Оборотомер!

Iceto_
наборник
Мнения: 21
Регистриран на: пон дек 01, 2008 12:50 pm
Been thanked: 1 time

Re: ОБОРТОМЕР - ПРОБЛЕМ!

Мнениеот Iceto_ » чет дек 04, 2008 7:18 pm

смени си крушките на таблото от това е аз имах такъв проблем.и се реши като си смених крушките и тръгна

Потребителски аватар
jivko_v
наборник
Мнения: 36
Регистриран на: вт сеп 09, 2008 12:07 am
Кара: 206 GT
Has thanked: 1 time

Re: ОБОРТОМЕР - ПРОБЛЕМ!

Мнениеот jivko_v » нед дек 07, 2008 11:15 pm

:) стига бе ква е тая логика от крушките че обротомера.
А относно обротомера колегаа нещо нормално за пежо,
кофти работа половината форум сме я без скоростомер я
без обротомер :)
Faster and Faster Until the Thrill of Speed Overcome the Fear of Death

skype:jivko_v

petro
наборник
Мнения: 20
Регистриран на: нед дек 28, 2008 5:33 pm

проблем обортомер

Мнениеот petro » нед дек 28, 2008 6:37 pm

Здравейте,имам 206 1,4 бензин 2001г.Интересува ме,къде в Пловдив могат да ми оправят оборотомера?Предварително Ви благодаря!

Потребителски аватар
Vanko_pp
наборник
Мнения: 25
Регистриран на: вт дек 30, 2008 10:44 pm
Град: Русе
Кара: Peugeot 406 2.0 HDi 110 ps 2000 г

Re: проблем обортомер

Мнениеот Vanko_pp » вт дек 30, 2008 11:13 pm

и аз имам проблеми с оборотомера и скоростомера

Потребителски аватар
ThugLove
полковник
полковник
Мнения: 885
Регистриран на: нед авг 03, 2008 12:25 am
Град: Троян
Кара: Peugeot 206 1.4 75hp '99г. / OВ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times
Контакти:

Re: проблем обортомер

Мнениеот ThugLove » чет яну 01, 2009 9:13 pm

Абе за какво ти е скоростомер :) аз не гледам с колко карам почти винаги :mrgreen:

biss2
наборник
Мнения: 1
Регистриран на: ср май 13, 2009 1:57 pm
Кара: Пежо 206

Проблем с оборотомера

Мнениеот biss2 » ср май 13, 2009 3:31 pm

Здравейте приятели! Имам Пежо 206, 99 год. 1.1 Купих го с развален оборотомер. Къде мога да го поправя освен СФА? Благодаря Ви предварително!

Потребителски аватар
Тричко
сержант
сержант
Мнения: 469
Регистриран на: пон сеп 01, 2008 7:58 pm
Been thanked: 4 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот Тричко » ср май 13, 2009 9:34 pm

Eдин колега е описал как се ремонтират моторчетата вътре в таблото.Аз моето му замених счупената пласмасова осичка с една по дебела игла.Вече съм минал с ремонтиран километраж 10 000 км. Не е много лесно но става.

Потребителски аватар
xdream
генерал
генерал
Мнения: 1270
Регистриран на: нед юли 20, 2008 3:18 pm
Град: Перник
Кара: DRAG one
Has thanked: 581 times
Been thanked: 983 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот xdream » чет май 14, 2009 12:34 pm

Тричко написа:Eдин колега е описал как се ремонтират моторчетата вътре в таблото.Аз моето му замених счупената пласмасова осичка с една по дебела игла.Вече съм минал с ремонтиран километраж 10 000 км. Не е много лесно но става.


Аз съм тоя дето е ремонтирал и описвал, но както колегата е по-горе описа - сложете игла. Залепената осичка още се държи, но имам подозрението, че при някоя дупка е изпуснала зъбче. Направете си го с игличка или кърфица - нагоресхтяжате я с поялника и пронизвате целия пластмасов корпус отдолу. После една капка каноколит да си държи. Още по-хитро ще е да награпите в най-долния край (този който ще остане облян с пластмаса) игличката. Така тя ще е много по-стабилно залепена.

Поздрави на всички !

Потребителски аватар
Тричко
сержант
сержант
Мнения: 469
Регистриран на: пон сеп 01, 2008 7:58 pm
Been thanked: 4 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот Тричко » чет май 14, 2009 7:56 pm

Благодарско колега без твоето описание щях да си търся табло :biri:

Octavian_stz
наборник
Мнения: 14
Регистриран на: чет дек 03, 2009 1:55 am
Град: Стара Загора
Кара: Skoda Octavia 1.9TDI 148H.P.
Been thanked: 1 time

Re: Оборотомер!

Мнениеот Octavian_stz » съб дек 12, 2009 12:29 am

Колеги, ремонтираното моторче не се движи така леко и равномерно както е било оригинално!!! а с трудното въртене, консумацията е по-голяма и може да излезе от строя и драйвера който го управлява!!!
Аман от 'разбирачи'!

Потребителски аватар
xdream
генерал
генерал
Мнения: 1270
Регистриран на: нед юли 20, 2008 3:18 pm
Град: Перник
Кара: DRAG one
Has thanked: 581 times
Been thanked: 983 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот xdream » съб дек 12, 2009 10:33 am

Колега, я нека да уточним няколко детайла по последното Ви мнение...

1. Вие търговец ли сте, и ако да, коментарите Ви не трябва ли да са в раздел за търговци ??? (в духът на Вашите 3 удивителни)
2. За какви драйвери иде реч колега ??? Не знаех, че пежото ми има windows под кормилото... леле, отивам да преинсталирам драйвера за чистачките, че нещо тия новите Bosch не ги опознава и не чисти добре, ама сам съм си виновен, като ги пускам с течност за чистачки източена от zamunda.
3. Че подменено с ново - по хубаво няма, но ако е повредено двигателчето на стрелката за оборотите, какви ремонти на таблото, за които Вие говорите, ще поправят неработещото моторче ??? Виждам, че колкото и да не харесвате ремонтите и да трябва да се сменя с ново, Вие пак за ремонти говорите.

Най-лесно е да изплашим хората, какви страшни и апокалиптични неща могат да се случат, ако сами си ремонтират нещо , но първо - споделения опит е "пътеводител" за хора с някакви технически умения и сръчност, и който ги няма едва ли ще се наеме да пипа. И второ - не е това начина да продадете повече. Дайте една цена за ново двигателче и хората сами да преценят има ли нужда да пипат, или спокойно по куриер ще му пратите ново двигателче (дано да е ново...не ремонтирано или свалено от някъде си).

Поздрави! :kodapraish:

Потребителски аватар
steich
Търговец
Търговец
Мнения: 1599
Регистриран на: нед сеп 04, 2005 11:40 pm
Град: София
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 200hp / Citroen DS4 2.0 BlueHDI 181hp Auto S&S
Has thanked: 2 times
Been thanked: 78 times
Контакти:

Re: Оборотомер!

Мнениеот steich » съб дек 12, 2009 11:26 am

Колега xdream, драйвера е силовата част от веригата непосредствено преди моторчето и реално той превръща сигнала във въртеливо движение ... не е нужно всичко да знаеш но някак си тона ти ми се вижда леко заядлив ( нищо лично ). Аз също ремонтирам такива моторчета и за сега за над 10 табла нямам никакви проблеми. Бих споменал цена, но някои биха го приели като реклама. Не съм търговец нито авто или електро сервиз и го правя между другото, но все пак ако някой се интересува може да се информира на ЛС, цената също е почти символична за ремонтна дейност от този род. А това за новите моторчета е някакъв мит ... или ви слагат втора употреба или ги отремонтират.
Програмиране на TPMS сензори.
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
!!! Качеството преди всичко !!! 5 години гаранция на извършените софтуерни ремонти / услуги !!!

Потребителски аватар
xdream
генерал
генерал
Мнения: 1270
Регистриран на: нед юли 20, 2008 3:18 pm
Град: Перник
Кара: DRAG one
Has thanked: 581 times
Been thanked: 983 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот xdream » съб дек 12, 2009 12:50 pm

Колега, не се заяждам в никакъв случай, просто не обичам когато някой съвсем пренебрежително дава телефон и казва - аз мога и съм цар.... харесвам хора , които расъждават като теб - мога , правя и взимам символично, защото така повече помагам, отколкото печеля. Драйвер звучи готино.
Я някой да помогне с двигателче (системка) за нивото на гориво в резервоара.... Оборотомерите са вече решени :dobroto:

Потребителски аватар
Тричко
сержант
сержант
Мнения: 469
Регистриран на: пон сеп 01, 2008 7:58 pm
Been thanked: 4 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот Тричко » съб дек 12, 2009 3:11 pm

Добра информация ще бъде ако някой даде инфо къде има такива моторчета нови. Бая народ ще му е благодарен.

