Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Потребителски аватар
nPaCe™
редник
редник
Мнения: 117
Регистриран на: пон дек 13, 2004 2:20 am
Кара: 205 и един сандък!

Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот nPaCe™ » пет авг 26, 2005 11:22 am

:mator:
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Boris
полковник
полковник
Мнения: 878
Регистриран на: чет юни 16, 2005 9:19 am
Град: Шумен
Кара: Peugeot 106/205 - 1.6
Has thanked: 104 times
Been thanked: 138 times

Мнениеот Boris » нед яну 29, 2006 10:27 am

Dracon circuit - 0:58
Serres circuit -1:35

Потребителски аватар
bobi_306
лейтенант
лейтенант
Мнения: 753
Регистриран на: пет авг 21, 2009 12:19 am
Град: Пазарджик
Кара: Peugeot 306
Has thanked: 332 times
Been thanked: 328 times

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот bobi_306 » съб дек 11, 2010 4:48 pm

Малко полезно инфо за модела,реших да постна :kodapraish:

Peugeot 205 GTI
Години на производство: 1984-1994
Държава: Франция
Произведени бройки: 332 942
Дизайн на купето: Пининфарина

Пежо 205 е градски автомобил, произвеждан от френския производител Пежо между 1983 и 1997 година. През 1990 списание „CAR” обявява модела за „Автомобил на десетилетието”.
Външният вид на колата е единодушно приет за модерна класика. Смята се, че дизайнът е дело на Пининфарина, въпреки изявлението на Герард Уелтър, че единствено дизайнът на версията 205 CTi (кабрио версията на 205 GTI) е поверен на Пининфарина. Съществува твърдение, че именно това е моделът, който преобръща съдбата на Пежо. Преди появата на 205, марката Пежо е определяна като най-консервативната от „голямата френска тройка”, произвеждайки големи седани като например 504 и 505. Гените на 205 произлизат от десетилетието на „горещите хечбеци” (70-те години), когато заради „голямата петролна криза” повечето автомобилни производители се залавят да произвеждат малки градски автомобили. Влияние оказва и френската автомобилна компания Simca (Société Industrielle de Mécanique et de Carrosserie Automobile), която минава под ръководството на PSA (Peugeot Citroën или както е известна по-рано - Peugeot Société Anonyme) през 1978 година. Най-ранните 205-ици са използвали „Douvrin” двигател (изцяло алуминиев 4-цилиндров успореден мотор, който е създаден в началото на 70-те и се монтира на модели на Пежо и Рено между 1977 и 1996 година) от Пежо 104. По-късно този мотор е заменен от XU и TU двигатели, които са създадени от PSA. Обемът на двигателите варира от 954 до 1.905 литра във версии с карбуратор или инжекцион, бензин или дизел. Окачването е поверено на МакФерсони отпред и торсионна греда отзад.
205 веднага се превръща в хит, а елементи от дизайна му се използват и в следващите модели на фирмата. Дизайнът е толкова изпипан, че за 15-годишното производство на модела нито веднъж не са правени опити за фейслифт. Единствено таблото е променено през 1988, а в края на 1990 година 205 получава нови кори на вратите, бели мигачи отпред и тонирани стопове в областта на светлината за заден ход. Монтира се и едноточково впръскване на горивото, както и катализатори, за да отговарят двигателите на новите норми за вредни емисии от 1992 година. Най-видимата разлика при новите модели (за нови се считат тези след 1993 година) е липсата на черния пластмасов панел между задните светлини - тази част от багажника е боядисана в цвета на колата.
В Англия 205 се продава до 1996 година, докато в континентална Европа моделът продължава живота си до 1997. Първоначално за негови наследници са смятани 106 и 306, но през 1998 година Пежо пуска модела 206, който е пряк заместник на 205. Цялото производство надхвърля 5 278 000 броя (5 153 369 произведени екземпляра до края на 1996 година).
GTI версията се появява за пръв път през 1984 година и е задвижвана от 1.6-литров 4-цилиндров бензинов мотор. През 1986 година се появява 1.9-литрова версия (също 4-цилиндрова), чийто двигател се монтира и на по-големия брат 309 GTI.
205 GTI се смята за един от най-популярните „горещи хечбеци” за времето си. В сравнение с модерните автомобили е труден за управление заради навика си към внезапно поднасяне в завои и отсъствието на каквато и да била предпазна електроника, но попадне ли в ръцете на опитен водач, този автомобил обещава огромно удоволствие при шофиране. 205 GTI е една от първите коли със задвижване на предните колела, която според много експерти е по-трудна за управление от кола със задно задвижване.
На 1.6-литровото 205 GTI се монтира XU5J двигател, развиващ 105 к.с., който през 1987 година получава цилиндрова глава с по-големи клапани от 1.9-литровия GTI мотор (с обозначение XU9JA) и обозначението се променя на XU5JA. Новият двигател разполага със 115, а 1.9-литровият – със 128 к.с. (при по-късните версии с катализатор 1.9-литровият има мощност 122 к.с.). Технически тези два мотора си приличат доста, като основните разлики при 1.9-литровия са охладител на маслото и различна система за горивното впръскване. Пъргавият 1.6-литров мотор се смята за по-темпераментен, докато 1.9-литровият е по-муден, но и по-високооборотен. Освен в двигателите разликите между двете версии са полукожени седалки (1.9 GTI), дискови спирачки на четирите колела (1.9 GTI) – докато 1.6 GTI отзад е с барабанни, 14-цолови и 15-цолови колела съответно при 1.6 и 1.9-литровото GTI .
Дори и днес 205 се изправя достойно рамо до рамо с най-новите GTI-бегачки. Пежо така и не успява да повтори същия успех с бъдещите си GTI модели, въпреки че с версията GTI-6 на Пежо 306 успява да се доближи до 205 GTI. Кабрио версията на 205, известна като CJ (или CT във Франция), е проектирана и сглобявана от Пининфарина в Италия. Съществува и версия CTi със същите странични лайстни, джанти и двигател като на 1.6 GTI. В по-късните модели се монтира и 1.9-литровия мотор с катализатор.
Естетическите разлики между GTI/CTi версиите и останалите 205-ици са пластмасови лайстни с червен кант по калниците и вратите, както и различна предна и задна броня (също с червен кант). По купето също присъстват някои промени като например по-големи калници, за да приютят по-големите колела и по-ниско окачване с по-твърди амортисьори.
Заради ранния успех на 205 GTI в Европа, през 1984 година списание „Мотор Тренд” съобщава, че Пежо сериозно обмисля да продава модела и на американския пазар, тъй като в САЩ марката има по-добро реноме. Това обаче са само слухове, които така и не се осъществяват до 1991 година, когато Пежо е принудено да прекрати износа за САЩ.
Продажбите на GTI в началото на 90-те са сериозно застрашени от покачващите се застрахователни премии, въведени заради зачестилите кражби и „джойрайдинг автомобилите” (коли за удоволствие) като този. През септември 1992 година е прекратено производството на 1.6-литровото GTI заради новите норми за вредни емисии, докато 1.9-литровата версия продължава да се произвежда до април 1994 година, благодарение на възможността да бъде монтиран катализатор.
Пежо произвежда и някои лимитирани версии на 205 GTI.
През 1990 година са произведени 1200 бройки 205 GTI в цветовете Miami Blue (светлосин металик) и Sorrento Green (много тъмен зелен металик). Произведени са съответно по 300 сини и 300 зелени 1.6 GTI и също толкова 1.9 GTI. Колите разполагат със сервоусилвател и изцяло сив кожен интериор. По същото време тези цветови комбинации са добавени в списъка на останалите модели.
“Gentry” е лимитирана версия, показана за първи път през февруари 1991 година на автомобилното изложение в Женева, а продажбите започват през март 1992 година. Версията разполага с изцяло кожен интериор, 1.9-литров мотор със 105 к.с., 4-степенна автоматична трансмисия, сервоусилвател, катализатор и хромирани елементи по броните и купето. Предлага се в цветове Sorrento Green и Aztec Gold (наричан още Beige Mayfair).
“Griffe” е специална версия на GTI, която се продава във Франция, Германия и Холандия. Показана е през октомври 1990 година на автомобилното изложение в Париж. На цвят е зелен металик (лазерно зелена или „Vert Fluorite”) и разполага с всички екстри без климатик, но с черен кожен интериор и черни стелки, ABS, сервоусилвател и шибидах. Общо около 3000 бройки са произведени, всички в лазерно зелено и алуминиеви джанти с боядисана в тъмносив цвят вътрешност.
Версията 1FM е предлагана само във Великобритания през март 1992 година по случай 25-годишнината на BBC Radio 1. Направени са само 25 бройки и всяка от тях носи метална табелка с поредния си номер. Всички са черни на цвят с алуминиеви джанти с тъмносива вътрешност. Оборудвани са с ABS, климатик, катализатор, черен кожен интериор, серво, централно заключване, както и специална стерео-система „Clarion” със CD-чейнджър, 6 говорителя и акустична задна кора, създадени по поръчка специално за този модел. Освен това колата има уникални емблеми с черен надпис „Радио 1”. BBC Radio 1 провежда състезание в ефир за спечелването на един от 25-те екземпляра. Цената на лимитираните версии 1FM е доста по-висока (17 000 лири) от тази на стандартните 205 GTI, но 5 000 лири от всеки закупен автомобил отиват за благотворителност.
За да хомологира 205 T16 („Турбо 16” за Франция) – рали-автомобил в Group B, Пежо прави 200 шосейни екземпляра (всички бройки Т16 са общо 241). Производството на 205 Тurbo 16 започва успоредно с първите 205-ици през февруари 1983 година. Фотография, показваща 200-те автомобила, е обявена за колаж. Уличните версии разполагат с централен напречно-разположен 1.775-литров двигател, задвижване на четирите колела както при рали-версията, но мощността е значително намалена в сравнение със състезателния автомобил (200 коня за стандартното Т16, а за рали-версиите е съответно 350 при Evo 1 и 450 к.с. при Evo 2). Ускорението от 0 до 100 км/ч. се извършва за 7.8 сек (T16 Evolution 1 – 4.3 сек., T16 Evolution 2 – 3.3 сек). Т обозначава турбо, а 16 – 16-клапана, рядкосрещана комбинация при турбодвигателите от онова време. Интерес представлява изявлението на Найджъл Менсън, който споменава, че със своето състезателно Пежо 205 Т16 може да дръпне на старт болид от Формула 1. Външно 205 Т16 се отличава по раздутите калници и изцяло отварящата се задница, която позволява достъп до двигателя. Цялостната конструкция на колата е създадена според правилата на Group B. Всички произведени бройки са с ляв волан.
Състезателните версии на 205 Т16 под ръковоството на Жан Тод и Peugeot-Talbot Sport Team са много успешни рали-автомобили през последните две години в Група Б на Световния Рали Шампионат . През 1985 и 1986 година Пежо печели титли при конструкторите и пилотите - Тимо Салонен и Юха Какунен, а през януари 1987 година 205 T16 Grand Raid печели Рали Париж-Дакар. Заради конкуренцията от страна на Ауди, Ланчия и Форд, през сезон 1986 се появява 205 T16 Evolution 2 с увеличена мощност.

Технически характеристики:
Двигател: 4-цилиндров успореден с алуминиев блок, махащи се цилиндърчета и водно охлаждане
Разположение: предно, напречно разположен
Обем: 1.580 // 1.905 литра*
Компресия: 9.8:1/9.25:1 // 8.4:1/9.6:1/9.2:1*
Клапани: по 4 на цилиндър, едновалов (SOHC) задвижван от ремък
Пълнене с гориво посредством: Bosch многоточков инжекцион
Купе/шаси: стомана монокок, коефициент на съпротивление 0.34
Спирачки: дискове на предните колела и барабани отзад // дискове на четирите колела* с вакуумно серво подпомагане, механична ръчна спирачка с кабел на задните колела, Bendix ABS при по-късните модели
Трансмисия: 5-степенна механична
Предаване: предно
Тегло: 938/884/886 кг. // 910 кг.*
Мощност: 105/115 к.с. при 6250 об/мин. // 105/130/122 к.с. при 6000 об/мин.*
Въртящ момент: 98/99 lb.ft при 4000 об/мин. // 101/119/111 lb.ft при 4000 об/мин.*
Ускорение от 0 до 100 км/ч. за: 8.9/8.8 сек. // 7.8 сек.*

*Данните са за версията 1.9 GTI

Потребителски аватар
transformer205
генерал
генерал
Мнения: 2979
Регистриран на: пет юни 27, 2008 8:48 pm
Град: София
Кара: 205 2.0-Т16 205 1.9CTI 205 1.6 CTI ...кога в бокса кога в движение...иначе нема да е интерсно
Has thanked: 17 times
Been thanked: 517 times
Контакти:

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот transformer205 » чет дек 16, 2010 12:11 am

Чудна статия ама "Клапани: по 4 на цилиндър, едновалов (SOHC) задвижван от ремък" определено 1,9 GTI няма 4 клапана на цилиндър

Митako
редник
редник
Мнения: 65
Регистриран на: чет юни 02, 2011 10:50 pm
Град: Sofia
Кара: Peugeot 306 2.0 HDI Break
Been thanked: 2 times

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот Митako » съб юни 11, 2011 9:49 pm

:biri:

Потребителски аватар
cheRNobil_
наборник
Мнения: 27
Регистриран на: вт яну 06, 2009 5:18 pm
Град: Пловдив
Кара: Пежо 106 ,2000г. , 1.5Дизел

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот cheRNobil_ » пет мар 30, 2012 12:16 pm

Някой да има информация дали има Пежо 205Gti от 97г. и ако намери снимки много ще го обичам : ))) :P :P
Когато най-малко очакваш ти се случват чудеса,затова не ги чакай,а живей и карай. :brrr: :brrr:

Потребителски аватар
So
генерал
генерал
Мнения: 21402
Регистриран на: нед авг 19, 2007 11:28 am
Град: Бургас / Стара Загора
Кара: Peugeot 406 Estate 2.0i 16V / Peugeot 306SL 1.9D / Peugeot 106 1.0 Mi
Has thanked: 416 times
Been thanked: 1558 times

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот So » пет мар 30, 2012 12:23 pm

Няма. До `94 са.

Stefan Dimitrov
наборник
Мнения: 1
Регистриран на: пет апр 20, 2012 8:14 pm
Град: Sofiq

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот Stefan Dimitrov » пет апр 20, 2012 8:33 pm

Хора търся да купя peugeot 205 1978-1983 ако някои може да помогне ще съм му много благодарен:)

Потребителски аватар
Mystique
лейтенант
лейтенант
Мнения: 507
Регистриран на: ср авг 05, 2009 11:03 am
Град: София,Дианабад
Кара: 205 XU7JP4 '86 / 306 XU10J4R Cabriolet '98 / 307cc EW10J4 '04
Has thanked: 199 times
Been thanked: 78 times

Re: Peugeot 205 +/- Неостарявощото лъвче !

Мнениеот Mystique » съб апр 21, 2012 11:13 am

Май и ти не знаеш какво търсиш. 205 стартира от 83-та нататък..


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта