Проблем с охлаждащата течност

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » пет фев 19, 2016 10:53 pm

До сега карах малко . Обикновено един път на седмицата около 30 км или по-малко и много рядко 90 км . Само няколко дни в годината се налагаше да правя повече от един курс за дена . Охлаждащата течност намаляше аз доливах и така . Сега обаче се налага от понеделник до петък или събота да ходя на работа с колата . Около 10 км в едната посока . И охлаждащата течност започна да намаля бързо . Забелязах че когато ползвам парното се губеше от него . През зимата прокапваше малко от водната помпа а през лятото не . Забелязах че започва да сълзи от разклонението за охлаждане на скоростната кутия и от свързването на маркучите с апарата за охлаждане на скоростната кутия . И преди сълзеше от тези места но сега е повече защото я карам почти всеки ден . Когато спра двигатела не се вижда охлаждаща течност . Чак когато колата е стояла цяла нощ се вижда че е капало под нея . След това спира да капе и така докато пак не я карам . Ако не ползвам парното от него не тече . Снимки мога да дам на всичко . Какво да направя ? Да опитам ли с някоя добавка ? И ако да с коя ? Или трябва да направя нещо друго ? Благодаря за отговорите .

Потребителски аватар
Danda69
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 2744
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 GT 1.6 TU5JP;205 1.9 DKZ automatic,306 1.6 XT комби
Has thanked: 470 times
Been thanked: 858 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот Danda69 » нед фев 21, 2016 9:31 am

Колега ,
всичко което описваш са течове от гумени съединения , а за тях никоя добавка не помага . Смяна на маркучите с нови . Не си написал за коя кола се отнася - тази от снимката ли ? Тогава би трябвало де е автоматик (само на автоматична скоростна кутия съм виждал охлаждане) . За теча в купето не те разбирам - Пежо не използват кранче на водата (както Фиат например) , и независимо дали си на "топло" или "студено" охлаждащата течност циркулира .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2719
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 262 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот KOZL » нед фев 21, 2016 10:05 am

За маркучите съгласен - смяна. Водната помпа също.
За кранчето под съмнение. Danda69 на бившето ми 305 има кранче и при това е трипътен вентил. Течността постоянно циркулира, но вентила контролира колко през радиаторчето и колко директно през вентила. И когато в София пежата бяха при братя Василеви от там си купих ново кранче (вентил), защото старото протече. На 305 се намира вътре в купето и понеже кранчето беше с поръчка докато пристигне си карах с теча, като бях направил така, че антифриза да се събира в съд разположен под кранчето. И като се напълни изливам в разширителния съд и така. По спомени това беше първата част, която куувах с поръчка и струваше 43$.
Не знам как е при 205, но ти си писал "Пежо не използват кранче". Може би имаш в предвид, че всъщност не е кранче, а е трипътен вентил ;-)
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
Danda69
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 2744
Регистриран на: чет апр 21, 2011 7:43 pm
Град: Радомир
Кара: 205 GT 1.6 TU5JP;205 1.9 DKZ automatic,306 1.6 XT комби
Has thanked: 470 times
Been thanked: 858 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот Danda69 » нед фев 21, 2016 6:51 pm

Защото на Фиат си е кранче - буквално . 205 и 306 със сигурност нямат нищо такова - "топло"/"студено" става само чрез отклоняване на въздушния поток .
Мойто Пежо , най-хубавото
0899 84 9985 - Данчо

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2719
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 262 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот KOZL » пон фев 22, 2016 7:48 am

Да 306Д няма кранче. При 205 не знам как е, но при 305 клапите за въздуха се задвижват от вакума. Чрез разпределител, превключвател вакума се подава до избраната клапа за съответния режим. Вакума свива гумено мехче, което придвижва клапата. Този механизъм междинно положение няма. Или отворено или затворено. И регулирането на температурата става с кранчето.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » вт фев 23, 2016 9:17 pm

Да за колата от снимката съм писал . Автоматик е . Забелязал съм че в купето капе само когато пусна топло . Когато не съм ползвал парното стелката е суха . Кранче не съм видял да има . Течовете не са големи . Ще измеря по колко доливам . На маркучите мисля да сложа още по една скоба но обикновените които купих не могат да се затегнат и превъртат . За да сменя маркучите трябва да намеря оригинални или как трябва да стане ?

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2719
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 13 times
Been thanked: 262 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот KOZL » пет фев 26, 2016 10:36 am

Защо превъртат? Или скобите не могат да стегнат, или диаметъра на маркуча е по-голям или маркуча е от много твърда гума.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » пет мар 25, 2016 8:51 pm

Скобата е от най-евтините и като стигна до затягането почва да превърта . Също и маркуча е доста твърд . Дали ако сложа стоманена скоба ще ми свърши работа ? Най-лошото е че се отделят капки охлаждаща течност и от мястото където се свързва големият маркуч с пластмасов елемент . Мога да покажа снимка .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » съб апр 02, 2016 4:20 pm

Ето снимки на връзката от която се отделят капки охлаждаща течност
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ohlad ... 2.36773276
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ohlad ... 2.36773277 .
По-черното е пластмасово а маркучите се познават .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » вт май 17, 2016 7:13 pm

Знае ли някой как се разглобява съединението на снимката
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ohlad ... 2.36773276
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ohlad ... 2.36773277 ?
И по-важният въпрос как да го сглобя после ? С лепило ли се лепи и какво ? Вече започна да тече доста и трябва да предприема нещо .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » пет май 20, 2016 2:25 pm

Снимките излизат от по-горните препратки .

Потребителски аватар
lssupporter
лейтенант
лейтенант
Мнения: 614
Регистриран на: чет сеп 04, 2008 8:04 pm
Град: София- синя Слатина
Кара: 309 GTI16
Has thanked: 185 times
Been thanked: 26 times
Контакти:

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот lssupporter » пет май 27, 2016 12:07 am

Незнам какъв е диаметъра, но с маркуч за газови уредби и 2 тройника с маркуч между тях, сигурно ще стане
В гугъл напиши "тройкик за газ" "четворник за газ" а дори и http://www.ebay.ie/itm/252020701853
Мисля, че е точно както изпарителя за газовата се връзва, само че тук отива в скоростната кутия и я охлажда...
Предимно в проекти чета като влизам, но ще поглеждам и ти до къде я караш и ако можем с нещо да помогнем, че с лепене ако го разглобиш преди да измислиш алтернативен вариант и нестане е кофти.
0899222883...08835714/88...ctaptepac9007...ТВЪРДО ПРОТИВ ПОЛИЦЕЙСКИЯ ПРОИЗВОЛ...

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » съб май 28, 2016 4:43 pm

Писах и в offroad-bulgaria.com . Там ми препоръчаха да облепа с лепило уплътнител . Спрял съм се на Epoxy Repair Aqua на "Bison" .

Потребителски аватар
revizora
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: нед апр 26, 2009 12:02 am
Град: Бургас , Стара Загора
Кара: peugeot 309 , 106 , 206 , 307 , Skoda Oktavia 2015
Has thanked: 6 times
Been thanked: 42 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот revizora » ср юни 01, 2016 10:24 am

Този 20 годишен маркуч какво ще му лепиш и колко мислиш , че ще изкара ?
Това са глупости - или го сменяй с друг или го побългари както те посъветваха по/горе , като тройниците ги взимай метални и слагай хубави скоби
Антифризът между другото е отровен и омазнява стъклата отвътре , ще се вкараш в приключение съвсем скоро
Всяка кола може да се движи бързо , но дали може да спре навреме! Колеги , спирачките са на първо място !

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » нед юни 12, 2016 10:55 pm

Колата е произведена 03.1987 и в надписите на маркучите пише 86 . Най-вероятно те са от тази година . Сълзенето обаче е от мястото където маркуча влиза в пластмасовото съединение . По цялата окръжност . До него минават кабели и дали ще е целесъобразно да го заменя с метално ? И мястото е много ограничено .
Някой знае ли как действа охлаждането на скоростната кутия ? Защото в нея влиза затоплената от двигателят течност и тя се движи само ако е отворен термостата . За антифриза знам и се пазя . Ще напиша какви са параметрите на маркучите и ще покажа по-голяма снимка .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » нед юли 03, 2016 8:23 pm

Ето какво направих
http://ivma.snimka.bg/automobiles/ohlad ... 2.37145961
лентата е самовулканизираща се марка скоч и издържа на 180 градуса .

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » съб дек 17, 2016 7:28 pm

Най-после смених радиатора на парното . Около старият имаше листа и боклуци . Затова искам да попитам . Въздуха който влиза в купето минава ли през филтър ? И ако да къде трябва да бъде този филтър ? Благодаря за отговорите .

Потребителски аватар
Alexander Bakov
генерал
генерал
Мнения: 2430
Регистриран на: пет авг 11, 2006 11:52 pm
Град: София
Кара: Peugeot 205 GTI XU10J4RS
Has thanked: 52 times
Been thanked: 95 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот Alexander Bakov » нед дек 18, 2016 9:29 am

Няма филтър, отвора за въздух е под дясната чистачка , ако махнечш черната пластмаса под чистчките ще го видиш

Потребителски аватар
ivm
редник
редник
Мнения: 116
Регистриран на: ср авг 08, 2007 1:38 pm
Град: Сандански
Кара: Peugeot 205 GT AT
Been thanked: 1 time

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот ivm » нед фев 05, 2017 9:37 pm

Отвора го видях , направи ми впечатление че гумата отстрани не е свързана и там е по-ниско . Така ли трябва да е ? Мога да дам и снимка . Имам много голям проблем . Мирише много лошо в купето . Толкова е силно че чак ми става кисело в устата . И преди да сменя радиатора на парното имаше такава миризма но беше много по-слаба . Сега направо не ми се качва в колата . Най-силна е миризмата когато притока на външен въздух е спрян . Може ли да се направи нещо ? Или трябва да си търся друга кола ?

Потребителски аватар
revizora
лейтенант
лейтенант
Мнения: 762
Регистриран на: нед апр 26, 2009 12:02 am
Град: Бургас , Стара Загора
Кара: peugeot 309 , 106 , 206 , 307 , Skoda Oktavia 2015
Has thanked: 6 times
Been thanked: 42 times

Re: Проблем с охлаждащата течност

Мнениеот revizora » пон фев 06, 2017 10:03 am

Вероятно течовете на охладотелна течност са попили в мукета и сега са се вмирисали заедно с изолацията по пода .
Вдигни мукета в предните крака и виж как е
Всяка кола може да се движи бързо , но дали може да спре навреме! Колеги , спирачките са на първо място !


Върни се в “205 / 309”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост