Peugeot Клуб БЪЛГАРИЯ

Форум на Пежо Клуб България
Дата и час: Чет Юли 31, 2014 10:22 am

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 06, 2012 12:16 am 
Offline
наборник
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 02, 2012 7:55 am
Мнения: 11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Град: СОФИЯ
Здравейте :
Колеги :)
Смених за сега сегментите, и нещата върват горе-долу добре.
Извадих буталата по които имаше много малко нагар който старателно почистих.
Комшията ги вкара с новите сегменти, абе с 2 думи доволен съм за сега.
Купих си всичко необходимо за ремонта.
Имам следното питане: става въпрос за белезите за коректно зацепване на нафтовата помпа. Като откачахме ангренажия ремък, имаше белези а сега нещо ги няма ? :( или аз не гледам където трябва :(
Как мога да разбера или как да ги направя, тоест някой може ли накакава схема да ми покаже точно как са белезите или друг празнак по който да зацепя коректно помпата?
Намерих белезите на на зъба на маховика и на корпуса, тоест коляновият вал можа да се счита че е на позицията си.
Остава да намеря правилната позиция на гърбичния вал и на ГНП.
Мерси предварително :)

ПОЗДРАВИ:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 06, 2012 8:17 pm 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 31, 2005 7:34 pm
Мнения: 284
Кара: 205D,306 1.6i
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times
Град: София
Зад стартера има един отвор сочещ към маховика.Там се мушка желязо( или електрод) и се върти коляновия вал бавно докато желязото влезне в отвоа на маховика.Всичко това се прави докато не е монтирана главата.Ако вече е сложена трябва да е без разпределителния вал иначе той ще натисне някои клапани и буталата ще ги ударят при въртене на маховика.
След това се монтира разпределителния вал,който си има отвор в шайбата за болт за фиксиране на центровката.
После се центрира шайбата на помпата с 2 болта.Ако и тя е сваляна е трябвало да я бележите как е била стегната цялата към мотора.При пропуск и е Лукас помпа-има една пета леко заострена и заостреното трябва да сочи към центъра на отвора в планката за захващане.Донастройка накрая при работещ двигател.
Следва поставянето на ремъка като се почне: колянов вал/помпа/разпределителен вал или обратно.Важното е хлабавото на ремъка да остане при обтяжната ролка.

_________________
Лек път и гумени дървета.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Чет Сеп 06, 2012 9:43 pm 
Offline
наборник
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 02, 2012 7:55 am
Мнения: 11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Град: СОФИЯ
iwelichkow написа:
Зад стартера има един отвор сочещ към маховика.Там се мушка желязо( или електрод) и се върти коляновия вал бавно докато желязото влезне в отвоа на маховика.Всичко това се прави докато не е монтирана главата.Ако вече е сложена трябва да е без разпределителния вал иначе той ще натисне някои клапани и буталата ще ги ударят при въртене на маховика.
След това се монтира разпределителния вал,който си има отвор в шайбата за болт за фиксиране на центровката.
После се центрира шайбата на помпата с 2 болта.Ако и тя е сваляна е трябвало да я бележите как е била стегната цялата към мотора.При пропуск и е Лукас помпа-има една пета леко заострена и заостреното трябва да сочи към центъра на отвора в планката за захващане.Донастройка накрая при работещ двигател.
Следва поставянето на ремъка като се почне: колянов вал/помпа/разпределителен вал или обратно.Важното е хлабавото на ремъка да остане при обтяжната ролка.

Мерси много :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2012 6:36 am 
Offline
наборник
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 02, 2012 7:55 am
Мнения: 11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Град: СОФИЯ
Здравейте колеги :)
След като най-накря успях да приключа с ремонта на мотора нещо не е както трябва?
Патането ми е защо, мотора леко се тресе изпада леко в резонанс и пуши? и няма мощност :(
Казаха ми че било нормално докато сегментите не паснат добре.
Но все пак аз очаквах нещата да са малко по-добре след такъв голям ремонт.
Може би не сме зацепили точно нафтовата помпа тоест ангренажният ремък :(
АКо някой може да даде съвет ще се радвам да видя къде сме объркали :)
ПОЗДАРВИ:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2012 8:40 am 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 31, 2005 7:34 pm
Мнения: 284
Кара: 205D,306 1.6i
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times
Град: София
преди години бях качвал сканирана книга на руски за 405Д тука http://iwelichkow.data.bg/p/files/prog търсиш Peugeot-405D.rar и вътре има няколко файла.Теб те интересуват мотор и помпи.
Ако не си свалял помпата (в твоя случай не е било необходимо) значи не е от нея.
Ако си махал разпределителния вал (и това не е било нужно) и не си надписал всяка чашка с пул на кой клапан е - може и от това да е.Мери с пластини за клапани ,че там каква играчка ще падне.
Ако не е барано това дето написах значи нищо не сте направили в мотора.За там вече ти трябва "дизелов" манометър с накрайници да измериш компресията.Аз съм го правил преди години през свещите и даваше 28 атмосфери на двигател без ремонт и с турбо.
Иначе в книгата всичко е описано ако разбираш руски.

_________________
Лек път и гумени дървета.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2012 8:14 pm 
Offline
наборник
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 02, 2012 7:55 am
Мнения: 11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Град: СОФИЯ
iwelichkow написа:
преди години бях качвал сканирана книга на руски за 405Д тука http://iwelichkow.data.bg/p/files/prog търсиш Peugeot-405D.rar и вътре има няколко файла.Теб те интересуват мотор и помпи.
Ако не си свалял помпата (в твоя случай не е било необходимо) значи не е от нея.
Ако си махал разпределителния вал (и това не е било нужно) и не си надписал всяка чашка с пул на кой клапан е - може и от това да е.Мери с пластини за клапани ,че там каква играчка ще падне.
Ако не е барано това дето написах значи нищо не сте направили в мотора.За там вече ти трябва "дизелов" манометър с накрайници да измериш компресията.Аз съм го правил преди години през свещите и даваше 28 атмосфери на двигател без ремонт и с турбо.
Иначе в книгата всичко е описано ако разбираш руски.


Колега Мерси за помоща:
Но нека ти кажа какво съм направил може да ти стане малко по-ясно:
1.смених сегментите ,сложих тия на разград за което допълнително се посъветвах че са читави.
2.мерих пуловете и открих че на 4 и 6 почти нямаше луфт :(
Даже ходих до един Чичак Арменец много го хвалят за дизел АГОП са казва той ми каза какаво да направя с пуловете и аз го направих.
Тука до нас разни Комшии - (майстори) ми казаха че е било нормално да пуши след такъв ремонт защото сегментите си имали време за улягане около буталата.
И в момента всички цилиндри работят с различна компресия.
Аз тук ще замълча че и хабер си нямам от такива неща.
Чудя се дали е така обаче, много ми е интересно някои казват че горе-долу му трябват 5000 км. докато всичко си дойде на мястото :)
Дано е така иначе не знам:0
ПОЗДАРВИ :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Пет Сеп 14, 2012 8:32 pm 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 04, 2010 9:10 am
Мнения: 4405
Кара: Peugeot 206 SW 1.4 HDI
Has thanked: 470 times
Been thanked: 533 times
Град: Сливен
А като сте събирали буталата да не би да сте счупили сегмент, или да не сте направили добре ключа на сегментите!?

Добре е някой да види центровката отново...

_________________
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон

[Ръчно плетени хамаци


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 15, 2012 6:53 am 
Offline
наборник
Аватар

Регистриран на: Нед Сеп 02, 2012 7:55 am
Мнения: 11
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Град: СОФИЯ
206RCup написа:
А като сте събирали буталата да не би да сте счупили сегмент, или да не сте направили добре ключа на сегментите!?

Добре е някой да види центровката отново...

Здрасти колега :)

Абе като видях как ми сложиха сегментите всичко си влезна чудесно.
Но сега имам малки съмнения че 3 цилиндър не бачка добре.
Но точно така ми казаха горе-долу че трябва да мине малко време за да улегнат нещата :)
Друго искам да попитам след като центровахме ангренажа и нафтовата помпа по белезите като направих едно кръгче някак колата нямаше тяга почти никакво ускорение нямаше ето това ме притесняваше :(
Ама пак това ми казаха минимум 1000-2000 км. щяло да се оправи :)
А дано де че иначе ЛОШО :)
ПОЗДРАВИ:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)
МнениеПубликувано на: Съб Сеп 15, 2012 7:30 am 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 04, 2010 9:10 am
Мнения: 4405
Кара: Peugeot 206 SW 1.4 HDI
Has thanked: 470 times
Been thanked: 533 times
Град: Сливен
Има нещо не както трябва направено...

_________________
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон

[Ръчно плетени хамаци


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 9 мнения ] 

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by V12-HDI-FAP © 2000, 2002, 2005, 2007 PSA Group

Лаптопи