Octavian_stz
наборник
Мнения: 14
Регистриран на: чет дек 03, 2009 1:55 am
Град: Стара Загора
Кара: Skoda Octavia 1.9TDI 148H.P.
Been thanked: 1 time

Re: Оборотомер!

Мнениеот Octavian_stz » съб дек 12, 2009 10:41 pm

Понеже желая да съм коректен, затова ще отговоря на колегата xdream. Обикновенно не отговарям на написани глупости!
1. Аз не съм търговец а трите удивителни са за да отбележа 'дребни' за някой детайли;-)
2. Добре е когато някой не може да 'вдяне' за какво става дума, да си замълчи а не да пише Глупости, ИЗЛАГА се се по този начин!
Колега да ви обясня някой елементарни нещица от електрониката, понеже забялязвам, че ви липсват тези знания. Всяко мотор4е се оправлява от някакво устройство представляващо усилвател на ток или напрежение. Прието е това да се казва 'драйвер', т.е нещо което управлява !!! /пак трите удивителни/.В някой видове табла от по-старите години 96-98г се използват отделни интегрални схеми за това. В случая моторите се управляват от Основния процесов в таблото производство на небезизвестната фирма 'Моторола'/която произвежда процесори преди да почне да прави мобилни телефони;-)/ и е изграден на базата на ядрото 68НС05. Този процесор освен управлението на моторите служи за управление на ЛСД дисплея, в еепрома му се записват и данни за километрите на колата, дневния километраж, и ДТЦ грешките на таблото, отговаря за комуникацията с другите устроиства и др. неща , но да не встъпвам в подробности. Та ако консумацията на някой мотор надмине критичната, това води до излизане от строя на драйвера, което понякога води до цялосна неработоспособност на процесора. Имам съм случаи когато се налага и смяна на процесора от некомпетентен опит за ремонт.
Колега занимавам се с ремонт на електронни табла от 5год и хората които ме познават знаят, че не съм човек от типа 'аз мога и съм цар'. Когато незнам питам или си мълча но не приказван глупости от рода на това, че в колата има 'windows под кормилото'. Мисля че хората разбраха за какво става дума.
Така за да задоволя твоето любопитство ще кажа, че съм отремонтирал много табла по методите описани от теб,и по-добри!!! но това не е най-доброто решения, независимо, че съм доста прилежен и упорит.Понякога са идвали за ремонт отремонтирани от някой друг колега такива моторчета. А относно моторчетата ще кажа само, че тези моторчета са няколко вида и имат малки разлики, срещат се в Пежо, Рено, Ситроен, Фолцваген, Ауди и др. марки коли също. В някой от тези модели оста е по-дълга или по къса и има някой леки разлики в закрепянето. Та моторчета за 206 са свалени от производство. Все още се произвеждат други модели, на които часта, която им се чупи при пежо 206 е същата!!! Ще кажа само, че един колега е намерил достъп до такъв вид мотори, като върне развалено такова. Повече подробности незнам , не искам да знам и не е моя работа!!! Нека всеки си гледа в паницата. На мене ми стига, че чат пат мога да взема от него здрав такав мотор и да му върна стар такъв срещу заплащане естествено.
Та затова написах и този пост. Ако пък някой желае, може и да му ремонтирам моторчето или да му сменя развамената част със същата такава но НОВА!!! пак трите удивителни колега xdream , за да подчертая още един път това което съм казал. Така сега за моторчето за горивото в резервоара. Това моторче също може да се отремонтира , правил съм го един път за да разбера за какво става дума, но втори път не се наемам. Ремонтирах моторчето три дни!!! Там нещата са доста трудоемки и времеемки. трябва да развиете над 4000 навивки проводник, ако не ме лъже паметта с фи 0,05мм. и после пак те чака една изненада!!!Та не желая да правя такова мотор4е пове4е. После да се навие отново и ако не го навиеш като хората не можеш да събереш навивките и пак... Та когато имам проблем с това ползвам моторче втора употреба!!! Ново не съм търсил, няма кой да го плати.
Мисля, че разясних доста от нещата за които се интересуваше колегата xdream. Ако някой се интерисува от нещо повече да драсне на ЛП или да звънне.
Аман от 'разбирачи'!

Потребителски аватар
xdream
генерал
генерал
Мнения: 1270
Регистриран на: нед юли 20, 2008 3:18 pm
Град: Перник
Кара: DRAG one
Has thanked: 581 times
Been thanked: 983 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот xdream » съб дек 12, 2009 11:55 pm

Все по-рядко изпитвам удоволствието от един чудесно написан коментар (отговор).
Колега, моите поздравления и благодарности за Вашия отговор.
Не зная дали "драйвер" и ЦАП (Цифрово-Аналогов преобразувател, операционни усилватели и др.) не са едно и също... но...и драйвер ще приема.
1. Търговец - обикновено се разбира като физическо или юридическо лице, занимаващо се с търговия в смисъл на покупко-продажба...
2. Имам конституционното право да се излагам...
3. Усилвателят е устройство което увеличава амплитудата на входния сигнал (ток или напрежение), като посредством захранващо напрежение усилва този сигнал, запазвайки формата му на изхода (не е задължително).
4. Компанията Motorola съществуваща от 1925...освен с мобилни телефони, все с нещо е трябвало да си вадят хляба тия хора.
5. Обикновенно, развалената част в тези моторчета е пластмасов детайл, който играе ролята на ос за едно от зъбните колелца...тази ос е монолитно закрепена към предната част на моторчето (фабрично е отлята, като част от този пластмасов детайл). Не съм мислил, че подлежи на смяна - за това е и играта с игли и лепене...
6. Човек, който познава разликата между EEPROM и EPROM заслужава моето уважение (такъв е Вашият случай)... :ibree:

Като цяло, ще си позволя да изкажа благодарност за Вашия отговор и полезната информация.
Нямам удоволствието да Ви познавам лично, но от написаното от Вас се убедих, че не говорите празни приказки.
Поздрави и успешна работа.

chavdarlk
редник
редник
Мнения: 53
Регистриран на: вт апр 27, 2010 10:12 pm
Град: София, Банишора
Кара: Peugeot 206 HDi 2.0L ; Skoda Octavia 1.6FSI ; VW Jetta II 1.6 (няма я вече...)
Been thanked: 2 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот chavdarlk » съб май 15, 2010 12:49 pm

Здравейте :eho:
В темата като местоположение на сервиза за ремонт на оборотомера се споменава улица са "Юнашка песен" (по-рано написана като "Юнашки проход").
Споменава се и сервиз на AVITEL, който пък е на улица "Пирински Проход".
Не е ли точно тази правилната улица?

Поздрави!
Изображение

Потребителски аватар
FOXO
наборник
Мнения: 24
Регистриран на: пет окт 15, 2010 9:24 pm
Град: Благоевград

Re: Оборотомер!

Мнениеот FOXO » пет окт 15, 2010 10:13 pm

До колегата xdream :
Колега Благодаря!Без твоето описание нямаше да се справя.Иначе много пипкава работа и незнам дали бих се захванал отново.Хубаво беше иначе да качим и снимки ама и аз от нерви и голямо нетърпение вече да го сглобя и да видя дали работи и не снимах :)
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
div_dan
наборник
Мнения: 2
Регистриран на: пет дек 17, 2010 12:17 am
Град: Lukovit
Кара: Peugeot 206 2.00 HDI 90к.с.

!

Мнениеот div_dan » пет дек 17, 2010 12:41 am

Здравейте на всички аз съм от скоро в клуба на Пежо, но вече се зблъсках със същия проблем.Проблем имам само с километража за скоростта нищо друго от тъблото!Един път забии стрелката на 120км и се оправи след като угасих двигателя и същото се случи когато не искаше да се помръдне от 0 затова ме води на мисълта,че не е сериозно а е от тъблото или прословутото момоторче!Преди да предприема някакви действия исках да питам потребителя –Iceto дали няма шнас да е от тези клушки на таблото колкото и глупаво да звучи, защото моя проблем започна именно след като смених 7 изгорели от тях????

Потребителски аватар
xdream
генерал
генерал
Мнения: 1270
Регистриран на: нед юли 20, 2008 3:18 pm
Град: Перник
Кара: DRAG one
Has thanked: 581 times
Been thanked: 983 times

Re: Оборотомер!

Мнениеот xdream » пет дек 17, 2010 9:50 am

Не би следвало да е от крушки...чисто съвпадение. Ако забележиш стрелката да не се движи равномерно, силно вероятно причината да е в оста вътре в механиката на стрелката...нещо описано над теб.
Ако си от София получаваш пълния ми съпорт (каква хубава не-българска дума) за отстраняване на проблема.
п.п. Дано не стане като с едно CC, където каквото и да пипна, тежко му :oops:


Върни се в “206”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост