Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

leverkuzen
наборник
Мнения: 21
Регистриран на: ср мар 02, 2016 4:40 pm
Град: София
Кара: 308
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот leverkuzen » пон авг 07, 2017 6:03 pm

Благодарим и ние. Току що поръчах и аз от ebay :)

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 319
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 33 times
Been thanked: 38 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » съб авг 12, 2017 9:30 pm

technomix2 написа:Край на темата
И така време е да приключваме с тази тема.
Изминати 1000 км (почти само на дълъг път)след смяната на мембраната за картерната вентилация, долято масло 100 мл., за мен това е ок.
Преди смяната похарчваше м/у 300мл и 600мл на дълъг път за 1000 км в зависимост от скоростта (до 110 км/час харчеше ~300мл, над 130 км/час харчеше ~600мл)

Изводи:
Този двигател си харчи масло, това е ясно. Но с пресно сменен клапан разхода е по-малък и е ок.
Типа на маслото се оказва не играе кой знае каква роля, преди зимата ще си върна оригиналното 5W30
И така ако колата Ви няма проблем с гумичките на клапаните и сегментите, завишения разход е от мембраната за картерна вентилация. ТЕСТВАНО
Дано темата е била полезна, за мен лично беше доста полезна.
Поздрави и лек път

Хиляди благодарности за изчерпателното описание!
Можеш ли само да споделиш на колко км е твоят кола в момента?
Аз съм на 100хил. и се замислям дали да правя подобна интервенция.
Прави ми номера с маслото и на мен. За сега смених само марката масло, но да видим.

Благодаря!

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот technomix2 » пон авг 14, 2017 10:24 am

Колата е на 92К :rally:
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 319
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 33 times
Been thanked: 38 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » вт авг 15, 2017 4:30 pm

Благодаря!
И още един върпос, от ибей ли го поръча, или от руският сайт директно?
Понеже е извън ЕС, ме е страх да не отиде на митница... че там съм се разправял и е ужасия....

bicubic
редник
редник
Мнения: 50
Регистриран на: съб сеп 10, 2011 2:10 pm
Град: Раднево
Кара: Peugeot 308 1,6 VTi 120к.с.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот bicubic » вт авг 15, 2017 8:19 pm

Аз го поръчах по ebay с 10$ доставка. Пристигна за 7 дни и излезе 69 лв.

Потребителски аватар
steich
Търговец
Търговец
Мнения: 1587
Регистриран на: нед сеп 04, 2005 11:40 pm
Град: София
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 200hp / 308 1.6 VTi 130hp LPG Romano Antonio OBD
Has thanked: 2 times
Been thanked: 73 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот steich » ср авг 16, 2017 7:56 pm

Въпросната мембрана за картерните газове не може да оправи харча на масло, евентуално да подобри динамиката ... но едва ли. След смяната на въпросната клапа, явно не е изчислена добре и започна доста да омаслява около нея. Опитите да я сваля и сложа старата/оригиналната бяха неуспешни защото при сваляне винаги се чупят щипките. Накрая се наложи нов капак за клапаните и пак нищо ... просто този двигател е едно недоразумение.
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
!!! Качеството преди всичко !!! 5 години гаранция на извършените софтуерни ремонти / услуги !!!

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот technomix2 » чет авг 17, 2017 5:21 pm

Въпросната мембрана, не оправя но намалява харча на масло, това е при положение че нямаш проблем с клапаните и сегментите. Минал съм към 1600 км след смяната и нямам омасляване, имал си друг проблем с монтажа или с модела и тн... щом си имал омасляване около капака.
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

Потребителски аватар
ferox
редник
редник
Мнения: 226
Регистриран на: нед авг 26, 2007 11:06 am
Град: Варна
Кара: Citroen C4 1.6 VTI 120hp
Has thanked: 91 times
Been thanked: 45 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот ferox » нед авг 20, 2017 5:34 pm

Има ли още някой освен колегите steich и technomix2, който е сменил въпросната мембрана и може да изкаже мнение след теста?
В крайна сметка останах объркан, защото има само две мнения и те са противоречиви.
Stop actin' like a bitch!

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 319
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 33 times
Been thanked: 38 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » нед авг 20, 2017 7:08 pm

Моята мембрана е поръчанаи чакам да дойде.
Когато я сменя и покарам известно време ще пиша отзиви.

leverkuzen
наборник
Мнения: 21
Регистриран на: ср мар 02, 2016 4:40 pm
Град: София
Кара: 308
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот leverkuzen » пон авг 21, 2017 11:29 am

ferox написа:Има ли още някой освен колегите steich и technomix2, който е сменил въпросната мембрана и може да изкаже мнение след теста?
В крайна сметка останах объркан, защото има само две мнения и те са противоречиви.


В чуждите(руски) форуми има много мнения и те не са противоречиви. Моята мембрана също дойде, но и след смяна и тест ще дам мнение.
За момента никой не е предложил по-добра алтернатива за намаляване на разхода, така че не виждам проблеми да се поръча и пробва от всеки, който не го задоволява разхода му на масло...така ще имаме повече мнение в този форум

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот technomix2 » пон авг 21, 2017 1:05 pm

Обърнете внимание!
За има ефект след смяната на мембраната, не трябва да забравите да използвате пружината от стария клапан, новия идва без пружина, и това е много важно за функционира правилно!
Освен това ако имате проблем с гумичките на клапаните или със сегментите, няма да усетите ефект! Проверено!!!
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

public77
сержант
сержант
Мнения: 473
Регистриран на: пон юни 22, 2009 10:07 am
Град: София
Кара: A6C6 4.2 206 gti 207CC 1.6vti
Has thanked: 6 times
Been thanked: 28 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот public77 » пон авг 21, 2017 9:28 pm

Нали не очаквате при една гума да ви оправи луфтовете по мотора. При Ауди е същото.

bicubic
редник
редник
Мнения: 50
Регистриран на: съб сеп 10, 2011 2:10 pm
Град: Раднево
Кара: Peugeot 308 1,6 VTi 120к.с.
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот bicubic » съб авг 26, 2017 11:57 am

Смених мембраната, но ефект в/у разхода на масло няма....Старата от 2008 на 130к почти не се различава от новата - без нагар и с подобна гъвкавост.

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 319
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 33 times
Been thanked: 38 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » ср авг 30, 2017 12:59 pm

И аз я смених моята мембрана.
Не беше скъсана, стори ми се малко по втвърдена и имаше малко насъбрали се боклуци, като нагар, по частта с която запушва отворът отдолу.
Като че ли се виждаха наченки на закъсване, но микроскопични.
Резултатът който е на лице: при студено палене понякога ми играеха оборотите, вече го няма.
Очаквах да се подобри и моментът при смяна на предавки, независимо дали нагоре, или надолу има един луфт, който прилича сякаш има проблем с някой от тампоните на двигателя. Голям ход при подаване и отнемане на газ. Този луфт не изчезна. Интересното е, че понякога не се проявява, но по-чето е на лице и дразни. Сякаш шофирам за първи път автомобил...
Второто нещо, след смяната изминах около 900 км на дълъг път. В едната посока явно нещо се обърка управлението на двигателя и позагуби мощност, много бучи, когато например изпреварвам, повече от колкото обикновено. Сякаш се мъчи в баир. Спрях откачих акумолаторът за 10-ина мин. Явно е имало някаква временна грешка, защото проблемът със загубата на мощност се оправи после. Прави ми го това нещо за 2ри или 3ти път.
Явно имам някакъв друг проблем. С това лашкане напред-назад мислех си, че се създава прекалено голямо налягане на маслото заради тази мембрана и не може да се самокалибрира управлението на двигателя. Проблемът не е в тампоните, защото големият е сменен (профилактично), а другите са прегледани и са ОК.
Малко се отклоних от темата, но все пак има напредък с оборотите на студено :)
Ако някой има идея за горното лашкане, независимо дали се сменя предавка, или се кара например на 4 и се подава и отнема газ, проблемът е на лице, нека да помогне.

Благодаря!

Потребителски аватар
technomix2
редник
редник
Мнения: 96
Регистриран на: ср май 23, 2012 12:25 pm
Град: София
Кара: Peugeot 106 XN, Peugeot 308 SW 1.6 VTI
Has thanked: 8 times
Been thanked: 15 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот technomix2 » ср авг 30, 2017 5:57 pm

Трябва да видиш дали има грешки свързани с педала на газта.
изКустВеният инТЕЛЕкт е нищо на фона на естесТВената глупоСТ

Потребителски аватар
steich
Търговец
Търговец
Мнения: 1587
Регистриран на: нед сеп 04, 2005 11:40 pm
Град: София
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 200hp / 308 1.6 VTi 130hp LPG Romano Antonio OBD
Has thanked: 2 times
Been thanked: 73 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот steich » ср авг 30, 2017 7:00 pm

Не винаги светва чека. Възможно е да има запаметена такава и без да свети ... мисля че тази за веригата беше така.
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
!!! Качеството преди всичко !!! 5 години гаранция на извършените софтуерни ремонти / услуги !!!

Потребителски аватар
W1zard
сержант
сержант
Мнения: 319
Регистриран на: съб юли 19, 2008 3:36 pm
Град: София
Кара: Peugeot 308 1.6 VTi (EP) Facelift
Has thanked: 33 times
Been thanked: 38 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот W1zard » чет авг 31, 2017 11:57 am

Предишният път имаше и ги изчистихме. В момента не мога да проверя, но по спомен бeше някаква грешка, която се оправи с доливане с масло и изчистване на грешката. Тогава шофирахме по-бързичко по магисталата и маслото беше драстично намаляло, вследствие на което, предполагам системата за изменено газоразпределение не е работила правилно. Колата е от фейслифтовите, края на 2011 и не би следвало да има проблемите с вериги и т.н. В момента не свети нищо по таблото като грешки. Педалът за газта е сменен, пак профилактично в СФА. Мисля си, че е нещо по системата за управление на газоразпределението, но не ми е много ясно как точно работи и кои точки да гледам като проблемни. на 104 хил. км е пежака.
EDIT: Сега погледнах, записал съм ги кодовете на грешките:
P0171
P000B

Потребителски аватар
steich
Търговец
Търговец
Мнения: 1587
Регистриран на: нед сеп 04, 2005 11:40 pm
Град: София
Кара: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 200hp / 308 1.6 VTi 130hp LPG Romano Antonio OBD
Has thanked: 2 times
Been thanked: 73 times
Контакти:

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот steich » чет авг 31, 2017 3:17 pm

P0171
Mixture regulation fault : Mixture too lean

Бедна смес т.е. недостиг на гориво.

За другата намерих това
:
INFO’FLASH
B1AW011ZQ0 : Version 0 of 03/07/2012
FOR : 308 AND EP6 INJECTION
CUSTOMER SYMPTOM : Lighting of the engine diagnosis warning lamp with or without display of a depollution message - Starting difficult or impossible - Engine speed unstable - Hesitation/jerks - Engine stalls - Kilometres covered below 5000 km - In presence of the fault code(s) P0011, P11A9, P0014, P11A8, P000A, P000B
CONDITIONS IN WHICH FAULT APPEARS : When driving ; Following work on the following parts : Motorised throttle housing - Upstream and downstream oxygen sensors - Accelerator pedal sensor - Injectors - catalytic converter- Petrol high pressure regulation solenoid valve - High pressure petrol pump - Rail pressure sensor - Camshaft phase sensors - Inlet camshaft dephasing solenoid valve - Exhaust camshaft dephasing solenoid valve - Inlet pressure sensor - canister discharge electrovalve- Downloading engine management ECU

1. ORIGIN
Electrovalves of the camshaft dephasers system.
2. AFTER-SALES REPAIR
CAUTION : Vehicle mileage less than 5000 km
ESSENTIAL : Apply this operating procedure scrupulously before replacing a solenoid valve
Reading the fault codes.
Check for the presence of swarf in the slide valve of the camshaft dephaser control solenoid valve.
Replacement of the camshaft dephaser control solenoid valve(s) (If necessary).
Downloading of the engine management ECU software.
2.1. Parts required
Solenoid valve controlling the camshaft dephaser .
2.2. Reading the fault codes
ESSENTIAL : It is compulsory to carry out the diagnostics using the diagnostic tool in connected mode with compulsory authentication of the user - "Fault finding" mode and application of the "straight to the fault" process
Read the fault codes :
In presence of the fault code(s) P0011, P11A9, P0014, P11A8, P000A, P000B : Check for the presence of swarf between the slide valve and the body of the slide valve + Download the engine management ECU software
If there are other fault codes : This information does not apply
2.3. Check for the presence of swarf in the slide valve of the camshaft dephaser control solenoid valve
CAUTION : The solenoid valve must slide freely in its housing ; If an abnormal force is noted when extracting or inserting it into the cylinder head, please report this with an incident report (CRI): the cylinder head must be replaced and you will be asked to return the old one for analysis + The camshafts
Remove the camshaft dephasers system solenoid valve concerned :
Inlet : P0011, P11A9, P000A
Exhaust : P0014, P11A8, P000B

Figure : b1aq04cd

CAUTION : The presence of swarf on the filter and/or a blackish deposit should not be a reason to replace the electrovalve : This swarf is not causing the incident ; Remove the swarf before refitting
Check for the presence of swarf between the slide valve and the body of the slide valve ( as "a") :
If swarf is present : Replace the camshaft dephasers system solenoid valve ; Drain the engine oil + Download the engine management ECU software
If no swarf is present : Download the engine management ECU software
2.4. Downloading : Software of the engine management ECU
CAUTION : The diagnostic tool must be at the latest update version available on the server
Download the latest engine management ECU software present on the after-sales server .
Erase the fault codes ; Using the diagnostic equipment.
Initialise the autoadaptive values of the camshaft dephasers system ; Using the diagnostic equipment(Routing : ECU configuration and services / Test by ECU / engine- gearbox/ Engine ECU / Initialising the autoadaptives / Programming of the timing of the inlet and exhaust camshafts. (VVT).
2.5. Repair time

N.B. : Send an incident report (CRI) for any recurrence after application of this information
ALL FULL WORKED manual solutions - FAP DPF OFF, Adblue SCR OFF, EGR OFF, TVA OFF, Swirl OFF, O2 Lambda OFF, Speed limiter OFF, DTC OFF and etc
https://www.facebook.com/fapremove.bg
http://www.fapremove.com
!!! Качеството преди всичко !!! 5 години гаранция на извършените софтуерни ремонти / услуги !!!

Потребителски аватар
Lambar
лейтенант
лейтенант
Мнения: 671
Регистриран на: вт юли 01, 2008 8:39 pm
Град: Варна
Кара: passat B5
Has thanked: 7 times
Been thanked: 40 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот Lambar » съб сеп 02, 2017 11:16 am

Проблема с големия разход се оправя с едни нови сегменти , и цилиндъра да не е бъчва.

Изображение

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 9852
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 3698 times
Been thanked: 5044 times

Re: Тестова смяна на масло 5W30 с 5W40 на Peugeot 308 1,6 VTI

Мнениеот NVG » съб сеп 02, 2017 2:26 pm

VTI-моделната гама при Пежо просто трябва да се избягва при покупка.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върни се в “308”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта