EOLYS 176 - допълване/доливане!

Модератор: Lucy_Peneva

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 1:32 am

за да опазим околната среда,първо трябва да се спрат 15-20% от автомобилите,защото повечето са с проблеми и от ауспусите им излизат разни бели,сини и черни пушаци :lol: а едно 50% от тежкотоварните са с многократно повече вредни емисий от която и да е лека кола....проблема е в държавата както каза,щом за теб не са проблем отделените пари,пожелавам на всички други да не им са проблем и да си държат ФАП и ДПФ филтрите по-колите...

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 9:37 am

Да се изтрие. Компа ми се бъгна нещо и го изпрати 2 пъти.
Последна промяна от miro67 на чет май 19, 2011 9:40 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 9:37 am

Колеги които смятат да си махнат ФАП-а Няма смисъл да доливат 3 литра. Щом системата изразходва 3 литра за 120 000 км приблизително и като знаем, че ФАП-а се запушва около 150 000 км по добре да сипят 1 литър или направо да махнат системата. :spam: Аз мисля след запушването да си сменя филтъра, а не да го премахвам.

Потребителски аватар
milenvb
редник
редник
Мнения: 153
Регистриран на: чет апр 16, 2009 12:25 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 407SW, 2.0 HDI, 100 KW
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот milenvb » чет май 19, 2011 3:49 pm

Питане: Дали след премахване на този филтър рязко ще скочат мръсните газове имам предвид, че ако по талон са примерно 165 g/km и когато дойде момента за годишен преглед при замерване на газовете се установи драстично нарастване на допустимата граница, няма ли да е проблем. На последния преглед на който ходих, бях информиран че всичко се заснима вече с камера и ми поискаха и големия талон. Така не е ли възможно да имаме проблем и да не минем прегледа предвид затягане на ситуацията. Моля който си е премахнал филтъра и има информация какво отчита уреда при замерване на газовете да ни информира - Какво е неговата стойност по талон и последващата измерена при прегледа.

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 4:25 pm

Не,няма да имаш проблеми с годишните прегледи....по тая логика колите без фап какво трябва да правят?минаваш си прегледа без грижи :)

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 4:39 pm

Колегата milenvb е много прав. С това затягане на прегледите като нищо може да се заядат.

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 4:52 pm

няма такова нещо :) ако е така както казах преди това трябва да спрат от движение доста голяма част от автомобилите в БГ

Потребителски аватар
milenvb
редник
редник
Мнения: 153
Регистриран на: чет апр 16, 2009 12:25 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 407SW, 2.0 HDI, 100 KW
Has thanked: 52 times
Been thanked: 17 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот milenvb » чет май 19, 2011 5:06 pm

Да но тези "другите" дето нямат филтър, нормата им е друга, като отговаря на тяхното замърсяване. Бензиновите мотори май по принцип нямат и записана норма в талона или поне по старите. Но все има определени граници. Ако на нас са ни написали примерно 165, а то е 300 няма ли да ни се карат. Това са просто размисли и пак питам: Какво отчита уреда на свалените филтри.

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 5:09 pm

Преди 2 години отивам с една Лагуна на преглед и оня се заяжда, че газовете били малко по високи от заводски предписаните. Мъчех е на газ на бензин не става. Зад мен имаше един дядо с Трабант. Питам го този как ще мине, а той ми за неговата кола стойностите по-талон са други!!!! БУЛГАРИСТАН!?!? Та мисълта ми е може би коли които са с ФАП фабрично стойностите на газовете в талона са различни от тези на коли без ФАП. При нас замерването не става за всички еднакво, а по това какво пише в талона на колата. Пример: Кола която по талон покрива ЕВРО 5 неможе да мине преглед, ако замерванията покажат ЕВРО 4. Докато кола която покрива ЕВРО1 и толкова трябва да бъде по талон ще мине. Луда държава сме :lud: .

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10520
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5843 times
Been thanked: 5217 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот Pepino » чет май 19, 2011 8:47 pm

И това е така за съжаление.
В ''Технотест'' например може да си платите замерване и да ви сложат стикер по TUV - това е в случай, че ще пътувате в Германия и да не се занимавате там - там има централно -градски зони, в които не се допускат автомобили под EURO-IV. Налице е обаче следния куриоз, наскоро преживян от мой роднина с BMW(разказан ми от него)- BMW закупено ново от Германия и отговарящо на EURO -IV. На него след замерване в ''Технотест'' са му дали т.нар. ''жълт'' стикер - отговарящ на ЕURO-III (говорим за дизелов автомобил произведен 2005г), той се отказва и тъй като често пребивава в Германия , решава там да мине този преглед със замерване и ...забележете - получава т.нар, ''зелен стикер''- тоест автомобилът отговаря на EURO -IV. Е , колата е една и съща, сертификатът е един и същ, времето - края на миналата година, нафтата ли е виновна или оторизирания измерващ ? - според моят роднина - на Технотест се задават от немците завишени критерии - тоест колите от Източна Европа излиза ,че по презумция са дискредитирани, като по-ниско ниво по EURO-екоизискванията(говорейки за един и същ модел , година , дори екземпляр!).

Та по темата: Моят автомобил фабрично е произведен без FAP и се води по EURO-IV. Е , тези с FAP от същото време също отговарят на EURO-IV. И в двата случая има катализатор имащ за цел разграждането на част от отработените (изгорелите) газове до трайни и безвредни за природата (нетоксични)съединения. FAP-филтърът има за цел единствено допълнителното задържане на т.нар. твърди частици - въглеродните частици популярно наричани сажди. Когато филтърът се задръсти и намалее пропускливостта му , най-грубо казано'' компът на колата разбирайки за това чрез диференциалния датчик предизвиква началото на регенерация на филтъра- тоест изгаряне на саждите, за което са нужни определени условия - повишена температура на отработените газове и в същия момент намаляване на температурната точка на горимост на задържаните сажди (предвид невъзможността да се постигнат температури над 500 градуса, за да започне изгаряне на саждите ). Това е възможно благодарение на Еолиса (каталитичната течност, впръсквана в този момент - повишаваща температурата на отработените газове и намаляваща до около 430гр точката на начало на изгаряне на саждите) заедно с натоварване на двигателя по определен начин(пак управлявано от софтуера- включени ел-консуматори , повишени обороти, променена горивна смес).
При други марки е решено по подобен начин, както по-рано в темата се спомена - там пък се ползва друга каталитична течност- ''AdBlue'' и т.н.

Така или иначе , при замерването на един технически преглед би следвало да се следят доста неща , но основно се замерва количеството на въглеродния двуокис - това е базовия критерий за екологичността на автомобила. Димността (отделянето на сажди ) при премахнат FAP филтър не би следвало да е проблем , ако е направено кадърно - софтуерно , тогава режимите на работа на двигателя са други и на практика не би трябвало да има повишени вредности и да не отговори на EURO-сертификатът за който този двигател е предвиден.
Да не говорим ,че наскоро случайно попаднах на инфо , че до няколко години FAP-филтрите ще отпаднат най-вероятно , без това да занижава критериите дори за EURO-V и VI.
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » чет май 19, 2011 9:16 pm

Много точно колега,нямах време и аз да напиша още по темата като например това че вече има замерени коли преди с ФАП и след това без него на газ анализатор и резултатите са идентични :idea: това може да се види и спросто око че автомобил с премахнат качествено ФАП след това отново не пуши :)

Потребителски аватар
miro67
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: съб юни 19, 2010 11:06 am
Град: Варна
Кара: Москвич 407 2.0 HDI FAP / BVA 6
Has thanked: 119 times
Been thanked: 81 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот miro67 » чет май 19, 2011 10:24 pm

Като се замисля прави сте. От друга страна преди време тръбяха, че в дизеловите мотори най опасни били саждите (канцорогенни били). Интересно какво ще измислят за да няма сажди при коли без ФАП.

Потребителски аватар
murinero
наборник
Мнения: 2
Регистриран на: пет ное 18, 2011 1:09 am
Град: Varna
Кара: peugeot 607

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот murinero » пон ное 21, 2011 1:12 pm

Здравейте!
В моя случаи става дума за Пежо 607hdi година-2001-ва. И на мен ми се наложи да си доливам течност - "Eolys" на "ФАП"-филтера. Проблемът беше, че резервоарчето се оказа черно (непрозира) и нямаше как да определя колко ми е нужно. ... цената на за 1л - беше около 150лв., а за туба 4л - около 350лв. Взех тубата "Eolys" 4л., но казанчето се напълни с около литър.
Така, че имам 3литра (90лв за 1л) в наличност, ако някой има нужда може да пише тук или да се обади 0/8/9/6 /2/8/9 /9/8/9. Също така може да проверите в някой магазин, за вашият модел, каква е точно "Eolys"-течноста (тъй като на мен ми искаха номер на рамата. Имало няколко вида, според годината).
Нестава въпрос за правене на печалба от цялата галимация, но е начин за спестяване на $$$ на други с подобни проблеми (непрозрачно казанче примерно :)) и немогат да преценят колко ще им е нужно.
Самото доливане е елементарно (не съм монтьор) за около 20-30мин. с бирата :). Тук в форума даже имаше показно със снимки как-къде-какво.... ще го потърся да го добавя.

И много им се чудя на тези дето им се занимава да махат филтъра, да лъжат компютъра и всякакви подобни БГ-измишльотини. Всъщност "Eolys"-течността не се сменя, а само се долива. От както го карам Пежо-то около-50000км. ми се наложи да долея около литър, а "бог знае", дали му е доливано преди това :kodapraish:

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » пет ное 25, 2011 11:50 pm

murinero написа:И много им се чудя на тези дето им се занимава да махат филтъра, да лъжат компютъра и всякакви подобни БГ-измишльотини. Всъщност "Eolys"-течността не се сменя, а само се долива. От както го карам Пежо-то около-50000км. ми се наложи да долея около литър, а "бог знае", дали му е доливано преди това :kodapraish:
Колега това дето си се чудиш,е породено от факта че са ти бедни знанията в тази материя,премахването на ФАП не е БГ-измишлъотини...защото не е измислено от Българи и се прави в целия свят кадето се карат автомобили с ДПФ или ФАП филтри :idea: и лично според мен си се понабутал,защото за около тая цена щеше да го махнеш и да се радваш на нисък разход и по-добра динамика на автомобила си...а повярвай ми всеки в БГ се радва на повече динамика :biri:

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5202
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 584 times
Been thanked: 1352 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » съб ное 26, 2011 9:21 am

Не съм съгласен че се прави в цял свят!!!
Прави се там където няма закони за екологията на автомобилите и никой не следи какво излиза от гърнетата на автомобилите!
Направи нещо подобно в някоя "бяла" страна и на следващия преглед просто няма да минеш и ще останеш без автомобил!
Поздрави!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3349
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2250 times
Been thanked: 1382 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот faerman70 » съб ное 26, 2011 11:09 am

Абсолютно прав :kodapraish: . Примерно в Холандия да се премахне, просто забрави.
:biri: и на двамина.
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
VRPerformance
Търговец
Търговец
Мнения: 214
Регистриран на: пет окт 10, 2008 4:13 pm
Град: Русе
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот VRPerformance » съб ное 26, 2011 7:38 pm

Прегледи и в чужбина може да се минат фективно както тук...просто незнаете за такива случай...както казах премахването на ФАП и ДПФ филтри,както и АД Блу системите на тировете е измислено именно от хора от ''Белите'' страни...а това че е премахнат не означава че колата няма да мине преглед,тя ще мине обаче няма да е ЕВРО 4 а минава в ЕВРО 3..разбирате ли сега???
Аиде още един пример ви давам...Колата е БМВ 530Д 218кс е60 БЕЗ ДПФ и е купена и се експлоатира в Холандия...прочетох софтуера и го сравних със софтуер от същата кола само че с ДПФ,разликите в софтуера бяха само за процесите на ДПФ (регенераций,грешки и т.н) Гориво-въздушната смес е абсолютно еднаква :idea: та това че има ДПФ и ФАП е само за да е по екологична колата и да се плащат по малки данаци...ако искаш може да си махнеш ДПФ-а но плащаш по-голям данък...

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 3349
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot § Citroen § DS
Has thanked: 2250 times
Been thanked: 1382 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот faerman70 » съб ное 26, 2011 8:02 pm

:roll: :arrow: http://translate.google.bg/translate?hl ... 186_en.htm
Почти си прав от пазарна гледна точка твоя :evalata: :kodapraish: . Но във времена когато за Евро 6 се веч говори, помисли и как филтъра да се запази, но стойността му да се намали :kodapraish: . Това с маханет на мен лично ич не ми се нрави, но всеки сам да си реши.
:biri:
:spam:
Изображение
Первой марш Т34-76, Харков- Москва 743 км.
Русской армии много национальностей, но для врага все Русские!

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5202
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 584 times
Been thanked: 1352 times
Контакти:

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот NAVIGATOR_ » съб ное 26, 2011 8:12 pm

VRPerformance написа:...

То по тая логика дай да да се върнем на оловния бензин...
В крайна сметка всички тези ЕКО норми са за да можем да дишаме малко по-чист въздух ние и още повече малките деца които са 1м от земята точно срещу буриите на нашите автомобили!
Поздрави!
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Lambar
лейтенант
лейтенант
Мнения: 723
Регистриран на: вт юли 01, 2008 8:39 pm
Град: Варна
Кара: passat B5 , 407 2.0HDi delphi
Has thanked: 7 times
Been thanked: 50 times

Re: EOLYS 176 - допълване/доливане!

Мнениеот Lambar » съб ное 26, 2011 8:45 pm

VRPerformance написа:...


Това ,че се продават по разни сайтове софтуери за коли не значи че така трябва да бъде , ще ти повярваме че фап филтрите са измишльотини ако всички заводи спрат да правят коли с такива филтри и законите за евротата да отпаднат :) а той обръча се стяга все повече , който има проблеми с фапа да си го маха но другите който нямата проблеми и им работи добре системата не мога да разбера защо да го махат :?


Върни се в “407”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост