Опит, мнения, съвети преди покупка на 208

Let your body drive
Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1845
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2004г. 307 SW 2.0 HDI 90/ 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 55 times
Been thanked: 230 times

Опит, мнения, съвети преди покупка на 208

Мнениеот FaKeR » ср юни 05, 2019 3:03 pm

Привет колеги,

Реших да направя тема, в която хора, имащи, каращи, обмислящи покупка на модела да прочетат мнения на други собственици, както и полезни съвети. Моля, нека само хора, които са имали досег с модела да дават мнения, тъй като от общи приказки файда няма (и без това няма много желаещи, които да пишат в този подфорум). Ако модератор прецени нека да направи темата важна :evalata:

Та, да споделя моят опит и впечатления от модела.

От Февруари месец съм собственик на 208-ца, 1.4 HDI, производство 10.2012. Колата е изпълнение Active (нивата на оборудване са Access, Active, Allure и Feline, който не се предлага в България доколкото ми е известно). Оборудвана е с FAP, без Start-Stop система. За този мотор тя е налична само в ограничена серия 208-ци, които са под името Blue Lion. Другите екстри са стандартните за Active оборудване(има само "хромирани" елемени в салона, CD чейнджър в жабката, както и подлакътник между предните седалки). Като впечатления първо ще започна с това, че изглежда доста по-разчупено от 206 и 207 и според мен е взела красивите черти и от двата модела. Дължината й е под 4 метра (3.95) и за из града е чудесен избор. Аз я купих с тази идея и определено не съжалявам.

Аз съм малко над 1.80, средно пухкав и отпред има предостатъчно място за ръце и крака. Седалката като никога не съм я бутнал докрай назад, което за мен е индикация, че мястото отпред е добре помислено (при 307-цата е максимално назад и надолу и пак ми е леко късо). Опората на седалката е прилична за кола в този сегмент и дори след няколко часа път не се чувствам изморен. Моята кола е оборудвана с заводски подлакътник, който за мен е абсолютно задължителен. Иначе няма къде човек да си подпре ръката и би било неприятно. Подлакътника има в себе си място за вещи - дет' се вика за стотинки, карти за зареждане, такъв тип предмети.

Волана в зависимост от версията може да има различна форма, но общото на всичките е, че са малки. На моят автомобил конкретно е гумен, леко сплескан отдолу, с бутони за радиото и мултимедията. Има "уши" в горната си част, където да сложите палците си така, че ръцете да са на 2 без 10. На мен тези уши са ми много удобни като правя обратни завои или паркирам, защото те ми дават добра опора на ръката и усещам волана по-стабилно. На по-джиджаните версии воланите могат да бъдат кожени, силно сплескани в долната част, с табелка GTI, с цветни шевове и тн. Аз лично често пъти държа волана на 3 без 15 и така е направен, че дори така да се държи дланите да имат добра опора. Точно в краищата на лъчите е удебелен за по-добър захват. Дори с потни ръце захвата продължава да е добър, което за мен например е изключително важно, тъй като лятото ръцете ми се потят доста (за разлика от зимата, когато ръцете ми са като висулки, но това е друга тема :mehehe: ). Сервото е напълно електрическо и е като перце при маневри на място (поне докато гумите са нови и меки, след години ще разбера дали и с поотработени гуми е пак така). Силата на сервото се саморегулира в зависимост от скоростта на автомобила. Дори на скорост определено е по-леко от на 307, където се използва електромеханична помпа. При въртене на място не се забелязва отслабване на фаровете. Нещо, с което хората едва ли била свикнали лесно е факта, че волана закрива циферблатите и част от дисплея между тях. До ден днешен не мога да си обясня защо са го направили. Реално не е и болка за умиране, тъй като скоростта и състоянието на спийд лимитера/темпомата се виждат в цифров формат на дисплея между километража и оборотомера. Лампите по таблото са дублирани с известия на екрана на мултимедията, та дори да не видите, че дадена сигнална лампа е светнала, то ще чуете (при това доста ясно) и видите съобщение на големият екран на мултимедията. На моменти чак е досадно, но по-добре да се чува и вижда.

Нека спомена и за централната конзола. Бутоните на централната конзола са разположену удобно, на върха на пръстите на ръката и съвсем спокойно може да се борави с тях по усет без да се налага погледа да се отклонява от пътя. В моят случай колата е с обикновен климатик (нещо, което съвсем съзнателно търсих) и врътките и копчетата за управлението на климатизацията са 1:1 с тези от 307. Кеф, знам си всичко наизуст. Вентилатора е 6 степенен, вместо 4 като при по-старите модели пежа, което намерих като приятна инженерна идея. При увеличаване на степента силата на обдухване не се променя веднага, а със секунда закъснение. Това е хитро, защото ако искате да превключите от степен 1 на степен 6 няма да изреди всички степени и да ви надуе главата, а направо ще отиде на зададената степен. Като цяло климатизацията е много добра и купето се обдухва много ефикаско, дори във влажно време. Въздух стига и до пътниците на задната седалка, което прави колата по-приемлива за по-дълъг път с повече души. Интересното е, че от страничните въздуховоди струята е осезаемо по-слаба от тези на централната конзола (докато при 307 например е обратното). Това не мога да кажа дали важи за модела като цяло или е така само при моят автомобил. Говорейки за централната конзола под приборите на централното табло и пред лоста на скоростите има ниша за предмети, която може да бъде превърната в поставка за чаши, ако си закупите такава. Води се екстра, за която аз платих 60лв. в СФА, за да ми я доставят. Неудобното е, че дори шишета от половин литър не влизат там, а се побират само малки бутилки (да речем от боза :lol: ) или неголяма чаша с кафе. Версиите, които нямат подлакътник имат места за бутилки на мястото му и там предполагам могат да се поберат по-големи бутилки. Пластмасите около скоростният лост, ръчната и подлакътника са облицовани от вътрешната страна с доста дебел слой киче, което за мен е изненада в такъв клас автомобил (или поне в Пежо).

Малко за мултимедията. На моят автомобил системата е SMEG със 7 инчов тъчскрийн дисплей. Не е нещо уау, но пък е много приятно да я има, определено се усеща като класа над постният плеър. Дисплея е лесно четим, с големи символи, добра подсветка, добър ъгъл на виждане. Системата работи сравнително бързо ако е с последният firmware, рядко се случва да забие или да се замисли. Има всякакви входове за мултимедия - чейнджър, aux, usb, bluetooth, FM радио. Приятна екстра е факта, че може да показва около 25-30 станции наведнъж и всички запаметени станции са налични на едно място. Радиото работи добре, не прекъсва, не пръщи и дори в тунели сигнала намаля леко, не осезаемо. От мултимедията могат да се контролират разни опции на автомобила като take me home lights, дневни светлини, задната чиставка, заклюване на автомобила и прочие. Bluetooth връзката е солидна, при последната версия на firmware-a се сдвоява с познато устройство в рамките на 2-3 секунди. Търсенето на контакти и набирането е лесно и не отнема много усилия и време. Рядко се е случвало някой да ми каже, че не чува лошо, докато шофирам. Бутоните на волана са добре разположени, лесно четими и работата с тях е логична и бързо се свиква. Да, в началото е малко трудно да се запомни всичко, но след известно време ползване става интуитивно.

Общо за купето мога да допълня още няколко неща. Отзад мястото е доста приемливо имайки предвид гарабита на автомобила. Това е постигнато чрез накланяне на задните седалки надолу. Това обаче си има цена и тя е трудното излизане от колата ако седиш отзад и особено ако си с дълги крака като мен. Ако шофира жена то отзад мястото е като в доста по-голям автомобил и е дори комфортно. Аз като шофирам например отзад е оскъдно, но достатъчно за жената (освен ако акъл съм я избирал и по красота и габарит :kodapraish: ). Детето, което стои в столче, има достатъчно място за краката без седалката пред него да се бута много напред - достатъчни са 2-3 зъби да се бутне напред. Дори така пасажера отпред седи комфортно. Друго интересно е, че тавана, който е от материал подобен на плет, няма дръжки, а закачалки за багаж (за дрехи не стават). Отзад тавана е достатъчно висок и не се чувствам като в Опел Тигра. Задната седалка е цяла, от дунапрен, и е приятно да се седи на нея. Облегалките на седалките, които се сгъват 60/40, са също комфортни. Направени са като корита и поемат гърба приятно. Естествено не е като Порше Панамера, но е приятно да го имаш в колата си.

Относно шумоизолация колата е добре шумоизолирана, мотора се чува само на доста високи обороти (над 3000), звука от пътя и гумите е доста слаб. Където видите пластмаса в купетпо под нея има има 1 пръст киче за изолация и това явно върши работа. При преминаване през камъчета/чакъл се чуват всички дреболии, които гумите загребват. Подкалниците са пластмасови и всичко, което се удари в тях се чува и усеща от пасажерите отпред. Аз карам с гуми Michelin CrossClimate +, чиито грайфер е по-едър от на лятна гума, което може и да е причина за това усещане. Също така пътниците на задната седалка чуват шумове, сякаш петата врата е отворена. Според мен около нея изолацията или е минимална, или липсва. Също така в пода на багажника изолация няма, но това бих казал е нормално. За да проверя едно скърцане разглобих преди време шофьорсксата врата и там открих нещо интересно за мен. Щипките са с кръга основа, която е на нещо като крачета, завъртяни в кръг. Така явно обира вибрации, както и луфтове. Самата врата е с дебела изолация между ламарината и кората. Говорителя е залепен за вратата, за да няма паразитни вибраци. Нещо, на което много се зарадвах като го видях е факта, че говорителя използва обема на вратата, а не като при 307 да "свири" само между кората и изолацията на вратата. Звука е плътен, приятен и аз честно казано не изпитвам нужда да търся афктърмаркет решения. Това естествено е до възприятие, но спрямо 307 разликата е от земята до небето (дори при факта, че 307-цата ми е с заводски JBL говорители). Пищялките също така са разположени до дръжката на предните врати и се възприемат много по-добре, отколкото ако са разположени на таблото отпред. Това е особено полезно по време на разговори през bluetooth, защото се чува изключително ясно (поне аз така си мисля).

Това мисля е по-важното и интересно, което да се спомене за интериора на автомобила. Нека споделя и за екстериора.
Както вече казах колата за мен е малко като смес от 206 и 207, но пък това са коли, които са се доказали с времето. Нека спомена първо фаровете - големи са, виждат се отдалеч, оборудвани са с дневни светлини, които заводски са жични крушки (това е версиите Access и Active, Allure и Feline са с диодни DRLи и лупи на късите). Аз смених жичните daylight крушки с диодни такива, тъй като награвят изключително много пластамсата на фара, както и не светят толкова силно като диод. Фаровете при правиленреглаж осветяват много добре. На моят автомобил фаровете са сменяни, като единият е TYC, другият DEPO. Наскоро смених DEPO-то с TYC, сложих хубави крушки +60% на Osram и спокойно мога да кажа, че тази комбинация е брилянтна. Халогени нямам, но по това, което чета в чуждите форуми, хората не са много очаровани. Даже ги заменяли с халогени от братски модели като DS3 (по спомени) и казват, че разликата е осезаема. На който му е интересно ще намери публикациите. Страничните мигачи са вградени в огледалата за обратно виждане и честно казано в ясно време не се виждат, когато светят. На тъмно е много по-добре, но все пак е недомислено според мен. Огледалата за обратно виждане са големи, вижда се добре. Сгъват се изключително лесно, което е удобно ако това се налага да се прави често. Дори сгънати не спестяват много място, което според мен се дължи на формата им (не са правоъгълни). Отивайки в задната част на автомобила няма как да не направят впечатление стоповете. Красиви са, следват изцяло формата на колата и се виждат добре и на тъмно и на светло. На габарити светят само и единствено диоди, а на останалите секции са с жични крушки. Аз лично сложих диодни крушки на Osram на стоповете и сега светят дори по-силно и по-бързо. Както вероятно знаете бързодействието при стартиране на диоди е по-голямо, отколкото на жична крушка. Лесни са за демонтаж - 2 пластмасови гайки и готово. Кофтито е, че скапят ли се диодите не се предлагат като резервна част и трябва да се смени целият фар. За щастие вече има втора ръка и за 80-100лв. може да се вземе читав стоп. Стъклото на петата врата е с добър размер, през него се вижда добре като се погледне отвътре, което помага за по-лесно паркиране, както и за цялостна добра видимост.

Относно ремонтопригодността на автомобила за щастие мога да кажа само, че е измислен простичко и надявам се солидно. Гледайки окачването всичко изглежда просто, лесно обслужваемо, не скъпо да се обслужва с оригинални части (това не значи СФА, a ОЕМ части). До момента съм разглабял подкалниници, предна броня, фарове, стопове, части по интериора и мога да кажа, че всичко си е както в предходните модели, няма нищо изчанчено или сложно. Естествено има изключтения като ФАП-а например, но има неща, за които си трябва специализирана намеса.

Мотора е добре познатият от последният близо 20 години 1.4 HDI, 68 коня. На пръв поглед не бих казал, че нещо е променено спрямо първите му версии (имаме C3 от 2002-ра със същият мотор та имам база за сравнение). В купето на 208 се движи пъргаво, тръгва леко, разхода варира от 4.5 до 5.5 според това как и къде се движи автомобила. За магистрално е приятен ако се кара с постоянна скорост и не се поемат рискове. Силата му е около 2000 оборота, а извънградско често пъти се налага да се натиска повече, където се усеща, че силата му не е там.

В общи линии това са най-смислените неща, които мога да спомена за модела. Ще се радвам ако има с кого да дискутирам занапред, тъй като модела подозирам ще стане предпочитан, когато стане малко по-достъпен ценово. Ако някой има въпроси с радост ще се опитам да отговоря или да помогна :biri:

Върни се в “208”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта