Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 11, 2018 5:41 pm

Здравейте колеги, знам че при откачване и зачване на акумулатора, трябва след заспиване на бси-то, да свалим или закачим първо минуса. Но върху моя акумулатор има пластмасов фабричен капак, на който минуса е под него а плюсът е върху него с капаче т.е. аз поне не се сетих за физически възможно да се свали минуса, без да се свали плюса, за да се свали кутията, която затиска минуса дефакто?
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
207RCup
КМЕТ
КМЕТ
Мнения: 6038
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 207 SW 1.6 HDI 110к.с. FAP
Has thanked: 364 times
Been thanked: 670 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот 207RCup » чет окт 11, 2018 7:01 pm

След като заключиш колата и компютъра заспи- сваляш най- удобната клема. След това другата. Когато работиш с гаечни ключове са сваля първо масата и същата се закача последна, за да премахнеш шанса да дадеш на късо.
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот vlado79 » чет окт 11, 2018 10:32 pm

При мен акумулатора също е снабден с пластмаса и минуса е трудно достижим.Откачал съм акумулатора поне 4 пъти по необходимост и нито един път не съм се съобразявал с каквото и да било.Не го чакам да спи...даже да хърка , не търся минус директно +са и все едно и също...само сверявам час и дата.

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 11, 2018 10:51 pm

Аз изчаках да заспи и дръпнах плюса, после свалих капака и минуса, после в обратен ред. А това упражнение го правих, защото профилактично смених свещите и изчистих дросела в сфа плевен и казаха така да си го обуча, че не ми се оставяше там да спи колата. Ако бях дръпнал само плюса, пак ли има ефекта все едно си махнал и двете клеми?
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
mower
лейтенант
лейтенант
Мнения: 716
Регистриран на: вт ное 06, 2012 1:42 pm
Град: Варна
Кара: 307 SW Бензин/2.0 16V 140 k.c./ 2006 г.
Has thanked: 37 times
Been thanked: 78 times
Контакти:

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот mower » чет окт 11, 2018 11:40 pm

Я кажи малко повече за процедурата по обучение?И сутринта сподели има ли ефект от цялата гимнастика,че и двамата с теб сме с еднакъв проблем...и двигател.

ssiliev
сержант
сержант
Мнения: 270
Регистриран на: чет апр 09, 2015 9:44 am
Град: Русе
Кара: Пежо 307 Break 2.0 HDi 90 к.с. 2002 год.
Has thanked: 23 times
Been thanked: 9 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот ssiliev » пет окт 12, 2018 9:30 am

vlado79 написа:При мен акумулатора също е снабден с пластмаса и минуса е трудно достижим.Откачал съм акумулатора поне 4 пъти по необходимост и нито един път не съм се съобразявал с каквото и да било.Не го чакам да спи...даже да хърка , не търся минус директно +са и все едно и също...само сверявам час и дата.


и аз така и никога не съм имал проблем

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » пет окт 12, 2018 12:56 pm

От СФА Плевен ми казаха, че обучението става по следният начин. Откачваш клемата на акумулатора за няколко часа, явно за да се изчистят сегашните настройки. След това включваш клемата, двигателят трябва да е напълно изстинал, подаваш контакт и стоиш така една минута както е по препоръка от ръководството за да се активират всички ел. конпоненти, палиш задължително без климатик и без да се натиска газта, колата работи на място докато загрее сама и се включи перката, това е цялата процедура. Аз лично после я покарах по всякакъв начин, леко с отпускане на газта да паднат оборотите, после с кикдаун и пак отпускане на газта, абе стрес тест с две думи. Сутринта запалих и стигнах до работа без претрисане и тем подобни.
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
207RCup
КМЕТ
КМЕТ
Мнения: 6038
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 207 SW 1.6 HDI 110к.с. FAP
Has thanked: 364 times
Been thanked: 670 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот 207RCup » пет окт 12, 2018 1:40 pm

Има и друг начин, но и този е вариант.

Да обясня на колегата с хъркането- заспиване е работен епитет. По този начин избягваш проблемите, особено със старите 307-ци. Това обучение на стъкла, дросели и т.н. Отделно при включване обратно на АБ отново ще имаш проблем с компютрите и вместо да запалиш и тръгнеш ще стоиш от 20мин до 60мин около колата и ще се чудиш с бензин ли да я палиш или само с разпалки.

На компютърна диагностика за всички данни на автомобила ще ти дава- ???????? като символи.

Радвам се, че колегата ни е послушал.
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
vlado79
полковник
полковник
Мнения: 819
Регистриран на: чет апр 05, 2012 9:06 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 1.6 HDI 110кс
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот vlado79 » пет окт 12, 2018 8:08 pm

Крас...логично е като махнеш +са всичко да приключи....все пак това е носителя на тон , а не -са :)

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 18, 2018 12:06 pm

Сега ми званя, човека от сервиза на сфа Плевен, да провери как се държи колата, след смяната на свещите и почистване на дросела, обясних му, че като запаля на свободна има едно претрисане на оборотите за кратко и после съм ок. Той ме попита, ама ти обучи ли дросела, че е задължително след почистване, отговорих му да, и му казах от горният ми пост какво съм направил, че така ми е казал приемчика, той ми каза, че не се прави така и да не слушаме приемчиците, че никога не са се омазвали с масло. Та човека каза че дросел се „инициализира” по следният начин:
Задължително условие- студен двигател, не пален автомобил поне от 10 мин.
Подаваш контакт за 15сек, изкл. контакт за 15сек., пак подаваш контакт за 15сек, изкл. контакт за 15 сек. Палиш без газ, оставяш на място да работи сама до включване на перката. И е готово. Довечера ще до правя.
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
mower
лейтенант
лейтенант
Мнения: 716
Регистриран на: вт ное 06, 2012 1:42 pm
Град: Варна
Кара: 307 SW Бензин/2.0 16V 140 k.c./ 2006 г.
Has thanked: 37 times
Been thanked: 78 times
Контакти:

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот mower » чет окт 18, 2018 3:22 pm

Това без да разкачаш акумулатора?

Потребителски аватар
Kras
редник
редник
Мнения: 242
Регистриран на: съб апр 23, 2016 4:28 pm
Град: Червен бряг
Кара: Peugeot 307 SW, 2.0, 16V, 143 к.с. facelift- 2005 година
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот Kras » чет окт 18, 2018 6:27 pm

Да, това с 15-те секунди го вкарвало в режим на инициализация на дросела.
Изображение
307 Station Wagon, 2.0 16V, 143hp, automatic, facelift 2005 year

Потребителски аватар
iwelichkow
лейтенант
лейтенант
Мнения: 537
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 306-1.6i, 307HDI-90, 307-1.6i
Has thanked: 8 times
Been thanked: 41 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот iwelichkow » чет окт 18, 2018 7:56 pm

Че тия от СФА що не са ти оправили адаптациите ами те карат да гориш толко гориво на място :)
По въпроса за кутията на акумулатора: и моята има капак на кутията обаче отзад на минусовата клема си има един прорез с плъзгащо се капаче. И клемите не се отвиват, а са с лостова система и става много лесно, която и клема да се откача.
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12331
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4452 times
Been thanked: 5794 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот NVG » чет окт 18, 2018 8:17 pm

Днес размених акумулаторите на двете коли. На пежото сложих нов от АМК. Предишният Варта е на 6г. и е в пълна кондиция. Голям чанч е смяната на 307 2,0 ХДИ 136кс.. При мен, а сигурно и при вас има два кужуха. Най-добре е да се демонтира капака на възд. ф-р и след това да се вадят/монтират трите неща.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

lyubohar
редник
редник
Мнения: 121
Регистриран на: съб дек 22, 2007 3:08 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 бензин 2004
Been thanked: 3 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот lyubohar » чет окт 18, 2018 9:25 pm

Забравих включени габарити след смяна на крушка. :oops:
На сутринта-няма никой.
Извадих акумулатора и го заредих.
Сложих го и никакви настройки,обучения.
Всичко си работеше.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12331
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4452 times
Been thanked: 5794 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот NVG » чет окт 18, 2018 9:33 pm

lyubohar написа:Забравих включени габарити след смяна на крушка. :oops:
На сутринта-няма никой...

Твоята мисля е фейс. Поне дата и час си настройвал. ;-)
С този акумулатор трудно ще изкараш зимата.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

atanas_mil4ev
редник
редник
Мнения: 80
Регистриран на: пет дек 04, 2015 10:25 am
Град: Стара Загора
Кара: Peugeot 307SW 2.0 HDi 90 2004
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот atanas_mil4ev » пет окт 19, 2018 9:12 am

lyubohar написа:Забравих включени габарити след смяна на крушка. :oops:
На сутринта-няма никой.
Извадих акумулатора и го заредих.
Сложих го и никакви настройки,обучения.
Всичко си работеше.

не е нужно да се вади акумулатора - моя го зареждам директно както е в колата със зареждачката от Лидъл
единствено приближавам колата максимално до прозореца на мазата за да не пускам дълъг кабел и да не се спъне някой в него през нощта.

lyubohar
редник
редник
Мнения: 121
Регистриран на: съб дек 22, 2007 3:08 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 бензин 2004
Been thanked: 3 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот lyubohar » пет окт 19, 2018 7:31 pm

NVG написа:
lyubohar написа:Забравих включени габарити след смяна на крушка. :oops:
На сутринта-няма никой...

Твоята мисля е фейс. Поне дата и час си настройвал. ;-)
С този акумулатор трудно ще изкараш зимата.


Да,извинявам се.
Часовника го настройвах.
Но не е фейса.2004г.е.
Надявам се да не си прав за акумулатора.
Но и да се скапе това е 2-ри акумулатор за 14 години и нов ще е консуматив.

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 12331
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 4452 times
Been thanked: 5794 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот NVG » пет окт 19, 2018 8:03 pm

И аз с оригиналния изкарах 7+г. Сега карам 13-та г. с втория. Все пак имай предвид, че за една нощ габарити да го изтощат не говори добре за капацитета в момента. Това са някъде около 20Ач.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

lyubohar
редник
редник
Мнения: 121
Регистриран на: съб дек 22, 2007 3:08 pm
Град: София
Кара: Peugeot 307 SW 1.6 бензин 2004
Been thanked: 3 times

Re: Въпрос при откачване и закачване на акумулатор

Мнениеот lyubohar » пет окт 19, 2018 9:16 pm

Повече от 20Ач е при всички случаи.
Още повече,че сменях крушка през деня.
Иначе харча с тези дневни светлини е голям.Климатика ми никога не спира,радио.
Акумулатора едва ли успява да се зареди напълно.
Купих си една джаджа за запалката и ми показва какво е напрежението на зареждането.
Винаги е 14.2-14.3V.Като двигателят не работи показва 12V-12.2.Колко е вярно устройството не знам,но ми дава някаква информация.
Трябва да го сравня с мултицета.


Върни се в “307”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта