Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

leverkuzen
наборник
Мнения: 25
Регистриран на: ср мар 02, 2016 4:40 pm
Град: София
Кара: 308
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот leverkuzen » чет ное 02, 2017 12:41 pm

При мен разходът също е равномерен (около 300 мл на 1 000 км) така вече доста км, с Total 5w30 ineo

Burner_inc
наборник
Мнения: 9
Регистриран на: пон апр 10, 2017 2:50 pm
Град: София
Кара: 2012 308 1.6 16V VTi, Yamaha TDM 900
Been thanked: 2 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот Burner_inc » чет ное 02, 2017 12:56 pm

А може да има и разлики в разхода на масло и от скоростните кутии. Нормално е при 16 клапановите бензинови атмосферни двигатели на високи обороти да подхарчват масло. Взех цитат от една от другите теми.

tucata написа:Здравейте. От една седмица съм собственик на Пежо 308sw 1.6 VTI 120кс. декември 2013г. на 40000км. Имам няколко въпроса и ще се радвам някой който има пежо с такъв двигател да ми отговори.
Струва ми се че държи високи обороти. За пример давам на 5та скорост при 90км съм нА 2800об. 100км - 3100об. 130км - 4100об. 150км 5000об.


При моята оборотите са по-ниски, а именно 5та скорост при 100км/ч. съм на 2800об. 120км/ч - 3500об. 140км/ч. - 4000об.

leverkuzen
наборник
Мнения: 25
Регистриран на: ср мар 02, 2016 4:40 pm
Град: София
Кара: 308
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот leverkuzen » чет ное 02, 2017 2:31 pm

абсолютно същите обороти са и при мен - 100км/ч. съм на 2800об. 120км/ч - 3500об. 140км/ч. - 4000об

kostazl
редник
редник
Мнения: 74
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Been thanked: 5 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот kostazl » чет ное 02, 2017 2:50 pm

Колеги, оборотите на всички са ви наред и недейте да търсите под вола теле. Скоростните кутии на 1.4VTI и 1.6VTI до пета предавка имат абсолютно едни и същи предавателни числа.
Аз съм с 1.4 vti 95 коня 2008 и оборотите ми са:
- около 3000 оборота при 100 на пета и при 80 на четвърта;
- около 3000 оборота при 80 на четвърта и при 60 на трета;
- точно 2500 оборота при 50 на трета.
Гумите са нови 195/65R15, но това няма значение (в компютъра е въведен именно този размер).
Запомнете колеги - ако скоростната ви кутия е наред (съединителят не приплъзва и зъбчатите колела не са зверски износени) всичко зависи от заложените предавателни числа на скоростите. Компютърът изчислява показанията на скоростомера като взема данни от датчиците за ABS (на главините) и/или датчика на изходящия вал на скоростната кутия. Данните за оборотомера се вземат от датчика за позицията на коляновия вал (на маховика). Размерът на гумите и състоянието на двигателя нямат никакво отношение към тези показания.
Ако има разминаване в тези показания, то това се дължи на погрешно зададени настройки за размера на гумите в паметта на автомобила или неизправни или разкалибрирани стрелкови уреди.

Нека се придържаме към темата за маслото все пак!
На теория всъщност е възможен известен разход на масло при използване на т.нар. "моторна спирачка". Примерно при спускане по наклон на скорост и без подаване на газ в цилиндрите няма горене и е възможно образуването на вакуум, който засмуква масло в тях. Това количество обаче е малко и при един съвременен двигател с изправна картерна вентилация е почти невъзможно. Това, че е 16V няма никакво отношение към разхода на масло!

leverkuzen
наборник
Мнения: 25
Регистриран на: ср мар 02, 2016 4:40 pm
Град: София
Кара: 308
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот leverkuzen » пон ное 13, 2017 3:41 pm

да ъпдейтна и аз - след смяна на мембрана и при мен няма промяна в разхода на масло (няма подобрение). Сутринта измерих - около 300-350 млн / 1000 км

bicubic
редник
редник
Мнения: 51
Регистриран на: съб сеп 10, 2011 2:10 pm
Град: Раднево
Кара: Peugeot 308 1,6 VTi 120к.с.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот bicubic » пон ное 13, 2017 10:37 pm

В следния клип един руснак обяснява, че някои производители умишлено правят колите да горят масло защото им излиза по-евтино и освен това се избягва заклинване на буталата - след 8 минута е коментара: взех го от руския форум за 308
https://www.youtube.com/watch?v=W6lM3RWHnCY

kostazl
редник
редник
Мнения: 74
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Been thanked: 5 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот kostazl » пон ное 13, 2017 10:57 pm

Обобщавайки опита на колегите (и най-вече на руснаците) излиза, че скъсана мембрана води до играещи обороти на покой и свирене (свистене) от нея. Блокирана (запушена) мембрана води до повишен (но с малко) разход на масло във високите обороти.
Ако след смяната й няма разлика, то или старата е била здрава или има по-сериозен проблем, който "маскира" проблема с мембраната.
Основно големият разход на масло (над половин литър на хиляда км) се дължи главно на втвърдени гумички на клапаните и/или блокирани маслообиращи сегменти.
Синкав пушек и омаслени свещи има когато разходът е доста по-висок (примерно литър на 1000 км).
Оказва се, че вискозитетът играе голяма роля, особено когато масло се губи и през гумичките, и през сегментите. Примерно ако 5W-30 гори 0.5 литра на 1000, то 5W-40 може да го гори 0.2-0.4 литра (в някои случаи и по-надолу). За целта обаче е необходимо маслото да притежава много добра течливост при минусови температури, иначе ще се намали ефективността на маслената помпа, от там пада налягането на маслото и системата за фазоразпределение започва да работи неефективно (получава се забавяне, подобно на турбо-дупка).
Може би на-добрият избор за нашия климат ще бъде 0W-40 с класификация ACEA C3 (често покрива и Dexos2), чито характеристики съчетават отлична термична стабилност, много добра нискотемпературна течливост, добра обща защита от износване и добър алкален запас. Това, с което се отличава е факта, че не предлага ниско хидравлично съпротивление (респективно икономия на гориво), като е при ACEA C1 (икономия до 4% спрямо 5W-40) и С2 (икономия от 1 до 3%).
За същите мотори при Mini R56 (N12/N14) повечето производители на масла предлагат като втори и трети избор 0W-40 и 5W-40 с допуск ACEA C3 Low/Mid SAP. За Пежото такова нещо няма - предлага се само 5W-30 и 0W-30 с допуск ACEA C2 (B71 2290 или B71 2312).
Според мен целия зор е за да може моделите на Пежо да покриват евронормите с по-малко R&D и да минават по-успешно европейския стандартизиран тест за разход на гориво, използвайки специално разработени за това масла (като Ineo ECS), имащи много ниско пепелно съдържание и ниско хидравлично съпротивление. Уловката е, че след като автомобилът веднъж е сертифициран с точно определен модел масло, то той става задължителен за напред (на дилърско ниво), за да има повторяемост в процеса на експлоатацията. А всъщност защитата на двигателя остава твърдо на заден план (важното е да издържа гаранцията).
Ето защо след като премине гаранцията, за да се удължи ресурсът на двигателя е необходимо да се премине на масло с по-добра защита, а именно 0W-40 или 5W-40. Колкото по-рано, толкова по-добре!
Смятам обаче, че задължително трябва да присъства класификацията АСЕА С3, главно заради катализатора, че при наличие на повишен разход може да си замине по-бързо!

Потребителски аватар
liuliu
генерал
генерал
Мнения: 1222
Регистриран на: чет ное 13, 2008 7:10 pm
Град: София
Кара: Ситроен C5-I 3.0 V6 с газова STAG 300, XM Turbo C.T.(в момента не) и Пежо 306 1.9 XND
Has thanked: 33 times
Been thanked: 104 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот liuliu » вт ное 14, 2017 5:24 pm

Колега от Ситроен форум беше публикувал данни от производителя Тотал за съдържанието на Инео 5W30. Само заради някакви 4-5 процента синтетични добавки, това масло го водят синтетично. Останалите над 90 процента са минерално масло. А аз се чудя защо Тотал е по-евтино масло и от тези в супермаркетите. Взех да се замислям да приключвам с него и да сипвам друга марка (Мобил, Фукс, Арал, Петронас), които са и с повече класификации по C2. Ксантията (1,8 8V) харчеше над литър на 1500 - 2000 км., като отзад нямаше грам пушек или смрад на изгарящо масло. Гумичките бяха на бакелит, но след смяната им не съм го и засичал, защото не е карана и ще отиде за скрап.
Когато смешник забавлява хората, това е комедия.
Когато смешник води хората, това е трагедия.
240 смешника.

kostazl
редник
редник
Мнения: 74
Регистриран на: чет авг 10, 2017 11:30 am
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.4 vti (EP3)
Been thanked: 5 times

Re: Разход на масло, 308 бензин, 120 к.с. (2009)

Мнениеот kostazl » вт ное 14, 2017 8:37 pm

Според лабораторния анализ на руснаците Ineo ECS има за база почти чист хидрокрак и се причислява твърдо към трета група. Това се отнася до повечето масла на пазара. Въпросът е колко продължителен е процесът на разбиване - това определя качеството на маслото. Някои производители като Мотул допълнително "застройват" базата с четвърта група PAO и слагат надпис "пълна синтетика" (които между другото никак не са лоши).
Лабораторните изследвания затвърждават следните закономерности:
- маслата, които имат за основа над 80-90% хидрокрак са дефакто качествена полусинтетика - основата е с минерален произход, но въглеродните молекули са разбити до такъв размер, че се доближават до тези при пълната синтетика. Обикновенно имат температура на течливост около -36 градуса. Ineo ECS е типичен пример;
- маслата от четвърта група PAO са почти истинска синтетика и се добиват от кво ли не (включително и преработено масло). Важно е да се знае, че при тях в маслото е необходимо по-малко количество присадки за постигане на необходимите характеристики, което може дори да намали производствената себестойност. Вискозитетният индекс е почти същият като при трета група, но имат по-широк температурен диапазон на стабилна работа. Често имат по-висока температура на запалване и по-ниска температура на течливост - от порядъка на -45 до -48. Типичен представител е ESP Formula;
- пета група са Естерите и те са истинската синтетика - синтезират се от чиста природна газ. Доста са скъпи и няма смисъл да ги коментираме. Обикновенно се добавят до 10-15% от тях като допълнителна присадка към по-скъпите масла. Например, Motul Eco-Clean и Castrol Magnatec имат по малко в състава си.
В крайна сметка съвременните масла са високотехнологичен химически продукт, където се цели покриване на максимален брой допуски и стандарти, при минимална цена. Търси се икономически обусловения баланс между качество на основата и качество на присадките. Едни използват евтина база и повечко присадки, други прават обратното. Моето лично мнение е, че основата е по-важна, защото предопределя високотемпературната стабилност, нискотемпературната течливост и вискозитетния индекс, а присадките отговарят за всичко останало (алкалност, триене, миене и др.).


Върни се в “308”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост