Ръководства, документация и полезна информация за 208

Let your body drive
Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » пон май 13, 2019 11:57 am

Привет колеги,

Ще се опитам с течение на времето да изградя темата по подобие на тази, която създадох в 307 подфорума.
Ще качвам най-интересното и полезното, което успея да намеря. По възможност ще е в първото ми мнение, за да се намира всичко по-лесно.
Та, по същество:


1. Демонтаж на кора на предна врата
2. Демонтаж на централна конзола
3. Демонтаж на пластмаса около тъчскрийн и климатроник
4. Демонтаж на тъчскрийн + тяло мултимедия
5. Документ с аксесоари за 208, предлагани от София Франс Ауто
6. Ръководства за експлоатация на Пежо - намерете вашата модификация на 208 и свалете ръководството. Важно е да се съобрази дали автомобила е с ляв/десен волан, затова внимавайте в избора на модификация.
7. Ъпдейт на SMEG тъчскрийн мултимедия. Mожете да проверите с каква мултимедия е оборудван вашият автомобил от тук. Имайте предвид, че ъпдейт НЕ отключва екстри. Стъпките са :
I. Сваляте последната версия за системата от тук.
II. Подготвяте флашка с обем между 4 и 16 гигабайта (така пише по повечето сайтове, подозирам и с по-малки ще стане, аз лично ползвах 4-ка) и я форматирате под FAT32 файлова система.
III. Разархивирате файловете от стъпка I във флашката - необходимо е само да стартирате .ехе файла (Part I) и за дестинация посочвате вече форматираната флашка.
IV. Отивате при колата, стартирате двигателя, махате всякакви други флашки и слагате флашката с firmware-a в левият USB порт (някои версии са с по -две гнезда, затова и уточнявам).
V. Ще ви попита дали искате да ъпдейтнете версията - казвате му да и системата започва процеса. Ще се рестартира няколко пъти и целият процес отнема около 15 минути ако няма проблеми. НЕ нулира каквато и да било информация или настройки, които имате въведени преди момента на ъпгрейд.
При мен целият ефект от ъпдейта беше много по-бързо разпознаване на сдвоен телефон, както и малко по-бърза навигация между менютата. За съжаление остана проблема с изоставане на звука през Bluetooth връзка (например клипчета).


Малко мои открития из Интернета, както и от личен опит, които биха били полезни на някого. Не се ангажирам, че всичко е 100% вярно, но за да си позволя да го напиша тук съм преценил, че шанса да подведа някого е много малък :
1. На колите преди 2015-та фаровете са взаимозаменяеми - на кола с обикновен фар може да се постави фар с LED дневни светлини и лупа на късите.
2. На колите преди 2015-та стоповете са вазимозаменяеми - на кола с "обикновен" стоп може да се постави такъв, който е с диодни стопове.
3. На колите преди 2015-та обикновената пластмасова топка може да се замени с хромираната с кожа версия от по-скъпите модификациите (аз го направих).
4. На колите преди 2015-та броните са взаимозаменяеми. Това не знам дали важи за халогените.
5. Версиите, които нямат датчици на предното стъкло нямат изкарани букси за съотвените датчици, както и за монохромно огледало.
6. Капаците на страничните огледала са заменяеми и мога да се сменят с хромирани такива (предлагат се отделно и цената им е около 200лв. в СФА в момента).
7. Версиите, които заводски не са оборудвани с халогени имат изкарано окабеляване, което позволява поставянето на такива. За да монтирате пълен комплект са ви необходими осветителните тела, основите, чрез които се закрепват за бронята, както и хромираната лайстна, която стои от външната страна на бронята. Необходима е и софтуерна активация.
8. Щипките на корите на вратите НЕ са като на 206, 207, 307, 407. Основата им е кръгла, служеща да обира вибрации. Ако ще разглабяте която и да е врата силно препоръчвам да се оборудвате с щипки. На предните врати са по 6 броя на врата и са по 60-на стотики по спомен в СФА, задните не съм ги разглабял и не мога да кажа колко точно са. Единствено щипките, които са монтирани на пластмасата под страничното огледало (от вътрешната страна) са гумени като на 407 и са по два броя на врата.
9. Казанчето за течност на чистачките е с капацитет 3 литра. Приятно е да се спомене, че ако дюзите не са манипулирани (вадени/затлачени) при пръскане с течност няма стечки по капака дори и автомобила да не се движи.
10. KN въздушният филтър за 1.4 HDI е с каталожен номер 33-2975 (това е каталожен номер на производителя, не на Пежо). След смяната с такъв колата стана осезаемо по-пъргава в ниските обороти (предимно около 2000) и разхода падна леко. Като цяло е смислен ъпгрейд, поне според мен.
11. При версиите Active и Access липсват допълнителни уплътнения, монтирани на предните врати, които са налични при Allure и Feline. Предлагат се в СФА, цените им са солени, и са с доставка от Франция. Става дума за вертикално уплътнение в предната част на вратата (което така и не разбрах дали е гумено или пластмасово), както и хоризонтално гумено уплътнение в долната част на вратата. На врата излизат по над 100лв. Споменавам го, защото не ги видях описани в горният файл с аксесоари в началото на темата.
12. Само версиите Allure и Feline имат заводски осветеление на краката и допълнително диоднo осветление около бордното табло.

1. Цветова гама на Пежо 208. Google Chrome превежда сравнително смислено на Български тази статия, на Английски е напълно разбираемо.
2. Нива на оборудване на 208. Google Chrome превежда сравнително смислено на Български тази статия, на Английски е напълно разбираемо.
3. Идентификация на дата на производство на 208. Google Chrome превежда сравнително смислено на Български тази статия, на Английски е напълно разбираемо.
4.Идентификация на място на производство на 208. Google Chrome превежда сравнително смислено на Български тази статия, на Английски е напълно разбираемо.

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » пет юли 26, 2019 12:33 pm

Водейки се от тази публикация на братята руснаци/украинци си поставих плафон в краката на шофьора.
Оказва се, че буксата е залепена за снопа кабели минаващи под волана. Само си купих плафон с каталожен 6362N6 (същият като в багажника) и го поставих в гнездото. Много приятна екстра имайки предвид класът на автомобила. Ето как изглежда готово при мен с жична крушка Philips BlueVision W5W. Ако се чудите защо стелката ми стига чааак до пръта на волана - частно лице от ОЛХ ми продаде к-кт оригинални стелки за модела, но за десен волан. Поне откъм шофьорското място боклуци никога не се набиват в мокета, тъй като той е изцяло защитен.
Изображение

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » пет юли 26, 2019 5:27 pm

След още ровене из дебрите на Интернета установих, че все пак трябва да има инсталация за плафон и при краката на пасажера. Полегнах хубаво в коритото и с вярната диодна лампа започнах да оглеждам внимателно всеки един сноп. Накрая успях да напипам въпросната букса завряна чак при плафона на жабката. Аха да я дръпна и какво се оказва, твърде къса е. Пробвах пак, трети, четвърти път, не мърда. Накрая ми мина светлата мисъл, че буксите на двата плафона са разменени и затова висящата букса е толкова къса. Размених ги и правилната букса стигна до краката без проблеми. Тук обаче има друг тънък момент поради факта, че плафона не се поставя на пластмасата под жабката, а на шумоизолиращото киче, което би трябвало да стои под жабката. Е да, но аз го нямам, тъй като колата е Active оборудване. Ново такова е 53лв. с поръчка от Франция. Каталожният му е 96 738 337 80, а на плафона 6362N6 (същиятм като този при краката на шофьора и в багажника). Ако намеря читава шумоизолация втора ръка ще я взема, ако не по-натам ще поръчам нова барабар с плафон, за да приключа въпроса.
Ето и снимкна на въпросната шумоизолация. Даже е с монтиран плафон, а другите две дупки са за въздуховодите, които са за краката на пасажера. Интересното е, че освен стандарните въздуховоди, които минават през средната конзола, има още два, които духат баш в краката.
Отделно поръчах още 2 блистера от тези крушки, Philips W5W White Vision. В момента са на добра цена и с безплатна доставка. Оборудвал съм цялата кола с такива и светят изклчително приятно (снимката от предният ми пост е с такава крушка).
Изображение

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » ср авг 07, 2019 1:04 pm

Още нещо, с което мога да бъда полезен. Преди седмица реших да се подготвям полека за есента и като за начало сложих оригинална пластмасова шумоизолация под мотора. Някои му казват кора, но Пежо я водят шумоизолация. Както сами ще видите не закрива изцяло в предната си част, но отстрани изглежда има повече мегдан да пази от това, което колелата ще хвърлят към двигателният отсек. Има и екранировка, та зимъска малко от малко да държи топлината в двигателя. Каталожният номер на шумоизолацията е 7013GL, а за крепежи трябва да купите 4 броя касетъчни шайби с каталожен 694383 и 4 броя болтове към тях с каталожен 9809840080.
Закрепването става към подкалниците и към гредата под радиаторите. Шайбите трябва да ги сложите на подкалниците, преди да завивате винтовете. На гредата под радиаторите си имате шайби и болтове (които държат буфера под бронята към гредата) и на практика ги използвате тях, за да закрепите шумоизолацията отпред. Забравих да я снимам, докато беше на канала, но като сменям маслото се надявам да не забравя да направя снимка.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 13326
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4799 times
Been thanked: 6203 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот NVG » ср авг 07, 2019 2:02 pm

Залепената вата е с цел обезшумяване доколкото ми е известно, подобно на кората под капака на двг.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! ПАРАТА ЕБАВА ФУКАРАТА!
HЕ ПРАВИ НЕПОИСКАНО ДОБРО!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА

Изображение

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » ср авг 07, 2019 3:58 pm

На практика производителя го нарича шумоизолация. Аз съм на мнението, че би трябвало и фолиото, което е залепено върху ватата (а то вероятно е там заради по-голямата топлина, излъчвана от генерацията), да спира топлината да излиза от двигателния отсек. Вероятно е и от двете по малко.
Говорейки за шумоизолация засега наблюдавам разлика на ниски обороти. Като я покарам по-бързо ще се заслушам отново.

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1909
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2012г. Peugeot 208 1.4 HDI
Has thanked: 63 times
Been thanked: 242 times

Re: Ръководства, документация и полезна информация за 208

Мнениеот FaKeR » вт авг 20, 2019 4:04 pm

Тъй като не се спирам да търся нещица отлайн за мое щастие ми изпаднаха фейслифтови стопове на много добра цена. Както очаквах, а и проверих, закрепването + буксите са напълно еднакви както на тези преди фейса, така и на тези след. На снимки изглеждат перфектни, но имат нужда от леко пастиране, за да станат перфектни. Другата седмица ще свърша това действие + поставяне на фолио и да знам, че и фаровете, и стоповете са сменени и фолирани.
Относно кората под двигателя, за която вече писах мога да споделя, че наличието й определено прави двигателя по-тих и на извънградски пътувания.
Ето няколко сники със старите и с новите стопове.
Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение


Върни се в “208”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост