Дебитомер:

Модератор: Lucy_Peneva

Потребителски аватар
dentistaa
наборник
Мнения: 34
Регистриран на: ср дек 23, 2009 8:00 pm
Град: burgas
Кара: peugeot 407 2.0 HDI

Дебитомер:

Мнениеот dentistaa » пет дек 25, 2009 11:42 pm

Някой може ли да ми каже къде се намира дебитомера на 407-цата?
dentista

Потребителски аватар
Lambar
лейтенант
лейтенант
Мнения: 742
Регистриран на: вт юли 01, 2008 8:39 pm
Град: Варна
Кара: passat B5 , 407 2.0HDi delphi
Has thanked: 7 times
Been thanked: 55 times

Re: дебитомер

Мнениеот Lambar » съб дек 26, 2009 11:11 am

Тръбата, която излиза от въздушния филтър - на нея има една букса :) Там е :lol:

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3357
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2269 times
Been thanked: 1397 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот faerman70 » вт авг 31, 2010 11:24 am

Че там, "там е" :evalata: , но не сменяме ли навреме филтъра въздушен, ще доведе това до разход завишен, а и замяната му с нов, което си е сума.
За да предпазим се от това, е належаща профилактика една, поне един път на година :kodapraish: . Как, те така:
Демонтира се капак на въздушния филтър (посредством четирите му винтчета)
После и от тук
Изображение
Разкачаме и тази букса (Преди това изчакайте 15-тина минути от последното състояние "На контакт", за компа това е важно :dikimenti: ).
Изображение
Демонтираме гофрираната връзка от капака на въздушния филтър.
Изображение
Демонтираме и корпуса на дебитомера от капака на въздушния филтър посредством двете винчета. Разединяваме ги, при което ще срешнете минимална съпротива, дължаща се на уплътняващият "О" пръстен между корпуса на дебитомера и капака на кутията на въздушния филтър, това да не ви притеснява.
Ето го и него.
Изображение
Дебитомера не се пипа (докосва) с каквото и да е !!! :dikimenti:, инък нов :kodapraish: .
Почиства се (обезмаслява и обезпрашава от финните прахови частици) преминали след въздушния филтър посредством специализирани спрейове, примерно http://www.crcindustries.com/auto/content/prod_detail.aspx?PN=05110 или http://www.motip.com/index.php?page=23&id=793&cid=239#20225, а може и други, аз ползвах :arrow:
Изображение, ефект има :kodapraish: .
Пръскате от около 15 до 20 см. обилно по дебитомера и около него, нека се изкапе само, изчаквате да изсъхне или пък обдухвате със студен въздух, но не под силно налягане. Преди монтажа убедете се, че надежно е изсъхнал.
Ми тва е :biri: и успех с профилактиката по лъва.
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10744
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 3008 GT 2.0BlueHDI 180 EAT, бивши: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6 и ред още Пежа.
Has thanked: 6126 times
Been thanked: 5365 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Pepino » ср сеп 01, 2010 11:13 pm

Faerman70 :ibree: :ibree: :ibree: !!!
Не бих се изненадал, както го коментирахме с теб,ако падне леко разхода на автомобила, както и евентулано подобрение на динамиката, след такова внимателно обслужване на дебитомера с подходящ препарат за почистване. Това , че няма индикация за някакъв проблем ,че колата ''върви'' добре, не означава , че не е позамърсен!
Правя темата ''Важна'' , смятам че заслужава! :biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот miro67 » нед мар 27, 2011 1:39 pm

И аз реших да почистя дебитомера профилактично(4 години не е пипано). Но се оказа че е безмислено. Самия дебитомер не се вижда пръсках около него и в отвора ама дали го напръсках божа работа. От вън се вижда само някакъв термистор, напръсках го но си беше чист.

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10744
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 3008 GT 2.0BlueHDI 180 EAT, бивши: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6 и ред още Пежа.
Has thanked: 6126 times
Been thanked: 5365 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Pepino » нед мар 27, 2011 3:25 pm

Точно това , което изглежда като термистор е дебитомера(кислородният датчик) И аз съм го почиствал профилактично преди няколко месеца и беше съвсем чист.
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот miro67 » нед мар 27, 2011 4:04 pm

Буксата на дебитомера е с 4 крачета и предполагам другите две са за електрониката която е скрита вътре в белия корпус. Отпред въздуха влиза под прав ъгъл а отзад излиза на доло( показаното на снимката е задния край).Именно там пръсках и мисля ,че вътре е дебитомера или другата му половина.

Потребителски аватар
Vladimirov
редник
редник
Мнения: 53
Регистриран на: пон юни 25, 2007 3:33 pm
Град: Стара загора
Been thanked: 1 time

Re: Дебитомер:

Мнениеот Vladimirov » чет юни 23, 2011 4:30 pm

Ще споделя моите скромни познания относно това какво представлява дебитомера. Това което виждате отвън ( термистор) е температурен датчик, който измерва температурата на постъпилия въздух. Самият дебитомер представлява тънка платинена нишка, която се намира вътре в канала и имерва количеството преминал въздух през отвора. Няма да обяснявам принципа на измерване. Термистора който е отвънка няма никакъв проблем да се пипа, нищо неможе да му стане. Важното е вътре платинената нишка да не се повреди механически, защото си имена характеристиката и от там възниква проблем с дебитомера.
Sometime just sit and think, sometime just stand.

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3357
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2269 times
Been thanked: 1397 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот faerman70 » чет юни 23, 2011 5:12 pm

:idea:
:roll: :arrow: http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=44317
и пак си помисли дали там механически да пипаш.
Дружески безкористен съвет и лично мнение, с което се не ангажирам :kodapraish: .
Ти си знаеш и :biri:
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
Vladimirov
редник
редник
Мнения: 53
Регистриран на: пон юни 25, 2007 3:33 pm
Град: Стара загора
Been thanked: 1 time

Re: Дебитомер:

Мнениеот Vladimirov » чет юни 23, 2011 5:59 pm

Това което ти ми показваш е точно самата платинена нишка, която аз споменах че не трябва да се пипа. Елемента, който измерва температурата се намира отвън и няма какво д аму стане. Ако пипат един резистор, кондензатор, ценер, мермистор, транзистор или някакъв друг елемент би ли у станало нещо. Казвам го за да се изясни къде можем да пипаме и къде не :)
Sometime just sit and think, sometime just stand.

Потребителски аватар
Дяков
генерал
генерал
Мнения: 1769
Регистриран на: нед май 29, 2011 11:25 am
Град: София
Has thanked: 4 times
Been thanked: 195 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Дяков » чет юни 30, 2011 4:03 pm

Ако ми позволите и аз да добавя нещо по темата, ако прецени Pepino да го изтрие. Все се говори за дебитомери ама с малко неточности. Има няколко технологии, които се изпозлват за да раберем колко въздух влиза в двигателя.
Дебитомера представлява клапа, свързана с потенциометър, която се отваря когато двигателя засмуква въздух /буталото (ата) се движат надолу, смукателните клапани са отворени и се създава вакуум, който отваря клапата, като потенциометъра се мести/. Тоя вариант не е проложим за турбо двигателите. Това е и най-старата технология.
МАП (манифолд аир прешър) сензор - сензора за абсолютното налягане в колектора представлява електронен манометър, който седи в смукателния колектор, и подава сигнали към еку-то какво е налягането вътре. по тоя начин еку-то може да се ориентира колко въздух ще влезе в двигателя ако дросела е отворен на дадено положение.
И накарая МАФ (АФМ) Аирфлоу масс метър-датчик, който измерва масата на преминаващия през него въздух. Представлява нагрята метална жичка, изложена на потока на входящия въздух, ако въздуха е по-гъст /тоест под налягане/ се променя съпротивлението на въпросната жичка, и по тоя начин се мери колко въздух минава /като дебитомера/. Този вариант изисква и датчик за температурата на въздуха. МАФ сензора не мери налягането на въздуха, а масата и то директно с температурна компенсация. Така че няма връзка между разреждането в колектора и показанията на МАФ метъра. В зависимост от охлаждането на нажежена жичка, от преминаващият през сензора въздух, тя си променя съпротивлението и така се генерира изходен сигнал. Това е така наречения Mass Flow метод.
Дебитомера генерира логаритмична функция, т.е. тя има по-голяма плътност при ниски стойности за това и над определен момент нататък дебитомера достига лимита си и ЕКУ-то кара на приближения само от оборотите. Той измерва обема на въздуха.
Предимството на МАФ-а, е че той генерира експоненциална функция и е подходящ за по-големи потоци въздух. А за да получим масата на въздуха трябва да имаме и атмосферното налягане и температура на въздуха, като при това измерването става точно и нямаме приближения генерирани от ЕКУ-то.
В конкретния случай по темата говорим за МАФ-технология. И двамата колеги в по-горните постове са прави не е проблем да се пипа термистора, само да не се засяга жичката.

Потребителски аватар
Vladimirov
редник
редник
Мнения: 53
Регистриран на: пон юни 25, 2007 3:33 pm
Град: Стара загора
Been thanked: 1 time

Re: Дебитомер:

Мнениеот Vladimirov » пон юли 04, 2011 12:59 pm

:evalata: :biri:

Непосредствено предходно мнение не се цитира цяло!(Правила на форума)
Pepino
Sometime just sit and think, sometime just stand.

Потребителски аватар
ferox
редник
редник
Мнения: 226
Регистриран на: нед авг 26, 2007 11:06 am
Град: Варна
Кара: Citroen C4 1.6 VTI 120hp
Has thanked: 90 times
Been thanked: 45 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот ferox » ср май 02, 2012 9:06 pm

Малко да съживя темата... Днес след като колата беше в сервиза за смяна на дебитомера (в резултат на което стана изтребител :rally: ), забелязах, че на него не пише както на оригиналния "Siemens VDO", a "Continental (VDO)". Първоначално доста се учудих, как известния производител на гуми ще прави и дебитомери :? Проверих в нета и попаднах на следната интересна статия:

http://curious.actualno.com/news_115093 ... _refresh=1

Интересна покупка от страна на Continental :) Лично аз нямах представа, че освен гуми произвеждат и други компоненти за автомобили, още повече, че и са закупили VDO подразделението на Siemens :idea: :spam:
Stop actin' like a bitch!

Потребителски аватар
Hristo Lishev
лейтенант
лейтенант
Мнения: 771
Регистриран на: ср юли 14, 2010 8:39 pm
Град: Плевен
Кара: Пежо 308 (Т9), eHDI, 115 h.p., предишни Пежо 407, 2.0 HDI 136 h.p., 406 HDI 90 h.p.
Has thanked: 53 times
Been thanked: 211 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Hristo Lishev » чет май 03, 2012 8:35 am

Дано благодарение на тази покупка се повиши надеждността на електронните компоненти на VDO, за които е знайно, че не са от най-добрите.

MjBobi
редник
редник
Мнения: 129
Регистриран на: чет окт 13, 2011 5:00 pm
Град: Sofia
Кара: Vw Passat B5 200hp;Peugeot 407 2.0HDI 6-gears automatic
Has thanked: 53 times
Been thanked: 22 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот MjBobi » пет яну 18, 2013 10:00 pm

Аз ви препоръчвам за почистване на дебитомера да използвате спрей на CRC Air sensor clean.По-добър е от останалите и се ползва в повечето сервизи извън Бг.А цената му е около 10-12 лева.

Потребителски аватар
mikagd
редник
редник
Мнения: 182
Регистриран на: пет яну 24, 2014 11:14 am
Град: Варна
Кара: 407,2.0 HDI 136hp
Has thanked: 1 time
Been thanked: 12 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот mikagd » пет окт 10, 2014 3:26 pm

Какъв е препоръчителния период за почистване на дебитомера?
"Само в празната глава има пълна яснота..." ;-)

ogipleven
сержант
сержант
Мнения: 399
Регистриран на: ср ное 07, 2012 11:06 am
Град: Плевен
Кара: ше 407SW 2.0hdi 100kw 2007г. BVA6
Has thanked: 213 times
Been thanked: 99 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот ogipleven » пет окт 10, 2014 4:51 pm

Няма такъв.

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10744
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 3008 GT 2.0BlueHDI 180 EAT, бивши: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6 и ред още Пежа.
Has thanked: 6126 times
Been thanked: 5365 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Pepino » пет окт 10, 2014 8:20 pm

mikagd написа:Какъв е препоръчителния период за почистване на дебитомера?

Веднъж годишно е напълно достатъчно! Трябва да се внимава при пръскането с препарата и да не се докосва с нищо. Чак като бъде напълно сух се монтира обратно! Чистенето не е нужно да се прави по-начесто, ако се сменя въздушния филтър поне веднъж годишно. Писано е по-нагоре в темата освен за процедурата подробно и като период посочено - в зависимост от честотата на смяна на филтъра : http://peugeotclub.info/forum/viewtopic.php?f=15&t=47623&p=698908#p698908 :biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел

puhcho
наборник
Мнения: 42
Регистриран на: пет дек 19, 2014 9:41 am
Град: Добрич
Кара: 407 1.8
Been thanked: 4 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот puhcho » нед яну 25, 2015 12:29 pm

Здравейте колеги,може за някой да е глупав въпроса,но искам да попитам имам ли дебитомер на 407-цата 1.8 бенз,понеже разглеждах във сайтовете за части от любопитство да видя каква е цената за моя модел,но точно дебитомер за 1.8 не ми излиза.
Поздрави :)

Потребителски аватар
Dino Kirov
генерал
генерал
Мнения: 1108
Регистриран на: вт юни 26, 2007 4:06 pm
Град: Пловдив.
Кара: не с крака и ръце, а с ум и сърце.
Has thanked: 118 times
Been thanked: 85 times

Re: Дебитомер:

Мнениеот Dino Kirov » ср фев 18, 2015 6:08 pm

След тази тема се ентусиазирах и аз да почистя MAF-а на Santa Fe-то. Единствената разлика с този на лъвовете е, че има защитна мрежа от двете страни и е с 5 кабела буксата - незначителни детайли. Сваля се точно за 2 минути, изключително елементарна задача. За почистването ползвах следните препарати в следните стъпки:
Изображение

Motox -> пауза за разтваряне на гадориите -> ABRO -> вода -> Motox -> пауза за разтваряне на гадориите -> ABRO -> вода. После го изтръсках хубаво и го оставих на слънце малко, след което за всеки случай преди монтажа го издухах със сешоара.

От MAF-a излезе това:

Изображение
Изображение
Изображение

Колата е на 70 000км, закупена нова април 2008-ма. Филтри и масла се сменят на 10 000км, което е горе-долу и на 1 година време.

Има ли смисъл от чистене - ДА! Не знам дали е плацебо, но ми се струва, че в момента двигателят работи доста по-меко на празен ход, за разход ще видим какво ще покаже.


Върни се в “407”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта