад се държат по различен начин там и като дойдат в България и т.н.
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
КАК ИСЛАНДИЯ РЕШИ ПРОБЛЕМА С АЛКОХОЛА И НАРКОТИЦИТЕ СРЕД ТИЙНЕЙДЖЪРИТЕ
Малко преди 15 ч. следобяд в слънчев неучебен ден, парковете на Рейкявик са пусти, децата ги няма. Те са наоколо в съседните сгради, предназначени за спортове, танци, уроци по музика, театрални школи и всякакви други извънкласни дейности.
В последните 20 години изолираната малка Исландия направи реформа в здравеопазването и образованието си, която почти напълно изкорени употребата на тютюн, алкохол и наркотици сред учениците. Допреди да вземе мерки, държавата е сред лидерите в Европа по дял на непълнолетните, потребяващи забранени субстанции и извършващи престъпления. Изданието Mosaicscience разказва с подробности каква е тайната на успеха им.
В момента Исландия е на точно обратната страна на класацията - от 42% през 1998 г., сега непълнолетните, употребяващи алкохол и наркотици там са едва 5%. Тези, които са пробвали канабис, са намалели от 17% на 7%, а пушещите тютюн - от 23% на 3%.
Това е резултатът от една добре обмислена стратегия, базирана на научни доказателства и задълбочен анализ на психологичните проблеми на тийнеджърите и нивата на стрес в ежедневието им, разказват местни психолози. В основата на реформата е идеята, че наркотичните вещества са начин за тийнейджърите да се справят с реалността и да опитват някаква промяна, която обаче със същия ефект може да идва от други, по-здравословни дейности.
В зависимост от това каква потребност има младежът, той може със същия успех вместо с хероин да се успокоява с музика, или да се енергизира с танци и спорт, вместо с амфетамини. Химическата реакция на мозъка е сходна, макар и не толкова силна, но заедно с това учи нови умения, общува повече с връстниците си и е физически и интелектуално стимулиран, което го изгражда в разумен възрастен. Достатъчно е да му се покаже алтернативата.
Първият такъв експеримент е направен в САЩ през 1992 г. с група наркозависими тийнейджъри. Била им предложена възможността да постигат сходни ефекти като тези на веществата, които потребяват, но без вредните ефекти. Оставили ги сами да си изберат с какво им се занимава и им казали, че програмата е временна - за 3 месеца, за да не се чувстват притиснати. Но повечето от тях останали за целия период на експеримента от пет години и спрели да употребяват наркотици скоро след началото.
Исландците поканили същите експерти от САЩ да помогнат с разработването на тяхната стратегия, след като първоначалните им анализи показали, че от часовете в училище, посветени на вредата от наркотиците, няма абсолютно никакъв ефект. Просто никой не им обръщал внимание, нито дори се заслушвал в назиданията.
През 1992 г. във всички училища в Исландия била проведена анкета сред учениците от 14 до 16 години за това дали употребяват алкохол, тютюн или други вредни субстанции, както и за по-дълбоки психологически фактори като близостта с родителите и връстниците. Резултатите били тревожни - повече от 25% признали, че пушат всеки ден, и повече от 40% пиели.
В разбивката на информацията ясно проличала и се потвърдила тезата, че децата, които имат по-добър достъп до спорт и извънкласни дейности, са по-малко застрашени от пристрастяване или изобщо от потребяване на наркотици. Тези, които прекарвали повече време с родителите си, както и тези, на които им било забранено да стоят до късно навън, също били по-"чисти". Подобни анкети били проведени отново и през 1995 г и 1997 г. със същите закономерности.
През 1999 г. настанало време за реални действия, макар че дотогава имало всевъзможни информационни програми и кампании, но с нулев ефект. Тогава била разработена програмата "Младежта на Исландия" (Youth in Iceland), и били въведени строги законови рестрикции - купуването на тютюневи изделия станало нелегално до 18 години и на алкохол - до 20 години, рекламите на такива продукти били забранени изцяло. Бил наложен и вечерен час за децата от 13 до 16 години - 22 ч. през зимата и полунощ през лятото.
Отново със закон възрастните били задължени да формират родителски организации във всяко училище и да посещават сбирки и лекции за ползите от прекарването на повече време с децата си, как да говорят с тях за живота и целите им, как да следят случващото се в ежедневието им. Това не само образовало родителите, но и засилило авторитета им у дома - елиминаран бил вечният аргумент "Другите родителите им ги пускат!".
Заедно с това държавата насочила сериозен ресурс за развиването на спортни зали, танцувални и театрални школи и други частни извънкласни дейности, а на децата от бедни семейства се отпуснали допълнителни помощи, за да могат да си позволят да участват в тях.
Така през 2012 г. резултатите от вече превърналата се в традиционна анкета сред учениците показали удвояване на броя на децата, прекарващи повече време с родителите си (46%), както и двойно повече такива, които запълват свободното си време със спорт и други дейности с връстници. И само за 13 години потреблението на забранени продукти сред непълнолетните се било стопило почти напълно.
Участието в програмата на младежите се ръководи по-успешно на местно, отколкото на държавно ниво. Това също е доказано с опита в Исландия, а след това и в други европейски държави. Моделът е възприет например в града Тарагона в Испания с помощта на исландските специалисти, които помогнали за анализа на проблема, разработването на въпросника, съобразен с местните особености и след това с идеи за развиването на родителските срещи и извънкласните дейности там.
За помощ и ноу-хау в последните години към Исландия са се обърнали също и местните власти от различни градове в Малта, Литва, Румъния и дори Южна Корея. Анализите всеки път показват едни и същи закономерности на уязвимост, свързана с липсата на родителско внимание и липсата на достъпни здравословни занимания. По същия начин и ефектите от целенасочените усилия по вече утвърдения модел в различните краища на света не закъсняват.
Източник: bgathletic.com, препечатано от в-к Дневник
Малко преди 15 ч. следобяд в слънчев неучебен ден, парковете на Рейкявик са пусти, децата ги няма. Те са наоколо в съседните сгради, предназначени за спортове, танци, уроци по музика, театрални школи и всякакви други извънкласни дейности.
В последните 20 години изолираната малка Исландия направи реформа в здравеопазването и образованието си, която почти напълно изкорени употребата на тютюн, алкохол и наркотици сред учениците. Допреди да вземе мерки, държавата е сред лидерите в Европа по дял на непълнолетните, потребяващи забранени субстанции и извършващи престъпления. Изданието Mosaicscience разказва с подробности каква е тайната на успеха им.
В момента Исландия е на точно обратната страна на класацията - от 42% през 1998 г., сега непълнолетните, употребяващи алкохол и наркотици там са едва 5%. Тези, които са пробвали канабис, са намалели от 17% на 7%, а пушещите тютюн - от 23% на 3%.
Това е резултатът от една добре обмислена стратегия, базирана на научни доказателства и задълбочен анализ на психологичните проблеми на тийнеджърите и нивата на стрес в ежедневието им, разказват местни психолози. В основата на реформата е идеята, че наркотичните вещества са начин за тийнейджърите да се справят с реалността и да опитват някаква промяна, която обаче със същия ефект може да идва от други, по-здравословни дейности.
В зависимост от това каква потребност има младежът, той може със същия успех вместо с хероин да се успокоява с музика, или да се енергизира с танци и спорт, вместо с амфетамини. Химическата реакция на мозъка е сходна, макар и не толкова силна, но заедно с това учи нови умения, общува повече с връстниците си и е физически и интелектуално стимулиран, което го изгражда в разумен възрастен. Достатъчно е да му се покаже алтернативата.
Първият такъв експеримент е направен в САЩ през 1992 г. с група наркозависими тийнейджъри. Била им предложена възможността да постигат сходни ефекти като тези на веществата, които потребяват, но без вредните ефекти. Оставили ги сами да си изберат с какво им се занимава и им казали, че програмата е временна - за 3 месеца, за да не се чувстват притиснати. Но повечето от тях останали за целия период на експеримента от пет години и спрели да употребяват наркотици скоро след началото.
Исландците поканили същите експерти от САЩ да помогнат с разработването на тяхната стратегия, след като първоначалните им анализи показали, че от часовете в училище, посветени на вредата от наркотиците, няма абсолютно никакъв ефект. Просто никой не им обръщал внимание, нито дори се заслушвал в назиданията.
През 1992 г. във всички училища в Исландия била проведена анкета сред учениците от 14 до 16 години за това дали употребяват алкохол, тютюн или други вредни субстанции, както и за по-дълбоки психологически фактори като близостта с родителите и връстниците. Резултатите били тревожни - повече от 25% признали, че пушат всеки ден, и повече от 40% пиели.
В разбивката на информацията ясно проличала и се потвърдила тезата, че децата, които имат по-добър достъп до спорт и извънкласни дейности, са по-малко застрашени от пристрастяване или изобщо от потребяване на наркотици. Тези, които прекарвали повече време с родителите си, както и тези, на които им било забранено да стоят до късно навън, също били по-"чисти". Подобни анкети били проведени отново и през 1995 г и 1997 г. със същите закономерности.
През 1999 г. настанало време за реални действия, макар че дотогава имало всевъзможни информационни програми и кампании, но с нулев ефект. Тогава била разработена програмата "Младежта на Исландия" (Youth in Iceland), и били въведени строги законови рестрикции - купуването на тютюневи изделия станало нелегално до 18 години и на алкохол - до 20 години, рекламите на такива продукти били забранени изцяло. Бил наложен и вечерен час за децата от 13 до 16 години - 22 ч. през зимата и полунощ през лятото.
Отново със закон възрастните били задължени да формират родителски организации във всяко училище и да посещават сбирки и лекции за ползите от прекарването на повече време с децата си, как да говорят с тях за живота и целите им, как да следят случващото се в ежедневието им. Това не само образовало родителите, но и засилило авторитета им у дома - елиминаран бил вечният аргумент "Другите родителите им ги пускат!".
Заедно с това държавата насочила сериозен ресурс за развиването на спортни зали, танцувални и театрални школи и други частни извънкласни дейности, а на децата от бедни семейства се отпуснали допълнителни помощи, за да могат да си позволят да участват в тях.
Така през 2012 г. резултатите от вече превърналата се в традиционна анкета сред учениците показали удвояване на броя на децата, прекарващи повече време с родителите си (46%), както и двойно повече такива, които запълват свободното си време със спорт и други дейности с връстници. И само за 13 години потреблението на забранени продукти сред непълнолетните се било стопило почти напълно.
Участието в програмата на младежите се ръководи по-успешно на местно, отколкото на държавно ниво. Това също е доказано с опита в Исландия, а след това и в други европейски държави. Моделът е възприет например в града Тарагона в Испания с помощта на исландските специалисти, които помогнали за анализа на проблема, разработването на въпросника, съобразен с местните особености и след това с идеи за развиването на родителските срещи и извънкласните дейности там.
За помощ и ноу-хау в последните години към Исландия са се обърнали също и местните власти от различни градове в Малта, Литва, Румъния и дори Южна Корея. Анализите всеки път показват едни и същи закономерности на уязвимост, свързана с липсата на родителско внимание и липсата на достъпни здравословни занимания. По същия начин и ефектите от целенасочените усилия по вече утвърдения модел в различните краища на света не закъсняват.
Източник: bgathletic.com, препечатано от в-к Дневник
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
pepy1 вт ное 27, 2018 8:05 am написа:Лошото е, че за това сме виновни ние родителите! ...
MishoM вт ное 27, 2018 10:48 pm написа:Така е...
А сега ето и от тази страна:
Кога учителите стават безсилни?
Кой наистина отговаря за възпитанието и ценностите на учениците? Как личният пример на родителите влияе върху представянето на детето в училище? Каква е ролята на учителя в живота на детето и кога той е безсилен да се справи с лошите му навици? Чуйте посланието на Дарин Маджаров - създателя на Уча.се, и предайте на децата правилните ценности, за да им дадете един по-силен старт в живота!
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- svo
- ЧЛЕН НА КЛУБА
- Мнения: 5040
- Регистриран на: вт яну 17, 2006 8:47 pm
- Град: София
- Кара: Honda CR-V, 2.0 i-VTEC, Elegance
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 128 times
Re: За българското образование
Дарко ми е приятел и в голямата си част нещата, казани от него са истина. Обаче, не би било редно да е коректив, докато не видим как прилага теорията на практика. Пожелавам му го от все сърце, но докато не стане реалност, ще си позволя да съм леко скептичен към представените мисли 

много мразя ренегати!!!
От огъня на чуждата омраза остана само пепелта. Нашата любов е вечна, винаги ще има ЦСКА!
Няма купа, няма титла, САМО СИНЯ ТИШИНА!
От огъня на чуждата омраза остана само пепелта. Нашата любов е вечна, винаги ще има ЦСКА!
Няма купа, няма титла, САМО СИНЯ ТИШИНА!
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
БЪЛГАРСКИТЕ УЧЕНИЦИ СА СРЕД ПЪРВЕНЦИТЕ ПО ОТСЪСТВИЯ
За 3 г. бягствата от час у нас са се повишили с 20% и това съществено се отразява на знанията, сочат данни от PISA
БЯГСТВОТО ОТ ЧАС НЕ Е ТОЛКОВА БЕЗОБИДНО
Лошата дисциплина вреди не само на проблемните деца, а на всички
За 3 г. бягствата от час у нас са се повишили с 20% и това съществено се отразява на знанията, сочат данни от PISA
БЯГСТВОТО ОТ ЧАС НЕ Е ТОЛКОВА БЕЗОБИДНО
Лошата дисциплина вреди не само на проблемните деца, а на всички
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
Няколко латински сентенции във връзка с темата:
Plus exempla quam peccata nocent - Лошите примери вредят повече от грешките;
Verba docent (movent), exempla trahunt - Думите учат, а примерите увличат;
Elucentissimum est edocendi genus exemplorum subditio - Най-добрият начин да се обучава е да се обучава с примери;
Longum iter est per praecepta, breve et efficax per exempla (Seneca) - Дълъг е пътят на поучението, кратък и успешен е на примерите (Сенека);
Virtute et exemplo - С храброст и пример.
Plus exempla quam peccata nocent - Лошите примери вредят повече от грешките;
Verba docent (movent), exempla trahunt - Думите учат, а примерите увличат;
Elucentissimum est edocendi genus exemplorum subditio - Най-добрият начин да се обучава е да се обучава с примери;
Longum iter est per praecepta, breve et efficax per exempla (Seneca) - Дълъг е пътят на поучението, кратък и успешен е на примерите (Сенека);
Virtute et exemplo - С храброст и пример.
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
Още една латинска сентенция:
Non scholae sed vitae discimus – Ние се учим не заради училището, а заради живота.
*
И малко информация - нищо, че не е за българското образование:
Колко струва обучението в най-престижните университети
Non scholae sed vitae discimus – Ние се учим не заради училището, а заради живота.
*
И малко информация - нищо, че не е за българското образование:
Колко струва обучението в най-престижните университети
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
Някои неща в следващия материал направо ме сащисаха:
ДЕЦА ВОЮВАТ В ИНТЕРНЕТ: Как агресията между ученици се пренесе в мрежата
ДЕЦА ВОЮВАТ В ИНТЕРНЕТ: Как агресията между ученици се пренесе в мрежата
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
С някои неща от следващата статия не съм напълно съгласен, но заслужава да се прочете:
НА УЧИТЕЛЯ – С ЛЮБОВ!
Искате ли да сме страната на тъпаците?
Иво Сиромахов
НА УЧИТЕЛЯ – С ЛЮБОВ!
Искате ли да сме страната на тъпаците?
Иво Сиромахов
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- pepy1
- полковник
- Мнения: 835
- Регистриран на: съб юли 09, 2011 12:19 pm
- Град: София
- Кара: peugeot 306XR комби 1.9D66kw
- Has thanked: 29 times
- Been thanked: 181 times
Re: За българското образование
С някои редакции по точките, нещата ще се наредят! Да, на мен ми се струва по-остър езика, но може би умишлено провокира по този начин. Нямат воля нашите управляващи да направят поне половината неща, но така пък ни управляват лесно!
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
Промяната е в четящите деца (ВИДЕО)
Книговище - онлайн игра на въпроси и отговори върху прочетени книги
Книговище - онлайн игра на въпроси и отговори върху прочетени книги
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
- MishoM
- генерал
- Мнения: 1187
- Регистриран на: пет май 23, 2008 11:54 pm
- Град: София
- Кара: Peugeot 406 седан, 2.0 HDI 80 kw 2004
- Has thanked: 1139 times
- Been thanked: 647 times
Re: За българското образование
ФЕРИЕР, Адолф (Ferriere, Adolphe), швейцарски психолог и педагог (Женева, 1879 - Женева, 1960).
Фериер е един от основателите на Института Жан-Жак Русо (Женева, 1912) и на Международното Бюро по образование (1925). Прозорлив критик на традиционното преподаване, той желае превръщането на училището в „активно". Фериер е застъпник на „истинското учене", индивиуалната инициатива, груповата дейност. Автор е на много произведения, между които "Активното училище" (1922) и манифеста "Да преобразим училището" (1920):
"И направиха училището така, както каза дяволът.
Детето обича природата и затова го затвориха между четири стени.
То не може да стои без движение - принудиха го да стои неподвижно.
То обича да работи с ръцете си - а започнаха да го обучават на теории и идеи.
То обича да говори - заповядаха му да мълчи.
То се стреми да разбере - накараха го да наизустява.
То иска само да търси и открива знания - дават му ги наготово.
И тогава децата научиха това, което не биха могли да научат при други условия - да лъжат и да се преструват!"
Фериер е един от основателите на Института Жан-Жак Русо (Женева, 1912) и на Международното Бюро по образование (1925). Прозорлив критик на традиционното преподаване, той желае превръщането на училището в „активно". Фериер е застъпник на „истинското учене", индивиуалната инициатива, груповата дейност. Автор е на много произведения, между които "Активното училище" (1922) и манифеста "Да преобразим училището" (1920):
"И направиха училището така, както каза дяволът.
Детето обича природата и затова го затвориха между четири стени.
То не може да стои без движение - принудиха го да стои неподвижно.
То обича да работи с ръцете си - а започнаха да го обучават на теории и идеи.
То обича да говори - заповядаха му да мълчи.
То се стреми да разбере - накараха го да наизустява.
То иска само да търси и открива знания - дават му ги наготово.
И тогава децата научиха това, което не биха могли да научат при други условия - да лъжат и да се преструват!"
За демокрацията пропагандата е това, което е сопата за тоталитарната държава (Ноам Чомски)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Няма по-безнадеждно поробени от тези, които погрешно смятат, че са свободни (Йохан Волфганг фон Гьоте)
Избирането чрез жребий е основно за демокрацията, докато изборите са признак за олигархия (Аристотел)
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост