EOLYS 176 - допълване/доливане!

Модератор: Lucy_Peneva

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 4:25 pm

Не,няма да имаш проблеми с годишните прегледи....по тая логика колите без фап какво трябва да правят?минаваш си прегледа без грижи :)

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 4:39 pm

Колегата milenvb е много прав. С това затягане на прегледите като нищо може да се заядат.

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 4:52 pm

няма такова нещо :) ако е така както казах преди това трябва да спрат от движение доста голяма част от автомобилите в БГ

Потребителски аватар
milenvb
редник
редник
Мнения: 153
Регистриран на: чет апр 16, 2009 12:25 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 407SW, 2.0 HDI, 100 KW
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот milenvb » чет май 19, 2011 5:06 pm

Да но тези "другите" дето нямат филтър, нормата им е друга, като отговаря на тяхното замърсяване. Бензиновите мотори май по принцип нямат и записана норма в талона или поне по старите. Но все има определени граници. Ако на нас са ни написали примерно 165, а то е 300 няма ли да ни се карат. Това са просто размисли и пак питам: Какво отчита уреда на свалените филтри.

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 5:09 pm

Преди 2 години отивам с една Лагуна на преглед и оня се заяжда, че газовете били малко по високи от заводски предписаните. Мъчех е на газ на бензин не става. Зад мен имаше един дядо с Трабант. Питам го този как ще мине, а той ми за неговата кола стойностите по-талон са други!!!! БУЛГАРИСТАН!?!? Та мисълта ми е може би коли които са с ФАП фабрично стойностите на газовете в талона са различни от тези на коли без ФАП. При нас замерването не става за всички еднакво, а по това какво пише в талона на колата. Пример: Кола която по талон покрива ЕВРО 5 неможе да мине преглед, ако замерванията покажат ЕВРО 4. Докато кола която покрива ЕВРО1 и толкова трябва да бъде по талон ще мине. Луда държава сме :lud: .

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10615
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5972 times
Been thanked: 5287 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот Pepino » чет май 19, 2011 8:47 pm

И това е така за съжаление.
В ''Технотест'' например може да си платите замерване и да ви сложат стикер по TUV - това е в случай, че ще пътувате в Германия и да не се занимавате там - там има централно -градски зони, в които не се допускат автомобили под EURO-IV. Налице е обаче следния куриоз, наскоро преживян от мой роднина с BMW(разказан ми от него)- BMW закупено ново от Германия и отговарящо на EURO -IV. На него след замерване в ''Технотест'' са му дали т.нар. ''жълт'' стикер - отговарящ на ЕURO-III (говорим за дизелов автомобил произведен 2005г), той се отказва и тъй като често пребивава в Германия , решава там да мине този преглед със замерване и ...забележете - получава т.нар, ''зелен стикер''- тоест автомобилът отговаря на EURO -IV. Е , колата е една и съща, сертификатът е един и същ, времето - края на миналата година, нафтата ли е виновна или оторизирания измерващ ? - според моят роднина - на Технотест се задават от немците завишени критерии - тоест колите от Източна Европа излиза ,че по презумция са дискредитирани, като по-ниско ниво по EURO-екоизискванията(говорейки за един и същ модел , година , дори екземпляр!).

Та по темата: Моят автомобил фабрично е произведен без FAP и се води по EURO-IV. Е , тези с FAP от същото време също отговарят на EURO-IV. И в двата случая има катализатор имащ за цел разграждането на част от отработените (изгорелите) газове до трайни и безвредни за природата (нетоксични)съединения. FAP-филтърът има за цел единствено допълнителното задържане на т.нар. твърди частици - въглеродните частици популярно наричани сажди. Когато филтърът се задръсти и намалее пропускливостта му , най-грубо казано'' компът на колата разбирайки за това чрез диференциалния датчик предизвиква началото на регенерация на филтъра- тоест изгаряне на саждите, за което са нужни определени условия - повишена температура на отработените газове и в същия момент намаляване на температурната точка на горимост на задържаните сажди (предвид невъзможността да се постигнат температури над 500 градуса, за да започне изгаряне на саждите ). Това е възможно благодарение на Еолиса (каталитичната течност, впръсквана в този момент - повишаваща температурата на отработените газове и намаляваща до около 430гр точката на начало на изгаряне на саждите) заедно с натоварване на двигателя по определен начин(пак управлявано от софтуера- включени ел-консуматори , повишени обороти, променена горивна смес).
При други марки е решено по подобен начин, както по-рано в темата се спомена - там пък се ползва друга каталитична течност- ''AdBlue'' и т.н.

Така или иначе , при замерването на един технически преглед би следвало да се следят доста неща , но основно се замерва количеството на въглеродния двуокис - това е базовия критерий за екологичността на автомобила. Димността (отделянето на сажди ) при премахнат FAP филтър не би следвало да е проблем , ако е направено кадърно - софтуерно , тогава режимите на работа на двигателя са други и на практика не би трябвало да има повишени вредности и да не отговори на EURO-сертификатът за който този двигател е предвиден.
Да не говорим ,че наскоро случайно попаднах на инфо , че до няколко години FAP-филтрите ще отпаднат най-вероятно , без това да занижава критериите дори за EURO-V и VI.
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 9:16 pm

Много точно колега,нямах време и аз да напиша още по темата като например това че вече има замерени коли преди с ФАП и след това без него на газ анализатор и резултатите са идентични :idea: това може да се види и спросто око че автомобил с премахнат качествено ФАП след това отново не пуши :)

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 10:24 pm

Като се замисля прави сте. От друга страна преди време тръбяха, че в дизеловите мотори най опасни били саждите (канцорогенни били). Интересно какво ще измислят за да няма сажди при коли без ФАП.

Потребителски аватар
murinero
наборник
Мнения: 2
Регистриран на: пет ное 18, 2011 1:09 am
Град: Varna
Кара: peugeot 607

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот murinero » пон ное 21, 2011 1:12 pm

Здравейте!
В моя случаи става дума за Пежо 607hdi година-2001-ва. И на мен ми се наложи да си доливам течност - "Eolys" на "ФАП"-филтера. Проблемът беше, че резервоарчето се оказа черно (непрозира) и нямаше как да определя колко ми е нужно. ... цената на за 1л - беше около 150лв., а за туба 4л - около 350лв. Взех тубата "Eolys" 4л., но казанчето се напълни с около литър.
Така, че имам 3литра (90лв за 1л) в наличност, ако някой има нужда може да пише тук или да се обади 0/8/9/6 /2/8/9 /9/8/9. Също така може да проверите в някой магазин, за вашият модел, каква е точно "Eolys"-течноста (тъй като на мен ми искаха номер на рамата. Имало няколко вида, според годината).
Нестава въпрос за правене на печалба от цялата галимация, но е начин за спестяване на $$$ на други с подобни проблеми (непрозрачно казанче примерно :)) и немогат да преценят колко ще им е нужно.
Самото доливане е елементарно (не съм монтьор) за около 20-30мин. с бирата :). Тук в форума даже имаше показно със снимки как-къде-какво.... ще го потърся да го добавя.

И много им се чудя на тези дето им се занимава да махат филтъра, да лъжат компютъра и всякакви подобни БГ-измишльотини. Всъщност "Eolys"-течността не се сменя, а само се долива. От както го карам Пежо-то около-50000км. ми се наложи да долея около литър, а "бог знае", дали му е доливано преди това :kodapraish:

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » пет ное 25, 2011 11:50 pm

murinero написа:И много им се чудя на тези дето им се занимава да махат филтъра, да лъжат компютъра и всякакви подобни БГ-измишльотини. Всъщност "Eolys"-течността не се сменя, а само се долива. От както го карам Пежо-то около-50000км. ми се наложи да долея около литър, а "бог знае", дали му е доливано преди това :kodapraish:
Колега това дето си се чудиш,е породено от факта че са ти бедни знанията в тази материя,премахването на ФАП не е БГ-измишлъотини...защото не е измислено от Българи и се прави в целия свят кадето се карат автомобили с ДПФ или ФАП филтри :idea: и лично според мен си се понабутал,защото за около тая цена щеше да го махнеш и да се радваш на нисък разход и по-добра динамика на автомобила си...а повярвай ми всеки в БГ се радва на повече динамика :biri:

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5223
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 587 times
Been thanked: 1356 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » съб ное 26, 2011 9:21 am

Не съм съгласен че се прави в цял свят!!!
Прави се там където няма закони за екологията на автомобилите и никой не следи какво излиза от гърнетата на автомобилите!
Направи нещо подобно в някоя "бяла" страна и на следващия преглед просто няма да минеш и ще останеш без автомобил!
Поздрави!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3356
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2259 times
Been thanked: 1392 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот faerman70 » съб ное 26, 2011 11:09 am

Абсолютно прав :kodapraish: . Примерно в Холандия да се премахне, просто забрави.
:biri: и на двамина.
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » съб ное 26, 2011 7:38 pm

Прегледи и в чужбина може да се минат фективно както тук...просто незнаете за такива случай...както казах премахването на ФАП и ДПФ филтри,както и АД Блу системите на тировете е измислено именно от хора от ''Белите'' страни...а това че е премахнат не означава че колата няма да мине преглед,тя ще мине обаче няма да е ЕВРО 4 а минава в ЕВРО 3..разбирате ли сега???
Аиде още един пример ви давам...Колата е БМВ 530Д 218кс е60 БЕЗ ДПФ и е купена и се експлоатира в Холандия...прочетох софтуера и го сравних със софтуер от същата кола само че с ДПФ,разликите в софтуера бяха само за процесите на ДПФ (регенераций,грешки и т.н) Гориво-въздушната смес е абсолютно еднаква :idea: та това че има ДПФ и ФАП е само за да е по екологична колата и да се плащат по малки данаци...ако искаш може да си махнеш ДПФ-а но плащаш по-голям данък...

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3356
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2259 times
Been thanked: 1392 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот faerman70 » съб ное 26, 2011 8:02 pm

:roll: :arrow: http://translate.google.bg/translate?hl ... 186_en.htm
Почти си прав от пазарна гледна точка твоя :evalata: :kodapraish: . Но във времена когато за Евро 6 се веч говори, помисли и как филтъра да се запази, но стойността му да се намали :kodapraish: . Това с маханет на мен лично ич не ми се нрави, но всеки сам да си реши.
:biri:
:spam:
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5223
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 587 times
Been thanked: 1356 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » съб ное 26, 2011 8:12 pm

VRPerformance написа:...

То по тая логика дай да да се върнем на оловния бензин...
В крайна сметка всички тези ЕКО норми са за да можем да дишаме малко по-чист въздух ние и още повече малките деца които са 1м от земята точно срещу буриите на нашите автомобили!
Поздрави!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Lambar
лейтенант
лейтенант
Мнения: 731
Регистриран на: вт юли 01, 2008 8:39 pm
Град: Варна
Кара: passat B5 , 407 2.0HDi delphi
Has thanked: 7 times
Been thanked: 52 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот Lambar » съб ное 26, 2011 8:45 pm

VRPerformance написа:...


Това ,че се продават по разни сайтове софтуери за коли не значи че така трябва да бъде , ще ти повярваме че фап филтрите са измишльотини ако всички заводи спрат да правят коли с такива филтри и законите за евротата да отпаднат :) а той обръча се стяга все повече , който има проблеми с фапа да си го маха но другите който нямата проблеми и им работи добре системата не мога да разбера защо да го махат :?

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » нед ное 27, 2011 12:39 am

За какво си говорихме къде отидохте...типично Бай Ганъовско мислене....
Първи никой от вас не е говорил с мен лично по проблеми свързани с ФАП...ако бяхте щеше да разберете че тази услуга я извършвам само на хора които искат да го премахнат защото вече имат проблеми...тези които нямат проблеми не е нужно да ги махат... даже преди два дни посъветвах същото един приятел...имам хронология от скайп но на работа...за тези които не вярват ще я копирам...
Та говорехме си че премахването на филтрите било ''БГ-измишлъотина'' за което аз не съм съгласен!

Lambar написа:ще ти повярваме че фап филтрите са измишльотини ако всички заводи спрат да правят коли с такива филтри и законите за евротата да отпаднат :)
Айде ако обичаш да кажеш на жена ти да ти донесе очилата за да прочетеш внимателно темата и да ми покажеш къде съм казал че ФАП и ДПФ филтрите са измишлиотина?даже напротив много са си добри...особено ако си държиш колата в гараж,ще видиш колко е приятно да не ти мирише гадно като я палиш :)
Айде да ми припомниш в България как стоят нещата с евротата и на комшията москвича кое евро е :mrgreen:

NAVIGATOR_ написа:
VRPerformance написа:...

То по тая логика дай да да се върнем на оловния бензин...
В крайна сметка всички тези ЕКО норми са за да можем да дишаме малко по-чист въздух ние и още повече малките деца които са 1м от земята точно срещу буриите на нашите автомобили!
Поздрави!
коя логика бе колега? нещо взе да си мислиш че препоръчвам всички коли да пушат като локомотиви ли?нещо си в грешка... аз казах че премахването на ДПФ и ФАП се прави в цял свят където се карат такива коли и това не е само в БГ,ти ми казваш че не ти се вярва...това дискутираме а ти нещо си пишеш квото ти дойде на ум...

faerman70 написа::roll: :arrow: http://translate.google.bg/translate?hl ... 186_en.htm
Почти си прав от пазарна гледна точка твоя :evalata: . Но във времена когато за Евро 6 се веч говори, помисли и как филтъра да се запази, но стойността му да се намали :kodapraish: . Това с маханет на мен лично ич не ми се нрави, но всеки сам да си реши.
:biri:
:spam:
ами ти бе сладкиш,как разбра от къде ми идват финансите???чакам по цял ден да идват да им махам филтрите а? или видиш ли прочете че премахвам филтри и оп,типично по бай ганъовски реши че правя повече пари от теб и почна да правиш некви комплексарски изцепки...Гледай си твоето финансово положение защото с нетърпение ще чакам да ми покажеш как си си купил чисто нов ФАП филтър за 2000лв...след което ще получиш безплатно Чип Тунинг + КАСА БИРА за да отпразнуваш ФАП-а :biri:
Говорите си с приятели за Евро 6 викаш...това в кой пунк за прегледи ще е? да мина да видя :mrgreen:

П.с айде да ви помоля да четете внимателно и да дискутирате това за което се пише,а не говорите квото ви дойде...
Премахването на ФАП филтрите не е БГ-измишлъотина...и БГ майсторите не са за подигравка,защото именно те гледат да ви спасят и да не давате куп пари за вашите скрапери...

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5223
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 587 times
Been thanked: 1356 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » нед ное 27, 2011 12:54 am

VRPerformance написа:...:idea: и лично според мен си се понабутал,защото за около тая цена щеше да го махнеш и да се радваш на нисък разход и по-добра динамика на автомобила си...

VRPerformance написа:щеше да разберете че тази услуга я извършвам само на хора които искат да го премахнат защото вече имат проблеми...тези които нямат проблеми не е нужно да ги махат

Ето тук колега си противоречиш :aresprise:
:spam:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » нед ное 27, 2011 1:07 am

NAVIGATOR_ написа:
VRPerformance написа:...:idea: и лично според мен си се понабутал,защото за около тая цена щеше да го махнеш и да се радваш на нисък разход и по-добра динамика на автомобила си...

VRPerformance написа:щеше да разберете че тази услуга я извършвам само на хора които искат да го премахнат защото вече имат проблеми...тези които нямат проблеми не е нужно да ги махат

Ето тук колега си противоречиш :aresprise:
:spam:
хахаха знаех си че това ще пуснеш...само дето всяка дума която пиша има някав смисъл...смисъл които не всеки явно може да го разбере...Ключовата дума е ЛИЧНО...това е лично моето мнение,тоест ако бях аз и трябваше да дам 350лв за течност...щях да си го махна...защото никой няма да ме стимулира мен да дам аз тези пари...сиреч данака ми няма да е по-нисък от на ''комшията с москвича''...даже обратното той плаща по-малко а неговата замърсява околната среда 10 пъти повече от колкото моята...сега виж това в червено и ще разбереш че отново си в грешка...препоръчвам на хора които нямат проблеми да не го махат...а на тези които имат проблеми и искат да го махнат им го правя...

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5223
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 587 times
Been thanked: 1356 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » нед ное 27, 2011 1:13 am

:spam: дойде много в темата но...
Да казваш че свършването на адитива е проблем, си е като да му свърши бензина и да му предложиш да му монтираш АГУ ;-)
Спирам да пиша по въпроса защото няма смисъл! Ти гледаш от твоята камбанария аз от моята!
Поздрави и лека вечер!
Изображение
Изображение


Върни се в “407”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта