Заден мост

Общи проблеми за всички Пежа -
масла, гуми, разход и т.н.
Потребителски аватар
Alex_devil
сержант
сержант
Мнения: 445
Регистриран на: нед дек 19, 2004 2:48 pm
Град: София
Кара: 405-ца, по-нова, старата я нарязахме. Citroen Xsara Picasso 1.8 16V, големият син кораб.
Been thanked: 62 times
Контакти:

Заден мост

Мнениеот Alex_devil » вт юли 04, 2006 10:35 pm

Не съм писал доста отдавна по някой наболял въпрос, но тези дни работата ми нарастна в такива рамери, че на моменти ме хваща паника.
Идеята е следната: Отново ще си говорим за задни мостове. Предполагам доста наболяла тема за всички които карат 106, 205, 206,306, 309, 405, Parтner, и т.н......., ако съм изпуснал някой модел, то той си знае. По сервизна програма на Пежо лагерите на задния мост се сменят през 60 000 км. Това ще рече на всеки ангренажен ремък смяна и на лагери. Но все пак караме коли в БГ и е напълно разбираемо, че тези лагери явно се износват доста по-рано от сервизната програма. Но пък за сметка на това, ние живеем в БГ и е съвсем естествено да ги сменяме по-рядко или да не кажем никога. Проблема обаче идва от това, че обикновенно като се сетим да си сменим лагерите на задния мост обикновенно вече е доста късно. Досега в практиката си съм имал единствено 3 случая в които ремонта на задния мост е излязъл около 150 лв с частите +- 50лв. При всички останали случаи се е налагало да се сменят оси, носачи, цялата греда, или всичко комплект. При последния вариант цената съвсем спокойно надхвърля 500 лв. Знам какво ще си кажете, " не мога ли да си купя втора употреба?", да може, само дето си нямате и на идея колко е износен употребявания мост, а за съжаление това се разбира, чак като го разглобите. Така, че за да си спестите бъдещи огромни разходи , просто си сменете лагерите навреме, по моя статистика, ако го направите на около 80 000 км си мисля че всичко ще е точно. Всякакви идеи за текстолитови втулки и гресьорки ги забравете, обикновенно се скапват с трясък който ще помните цял живот и резултата ще е същия. Местата където можете да си направите този ремонт са Автолъч, Доди и разбира се при мен, но аз така или иначе нося мостовете при Доди. Просто си сменете ларите навреме и приемете истината, че това е просто един консуматив , макар и малко по-скъп.
Всичко което се движи по земя и въздух е защото има инженери, а работи добре благодарение на божията воля.

http://www.alexdevil.com

ПО-ДОБРИТЕ АУДИО СИСТЕМИ


Софтуерно премахване FAP и EGR.

Потребителски аватар
Eva*
Кака
Мнения: 4476
Регистриран на: чет дек 02, 2004 12:35 pm
Град: София
Кара: Peugeot 306 1.6i, 02.98 г.
Has thanked: 258 times
Been thanked: 138 times

Мнениеот Eva* » вт юли 04, 2006 11:14 pm

Евала Алекс, откога съм го задъвкала този заден мост и последствията от нередовната смяна на лагерите, както и от хилядите експерименти, които правим, само и само да не ги купим.

viewtopic.php?t=2844
Да караш Peugeot е страст! Важно е, да сбъдваш мечтите си!

Продавам: Резервни Части от Peugeot 205, 1.4, общо мазане. Нямам части от купето, освен 2 бр. странични задни стъкла.

Потребителски аватар
stillwater
сержант
сержант
Мнения: 462
Регистриран на: ср мар 29, 2006 4:03 am
Град: Чирпан
Кара: Peugeot 205 GT '84 XY8 /CT
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Мнениеот stillwater » ср юли 05, 2006 12:02 am

Старите хора са казали - докато детето не заплаче, майка му не го храни... Явно важи за повечето хора... Лошото е, че тогава е вече твърде късно...

И малко извън темата - не отиват ли повечето хора на зъболекар, чак когато ги заболи много... и когато е прекалено късно... А са знаели, че имат проблем...

Манталитет, стандарт, небрежност, недоверие, "на триците - скъпи, на брашното - евтини" ... знам ли? Трудно може да се промени... Може би след 40 години... :(

Както и да го погледнем, всеки сам си решава какво да прави - дали да кара "до дупка", или да си поддържа колата добре, или пък да я "побългарява" ... Въпрос на избор :mrgreen:


:)

Потребителски аватар
Spas
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 930
Регистриран на: ср сеп 21, 2005 3:10 pm
Град: София
Кара: Peugeot 508 2.0 HDi 163 hp
Has thanked: 239 times
Been thanked: 165 times

Мнениеот Spas » ср юли 05, 2006 9:19 am

Това важи ли за 307SW 2003 год., защото вече наближавам 150 хил.км, а нищо не е пипано отзад по ходовата част?
Пежата вкъщи!!!

* * * * * Peugeot 508 2.0 HDi 163 hp * * * * *
* * * * * Peugeot 206 1.4 HDi * * * * * Peugeot 206 2.0i CC * * * * *

:rally:

Потребителски аватар
velinski
генерал
генерал
Мнения: 1550
Регистриран на: нед юли 31, 2005 8:21 am
Град: София
Кара: Skoda Octavia 2 Combi 1.9TDI DSG, Hyundai i30SW 1.6CRDi
Been thanked: 4 times

Мнениеот velinski » ср юли 05, 2006 9:48 am

не :P

Потребителски аватар
zdravkich
Инспектор Varna Crew
Инспектор Varna Crew
Мнения: 2283
Регистриран на: пет дек 03, 2004 2:44 pm
Град: Варна
Кара: ex-Peugeot 405 , сега Renault Laguna Grandtour I phase2
Has thanked: 50 times
Been thanked: 44 times

Re: Заден мост

Мнениеот zdravkich » ср юли 05, 2006 10:29 am

Alex_devil написа:за всички които карат 106, 205, 206,306, 309, 405, Parтner

Spas само тези модели са с торсионно окачване, останалите модели на Пежо са с пружини . Интересно е , че TOYOTA Aygo и неговите близнаци също са на торсиони :mrgreen:
Изображение

Потребителски аватар
Любомир
полковник
полковник
Мнения: 820
Регистриран на: пон авг 29, 2005 11:17 am
Кара: Peugeot 306 1.9 D Turbo / C

Мнениеот Любомир » ср юли 05, 2006 12:38 pm

Още по-странно е, че Авенсис с големите двигатели също е на торсиони.

Потребителски аватар
gogichus
генерал
генерал
Мнения: 3574
Регистриран на: чет дек 02, 2004 12:17 pm
Град: Западните софийски покрайнини
Кара: peugeot 306 с 16-ки
Has thanked: 4 times
Been thanked: 81 times
Контакти:

Мнениеот gogichus » ср юли 05, 2006 3:33 pm

Той ремонта е блага работа :) Питайте ме :mrgreen:
http://www.bgphoto.net/Photos.aspx?User ... umId=51103
Ако ви тропа полуоската, стегнете си джантата!!!
Ако оставяте черна следа по средата на автомобила, значи ви тече масло!
Ако подавате много газ, а колата не върви, вижте дали ви е обтегнато жилото на газта!
Сакам да е*ем гявола га фърчи!
GLM repair garage

Потребителски аватар
stillwater
сержант
сержант
Мнения: 462
Регистриран на: ср мар 29, 2006 4:03 am
Град: Чирпан
Кара: Peugeot 205 GT '84 XY8 /CT
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Мнениеот stillwater » ср юли 05, 2006 4:02 pm

Любомире, проблема не е в торсионите, а в лагеруването, или по-точно в защитата против влизане на вода в оста(лагерите) ...

:)

Потребителски аватар
waleto
Професор GTI
Мнения: 3002
Регистриран на: съб дек 04, 2004 11:45 am
Град: София
Кара: Peugeot 205 1.9 16V Turbo
Has thanked: 148 times
Been thanked: 154 times

Мнениеот waleto » ср юли 05, 2006 4:30 pm

По ред външни фактори,в тръбата се образува конденз,така че каквото и да правите вода и ръжда ще има винаги вътре.Недейте да си мислите че вода влиза само отвън! :idea:
Приемам всякакви забележки.Може и на лични!
svo написа:...Само аз съм идеален, но това е друг въпрос...

Потребителски аватар
stillwater
сержант
сержант
Мнения: 462
Регистриран на: ср мар 29, 2006 4:03 am
Град: Чирпан
Кара: Peugeot 205 GT '84 XY8 /CT
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Мнениеот stillwater » ср юли 05, 2006 8:54 pm

Според мен, за да има конденз, трябва да има циркулация на свеж(влажен) въздух в гредата. Ако уплътненията са наред, това не става. Дори, да предположим, че се образува конденз, то той би трябвало да е равномерно по цялата греда. А винаги проблема тръгва от едната страна - там от където влиза вода... Това може да става както през семеринга към външния лагер, така и през оста към вътрешния лагер...

Няма начин вода да се появи вътре, освен "отвън", няма как да се произведе вътре... :?

:)

Потребителски аватар
Alex_devil
сержант
сержант
Мнения: 445
Регистриран на: нед дек 19, 2004 2:48 pm
Град: София
Кара: 405-ца, по-нова, старата я нарязахме. Citroen Xsara Picasso 1.8 16V, големият син кораб.
Been thanked: 62 times
Контакти:

Мнениеот Alex_devil » ср юли 05, 2006 11:17 pm

Това което ще напиша сега обаче ще ви се види доста варварско обаче ............ Задния мост на Рено по принцип пак е с торсиони и иглени лагери , но там иглените лагери са в средата на моста, факт е обаче, че на Рено задните мостове са безумно здрави, до сега ми се е налагало да направя само 2. За сметка на това обаче пък се свалят много по-трудно, а за ремонта на самия мост направо ми се плаче.
Всичко което се движи по земя и въздух е защото има инженери, а работи добре благодарение на божията воля.

http://www.alexdevil.com

ПО-ДОБРИТЕ АУДИО СИСТЕМИ


Софтуерно премахване FAP и EGR.

Потребителски аватар
Оги
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6580
Регистриран на: чет дек 02, 2004 6:24 pm
Кара: 306 XT 1.4Mi; 405 1.6 Mi Break
Has thanked: 377 times
Been thanked: 486 times

Мнениеот Оги » чет юли 06, 2006 9:10 am

Има верно и в конденза и в изтървалите уплътнения. Според мене ако ремонта се прави в горещо време - шанса на конденза е малък, съответно в студено и влажно- няма как да го няма. А едно яко наплескване на новите лагери с водоустойчива грес значително би им удължило живота. Или поне ще ги запази по-сигурно. Не казвам, че ще ги направи вечни, нали...

Потребителски аватар
velinski
генерал
генерал
Мнения: 1550
Регистриран на: нед юли 31, 2005 8:21 am
Град: София
Кара: Skoda Octavia 2 Combi 1.9TDI DSG, Hyundai i30SW 1.6CRDi
Been thanked: 4 times

Мнениеот velinski » чет юли 06, 2006 4:25 pm

проблемът е че металът на иглените лагери е по-твърд от метала на гредата и те буквално я фрезоват, особено с помоща на парченца ръжда и други боклуци

ако гредата я бяха направили "твърда" щяха да се сменят само иглените лагери и то чак когато задницата се разкрачи хептен или лагерите се смелят

също така лагерите можеха да лагеруват с втулки, които да се нанизват на гредата и при проблем да се подменят самите втулки, които щяха да са на цена 1/10 от цената на цяла греда...

ама нали някой трябва да храни децата на производителите на резервни части... :neutral:

Потребителски аватар
gmivanko
генерал
генерал
Мнения: 3206
Регистриран на: пет фев 17, 2006 9:46 pm
Град: Елин Пелин
Кара: Peugeot 205 GTI16 & Peugeot 206 XS & 206 XS / CO
Has thanked: 60 times
Been thanked: 183 times
Контакти:

Мнениеот gmivanko » чет юли 06, 2006 4:38 pm

Точно така :bravo: . Ако го бяханаправили доста по здраво, то тогава кой ще им купува резервните части, пък на тях не им дреме какво мислин ние или въобще купувачите, нали си продават автомобилите:idea: ;-)
Изображение Изображение
Днешните хечбеци приличат на група послушни ученици, седящи мирно на първия ред, докато 205 GTI е някъде отзад и гамнески маха с ръка към учителя...
Сравнена с модерните коли, 205 GTI е трудна за каране, но веднъж овладяна доставя голямо удоволствие при шофиране

Потребителски аватар
stillwater
сержант
сержант
Мнения: 462
Регистриран на: ср мар 29, 2006 4:03 am
Град: Чирпан
Кара: Peugeot 205 GT '84 XY8 /CT
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Мнениеот stillwater » пет юли 07, 2006 12:35 am

Aко трябва да сме обективни, лошото е в това, че външните признаци за наличието на проблем се появяват твърде късно, и просто трябва да се прави някаква профилактика. Защо никой не се възмущава от носачи и шарнири - ами защото малко да се разтропа, и веднага се усеща. А задният мост трябва тотално да се разчекне, за да ни направи впечатление. А дори и тогава колата все още ще си върви.
Така че, не се сърдете на французите, а на себе си.

:)

Потребителски аватар
Eva*
Кака
Мнения: 4476
Регистриран на: чет дек 02, 2004 12:35 pm
Град: София
Кара: Peugeot 306 1.6i, 02.98 г.
Has thanked: 258 times
Been thanked: 138 times

Мнениеот Eva* » пет юли 07, 2006 6:43 pm

тотално - не, по-скоро леко се разкрачва. Но мнозина имате (за разлика от мен) работещ километраж и знаете колко изминавате на година. Както следите маслото, накладките, амортисьорите, филтрите, спирачната течност, така се следят и иглените лагери. На 30-40 000 изминати километри се вкарва на Подемник и се вдига колата. С най-обикновена щанга, всеки разбиращ майстор ще ви каже, има или няма проблем, без да отваря задния мост дори.

А ако се е разкрачила, нещата вече са невъзвратими към нормалното. Означава, че нито е гледана колата, нито въобще е следено колко километри са изминати и е пропусната навременната смяна. Приемете го като смяна на шарнир. И те се износват на 60 000 км., а при нашите пътища на 30-40 000 км.

Ако сте пропуснали момента - следва рециклиране на моста, което в пъти оскъпява ремонта + самите лагери и осите. Така от 80 лева за смяна на лагери + 80 лева за самите тях, отивате на 120 до 150 лева за лагери... и оси, още 200 до 400 лева за рециклиране на самата греда + 80 лева за труда в сервиза.

Та, следете ги тези лагери. Важни са.
Да караш Peugeot е страст! Важно е, да сбъдваш мечтите си!

Продавам: Резервни Части от Peugeot 205, 1.4, общо мазане. Нямам части от купето, освен 2 бр. странични задни стъкла.

mengele
наборник
Мнения: 34
Регистриран на: чет мар 23, 2006 8:52 pm
Кара: Peugeot 405 GL / СА

Мнениеот mengele » съб юли 08, 2006 5:43 pm

Колеги интересно ми е какво ще стане ако след като колата вече се е разкрачила някой продължи да си я кара. Общо взето колко може да изкара така и какво ще стане накрая?

Потребителски аватар
waleto
Професор GTI
Мнения: 3002
Регистриран на: съб дек 04, 2004 11:45 am
Град: София
Кара: Peugeot 205 1.9 16V Turbo
Has thanked: 148 times
Been thanked: 154 times

Мнениеот waleto » съб юли 08, 2006 8:53 pm

Общо взето вариантите са два: да ти се изкриви гумата, до толкова, че да започне да закача отвътре на калника. Или да се изкриви и да ти опре на тампоните. Тогава можеш да я караш, колкото си искаш, обаче колата от зад става супер неустойчива, все едно са ти меки задните гуми. А и започва да вози адски твърдо. Еми това е, което съм виждал аз! :mrgreen:
Приемам всякакви забележки.Може и на лични!
svo написа:...Само аз съм идеален, но това е друг въпрос...

Потребителски аватар
Eva*
Кака
Мнения: 4476
Регистриран на: чет дек 02, 2004 12:35 pm
Град: София
Кара: Peugeot 306 1.6i, 02.98 г.
Has thanked: 258 times
Been thanked: 138 times

Мнениеот Eva* » нед юли 09, 2006 1:05 am

- дригия вариант е:

...така да ти се наварят лагерите за задния мост, че да не можеш да тръгнеш. Както и гредатата така да се износи, че един ден да те извлекат с Пътна помощ, направо за смяна на цяла нова задна греда, която в СФА е 700 лева, и пак ще се бръкнеш с нови лагери 70-80 лв., оси по 30 лв. всяка демек 60 лв. и труда за смяната съответно към 80-90 лв.
Да не говорим за тампоните и особено за износените задни гуми. По 80 до 100 лв. всяка гума отзад.

Та в този случай си говорим за 1000-ка и повече за сеира. ;-)
Да караш Peugeot е страст! Важно е, да сбъдваш мечтите си!

Продавам: Резервни Части от Peugeot 205, 1.4, общо мазане. Нямам части от купето, освен 2 бр. странични задни стъкла.


Върни се в “Общ Технически”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта