Затягане на кормилото

Общи проблеми за всички Пежа -
масла, гуми, разход и т.н.
Потребителски аватар
waleto
Професор GTI
Мнения: 2998
Регистриран на: съб дек 04, 2004 11:45 am
Град: София
Кара: Peugeot 205 1.9 16V Turbo
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Мнениеот waleto » пон май 08, 2006 2:21 pm

В този ред на мисли,повечето Пежа без,хидравика на волана,имат гумен маншон,който пази въпросното каре от буклуците по пътя
Приемам всякакви забележки.Може и на лични!
svo написа:...Само аз съм идеален, но това е друг въпрос...

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » пон май 08, 2006 4:21 pm

Аха - виждах нещо такова и ще се пробвам да си сложа...то между другото, някой хидравлични рейки имат маншон (само че не гумен, а нещо като гофриран картон) и на самия накрайник на цилиндъра, а моето няма...може и да е имало някога всъщност...
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
sasko
наборник
Мнения: 24
Регистриран на: чет яну 26, 2006 3:13 pm
Кара: Peugeot 306 XRDT 1.9 TDI

Re: xxx

Мнениеот sasko » пон май 08, 2006 4:39 pm

гледам че доста сте напреднали с тия каренца. И моето кормило затяга и пука меко, както бях чел някаде по горе, ама и друг проблем имам. Цялата ми рейка е осрана с масло и си мисля че и затвягането ще идва от нея, а сегта взех да се замислям дали няма да е от някое каренце :idea:
газ до ламарина

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

ххх

Мнениеот desotodorov » вт май 09, 2006 8:47 am

Това "меко" пукане при освобождаване след затягането, ми го правеше преди и не се усещаше като механично а по-скоро хидравлично, ама знам ли - може това да са били първите симптоми на каренцето - говорим за преди две години....моята рейка отдолу не опуска, и се надявам в скоро време да не започва - проблема е че не мога да кажа как точно се сменява въпросното каренце (в смисъл само едното примерно), защото има вариант да си купиш цялата кормилна колонка с двете каренца, и да я смениш без да я разглобяваш (само отвиваш винтовете и, но тя струва към 100 лв. А само каренцето от СФА е 35 лв, от друго място - 16/20 лв- както го намериш....обаче за да сменят само каренце нещо "разкапсуловат" там, което не мие ясно с кои точно номер чук става :mrgreen: - нямам си на идея.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
ifcho
BADMIN
BADMIN
Мнения: 8010
Регистриран на: съб апр 09, 2005 11:59 pm
Град: София
Кара: Outback H6
Has thanked: 135 times
Been thanked: 374 times
Контакти:

Мнениеот ifcho » пет май 12, 2006 4:54 am

каренцата с преса се сменят най-добре (след като е свален кормилния прът).
Препоръчвам ви да не ги сменяте в домашни условия, тъй като с чука е доста вероятно да поизкривите чашките на каренцето и да отиде напразно целия ви труд. На всички места където рециклират карета ще ви го сменят. Работата + карето е към 40 лева. Иначе ако искате да минете тънко може да си земеш каренце от магазина на подуене за 12лева. Те обаче са ментаци и не е много сигурно колко ще издържат....+ това внимавайте като купувате, защото каренцата имат различни размери и диаметри. Въобще най добре да си свалите колонката и в сервиз където имат преси и правилните каренца за вашата кола. А за маншона, аз не намерих да се продава такъв маншон като отделна част, но може да си купите маншона който е за вътрешния кормилен накрайник, с малко нагаждане той става екстра (4кинта).

Като цяло това е ремонт от който не трябва да пестите, защото като нищо можеш да се убиеш заради тия 40 лева... да ти запече волана докато караш със 100км/ч не е най приятното нещо.

(оф: а за лошия късмет - дали не е по лош, да си купиш колата, и след 4 часа да я размажеш така, че между фаровете да има 30 см разстояние).

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Мнениеот sersem » вт май 16, 2006 10:47 pm

Е, с това последното ме УБИЙ, само не казвай, че ти се е случило.
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » чет май 18, 2006 8:58 pm

Абе и аз имам същия проблем - затяга ми волана от няколко дни - на Пежо 406 2.0 16В и днеска ходих на майстор и тои гледа каренцето и вика сичко си е на 6 обаче не е разглабяно разбира се просто на външен вид си беше ок и нямаше луфт....та въпроса ми е отнася ли се това което е писано във тази тема и за 406 освен за 405....извинявам се ако ми е некомпетентен въпроса..... :oops: Питам за да знам да го сменям въпреки че изглежда ок ..... ?Моля някои да ми отговори за да знам все пак какво да правя по въпроса ....предварително благодаря :P

Потребителски аватар
ifcho
BADMIN
BADMIN
Мнения: 8010
Регистриран на: съб апр 09, 2005 11:59 pm
Град: София
Кара: Outback H6
Has thanked: 135 times
Been thanked: 374 times
Контакти:

Мнениеот ifcho » чет май 18, 2006 9:35 pm

ами принципа на работа на каренцата е еднакъв.
Най-вероятно и самите кормилни приводи са доста еднакви, тъй че да всичко изписано тук трябва да важи и за 406 (говоря условно защото никога не съм виждал 406 разглобено, но няма как да има някаква съществена разлика)

Само да поясня че инфото в тая тема не е за 405 само, всички 205ци, 106ци, 309ки, 405ци и т.н. имат почти еданкви кормилни приводи.

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » чет май 18, 2006 10:24 pm

Благодаря за отговора ....надявам се че е каренце защото не ми се ще да е рейка - пък и знам че когато е рейка обикновено губи хидравлична течност а при мен няма загуба...... :kwoo: Всъщност майстора ми смаза там всички накрайници и шарнири но няма никаква разлика.......просто исках да знам дали може да е нещо друго ..... :roll:

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » пет май 19, 2006 5:56 pm

Такааа днес ходих пак при майстора и говорих със него....той потвърди 4е е свалял карето движело се свободно във всички посоки и не блокирало - той знаел че това е слаба част на пежата и каза че е сменял много и може да познае когато има проблем....мойто било идеално....но волана ми продължава да се затяга и става много неприятно положението....според него много било вероятно да са лагери и тампони на макферсоните тъй като и на едно място пак като е колата пак яко напъва волана а не само като е в движение....моля кажете според вас възможно ли е това да е проблема ... :cry: защото лагери и тампони за предните 2 макферсона са ми 300 лева комплекта и не е лошо по някакъв начин да установя със сигурност каде е проблема за да не се набутвам със толкова пари и да излезе че не е това.....моля помогнете :roll:

Потребителски аватар
ifcho
BADMIN
BADMIN
Мнения: 8010
Регистриран на: съб апр 09, 2005 11:59 pm
Град: София
Кара: Outback H6
Has thanked: 135 times
Been thanked: 374 times
Контакти:

Мнениеот ifcho » пет май 19, 2006 7:03 pm

те нали са две карета. и двете ли проверихте? едното е вътре в купето

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » пет май 19, 2006 7:43 pm

Ами той каза че не било нито едно от двете
....направо се изнервям вече защото е много неприятно при градско шофиране...... :udri:Все пак да отбележа че не съм сменял тампони и лагери на макферсона възможно ли е от там да идва проблема - няма тракане пукане или шум при въртенето само е тежък волана и се върти трудно и то стана преди 2 дни преди това преди това се въртеше с един пръст волана...... :cry:


Не е нужно да цитираш предишното мнение
gmivanko

Потребителски аватар
aleks_66
редник
редник
Мнения: 95
Регистриран на: нед дек 04, 2005 11:39 am

Мнениеот aleks_66 » пет май 19, 2006 11:30 pm

Ако лагерчетата на макферсона са блокирали(корозирали) можеш да разбереш много лесно. При работещ ДВГ се върти волана на място крайно ляво след това крайно дясно и се гледа пружината дали се върти заедно с амортисьора. Ако горната част на пружината не се върти и се усуква значи са блокирали и трябва да се сменят.

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » пон май 29, 2006 11:26 pm

Колеги скъсах си нервите бе...помогнете.... сменихме както казах преди тампони и лагери на макферсоните а след това и двете кормилни карета и нищо !!! пак същата работа затяга си волана и това е :udri: направо ми писна някой ако може да помогне или да ме насочи каде да отида на специалист за Пежо освен във СФА е там ми казаха че могат да ме запишат за след месец .... :shock: нека каже защото вече не знам какво да правя ..... :cry:

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » вт май 30, 2006 1:51 pm

А волана ти, казваш е тежък през цялото време, така ли? Ти си елиминирал всички причини за затягането освен самата рейка - така както го описваш - тя като че ли е спряла да усилва, т.е. - изчезнало ти е сервото - що не отидеш профилактично, да те види и Алекс - тук във форума можеш да му намериш координатите...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » пон юни 12, 2006 3:07 pm

Колеги само да завърша темата със моя проблем- след като сменихме каретата интересното беше че още няколко дни затягаше волана когато писах и след това си олекна постепенно и сега е екстра....явно е трябвало малко време докато си слегнат частите една към друга ли не знам но сега се оправи и оттогава нямам проблеми :ibree: Благодаря на всички писали по темата който помагаха със каквото могат. :) :brrr:

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » вт юни 13, 2006 8:27 am

Абе слегнали са се те - едва ли, ма щом се е оправило - чукай на дърво да не се появи пак...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
chochko23
наборник
Мнения: 37
Регистриран на: ср май 03, 2006 10:14 pm
Град: София
Кара: Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Мнениеот chochko23 » ср юни 21, 2006 3:56 pm

Е стига сега да не земеш да урочасаш работата- между другото специални благодарности на тебе за помоща - ще имам да черпя. :biri:

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » пон юни 26, 2006 8:55 am

...няма - смених си аватара :)
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
gateff
сержант
сержант
Мнения: 426
Регистриран на: вт апр 25, 2006 1:43 pm
Кара: Peugeot 307 HDI / P

Мнениеот gateff » вт сеп 05, 2006 11:37 pm

Струва ми се можеш на първо време да си провериш ремъка дали не приплъзва и това да се отразява на хидр.помпа.Мисля че се задвижва от многоканалния ремък...Само давам идея


Върни се в “Общ Технически”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост