Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 228
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 11, 2018 5:41 pm

Здравейте колеги, знам че при откачване и зачване на акумулатора, трябва след заспиване на бси-то, да свалим или закачим първо минуса. Но върху моя акумулатор има пластмасов фабричен капак, на който минуса е под него а плюсът е върху него с капаче т.е. аз поне не се сетих за физически възможно да се свали минуса, без да се свали плюса, за да се свали кутията, която затиска минуса дефакто?
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
207RCup
КМЕТ
КМЕТ
Мнения: 5967
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 207 SW 1.6 HDI 110к.с. FAP
Has thanked: 362 times
Been thanked: 667 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот 207RCup » чет окт 11, 2018 7:01 pm

След като заключиш колата и компютъра заспи- сваляш най- удобната клема. След това другата. Когато работиш с гаечни ключове са сваля първо масата и същата се закача последна, за да премахнеш шанса да дадеш на късо.
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 814
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот vlado79 » чет окт 11, 2018 10:32 pm

При мен акумулатора също е снабден с пластмаса и минуса е трудно достижим.Откачал съм акумулатора поне 4 пъти по необходимост и нито един път не съм се съобразявал с каквото и да било.Не го чакам да спи...даже да хърка , не търся минус директно +са и все едно и също...само сверявам час и дата.

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 228
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 11, 2018 10:51 pm

Аз изчаках да заспи и дръпнах плюса, после свалих капака и минуса, после в обратен ред. А това упражнение го правих, защото профилактично смених свещите и изчистих дросела в сфа плевен и казаха така да си го обуча, че не ми се оставяше там да спи колата. Ако бях дръпнал само плюса, пак ли има ефекта все едно си махнал и двете клеми?
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
mower
лейтенант
лейтенант
Мнения: 687
Регистриран на: вт ное 06, 2012 1:42 pm
Град: Варна
Кара: 307 SW Бензин/2.0 16V 140 k.c./ 2006 г.
Has thanked: 34 times
Been thanked: 70 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот mower » чет окт 11, 2018 11:40 pm

Я кажи малко повече за процедурата по обучение?И сутринта сподели има ли ефект от цялата гимнастика,че и двамата с теб сме с еднакъв проблем...и двигател.

ssiliev
сержант
сержант
Мнения: 264
Регистриран на: чет апр 09, 2015 9:44 am
Град: Русе
Кара: Пежо 307 Break 2.0 HDi 90 к.с. 2002 год.
Has thanked: 22 times
Been thanked: 9 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот ssiliev » пет окт 12, 2018 9:30 am

vlado79 написа:При мен акумулатора също е снабден с пластмаса и минуса е трудно достижим.Откачал съм акумулатора поне 4 пъти по необходимост и нито един път не съм се съобразявал с каквото и да било.Не го чакам да спи...даже да хърка , не търся минус директно +са и все едно и също...само сверявам час и дата.


и аз така и никога не съм имал проблем

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 228
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » пет окт 12, 2018 12:56 pm

От СФА Плевен ми казаха, че обучението става по следният начин. Откачваш клемата на акумулатора за няколко часа, явно за да се изчистят сегашните настройки. След това включваш клемата, двигателят трябва да е напълно изстинал, подаваш контакт и стоиш така една минута както е по препоръка от ръководството за да се активират всички ел. конпоненти, палиш задължително без климатик и без да се натиска газта, колата работи на място докато загрее сама и се включи перката, това е цялата процедура. Аз лично после я покарах по всякакъв начин, леко с отпускане на газта да паднат оборотите, после с кикдаун и пак отпускане на газта, абе стрес тест с две думи. Сутринта запалих и стигнах до работа без претрисане и тем подобни.
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
207RCup
КМЕТ
КМЕТ
Мнения: 5967
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 207 SW 1.6 HDI 110к.с. FAP
Has thanked: 362 times
Been thanked: 667 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот 207RCup » пет окт 12, 2018 1:40 pm

Има и друг начин, но и този е вариант.

Да обясня на колегата с хъркането- заспиване е работен епитет. По този начин избягваш проблемите, особено със старите 307-ци. Това обучение на стъкла, дросели и т.н. Отделно при включване обратно на АБ отново ще имаш проблем с компютрите и вместо да запалиш и тръгнеш ще стоиш от 20мин до 60мин около колата и ще се чудиш с бензин ли да я палиш или само с разпалки.

На компютърна диагностика за всички данни на автомобила ще ти дава- ???????? като символи.

Радвам се, че колегата ни е послушал.
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 814
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот vlado79 » пет окт 12, 2018 8:08 pm

Крас...логично е като махнеш +са всичко да приключи....все пак това е носителя на тон , а не -са :)


Върни се в “307”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта