ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот nikexp » нед сеп 02, 2012 8:29 am

Здравейте колеги :)
Да кажа първо 2-3 думи
До вчера и аз бях активен потребител на друг форум :)
Имах мерцедес 124 купе, но се отървах така да се каже (за което много се радвам ) 12- 14 бензин на 100км. градско :(

И сега започвам да карам Пежо 205 1.8 дизел 1987 год. Което баща ми е купил 1994 год. от Германия и сега е на 137000 км. 100% :)

Ще се радвам след като споделя някои проблеми някой да ми даде съвет.
Колата не е карана активно може би от 2-3 години, последно я карах малко миналата година лятото.
Преди да я паркирам в гаража имаше следният проблем - Когато беше малко студено много трудно палеше и много пушеше.
Качва масло с въздушният филтър като загрее малко спираше да пуши толкова много но като казвам че пуши имам предвид ЯКО !!!
По-принцип когато я карах аз беше подържана но никога не е имала сериозни проблеми :)
Баща ми малко я изпусна така да се каже вика ябе пуши то като загрее мотора спира да пуши и като е топло си пали без проблем :)
Сега съм решил да инвестирам малко финанси и да я стегна и покарам поне до пролета!
Въпросът ми е следният :
От какво може така да не иска да пали когато е студен мотора или студено времето?
Качването на масло в въздушният филтър?
Много сериозно пушене докато леко не загрее мортора но и след това пак си ПУШИ сериозно ?
АКо някой може да каже нещо по този повод ще се радвам ?
Също ме интересува освен горе споменатите проблеми какво друго може да излеле като проблем?
Моля също така да ми кажете къде има ЧИТАВ майсто в СОФИЯ (за дизел) да отида на място да погледне и да каже присъдата ;)
Горе-долу към какво да се насоча за ремонт ?
И оринтировъчно някакви цени :
По-принцип, дали ще излезе много скъпо и дали си заслужава такъв екшън ?

Благодаря предварително :

Ще се радвам на съвет какво точно да направя за да мина безболезнено така да се каже :)

ПОЗДАРВИ :
Ники

Tonin
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: нед яну 29, 2012 8:54 pm
Град: Ruse
Кара: Citroen Bx TZD Turbo, Lancia Zeta 2.1TD, Citroen C4 GP 1.6 HDI
Been thanked: 8 times

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот Tonin » нед сеп 02, 2012 10:04 am

Ако маслото в двигателя е на повече от 3 години и не е сменяно, по логиката, че не сме му направили километрите, то със сигурност имаш невероятен нагар по сегментите. Пушенето на студено е точно от това. Разбира се това е само предположение. Най-малкият проблем е да са изгорели повече от 2 подгревни свещи. Виж първо свещите и ако не е от тях пробвай да налееш присадка за изчистване на нагар в маслото. С нея се кара най-много 1 час после източваш маслото и наливаш ново. Естествено се молиш всичко да е наред.

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот nikexp » нед сеп 02, 2012 10:12 am

Tonin написа:Ако маслото в двигателя е на повече от 3 години и не е сменяно, по логиката, че не сме му направили километрите, то със сигурност имаш невероятен нагар по сегментите. Пушенето на студено е точно от това. Разбира се това е само предположение. Най-малкият проблем е да са изгорели повече от 2 подгревни свещи. Виж първо свещите и ако не е от тях пробвай да налееш присадка за изчистване на нагар в маслото. С нея се кара най-много 1 час после източваш маслото и наливаш ново. Естествено се молиш всичко да е наред.


Мерси колега :)
Но това ще е най-малкият проблем според мен :)

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2317
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 220 times

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот KOZL » нед сеп 02, 2012 11:25 am

И моята 305-ца е с такъв двигател и във възд.филтър винаги има масло. От смяна до смяна на масло се събира към 100 млл в него. Зимата пали трудно под -5 гр. и пуши бяло докато загрее. Загрял двигателя не пуши нито бяло нито черно. По принцип филтъра е дунапренов, но вече не намирам такива и слагам хартиени. И моя съвет е смени маслото и филтрите, провери работата на подгревните свещи и горивните тръбопроводи да не навлиза въздух. Ако причината за палене в студено не е от подгревните свещи, ще се наложи да ти замерят компресията на цилиндрите. Преди години за проверка на компресия и дюзи се плащаше към 40 лв. Сега сигурно взимат по 60-70 лв. Освен това при ниска компресия в цилиндрите надуваха сгъстен въздух през отвора на дюзата и по шума се констатира къде духа в картера или в изпускателния/смукателния колектор. Съответно причините за картера - бутала и сегменти, а за колекторите - клапани.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Кожухаров
лейтенант
лейтенант
Мнения: 545
Регистриран на: чет сеп 23, 2010 8:02 pm
Град: Габрово
Кара: За сега нищо. Защо? Защото не искам!
Has thanked: 38 times
Been thanked: 90 times

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот Кожухаров » нед сеп 02, 2012 6:12 pm

Проблема с маслото във филтъра го имаше и при мен. Моето решение беше малко дървеняшко, но помогна. Просто оставяш маркуча за картерните газове да виси и да си капе по земята. Относно паленето би трябвало да са подгревните свещи (мойте бяха заминали и при под 5 градуса палеше само на скорост). А за загара на сегментите също мога да ти дам един дървеняшки съвет, който помага. Развиваш дюзите и сипваш всеки ден по една голяма спринцовка газ за горене в цилиндрите. Така 4-5 дена, без да се пали колата ( тествахме го на бензинов мотор и даде добър резултат).

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот nikexp » нед сеп 02, 2012 10:08 pm

Мерси колеги :)
Полезни съвети но, се оказа че един комшия е доста на ти с дизелите :) Познава и колата общо взето и ми каза че трябва така да се действа
в моя случай .
Та започнахме със него по етапният ред :)
Ще сложа нови сегменти, гумички на клапаните ново масло антифриз и филтри.
Днес свалих разни маркучи кабели и тн. източих антифриза маслото нахнах и капака на главата.
За утре сме планирали да стигнем до по-важните неща от вътре :)
Ще видимекакво ще стане и ще КАЖА :)
Мерси за съветите :)
ПОЗДАРВИ:

Tonin
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: нед яну 29, 2012 8:54 pm
Град: Ruse
Кара: Citroen Bx TZD Turbo, Lancia Zeta 2.1TD, Citroen C4 GP 1.6 HDI
Been thanked: 8 times

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот Tonin » нед сеп 02, 2012 11:15 pm

Аз сменях наскоро сегменти на 2.0 инжекция пежо двигател. Бяха заминали поради тотална несмяна на маслото. По буталото отгоре имаше 15мм нагар. А сегментите от фабричен ключ 0.3, 0.5 бяха станали на 1.3мм. Искам да ти кажа да купиш сегменти Мале. Не си прави експерименти с други. Измери и задължително овала на цилиндъра. Ако е много голям, след като сложиш нови сегменти ще влошиш състоянието. Ще почне да гори масло като луда. Шлайф на блока е решението. Ако нямаш голямо износване, си слагаш нови сегменти и работите заспиват. Друг съвет е да си смениш и осемте водачи на клапаните с такива на които се набиват маслообиращи гумички, че твоите освен, че ще са износени тотално, са фабрично без маслообирачи. От тук и е една от причините за качване на масло във филтърната кутия.
Със мерене на налягане, няма да се разбере състоянието на маслообиращия сегмент при тоя тип двигател. Може налягенето да е в норми, но маслооб. сегмент да е заминал и от там пак качва масло. Абе причните са комплексни и ако ти се занимава с двигателя, можеш да го направиш перфектен за около 600лв.
Някои ще кажат да си вземеш друг двигател , за тези пари. Да но в какво състояние ще е се разбира след първите 10 000км.

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот nikexp » пон сеп 03, 2012 8:18 am

Tonin написа:Аз сменях наскоро сегменти на 2.0 инжекция пежо двигател. Бяха заминали поради тотална несмяна на маслото. По буталото отгоре имаше 15мм нагар. А сегментите от фабричен ключ 0.3, 0.5 бяха станали на 1.3мм. Искам да ти кажа да купиш сегменти Мале. Не си прави експерименти с други. Измери и задължително овала на цилиндъра. Ако е много голям, след като сложиш нови сегменти ще влошиш състоянието. Ще почне да гори масло като луда. Шлайф на блока е решението. Ако нямаш голямо износване, си слагаш нови сегменти и работите заспиват. Друг съвет е да си смениш и осемте водачи на клапаните с такива на които се набиват маслообиращи гумички, че твоите освен, че ще са износени тотално, са фабрично без маслообирачи. От тук и е една от причините за качване на масло във филтърната кутия.
Със мерене на налягане, няма да се разбере състоянието на маслообиращия сегмент при тоя тип двигател. Може налягенето да е в норми, но маслооб. сегмент да е заминал и от там пак качва масло. Абе причните са комплексни и ако ти се занимава с двигателя, можеш да го направиш перфектен за около 600лв.
Някои ще кажат да си вземеш друг двигател , за тези пари. Да но в какво състояние ще е се разбира след първите 10 000км.


Мерси :roll: ще действам така пък да видиме какво ще се получи:)
ПОЗДРАВИ:

Потребителски аватар
nikexp
наборник
Мнения: 11
Регистриран на: нед сеп 02, 2012 7:55 am
Град: СОФИЯ

Re: ПРОБЛЕМИ всякакви ПЕЖО 205 1.8 дизел 1987

Мнениеот nikexp » ср сеп 05, 2012 7:36 pm

Здарвейте :
Колеги :)
Смених за сега сегментите, и нещата върват горе-долу добре.
Извадих буталата по които имаше много малко нагар който старателно почистих.
Комшията ги вкара с новите сегменти, абе с 2 думи доволен съм за сега.
Купих си всичко необходимо за ремонта.
Имам следното питане: става въпрос за белезите за коректно зацепване на нафтовата помпа. Като откачахме ангренажия ремък, имаше белези а сега нещо ги няма ? :( или аз не гледам където трябва :(
Как мога да разбера или как да ги направя, тоест някой може ли накакава схема да ми покаже точно как са белезите или друг празнак по който да зацепя коректно помпата?
Намерих белезите на на зъба на маховика и на корпуса, тоест коляновият вал можа да се счита че е на позицията си.
Остава да намеря правилната позиция на гърбичния вал и на ГНП.
Мерси предварително :)
ПОЗДАРВИ :


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост