Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » чет авг 25, 2016 11:31 pm

За всички ентусиасти , които са го правили вече и тези дето имат желание да опитат.Пускам нова тема поради причината , че старата няма снимков материал и не може да се възстанови.

Преди всичко каквото и да предприемете най-важното под ръка , с което трябва да разполагате е:

Изображение

Без това....нищо не става!!!

Демонтаж на предна броня Peugeot 307 хечбек 1.6 HDi 110 2006.

Бронята пада много лесно...сам се справих за има-няма 16 мин.
С торкс махате 2та винта на позиция 1 и 2.С отвертка махате 2те пластмасови щипки.

Изображение

В 2та края на бронята при подкалниците има 2 винта 10-ка ключ.Отвивате ги леко...без усилие защото държат бронята за пластмасова стойка и има вероятност от клеясал болт да я счупите.

Изображение
Малко по надолу под тези 2 болта има 2 винта държейки подкалниците.Сваляте и тях и воала...бронята е долу.

Изображение
Изображение

Когато бронята падне не забравяйте да свалите буксите на халогените инак ще ги изкъртите.

Сваляне на фаровете:
Закрепени са с 5 болта.2 са торкс и 3 обикновени 10-ти,2 горе и един на позиция 3.
След сваляне на 2та торкса на позиция 1 и 2 пада пластмасовата държачка за бронята.Да не забвавите да я монтирате обратно след това.

Изображение

Паднал фара (ако имате проблем със стъклата отвътре както при мен) трябва да се отвори.За целта аз пригодих стойка за да ми е удобно , а Вие намерете начин по Ваше удобство.

Отваряне на фара:
Вариантите са 2...или във фурна за около 8 мин. на 130 градуса...или с пистолет за горещ въздух.Аз ползвах 2ри метод...поради простата причина , че фаровете след фейса са 80см и няма фурна в която да ги навра (поне аз нямам такава).
Ако ползвате пистолет за въздух както аз...грейте фара на разстояние 30см и не задържайте на 1 място постоянно...пластмасата е много калпава и се деформира лесно.
За по бърз ефект...равномерно с греенето дърпайте стъклото на фара...силикона е еластичен и се цепи не е нужно да го чакате да се стопи.Греете и теглите постепенно до като не се отвори.Да не забравите щипките...трябва да ги откопчаете когато стигнете до тях.

Изображение
Изображение

След като сте отворили фаровете...на стъклата са хромираните подложки криещи задната част на фара.Хванати са с по 1 синт.Махнете го и ги отстранете.НЕ ГИ ПИПАЙТЕ...дори с памук , пада хрома моментално поне при тях.Тези на рефлекторите са трайни (поне при мен) , но подложката е бъгава.
Ако ли все пак е тръгнала или сте я барнали при опит да я почистите...не се косете.Спрей черен мат и ги пръскате изжяло.Стават ччудесни.

Изображение

До тук горе долу...следва тъпото.Трябва да почистите каналите на фаровете много добре от стария силикон.На мен ми отне 3 часа игра и ръчкане с тънка отвертка и шкирене с шкурка за да се махне всичко.
Вентилационните отвори да не Ви бъркат...трябва да сте страшен талант за да ги запушите (по ското няма начин)

Изображение

Миете и почиствате стъклата от вътрешен прах и ги оставяте да съхнат.Купувате силикон за автостъкла за да затворите фаровете в последствие.
Шкурки 3 вида.800 , 1200 и 2000 (при мен) ако дерюгите Ви са по сериозни може да почнете с по едра.
3 вида пасти на 3M...1-ва , 2-ра и 3-та за UV защита.За тези от София в Горугляне след автокущите има магазин за автобои...продават наливно по 6.90 лв за 100 ml.
Наливате силикона в изчистените вадички , поставяте измитите стъкла обратно , изчаквате около 2 часа да дръпне силикона и връщате фаровете на колата.
Започвате с водна шкурка 800 , 1200 , 2000.Паста 1 абразивна , 2 полираща и 3 защитна.
Краен резултат:

Изображение
Изображение
Изображение

За въпроси и дискусия: В темата или 0882046668 Владо.
Благодаря на Вас и най-вече на 4i4o Man4o...той ми помогна много.Дано съм полезен.

Може да преместите снимките в съществуващата тема и тази да премахнете.

martineli85
редник
редник
Мнения: 54
Регистриран на: пет апр 26, 2013 8:41 am
Град: Sandanski
Кара: 307 2.0 HDI 136
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот martineli85 » пет авг 26, 2016 8:34 am

Браво на колегата за подробните текстов и снимков материал!
По колко ml взе от пастите за полиране за двата фара ?

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1319
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 71 times
Been thanked: 121 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот liuliu » пет авг 26, 2016 10:02 am

С това полиуретаново лепило, следващо отделяне на стъкло от корпус няма.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » пет авг 26, 2016 10:15 am

martineli85 минимума е 100 ml. 1-ви , 2-ри и 3-ти номер.
1-ви е леко абразивна...сваля ако е останало нещо от шкурките и заглажда фара.
2-ри номер е полир пастата , след нея фара придобива желания блясък.
3-ти номер паста е сива на цвят , тя е UV защитата.Нанася се последна за да запечати фара и да не пожълтее отново.
С тези 3 тубички спокойно можете са полирате 10тина (може и 15) фара :)
Имам от нея и скоро няма да ми се налага полиране.Ако някой има нужда да се обади.

Изображение

liuliu напротив...и аз мислех , че няма обаче има.Лепилото с което фабрично са залепени фаровете от Французите е полиуретанов силикон.Отварят се без проблем...дори май малко по лесно от битума.Той се разтяга много при нагряване и се къса като настъпена дъвка.Полиуретана се цепи и не е нужно да прегряваш за да потдаде.
В интерес на истината уцелих силиконите едно към едно.Този който свалих и този който сложих са еднакви и като консистенция и като слепване и като начин на полагане.
Лесно се нанася и без усилие.След 2 часа може спокойно да се борави с фара и да се монтира на колата.
Ето какво точно купих.Цената беше 16 лева 300 ml е и остана може би половината след залепянето на фаровете.

Изображение

Unreal 2000
наборник
Мнения: 44
Регистриран на: вт авг 23, 2016 7:14 pm
Град: Русе
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот Unreal 2000 » пон сеп 05, 2016 6:01 pm

vlado79 написа:С тези 3 тубички спокойно можете са полирате 10тина (може и 15) фара :)
Имам от нея и скоро няма да ми се налага полиране.Ако някой има нужда да се обади.


Проявявам интерес, кажи на лични как да стане.

Потребителски аватар
4i4o Man4o
сержант
сержант
Мнения: 321
Регистриран на: съб окт 29, 2005 11:07 am
Град: Pleven
Кара: Peugeot 605 SVi/ 307 SW ; EH , Lada Niva 4x4
Been thanked: 10 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот 4i4o Man4o » ср сеп 07, 2016 11:02 am

Чудесно си се справил, поздравления. Само пусни една снимка на цялата кола отпред в сглобен вид ,за да се види цялостния ефект.
Някой хора са живи, просто защото не си заслужава да хабиш куршума за тях.......
Изображение

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » ср сеп 07, 2016 7:08 pm

Изображение

:)

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12343
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4455 times
Been thanked: 5805 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот NVG » ср сеп 07, 2016 7:50 pm

Тези фарове обикновено се опушват отвътре заради нагарянето на куплунзите. Ти прави ли нещо на поликарбоната или при теб бяха добре?
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » ср сеп 07, 2016 10:13 pm

Точно така...проблема идва с годините и смотаните френски фасунги.Разхлабват се и започват да губят контант...спираха ми и горяха крушките през месец.Светкаха ми по магистралите , че някоя някъде съм "изгубил".Пластините нагарят и се разтягат от което се губи връзката.Изрязах ги и сложих кабелни обувки...от тогава сменям крушки 1 път ба 3 години , но за вътрешността на фара беше късно.Бяха опушени от нагара на фасунгите и става бяло като сажди ама белички.
Ако отваряте фаровете си...не ги трийте отвътре с каквото и да било...само препарат и плакнене.Ако ли е много зле...парцала трябва да е мек...много мек като за компютърни монитори, но не и микрофибър.
Отвътре само плакнене...надерете ли ги нищо няма да помогне защото не може да ползвате полир машина вътре...криви са и не става.
Отвън е ясно...шкурки , пасти и воала.

Потребителски аватар
veso1701
редник
редник
Мнения: 213
Регистриран на: ср мар 16, 2016 8:39 pm
Град: Пловдив
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 16V 110к.с. 2006 фейслифт Бензин/ГИ
Has thanked: 5 times
Been thanked: 13 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот veso1701 » ср сеп 07, 2016 10:51 pm

В никакъв случей рефлекторната повърност на фар не се докосва, още повече на стар такъв. Както е казъл колегата горе само плакнене. Ако е твърде зле има фирми които възстановяват покритието.
Peugeot 307 SW 1.6 16V 110к.с. 2006 фейслифт :evalata:

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12343
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4455 times
Been thanked: 5805 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот NVG » ср сеп 07, 2016 10:55 pm

На предишна кола в минало време това беше причината да купувам краден фар съзнателно и да се боря с логиката на живота.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

Потребителски аватар
mower
лейтенант
лейтенант
Мнения: 717
Регистриран на: вт ное 06, 2012 1:42 pm
Град: Варна
Кара: 307 SW Бензин/2.0 16V 140 k.c./ 2006 г.
Has thanked: 37 times
Been thanked: 79 times
Контакти:

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот mower » пет окт 21, 2016 11:36 am

Колега ,страхотна тема.Поздрави за ентусиазма и за труда.Искам да те питам дали при разглобяване лупата позволява да бъде почистена от вътре(страната където влиза крушката)? Подозирам,че при мен има проблем там,защото късите ми светят много слабо :( Фара отвън е добре,няма нагар и лупата ми се вижда чиста от външната страна.Някой ако има идея къде другаде може да се крие проблема нека сподели.Благодарности още веднъж за темата :biri:

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » съб окт 22, 2016 5:56 pm

Благодаря за подкрепата.
Лупата позволява да се демонтира свободно...държи се на 3 винта и едни пластмасови подложки.Гледай да не ги разпилееш ако са се разлепили от лупата , защото с времето е възможно.За целта обаче трябва да свалиш фара...иначе няма как да ги извадиш.После е важно да не ги обърнеш с гавата надолу...щото проблем :)
Можеш да ги миеш , триеш каквото пожелаеш след свалянето.
Относно проблема ти обаче...не съм сигурен и замърсена дали свети слабо.Да не би нещо...крушките ти да не са читави?

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1710
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2004г. 307 SW 2.0 HDI 90/ Fiat Punto 00г. 1.9DS
Has thanked: 46 times
Been thanked: 202 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот FaKeR » съб окт 22, 2016 6:08 pm

mower написа:Колега ,страхотна тема.Поздрави за ентусиазма и за труда.Искам да те питам дали при разглобяване лупата позволява да бъде почистена от вътре(страната където влиза крушката)? Подозирам,че при мен има проблем там,защото късите ми светят много слабо :( Фара отвън е добре,няма нагар и лупата ми се вижда чиста от външната страна.Някой ако има идея къде другаде може да се крие проблема нека сподели.Благодарности още веднъж за темата :biri:

Като си купих колата преди години имах същият с несветенето - оказа се, че някой беше сложил крушката накриво и се беше стопила буксата. Можеш да провериш при теб как стоят нещата там ;-)

Потребителски аватар
mower
лейтенант
лейтенант
Мнения: 717
Регистриран на: вт ное 06, 2012 1:42 pm
Град: Варна
Кара: 307 SW Бензин/2.0 16V 140 k.c./ 2006 г.
Has thanked: 37 times
Been thanked: 79 times
Контакти:

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот mower » съб окт 22, 2016 10:59 pm

Благодаря и на vlado79 за отговора :biri:

mhillbg
наборник
Мнения: 20
Регистриран на: вт апр 26, 2011 9:35 pm
Град: Oslo
Кара: Peugeot 307, iOn, 205 GTI
Has thanked: 4 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот mhillbg » нед окт 23, 2016 3:35 pm

Здравейте съфорумци, vlado79 темата е страхотна браво! Точно това ми беше необходимо като информация, защото аз имам дрва различни проблема при двата фара :) Левия кондензира вода със страшна сила особено, когато изстине времето. Предполагам, че някъде силикона пропуска. Дессният обаче е със странен електрически проблем. Преди няколко дни къссата свелина изчезна и реших, че е изгоряла крушката. Отворих капачката и като пипнах кабелната обувка светна, реших че проблемът е решен обаче имаше изненада. Пак изчена къста свелина след ден и сега проблема е по скоро мистериозен за мен. Захранващият плюс който стига до букста на фарът е ОК 12 и нещо волта. Прозвънявам кабелът, който е във фара и според уреда има съпротивление обаче, когато свържа куплунгът и премеря напрежението на плюсът идват 2,3 волта като хващам маса от двигателя.
Възможно ли е да се е образувал някакъв окис в задната част на куплунгът? След разглобяване на фара предполагам има достъп до тази час, която ме интересува? Също така видях едни технологични отвори в мъжката част на въпросният куплунг, която стои на фара. Предполагам, че там са контрите който го държат неподвижен. Има ли възможност да се откопчае за да не свалям целия фар?

Поздарви Мартин

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот vlado79 » нед окт 23, 2016 7:40 pm

Здравей mhillbg.
По 1вия проблем...тук дано не греша , но силикона е полиуретанов...доста еластичен и вероятността да се пропука мисля , че е невъзможна.Идва въпроса дали някъде не е пукнат фара , която ще е проблем или технологичния отвор за вентилация да се е запушил...в моя имаше паяжини и то доста дебели.Това ще установиш едва след като демонтираш фара.
По 2рия ти проблем...виж кабелните обувки дали не са се разхлабили...това може да не дава добър контант...ако имаш поялник...много е добре да ги запоиш кабелите към обувките.
Има и друга вероятност...на задния стоп масата да ти нагаря и от там да идват проблемите.Провети го.При мен изчезнаха левите светлини и отпред и отзад поради тази причина.Смених буксата беше стопена , а масата...директно запоих на стоп шината за да съм сигурен , че никога няма да се занимавам с нея вече.тя си личи...бял кабел е (поне при мен фейса) по дебел от останалите.
Провери ги тия неща.
Относно захвата на крушките не съм сигурен дали мога да ти дам точен отговор...аз тях не съм ги и поглеждал.С кабелни обувки съм , но от както съм ги сменил и запоил до ден днешен (почти 5 години) съм сменял 1 път крушка.

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот Kras » нед окт 23, 2016 7:53 pm

На моя въпрос не му е точно тук мястото, ама аз да се пробвам :P . На моето пижо- фейса, съм с ксенон- фабричен, и до ден днешен незнам, ако не дай си боже крушката иде при предците си, с каква аджеба трябва да я сменя... Само знам, че не трябва да е китаец, че може да ми изгори модула за чистачките или машинките на фаровете...
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

mhillbg
наборник
Мнения: 20
Регистриран на: вт апр 26, 2011 9:35 pm
Град: Oslo
Кара: Peugeot 307, iOn, 205 GTI
Has thanked: 4 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот mhillbg » нед окт 23, 2016 8:12 pm

За кондензиращия фар аз също съм си мислил, че може да е от отдушника, който да е запушен по някаква причина. Къде точно да го търся?
Ще провера останалите неща за който казваш. Клемите са стегнати, но въпреки това ще запоя всички кабелни обувки към кабелите включително и масата за която споменаваш от зад.

Благодаря за споделената информация :)

Потребителски аватар
FaKeR
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 1710
Регистриран на: съб авг 31, 2013 9:55 pm
Град: София
Кара: 2004г. 307 SW 2.0 HDI 90/ Fiat Punto 00г. 1.9DS
Has thanked: 46 times
Been thanked: 202 times

Re: Демонтаж предна броня,сваляне,отваряне и полиране на фарове!

Мнениеот FaKeR » нед окт 23, 2016 9:32 pm

Kras написа:На моя въпрос не му е точно тук мястото, ама аз да се пробвам :P . На моето пижо- фейса, съм с ксенон- фабричен, и до ден днешен незнам, ако не дай си боже крушката иде при предците си, с каква аджеба трябва да я сменя... Само знам, че не трябва да е китаец, че може да ми изгори модула за чистачките или машинките на фаровете...

Вероятно крушките на късите светлини са D1S цокъл. Ако да то тогава бих ти препоръчал или оригинална (чиято цена сигурно е стряскаща), или Philips еквивалент, чиято цена сигурно е наполовина на оригиналната (ако не и повече).


Върни се в “307”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост