Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Модератор: Lucy_Peneva

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » пон сеп 01, 2014 7:12 pm

Здравейте колеги от днес съм собственик на 407 SW 2.0 Hdi 2006 год. -до сега съм карал само бензинови коли като последната е 605 3.0 -нея като и дам 5 и я изключвам само при потегляне от знак СТОП а новата газта натискам и повече от 90 не вдига -едно е че не работи и оборотомера та не знам и оборотите а и на дисплея този на километража ми излезе удивителен знак със един километраж отдолу-а и на леко изкачвани след остър завой ми се наложи да мина на трета -със старата 605 вървеше на 5 в завоите и искаше още-та това нормално ли е или да я карам на диагностика а и ми изписва разход 5.2

Потребителски аватар
maxxymilian
генерал
генерал
Мнения: 3685
Регистриран на: съб апр 19, 2008 12:30 am
Град: Монтана/Козлодуй
Кара: 407 2.0 HDI 16v 136 BVM 6 бивши: 406 1.8 16v, 405 GL 1.6 90
Has thanked: 672 times
Been thanked: 785 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот maxxymilian » пон сеп 01, 2014 9:16 pm

Не очаквай чудеса от този мотор. Динамиката определено не е на нивото на което трябва да бъде а турбо дупката е огромна. Ако си под две хиляди оборота натискаш и чакаш, чакаш нещо да се случи и така докато минеш двете хилки... Виж вече да не вдигаш над 90 значи е влязла в авариен режим и си за диагностика.

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » вт сеп 02, 2014 10:10 am

Прав си колега за динамиката ,защото съм карал бензинов мотор 6 цилиндъра и ми е трудно явно да свикна -за 90 -те километра - било му е зададена тази скорост от собственика на автокъщата щото той я докара до КАТ -а някакви идеи за неработещия оборотомер а и като загрее и малкия дисплей изчезва само че за него ми е ясно от форума

Потребителски аватар
vv2
лейтенант
лейтенант
Мнения: 517
Регистриран на: съб окт 10, 2009 12:10 am
Град: София
Кара: 407 ST SPORT 2.0 HDI/FAP BV6
Has thanked: 341 times
Been thanked: 204 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот vv2 » вт сеп 02, 2014 10:43 am

maxxymilian написа:Не очаквай чудеса от този мотор. Динамиката определено не е на нивото на което трябва да бъде а турбо дупката е огромна. Ако си под две хиляди оборота натискаш и чакаш, чакаш нещо да се случи и така докато минеш двете хилки... Виж вече да не вдигаш над 90 значи е влязла в авариен режим и си за диагностика.

Турбо-дупката до голяма степен се лекува с разпробиване на тройника веднага след вакум помпата, има писано някъде по темите. Колата просто откача при Кик Даун на подходящата предавка / обороти.
Свободата си заслужава този, който всеки ден се бори за нея !

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » вт сеп 02, 2014 8:34 pm

Ще има смяна на ремъци и масло и филтри-стария Ситроен беше със Тотал после 605 беше със YACCO масло а на тази има отпред лепенка но Тотал -това ли да сипя или ми предлагат Мотул и ако е Тотал от кой да е-а колата си върви доста добре да чукна на дърво -от ограничителя за скоростта е било а и може ли да ми кажете как се проверява разхода и от кой дисплей-Благодаря

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » вт сеп 02, 2014 8:45 pm

vv2 написа:...
Турбо-дупката до голяма степен се лекува с разпробиване на тройника веднага след вакум помпата, има писано някъде по темите. Колата просто откача при Кик Даун на подходящата предавка / обороти.

+1 : Разпробива се на 2мм вътрешен диаметър (точно!!! - ни повече, ни по-малко) и всички стойности на вакуума се изравняват навсякъде (вкл. към управлението на турбото, EGR-клапана), вследствие на което реакцията на двигателя става доста по-различна - спонтанно реагира без никакво замисляне и има осезаема тяга още на ниски обороти. При настъпване и ''овърбуст'' наистина вече изригва :) , а разходът не се покачва, единствено леко пада температурата на двигателя, особено на дълъг път.
:biri:
А към преждепишещия: Разходът се засича по бордкомпа на централния дисплей (нулира се чрез лоста отдясо със задържане и после следиш по желана дистанция). :biri: А за двигателно масло - 5W40 или евентуално 5W30 - като Мотулът е за предпочитане пред Тотала (лично мнение).
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » чет сеп 04, 2014 10:33 pm

Колеги един съвет-трябва да сменям-(е знае ли човек за по- сигурно) масло ремък ,и какво още, щото пишете че трябва да се смени и водна помпа -защо трябва и тя колеги и на колко се сменят тези неща .Другият въпрос ми е -трябва да си взема джанти за зимни гуми но виждам и опции със сензор за налягане та как да знам имат ли сензор или нямат джантите в смисъл това нещо личи ли ако се купува джантата -извинявайте ако задавам глупави въпроси :bushon:

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » съб сеп 06, 2014 12:06 pm

Макар да не е тук по темата, на въпроса ти колега:
- с ангренажен ремък се сменя задължително водната помпа - ресурсът й е разчетен сходно на този на ангренажа. Това не оскъпява много обслужването - с около 70лв грубо. С превантивната й смяна се гарантира, че няма риск да протече скоро след смяна на ангернажния ремък и освен рисковете за мотора свързани със загуба на охладителна течност, да се отвори двойна работа, респ. нови разходи за труд, загубено време и т.н. .
- при закупуване на джанти за зимния период - само ако са оригинални за модела и ляти (алуминиеви), а не железни(!!!) , може да са с вентили-датчици на налягане, които изглеждат така:
Изображение.
407 позволява обучение до 8бр такива датчици и така на практика при два комплекта алуминиеви оригинални джанти да работи опцията за следене на налягането в гумите. Разбира се тази опция може софтуерно да бъде изключена и да не се ползва - въпрос на избор.
Писано е в подфорума по всички тези въпроси, поразрови малко :) .
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » ср сеп 10, 2014 2:52 am

vv2 написа:...
Турбо-дупката до голяма степен се лекува с разпробиване на тройника веднага след вакум помпата, има писано някъде по темите. Колата просто откача при Кик Даун на подходящата предавка / обороти.

Pepino написа:...
+1 : Разпробива се на 2мм вътрешен диаметър (точно!!! - ни повече, ни по-малко) и всички стойности на вакуума се изравняват навсякъде (вкл. към управлението на турбото, EGR-клапана), вследствие на което реакцията на двигателя става доста по-различна...

И малко снимки на нужното място за тази интервенция:
Изображение
Изображение
Изображение

Може и компромисно да се разпробие на 1,6мм, но не по-малко, а при 2мм задължително трябва да се спазва точността!
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

Потребителски аватар
milenvb
редник
редник
Мнения: 153
Регистриран на: чет апр 16, 2009 12:25 pm
Град: Габрово
Кара: Peugeot 407SW, 2.0 HDI, 100 KW
Has thanked: 51 times
Been thanked: 17 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот milenvb » ср сеп 10, 2014 10:11 am

Пепино една стрелкичка да сложиш на някоя от снимките къде точно разпробиваш и нещо неразбрах дупката ли да е с отвор 2 мм или на 2 мм от тройника. Мерси.

Потребителски аватар
Strepsils
редник
редник
Мнения: 142
Регистриран на: чет юни 11, 2009 12:51 pm
Град: Sofiq
Кара: Xsara VTS * Peugeot 306 hdi
Has thanked: 155 times
Been thanked: 22 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Strepsils » ср сеп 10, 2014 10:33 am

Колеги,
това при 90 коня, може ли? :roll:

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » ср сеп 10, 2014 12:22 pm

milenvb написа:...

Сечението вътре в тройника (третата снимка от предишния ми пост) следва да бъде еднакво навсякъде - до 2мм. Вътре, а не на 2мм някъде - говорим за вакуумна магистрала. Ако се свали и погледне тройника - най-вероятно вътре в участъка му по средата ще се види стесняване по сечението- горе долу на 0,5-0,6мм, заради което се получава дроселиране и от там забавяне в реакцията на турбото, на ЕГР-а. След внимателното разпробиване се наблюдава това за което и vv2 спомена по-горе, нещо в което и аз се убеждавам вече повече от половин година. (Първите две снимки от предишния ми пост е за ориентация къде се намира при 2,0hdi 136p.s.)

Strepsils написа:...

При 90-коньовия двигател не е така и това упражнение не става.

:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » пет сеп 12, 2014 11:04 pm

Колеги а защо когато ползвах автопилота при зададена 110 километра след 90 километра–при 90 на километража показваше 80-та при 110 даде удивителна и един километраж на дисплея като изписка и след това въобще не се включи -само аларми даваше :?

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » съб сеп 13, 2014 11:52 am

Много голяма разлика е имало между зададената и реалната скорост, поради което електрониката изключва автопилота. Опитно съм достигнал до това, че разликата не бива да бъде по-голяма от 10 - макс 15км/ч. А защо впоследствие изписва удивителна и отказва да сработи - може би по същите причини. :neutral:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » нед сеп 14, 2014 8:03 pm

Колеги на таблото където е километража има два малки бутона -на единия има +/- а на другия нещо нулира-за какво са и как се нулира малкия километраж а и ако сменя дисплея -защото като загрее изчезва всичко-новия ще работи ли нормално?

Потребителски аватар
dink0
редник
редник
Мнения: 57
Регистриран на: ср юни 27, 2012 1:24 pm
Град: Стара Загора
Кара: 407 2.0 HDI
Has thanked: 7 times
Been thanked: 9 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот dink0 » пон сеп 15, 2014 10:13 am

Трябва да са 10 и 12 :arrow:

Изображение
photo hosting

Изображение
upload a picture

nikoman9
редник
редник
Мнения: 87
Регистриран на: вт окт 30, 2007 8:25 pm
Град: Панагюрище
Кара: Peugeot 605 SV 3.0 Peugeot 407 SW 2.0 HDI

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот nikoman9 » вт сеп 16, 2014 8:02 pm

Много ти благодаря колега а какво означава символа -гаечен ключ и 20 000 -защото ще я вкарам в сервиз за смяна на масла ремъци помпа и т.н. та след тази процедура от бутона 10 ли се нулира а ако искам да нулирам след време километража ще ми се нулира ли и другия брояч-този с гаечния ключ и друг въпрос-говорих със един приятел каращ Ауди -след смяна на масла ремъци и т.н. се е наложило чистене на грешки защото започнали да светят разни лампи след като я подкарал-та когато и аз сменя тези неща трябва ли да искам да видят от сервиза дали не се получават и при мен такива неща

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » ср сеп 17, 2014 4:14 am

След смяна на консумативите - грешки няма как да има и да - от бутона 10 се нулира сервизния брояч, по процедура - за това и за другите въпроси е писано :idea: , пък и ръководства тия коли нямат ли, щото ако нямат, има си тема и за това. :dikimenti:
И темата е за ''ЛИПСА НА МОЩНОСТ ПРИ 2,0 HDI 136к.с.'' все пак.
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

Потребителски аватар
g_nenchev
сержант
сержант
Мнения: 355
Регистриран на: вт апр 21, 2009 1:33 pm
Град: Sofia
Кара: 508GT
Been thanked: 21 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот g_nenchev » чет сеп 18, 2014 11:43 am

Здравейте,

Искам малко уточнение по разпробиването на този тройник. И двата изхода ли имат фабричен дефект в диаметъра - променливо сечение? И двата ли трябва да се разпробият на 2мм. и с какво ги разпробивате?
Изображение

Потребителски аватар
Pepino
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10441
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 5726 times
Been thanked: 5167 times

Re: Липса на мощност при 2.0 hdi 136 к.с.

Мнениеот Pepino » пет сеп 19, 2014 1:21 pm

Разпробиването трябва да бъде извършено внимателно - със свредло (бургия) максимум 2мм !!! по диаметър - от , 1,6мм до 2мм макс е напълно достатъчно - прокарва се през всички вътрешни отвори на щуцера - като разбира се внимавате на не ''излезете'' от другата страна - вътре в самото разклонение е дроселирането (стеснения участък), което трябва да бъде премахнато - тоест навсякъде да бъде еднакъв вътрешния диаметър - така вече стойностите на вакуума към управлението на турбото, ЕГР-а ще бъдат напълно изравнени и тези устройства ще работят в пълен синхрон, без изоставане едно спрямо друго, вследствие на което реакцията на двигателя най-вече в ниските обороти (1100-1800об/мин) ще бъде много по спонтанна и т.нар ''лаг'' или ''турбодупка'' ще са сведени до минимум.
Ако Вие е страх или нямате опит с бургиите, или как да прецените докъде да навлезете със свредлото, не го правете, че да не ''извадите очи'', вместо да ''изпишете вежди'' ;-)

g_nenchev, нали си в София ;-) , иди направо при Алекс - ще ти го направи за секунди и си готов!
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/


Върни се в “407”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост