Peugeot Клуб БЪЛГАРИЯ

Форум на Пежо Клуб България
Дата и час: Пет Окт 31, 2014 2:52 pm

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 11:25 am 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Здравейте,

Съществува ли официално предписание или сервизен бюлетин от PSA в който се препоръчва подмяната на ангренажен ремък + ролки и аксесоарен ремък + ролка за 307 1.6HDI 110 на 5-тата година без значение от пробега на колата?

Ако да, то възможно ли е да покажете някаква част от това предписание тук във форума, или да ми дадете възможност да го прочета при вас на ботевградско в удобно за Вас време?

Благодаря предварително.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 11:26 am 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Юли 04, 2010 9:10 am
Мнения: 4514
Кара: Peugeot 206 SW 1.4 HDI
Has thanked: 472 times
Been thanked: 549 times
Град: Сливен
Би било добре да дадеш на колегите един Вин, за да се ориентират в години и т.н.

_________________
ВАЖНО: ЛС от "доброжелатели" се трият без да се четат!
Ако виждаш дървото, което ще уцелиш след малко, това се нарича "недозавиване" ; ако само го чуваш и усещаш, значи става дума за "свръхзавиване"! - Валтер Рьол
"Щом се състезавам, значи трябва да побеждавам" - Фабрицио Табатон

[Ръчно плетени хамаци


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 11:54 am 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Не е необходимо. Въпроса е конкретен и не касае само моята кола. Развитие и пояснения ще има след като някой от СФА отговори.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 2:46 pm 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Чет Яну 15, 2009 10:18 am
Мнения: 259
Кара: Peugeot 406 1.8E/117 16V
Has thanked: 25 times
Been thanked: 71 times
Град: София
Здравейте,

За модела Peugeot 307 1,6HDI/110, Производителят е заложил пробег от 180,000км или 10 години (което настъпи първо) за смяна на ангренажен ремък и ролки при утежнени условия на експлоатация, отнасящи се за България, като това е крайния пълен ресурс на експлоатация на ремъка и ролките.

Предвид моментното състояние на ремъка и най-вече на ролките, по преценка на колегите от даден оторизиран сервиз на Peugeot, е възможно да бъде отправена препоръка за смяната им на по-малък пробег, с цел безопасна работа на двигателя.

Клиентът решава дали ще се съобрази с препоръката на сервиза за тяхната смяна, като отговорността при последствия, поради неизправност на ремъка или ролките след препоръките остават за негова сметка.

Предлагам Ви при други въпроси от този характер да се обръщате директно към колегите в сервиза, които ще Ви дадат подробна информация.

Поздрави


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 4:07 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Здравейте и благодаря за бързия отговор.

Колегата от рапид-а вчера се опита да ме убеди цитирам по памет: "колата приближава 5 години и заради това е наложително да се смени ангренаж+ролки, така и така сменяме маслото...". Същото го имам писмено и в препоръката.

Интересно как за кола на 4 и половина години и 80 хил км, без да се сваля капака на ангренажа беше дадена подобна "препоръка" ? На какво се базира? Предишната смяна на маслото и филтрите беше април 2010, километрите бяха около 76 хил. Как така за 1 година и 4 хил км изведнъж ангренажа и ролките станаха за наложителна смяна? Ако приемем че ангренажа и ролките са наред, значи тая препоръка е меко казано фалшива. А ако все пак имат нужда от наложителна смяна, защо преди 4 хил км никой не го забеляза? Някой не си върши работата или този път се престарава прекалено? И в двата случая е във вреда на клиента! Общата сума на "препоръчните" операций е близо 1000 лв!

Затова помолих за уточнение: има или няма подобна вътрешно фирмена препоръка от PSA за тия 5 години, след като в servicebox продължава да пише "Tежка Европа, 10 години или 180к км", което Вие потвърдихте. Има ли някакъв проблем с 1.6HDI/110 двигателите налагащ два пъти по-малък срок в години/километри? Явно няма такъв, значи пак се връщаме няколко реда нагоре...

Offtopic: Подобен случай имах миналия месец при смяната на маслото на 308-цата. "Препоръката" беше: "наложителна смяна на предни накладки, има 2-3 хил км живот в тях, няма да изкарат до следващата смяна на масло!". Аз попитах "как видяхте накладките, като не сте сваляли предните гуми????". Отговора меко казано ме изненада: "ами автоматик, на 30 хил. км, значи предните накладки са свършили"..... Да де, ама аз като се прибрах свалих гумите и видях че и 4-те накладки са равномерно износени и имат още към 6мм феродо. При дебелина на феродото на нови накладки 8 мм, смяната хич не ми звучи като "наложителна".... Мога да опиша още поне два подобни случая. А мога и да Ви донеса да видите "наложително" сменените накладки на 307-цата на около 60к км, които са с 5мм феродо и 4-те.

Фен съм на марката, обичам си колите, обслужвам ги само в СФА ботевградско, обаче вече наистина прекалявате с прехвърлянето на "кризата" върху клиентите си при всеки удобен повод.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Вто Апр 19, 2011 8:23 pm 
Offline
лейтенант
лейтенант
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 13, 2010 9:37 pm
Мнения: 714
Кара: 307SW 1,6 16V
Has thanked: 41 times
Been thanked: 84 times
Град: село
Мисля,че си търсят хора,които не разбират в какво техническо състояние са им колите и се доверяват напълно на фирмения сервиз.И който клъвне,опа главата до кръста. :ibree: Не мисля,че това е правилната политика на фирмените сервизи от техния ранг,а именно да се печели на всяка цена за сметка на клиента.Такава политика водят малките сервизчета с лакоми собственици,на каквито съм попадал и няма да посетя никога повече. ;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 9:04 am 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Здравейте,че в големите и малките сервизи се опитват да понатоварят клиента с смяната на резервни части които имат още живот е факт.Обаче в случая на колегата(teleport ),препоръката която му е дадена за смяна на ангренаж+ролки за мен е напълно основателна.Защо?:Франсета дават смяна лагери на заден мост(примерно пежо 206/306) от 60000-80000км.Практиката доказва,че на 60000км вече е за смяна и на оси.На новото Пежо 508,на дизеловите двигатели дават смяна на ангренаж на 240000км.,а на бензиновите които всичките са с верига да не се сменя никога.Е кога тоя ремък ми искара 240000км. или ролките да доиде някой да ми се обади.Пак стигаме до извода,както беше казал и Тодор,всеки сам си преценява дали ще спази препоръката от завода производител или не.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 11:31 am 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Значи понеже българите сме много по-хитри и по-напред в "практиката" от европейците давай на не спазваме предписанията на производителя( защото написаното в servicebox-а не е "препоръка" ). И да разчитаме на механик с ренгеново зрение, който без да е видял даже ремъка е сметнал: "колата се води на фирма в базата на СФА, докарала я е сама жена имаща 'излишни' 200лв да сменя масло в СФА вместо за 60 в кварталния сервиз, дай да я уплашиме с мръсни думи 'ангренаж, ролки, ала бала', пък може да и се намерят и още 1000лв 'излишни' нали фирмата плаща". Да ама не. Колата не е фирмена, никога не е била такава и фирмата никога не е плащала.

Ако практиката показва че тоя ангренаж дето PSA продължава да твърди че изкарва 240k км в белите държави и 180k в далечния изток (България) не е вярна, то досега 'белите' европейци да ги бяха съсипали PSA от съд и обезщетения. Калпавите HDI-та на 'практика' освен на форд вече се монтират на волво и ягуар. Форд още 91-ва дадоха пробег на ангренаж на зетек-а 120к км, обаче 20 години по-късно, ние понеже сме много хитри си знаеме 80к понеже сме големи 'практици' обрали скрап-а на европата... Ако не беше тъжно направо щеше да е смешно.

А тоя шаблонен лаф "клиента сам си решава дали да спази препоръките и си е за негова сметка" е най-малкото глупав в официален вносител/сервиз. По тая логика следващия път ще ми 'препоръчат' гуми, амортисьори, предница, дискове, накладки, акумулатор, нафтова помпа, хидравлична помпа, едно резервно турбо в багажника, BSI, защо не и цяла глава, тоя ангренаж все някога ще се скъса и мотора ще стане на салата. Ми защо да хабят толкова химикал, да напишат 'за скрап' и да се приключва, всички знаеме на 'практика' колко са калпави 307-ците.

Тази седмица трябваше да платя на СФА новата 308-ца с която искам да сменя C4-ката на жена ми. Не защото C4-ката е калпава, а защото сервиза им е под всякаква критика. В АМК освен че работят мърляво са и силно неграмотни. С това 'предписание' СФА буквално ми казаха "бягай далече от тия пежа, много са калпави"!!! А съм, т.е. бях доволен клиент, изкарал 2 нови пежа от СФА и засилил се да плати 3-то.....

Смятам темата за приключена. Повече коментари са излишни, а и стават вече много offtopic.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 12:18 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Макар за повечето работи да си прав,без да се заяждам като гледам те влече да четеш какво пише в service box ,кога последно си смени спирачната течност-по предписание на PSA.
За едно може ,а за друго не,така ли?
Айде ,че верно оспамихме темата.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 12:32 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
VANKO306 написа:
Макар за повечето работи да си прав,без да се заяждам като гледам те влече да четеш какво пише в service box ,кога последно си смени спирачната течност-по предписание на PSA.


Октомври 2009-та. И освен спирачната течност накарах да сменят и хидравличната и антифриза. 307-цата беше на около 50k км. Тогава ме изгледаха като голям розов слон, само че 'кризата' още не беше започнала и пред рапид-а на ботевградско в 8 сутринта вече имаше поне 10 записани и чакащи пежа.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 12:39 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Браво,значи си запиши час пак за смяна,от 2009 до 2011 тамън ти е време.Сменя се на две години.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 12:48 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
След 6 месеца ще му дойде времето. Дано до тогава СФА направят записване на час в рапид-а, защото акъла не ми го побира как ще го сменя без да си запиша час. А може би и за спирачната течност 'практиката' показва че тия 2 години са много? Да я сменям тая спирачна течност при всяко сипване на нафта?

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 1:05 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Аз като сипвам бензин задължително разменям предно дясно със задно ляво и предно лаво с задно дясно колело и даже карам бензинджията да ми ги развърта-за което разбирасе си плащам.
Прави каквото знаеш.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 1:14 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Лошо.... мойте гуми като са с посока на въртене каква ли да правя... Да ги демонтирам от джантите или и Мишелин са тъпанари и отбелязват външния борд и посоката на въртене само за гъзарлък...

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 1:19 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Много труден въпрос,аз затова карам с летни Клебер-те нямат посока,затова можеби момчето на бензиностанцията успява да ги завърти без да ги демонтира от джантита.Виж замисли се и ти да минеш на Клебер.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 1:34 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Нед Апр 27, 2008 2:47 pm
Мнения: 197
Кара: 307SW 1.6 HDI 110, 308 Feline 2.0HDI BVA6, Grand Cherokee Limited 2.7 CRD
Has thanked: 0 time
Been thanked: 29 times
Град: София
Мда... сигурен бях че има някаква далавера тия мишелинки да струват 360лв бройката... И че са ме натоварили заради една стрелка и надпис 'outside'... Е, беше ми ясно че да купувам гуми с 98W е пълна тъпотия, скапаната 307-ца нито тежи толкова, нито може да дигне 270 км/ч.

_________________
"Българската прах - най яката прах на света" :metal:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Сря Апр 20, 2011 10:46 pm 
Offline
лейтенант
лейтенант
Аватар

Регистриран на: Съб Мар 13, 2010 9:37 pm
Мнения: 714
Кара: 307SW 1,6 16V
Has thanked: 41 times
Been thanked: 84 times
Град: село
VANKO306 написа:
Здравейте,че в големите и малките сервизи се опитват да понатоварят клиента с смяната на резервни части които имат още живот е факт.Обаче в случая на колегата(teleport ),препоръката която му е дадена за смяна на ангренаж+ролки за мен е напълно основателна.Защо?:Франсета дават смяна лагери на заден мост(примерно пежо 206/306) от 60000-80000км.Практиката доказва,че на 60000км вече е за смяна и на оси.На новото Пежо 508,на дизеловите двигатели дават смяна на ангренаж на 240000км.,а на бензиновите които всичките са с верига да не се сменя никога.Е кога тоя ремък ми искара 240000км. или ролките да доиде някой да ми се обади.Пак стигаме до извода,както беше казал и Тодор,всеки сам си преценява дали ще спази препоръката от завода производител или не.

:spam: Е що да не изкара240000,а?Що се се прайме по-умни от инженерите ние от тая държава?За разлика от такива като теб,инженерите които са направили тези ремъци,първо са учили,после са мислили,след това са изпробвали,и накрая са дали препоръката зад която стои години доверие заслужено от производителите и създателите на този продукт.А тука разни хора,мислещи се за много компетентни,нямащи даже навъртяни километри,колкото живота на този ремък,оборват инженерите :ibree: :eho:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Чет Апр 21, 2011 9:07 am 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Абе пикльо,аз колко километри имам зад гърба ти толко косми немаш на оная работа,колко съм учил и с какво образование съм няма да ти стигне цял живот да ме догониш,ти маи друга работа освен да влизаш в този раздел и само да плюеш по СФА друго полезно не виждам да правиш.Ако искаш може лично да се видиме някъде да се разберем да не пишеме и задръстваме форума с глупости,аз поне взех някакво становище по проблема на колегата ,,телепорт,, ,не съм казал ,че някой е длъжен да се съобрази с мойто мнение а не го и налагам,ти какво правиш?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Чет Апр 21, 2011 9:48 am 
Offline
наборник

Регистриран на: Сря Фев 04, 2009 7:39 pm
Мнения: 3
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Здравейте,
преди 6м. имах подобен казус 307 1.6ХДИ 2005г. 97000км и 5 години,изпълних препоръката на СФА и не съжалявам
ролките на ангренажа като се завъртат на ръка хрупат и шумят в лагерите...ремака може да изкара и повече, но ангренажните ролки са смешни изработени са от пластмаса....незная какво препоръчват франсетата по темата...
но момчетата от сервиза според мен са ти дали много правилна препоръка Колега, не разбирам защо се Лютиш по този начин...ако не ти бяха дали препоръка и скъсаш ангренажа съм сигурен че ще се оплакваш и на Папата!!!Относно
заводските препоръки ще дам само един простичък пример: Поленовия ф-р при тежки условия франсетата го дават на
30000, аз го сменям на 15000 защото е тотално задръстен,горивния ф-р е на 45 000 ,ако си направиш труда да разрежеш с ножовка стария ф-р на 45 000км съм сигурен че никога няма да говориш за заводски предписания в BG!!!!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Смяна на ангренажен, аксесоарен ремък и ролки
МнениеПубликувано на: Чет Апр 21, 2011 9:59 am 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Вто Сеп 25, 2007 3:39 pm
Мнения: 114
Кара: Peugeot 306 1.6i
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Град: СОФИЯ
Поленовия ф-р при тежки условия франсетата го дават на
30000, аз го сменям на 15000 защото е тотално задръстен,горивния ф-р е на 45 000 ,ако си направиш труда да разрежеш с ножовка стария ф-р на 45 000км съм сигурен че никога няма да говориш за заводски предписания в BG!!!!
:evalata:


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Темата е заключена, не можете да променяте мнения.  [ 22 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by V12-HDI-FAP © 2000, 2002, 2005, 2007 PSA Group

Лаптопи