Маслата и характеристиките им

Общи проблеми за всички Пежа -
масла, гуми, разход и т.н.
s14
наборник
Мнения: 5
Регистриран на: пон сеп 19, 2011 5:35 pm
Град: Плевен
Кара: BMW 323ti compact

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот s14 » пон сеп 19, 2011 10:05 pm

...
Последна промяна от s14 на пон сеп 19, 2011 10:48 pm, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Lyubo_lvl
генерал
генерал
Мнения: 2401
Регистриран на: чет май 05, 2005 2:38 am
Град: Горна Оряховица
Кара: 406 Coupé 3.0 D9 BVM 5
Has thanked: 79 times
Been thanked: 268 times
Контакти:

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот Lyubo_lvl » пон сеп 19, 2011 10:24 pm

На мой приятел в Австрия му слагат на М3-ката Castrol EDGE FORMULA RS 10W-60...а като гледам и то е на цената на Равенола.

s14
наборник
Мнения: 5
Регистриран на: пон сеп 19, 2011 5:35 pm
Град: Плевен
Кара: BMW 323ti compact

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот s14 » пон сеп 19, 2011 10:50 pm

Нямам нищо против, но въпроса беше за Ravenol...

Потребителски аватар
Rollins
полковник
полковник
Мнения: 979
Регистриран на: ср фев 23, 2005 1:42 pm
Кара: Peugeot 205 1,8D(XUD7)
Been thanked: 201 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот Rollins » ср сеп 28, 2011 6:59 pm

с14,какво не ти „хареса“ в маслото,което си ползвал?

Що се отнася до преки впечатления,сетивата человечески в случая не са хич за вярване.А за 10w-60 не му е мястото в двигател на PSA за нормална употреба(виж,там наточеното отборно саксо или форд са много далеч от нормалните автомобили...).Колкото до фирмата-една от многото подобни немски производители.

http://www.sosoil.co.za/File/PI141100E%20RAVENOL%20RSS%20Racing%20Sport%20Synto%2010W-60.pdf


Сервизни бюлетини на прозиводителя(с щатска насоченост,от различно време)...
http://homepage.mac.com/ianlindvig/BMWEngineOils.pdf
http://admin.webmakerx.net/images/Sites/Site18295/Document/engine.pdf
...от които се види,че:
-синтетичното 5w-30 e обратносъвместимо с по-старите генерации двигатели,като м52ХХ...
-е възможно (5w-30)да се ползва и в някои S-мотори,произведени след 2000г.(S64)
...обаче няма препоръка да се ползва 10w-60 в двигатели,различни от S-серията(независимо от околни условия или тежък режим).

Още некои съображения:
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil.pdf


.........
Не са ми познати баварците,ама не знам производителят да препоръчва 10w-60 за нормалните серии двигатели(пък било то и за палав стил на шофиране).При положение,че препоръчваният вискозитет за M52B25(който е много далеч от някакви потресаващи стойности на мощност и въртящ момент)преизводителят е препоръчал SAE xW-40,не виждам кое би наложило употребата на 60-ка,пък ако ще и да прелита човек ниско по друмищата на Родината.Как потребителят определя от кое е доволен или не ,не знам...При това отвърляйки с лека ръка дълги и скъпоструващи моторни изпитания,провеждани от производителите на машината и маслото...Там разни шумове,"паднало"налягане на маслото(производителят например заявава,че при такава Т на маслото SAE xw-Y, мин.налягане на свободен ход може да стигне 0,5атм.,а гражданинът Х се притеснява,че "дееба,падна от 1,6 на 1,3 и плюе "ментето" и търси друго масло...че откъде-накъде?)...ги оставяме настрана...
Ама да се върнем на въпроса-каква е температурата на маслото при нормален стил и спортен,да го наречем,стил на шофиране?При положение,че вискозитетът на маслото е температурно обусловен,трябва да знаем какво целим с експериментите...прекалено висока ли е температурата на маслото с четиридесетката при тоз „спортен“ стил на шофиране?Колко?За да бъде донякъде оправдано използването на "гъстото" 10w-60,температурата в картера трябва да ти гони непрекъснато 140 градуса(при тези температури шестдесетката би имала сходен вискозитет с този на четиридесетката-ката при 110 градуса в картера...което е горе-долу приемлива картерна Т при повишено натоварване..и какъвто прибл. вискозитет са имали наум инженерите при разрабоването на двигателя и определянето на лубриканта)... В какво здравословно състояние е двигателят?Тунинг някакъв?
Използването на масла с вискозитет,различен от предписанията на производителите,крие някои рискове.Много хора тълкуват както си искат препоръките(които пък са често подвеждащи...смут внасят и разните производители на смазочни продукти...няма съобразяване с атмосферни условия ...режими на натоварване...техническо състояние)...и крайно време е да се разбере,че и при двигателните масла "по-гъсто" не означава автоматично "по-добра защита".То ако беше тъй,всички щяхме да лангъркаме 60-тки в двигателя и 140-ки или 250-ки в ск.кутия и главното предаване.А и като сложи някой на мареята 10w-60,тя няма да стане наточена алфа,нали(хайде ми намерете препоръка от ФИАТ да се ползва селения рейсинг 10w-60 където си щем)?По-скоро ще му се вдигне разходът на гориво, Т на маслото ще се уравновеси при по-високи стойности,така ще съкрати ресурса му-оттам и на двигателя(ма понеже понеже е фенско и яката работа,ще го смени на дълъг интервал...щот "двигателят мърка"...ми ще мърка,горкият,с това гъсто масло вътре разните шумчета ще бъдат доволно туширани и ..."а-а ,баце...това е ...много съм доволен"...)...Пък налягането .."а-а ,екста бе,по-високо е"...ми как няма,кат ги делят цели трийсетина градуса двете масла да изравнят вискозитетите...пък лагерите,там температурата още по-висока....веселба.А иначе в благоприятния сценарий експериментаторът ще остане само с харча за повече гориво и разликата в цената за по-скъпоструващото масло...по-спокоен сън...
В същото време производителите се насочват към масла с по-нисък работен вискозитет с цел горивна икономичност,агрегатите са съобразени с това...охлаждането е оптимизирано и не позволява кой знай какви фрапиращи колебания при нормално и повишено натоварване или при различна околна температура(огромната част съвременни производители препоръчват един вискозитет за най-различни условия на експлоатация...дори някои-точно определен продукт!!!)...производители на изконно спортни автомобили отдавна са изградили програма и методика за изпитване и сертифициране на смазочни продукти и предписват един и същ вискозитет за "улична" и "пистова" употреба(единственото масло с виск.различен от SAE 0w...5w-40 в листа на порше е Mobil 1 SAE 5w-50!!!)...съответно доста производители на смазочни продукти предлагат масла с качества,гарантиращи защита от повишен износ при пистова (е,любителска)употреба и едновременно с това с достатъчен ресурс за нормален сервизен интервал при шосейна употреба*(с или без сертификации на автомобилни производители)....обаче редовият потребител на скромен сток автомобил продължава да търси нещо другаде,което отдавна го има на рафта на поносима цена,нейсе...
И друго има-понякога при разработката на даден агрегат тясната кооперация м/у инженерен екип на агрегат и лубрикант прави друг избор доста рискован(ако имах BMW S-мотор,бих си стоял при кастролa...както и не бих бягал от Mobil 5w-50,ако имах SLR ,хе-хе...)



*Пък кога щем някаква "оптимизация" на иначе препоръчания от производителя (щото от между две xw-40 разлика може да има голяма),търсим такива с по-добра база и по-малко или без модификатори на вискозитета... и едновременно достатъчно "легирани",че да издържат дългия сервизен интервал,препоръчван за нормална шосейна употреба....масрафът е по-голям,но рисковете са максимално далече...
...and ,yeah, COOL is only 3 letters away from FOOL ...

s14
наборник
Мнения: 5
Регистриран на: пон сеп 19, 2011 5:35 pm
Град: Плевен
Кара: BMW 323ti compact

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот s14 » пет сеп 30, 2011 1:08 am

Човече, мерси за отговора, общо взето нямам нищо против препоръчваните от фирмата производител масла, но не мисля че са най-подходящи за спортно каране, не бива да забравяме, че не всичко което ни препоръчват да следваме е добро за колите ни, като например да не се сменя маслото в скоростната кутия и диференцияла защото са long life (доживотни!), та дори на автоматици, да сменяме двигателното масло на 30000км...
Въпреки че колата ми не е 500 коня (и 700NM!) много ясно се усеща кое масло смазва добре и кое не толкова (особено ако попаднеш на някой боклук), не мисля че трябва да караш BMW М6 или Mclaren F1 за да слагаш качествени масла на колата си. Сам виждаш от линковете които си качил, че въпросното масло (10w-60) има доста добри показатели при всякакви атмосферни условия (температура на втечняване -40'!!!), което не е никак зле (доста по-добре от повечето официално препоръчвани масла), а за горния индекс - какво повече може да се желае? Аз лично мисля че маслото сигурно ще е добро и ще го пробвам (дават ми го на добра цена). Мерси и поздрави!

Потребителски аватар
Rollins
полковник
полковник
Мнения: 979
Регистриран на: ср фев 23, 2005 1:42 pm
Кара: Peugeot 205 1,8D(XUD7)
Been thanked: 201 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот Rollins » пет сеп 30, 2011 1:32 pm

A,поздравлния за това,че не се хващаш за longlife/lifetime fill басните :evalata: .Чест прави и на представители на таз фирма-вносител,че не залъгва потребителите:
Questions DaruCar Expert.pdf
(644.82 KиБ) Свален 77 пъти


Цитат:За скоростната кутия и диференциала:На 40К км.-задължителна смяна!!!

За пробата с двигателното масло-успех!Пък може и да оправдае очакванията!Ще е интересно да споделиш,ако имаш инсталирани уреди за Т и налягане на маслото,каква промяна има(но при равни други условия).


П.С Температурата на течливост не е важна,ако не живеем в полярни условия(за там 0w-30 имат темп.на течливост от ок.-50 и надолу..също и хидр.масла...).Нискотемпературният вискозитет (0w-;5w-;10w- и т.н.) се определя от два други нарочни теста.В зависимост от базите и депресаторите едно масло 10w- може да има по-ниска Т на течливост от 5w-..една 15w-ка пък може да има и по-ниска от тия двете!Разбираемо,двигателят ще предпочете да развърта 5w-ХХ при зимен старт пред другите две.

Например:

10w-40, Pour Point -42
Mobil Delvac XHP Extra 10W-40.pdf
(163.92 KиБ) Свален 58 пъти


5w-40 ,Pour Point -39
SLX_Professional_5W-40_01_09_d.pdf
(65.48 KиБ) Свален 97 пъти


5w-40 ,Pour Point -33
quartz_9000_energy_5w40_pdf.pdf
(97.22 KиБ) Свален 72 пъти


15w-40,Pоur Point -39
Statoil_ClassicWay_15W-40.pdf
(357.81 KиБ) Свален 38 пъти

и т.н.
...and ,yeah, COOL is only 3 letters away from FOOL ...

Потребителски аватар
cspok
редник
редник
Мнения: 191
Регистриран на: нед ное 20, 2011 4:05 am
Град: София
Кара: 406 1.9TD
Has thanked: 162 times
Been thanked: 25 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот cspok » съб юли 28, 2012 9:11 pm

може ли да налея декстрон 3 в хидравликата на волана на 406 1.9TD

Потребителски аватар
galayci
редник
редник
Мнения: 245
Регистриран на: вт сеп 21, 2010 10:45 pm
Град: Ardino
Кара: peugeot 306 1.4i 1997g.
Has thanked: 7 times
Been thanked: 5 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот galayci » пет авг 10, 2012 1:01 pm

здравейте колеги! аз в мойта 306ца до сега карах с моторно масло с 10w40, но в началото на тема пише че на коли над 7 години по добре е да се слага 15w40 да ли трябва да премина към 15w40 или да си продължа със същото? моля за съвет :roll:

Потребителски аватар
306HDI
генерал
генерал
Мнения: 1197
Регистриран на: съб мар 22, 2008 5:14 pm
Град: Гражданин на България
Кара: 306 2.0 HDI Break
Has thanked: 21 times
Been thanked: 21 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот 306HDI » вт окт 30, 2012 11:33 pm

Някой ползвал ли е маслата Несте? И какво мнение имате за тях?
Bring Out The Beast!
Ayrton Senna is the Greatest ever F1 Driver!

po4nio
наборник
Мнения: 15
Регистриран на: съб мар 05, 2011 6:20 pm
Град: vraca
Been thanked: 3 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот po4nio » пет ное 02, 2012 12:53 am

За двигатели на автомобили от 7 год. нагоре е добре да се ползва 15W40.

Не съм съгласен с този съвет.
Има капризни двигатели,които не зависимо на колко години или километри са,трябва да се карат с определеното от производителя масло.Слагайки минерално масло/15W40/ на такива двигатели -а те са все повече,увеличавате тройно увреждането на двигателя и турбото.
Ако ви е препоръчано да сложите минерално масло,вместо синтетично,понеже двигателят го изгаря и то намалява,моят съвет е да видите защо го изгаря и да отстраните проблема.
Добре е да се знае че минералното масло ,зимата преди запалване на двигателя седи доста по гъсто в картера и при запалване ,докъто маслената помпа се мъчи да го качи до разпределителния вал и в маслените повдигачи- двигателя работи по шумно,което означава че няма достатъчно смазване на нужните места,което пък води до по бързо износване на детаилите.
Пример;
турбо дизелов вентилиран двигател на 10 г.
двигателя започнал да харчи масло понеже термостата не е сменен на време или просто е изтекъл от някъде антифриза или е отказал някои датчик за включване на перката и колата е леко прегряла,не е изкривила главата но гумичките на клапаните са се спекли от високата температура и са започнали да пропускат маслото да влиза в горивната камера/цилиндрите или в буталата/където изгаря.
По добре е да се сменят гумичките на клапаните от колкото да се сипва минерално масло с надеждата да спре намаляването на маслото,защото при 80 градуса на мотора дори и минералното масло става рядко и изгарянето продължава.


Такива съвети е хубаво да се конкретизират ,защото много хора може да си навредят ако повярват на съвета.

Потребителски аватар
nomercy
редник
редник
Мнения: 57
Регистриран на: съб яну 24, 2009 8:10 pm
Град: Русе
Кара: Peugeot 406 2.0 HDI 110 к.с. combi
Been thanked: 1 time

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот nomercy » пон ное 19, 2012 11:16 pm

Здравейте,досега карах с Motul 6100 Synergie+10W40 и бях доволен,но ми идеше малко скъпо.Поръчах на един приятел да ми донесе същото масло от Франция,но ми донесе Motul 2100 Power+ 10/W40.Добро ли е това масло и мога ли да го ползвам?
Прикачени файлове
191120121220.jpg
191120121220.jpg (77.53 KиБ) Видяна 7861 пъти
191120121219.jpg
191120121219.jpg (75.97 KиБ) Видяна 7861 пъти
Изображение

Потребителски аватар
green_energy
лейтенант
лейтенант
Мнения: 642
Регистриран на: ср фев 18, 2009 12:55 am
Град: София
Кара: 307SW, 1.6 HDI
Has thanked: 47 times
Been thanked: 36 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот green_energy » ср дек 26, 2012 12:29 pm

Слагай го!....
http://www.youtube.com/watch?v=RAAqfRonBKI&feature=c4-overview
Германски форум- задаваш въпрос-отговарят ти;
Руски форум - задаваш въпрос, и на теб ти задават;
Български форум - задаваш въпрос-всички ти обясняват колко си тъп.

Потребителски аватар
nomercy
редник
редник
Мнения: 57
Регистриран на: съб яну 24, 2009 8:10 pm
Град: Русе
Кара: Peugeot 406 2.0 HDI 110 к.с. combi
Been thanked: 1 time

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот nomercy » съб дек 29, 2012 3:08 pm

Вчера минах през фирмения магазин на мотул и питах за това масло все пак.Човекът каза,че е хубаво,но не се внася защото е стара серия-2100.
Изображение

Потребителски аватар
brutal_noise
сержант
сержант
Мнения: 441
Регистриран на: ср юли 21, 2010 11:06 pm
Град: Плевен
Кара: Subaru Impreza 2.0R
Has thanked: 156 times
Been thanked: 83 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот brutal_noise » ср яну 09, 2013 1:42 pm

Rollins какво ти е мнението за silkolene pro s 5w40 ?

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3319
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2219 times
Been thanked: 1346 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот faerman70 » вт мар 12, 2013 10:56 am

Инструкции за експлоатация на Peugeot
Изображение
Вспомним, как русская сила солдатская ...
Стояли насмерть горло ломая врагу!!!!

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5835
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 147 times
Been thanked: 460 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот murfito » вт мар 19, 2013 6:05 pm

Аз си намерих подходящото масло за Пежата ми. :brrr:
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.

Потребителски аватар
bigdragon
редник
редник
Мнения: 222
Регистриран на: пет дек 14, 2012 8:43 am
Град: Varna
Драгомир Янков
Кара: Peugeot 508 2.0 HDI Hibrid 4
Has thanked: 6 times
Been thanked: 86 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот bigdragon » вт мар 19, 2013 7:42 pm

:?
И какво е то ако не е тайна?
SAFETY FIRST
Изображение

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5835
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 147 times
Been thanked: 460 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот murfito » вт мар 19, 2013 8:57 pm

ADDINOL

Взех го от човек от форума: viewtopic.php?f=47&t=92933&p=1168219#p1168219

Първо взех за Вана. На скоро взех още една туба 5W40 за Купето и една туба за 106-така 10W40. Вана не можах до го позная след смяната на маслото, което беше Тотал 5W40. :metal:
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.

Потребителски аватар
Lyubo_lvl
генерал
генерал
Мнения: 2401
Регистриран на: чет май 05, 2005 2:38 am
Град: Горна Оряховица
Кара: 406 Coupé 3.0 D9 BVM 5
Has thanked: 79 times
Been thanked: 268 times
Контакти:

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот Lyubo_lvl » чет мар 21, 2013 1:13 pm

murfito написа:...не можах до го позная след смяната на маслото...

В какво се състои това "непознаване"...?

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5835
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 508 2.0HDI; PEUGEOT 807 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 147 times
Been thanked: 460 times

Re: Маслата и характеристиките им

Мнениеот murfito » чет мар 21, 2013 8:11 pm

Много шумен мотор, чукане на клапани при по-високи обороти и доста завишен разход на масло. Дали разхода на масло е по-нисък още не мога да потвърдя, защото маслото е на около 2000км, но за сега не е мръднало нивото, осезаемо по-тих мотор.

Освен това след като разрязах една туба от 5W40 на Тотал, на дъното имаше утайка с кафеникаво-ръждив цвят. :?
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.


Върни се в “Общ Технически”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта