Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот nikexp » чет сеп 06, 2012 12:16 am

Здравейте :
Колеги :)
Смених за сега сегментите, и нещата върват горе-долу добре.
Извадих буталата по които имаше много малко нагар който старателно почистих.
Комшията ги вкара с новите сегменти, абе с 2 думи доволен съм за сега.
Купих си всичко необходимо за ремонта.
Имам следното питане: става въпрос за белезите за коректно зацепване на нафтовата помпа. Като откачахме ангренажия ремък, имаше белези а сега нещо ги няма ? :( или аз не гледам където трябва :(
Как мога да разбера или как да ги направя, тоест някой може ли накакава схема да ми покаже точно как са белезите или друг празнак по който да зацепя коректно помпата?
Намерих белезите на на зъба на маховика и на корпуса, тоест коляновият вал можа да се счита че е на позицията си.
Остава да намеря правилната позиция на гърбичния вал и на ГНП.
Мерси предварително :)

ПОЗДРАВИ:

Потребителски аватар
iwelichkow
сержант
сержант
Мнения: 284
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 205D,306 1.6i
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот iwelichkow » чет сеп 06, 2012 8:17 pm

Зад стартера има един отвор сочещ към маховика.Там се мушка желязо( или електрод) и се върти коляновия вал бавно докато желязото влезне в отвоа на маховика.Всичко това се прави докато не е монтирана главата.Ако вече е сложена трябва да е без разпределителния вал иначе той ще натисне някои клапани и буталата ще ги ударят при въртене на маховика.
След това се монтира разпределителния вал,който си има отвор в шайбата за болт за фиксиране на центровката.
После се центрира шайбата на помпата с 2 болта.Ако и тя е сваляна е трябвало да я бележите как е била стегната цялата към мотора.При пропуск и е Лукас помпа-има една пета леко заострена и заостреното трябва да сочи към центъра на отвора в планката за захващане.Донастройка накрая при работещ двигател.
Следва поставянето на ремъка като се почне: колянов вал/помпа/разпределителен вал или обратно.Важното е хлабавото на ремъка да остане при обтяжната ролка.
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот nikexp » чет сеп 06, 2012 9:43 pm

iwelichkow написа:Зад стартера има един отвор сочещ към маховика.Там се мушка желязо( или електрод) и се върти коляновия вал бавно докато желязото влезне в отвоа на маховика.Всичко това се прави докато не е монтирана главата.Ако вече е сложена трябва да е без разпределителния вал иначе той ще натисне някои клапани и буталата ще ги ударят при въртене на маховика.
След това се монтира разпределителния вал,който си има отвор в шайбата за болт за фиксиране на центровката.
После се центрира шайбата на помпата с 2 болта.Ако и тя е сваляна е трябвало да я бележите как е била стегната цялата към мотора.При пропуск и е Лукас помпа-има една пета леко заострена и заостреното трябва да сочи към центъра на отвора в планката за захващане.Донастройка накрая при работещ двигател.
Следва поставянето на ремъка като се почне: колянов вал/помпа/разпределителен вал или обратно.Важното е хлабавото на ремъка да остане при обтяжната ролка.

Мерси много :)

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот nikexp » пет сеп 14, 2012 6:36 am

Здравейте колеги :)
След като най-накря успях да приключа с ремонта на мотора нещо не е както трябва?
Патането ми е защо, мотора леко се тресе изпада леко в резонанс и пуши? и няма мощност :(
Казаха ми че било нормално докато сегментите не паснат добре.
Но все пак аз очаквах нещата да са малко по-добре след такъв голям ремонт.
Може би не сме зацепили точно нафтовата помпа тоест ангренажният ремък :(
АКо някой може да даде съвет ще се радвам да видя къде сме объркали :)
ПОЗДАРВИ:

Потребителски аватар
iwelichkow
сержант
сержант
Мнения: 284
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 205D,306 1.6i
Has thanked: 4 times
Been thanked: 22 times

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот iwelichkow » пет сеп 14, 2012 8:40 am

преди години бях качвал сканирана книга на руски за 405Д тука http://iwelichkow.data.bg/p/files/prog търсиш Peugeot-405D.rar и вътре има няколко файла.Теб те интересуват мотор и помпи.
Ако не си свалял помпата (в твоя случай не е било необходимо) значи не е от нея.
Ако си махал разпределителния вал (и това не е било нужно) и не си надписал всяка чашка с пул на кой клапан е - може и от това да е.Мери с пластини за клапани ,че там каква играчка ще падне.
Ако не е барано това дето написах значи нищо не сте направили в мотора.За там вече ти трябва "дизелов" манометър с накрайници да измериш компресията.Аз съм го правил преди години през свещите и даваше 28 атмосфери на двигател без ремонт и с турбо.
Иначе в книгата всичко е описано ако разбираш руски.
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот nikexp » пет сеп 14, 2012 8:14 pm

iwelichkow написа:преди години бях качвал сканирана книга на руски за 405Д тука http://iwelichkow.data.bg/p/files/prog търсиш Peugeot-405D.rar и вътре има няколко файла.Теб те интересуват мотор и помпи.
Ако не си свалял помпата (в твоя случай не е било необходимо) значи не е от нея.
Ако си махал разпределителния вал (и това не е било нужно) и не си надписал всяка чашка с пул на кой клапан е - може и от това да е.Мери с пластини за клапани ,че там каква играчка ще падне.
Ако не е барано това дето написах значи нищо не сте направили в мотора.За там вече ти трябва "дизелов" манометър с накрайници да измериш компресията.Аз съм го правил преди години през свещите и даваше 28 атмосфери на двигател без ремонт и с турбо.
Иначе в книгата всичко е описано ако разбираш руски.


Колега Мерси за помоща:
Но нека ти кажа какво съм направил може да ти стане малко по-ясно:
1.смених сегментите ,сложих тия на разград за което допълнително се посъветвах че са читави.
2.мерих пуловете и открих че на 4 и 6 почти нямаше луфт :(
Даже ходих до един Чичак Арменец много го хвалят за дизел АГОП са казва той ми каза какаво да направя с пуловете и аз го направих.
Тука до нас разни Комшии - (майстори) ми казаха че е било нормално да пуши след такъв ремонт защото сегментите си имали време за улягане около буталата.
И в момента всички цилиндри работят с различна компресия.
Аз тук ще замълча че и хабер си нямам от такива неща.
Чудя се дали е така обаче, много ми е интересно някои казват че горе-долу му трябват 5000 км. докато всичко си дойде на мястото :)
Дано е така иначе не знам:0
ПОЗДАРВИ :)

Потребителски аватар
206RCup
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 4866
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 206 SW 1.4 HDI
Has thanked: 347 times
Been thanked: 506 times

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот 206RCup » пет сеп 14, 2012 8:32 pm

А като сте събирали буталата да не би да сте счупили сегмент, или да не сте направили добре ключа на сегментите!?

Добре е някой да види центровката отново...
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот nikexp » съб сеп 15, 2012 6:53 am

206RCup написа:А като сте събирали буталата да не би да сте счупили сегмент, или да не сте направили добре ключа на сегментите!?

Добре е някой да види центровката отново...

Здрасти колега :)

Абе като видях как ми сложиха сегментите всичко си влезна чудесно.
Но сега имам малки съмнения че 3 цилиндър не бачка добре.
Но точно така ми казаха горе-долу че трябва да мине малко време за да улегнат нещата :)
Друго искам да попитам след като центровахме ангренажа и нафтовата помпа по белезите като направих едно кръгче някак колата нямаше тяга почти никакво ускорение нямаше ето това ме притесняваше :(
Ама пак това ми казаха минимум 1000-2000 км. щяло да се оправи :)
А дано де че иначе ЛОШО :)
ПОЗДРАВИ:

Потребителски аватар
206RCup
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 4866
Регистриран на: нед юли 04, 2010 9:10 am
Град: Сливен
Кара: Peugeot 206 SW 1.4 HDI
Has thanked: 347 times
Been thanked: 506 times

Re: Ремонт на мотора Пежо 205 1.8 дизел 1986 :)

Мнениеот 206RCup » съб сеп 15, 2012 7:30 am

Има нещо не както трябва направено...
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон
the_animal33 написа:Спрете земята искам да сляза.

[Ръчно плетени хамаци


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост