Peugeot 106 история и модификации

Потребителски аватар
Eva*
Кака
Мнения: 4476
Регистриран на: чет дек 02, 2004 12:35 pm
Град: София
Кара: Peugeot 306 1.6i, 02.98 г.
Has thanked: 258 times
Been thanked: 138 times

Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот Eva* » нед окт 01, 2006 6:22 pm

Peugeot 106

+ добро качество на изработката, балансирани настройки на шасито, икономични, пъргави мотори, голям багажник
- висока загуба на стойност, ограничени възможности за монтиране на бебешко столче



История на модела

9/1991 Преставяне на модела с три врати и 1.1 литров мотор с 60 к.с. или с 1.4 литров мотор с 75 к.с. (в XSi с 94 коня )

7/1992 Нов 1.0 литров мотор с 45 к.с.
1/1993 Вариант с пет врати и 1.4 литров дизелов мотор с 50 к.с., допълнителен бензинов мотор с 1.6 литра и 89 к.с. (104 к.с. в XSi)

1/1994 Нов 1.5 литров дизел с 55 к.с.

4/1996 Комплексни подобрения в модела и сериен еърбег за шофьора. Мотори: 1.0 с 45 к.с., 1.1 с 60 к.с., 1.4 с 75 к.с., 1.6 с 89 к.с., 1.6 16S с 118 к.с. и 1.5 дизел с 55 к.с.

3/1997 Моторите по 1.4 и 1.6 спрени от производство

10/1999 Мощността на 1.0 литровия мотор повишена на 50 к.с., еърбег за пътуващия до шофьора серийно

10/2000 Спира производството на 1.0 литровия мотор, 1.5 дизел вече 58 к.с.
5/2001 Странични еърбегове опция (модел Filou)

12/2003 Спиране производството на модела

Вече от 14 години Пежо 106 се движи по пътищата на Европа и все още е търсен. С произхождащото от Ситроен АХ Пежо 106 компанията постигна успех като с 205 и то с подобна рецепта: икономични и пъргави мотори плюс достатъчно място за четири човека и малко багаж, цялото опаковано в симпатична каросерия. Въпреки че е само 3.68 метра Пежо 106 предлага достатъчно комфорт, особено доколкото зависи от окачването.

При моторите изборът не е труден. Подходящ за всякакви случаи е 1.1 литровия с 60 коня, но няма да е грешка ако се спрете на дизел. Дизелите са много икономични, дори без директно впръскване. Малко смущаващо е тракането при студения старт, което обаче изчезва бързо. 1.0 литровото бензиново моторче също носи леко малкото Пежо, стига да не сте го натоварили. От гледна точка на каросерията няма пречки да натоварите 106: има място за четирима възрастни и 210 литра багажник. Нивото на шум в купето се движи в приемливи граници, а окачването е настроено много хармонично. Мекотата не е за сметка на сигурното поведение на автомобила на пътя. Само версиите XS и XSi при бързо каране в завои обичат да изнасят задницата. В полза на по-спортните модели на 106 говорят и изключителните спортни седалки, които не се предлагат във версиите с по-малки мотори.

На пазара втора ръка могат да се намерят много изгодни 106, но обикновено става дума за потенциални клиенти на пътната помощ. Запазените екземпляри не са много, а в по-стари модели трябва да се инвестира малко повече от средното за малкия клас, но си заслужава.

Най-често срещани повреди

Мотор: повреди и прегорели гарнитури на главата, причинени от прегряване, предизвикано от дефектирали термостати

Инжекцион: дефекти в управлението, скъсани бензиноводи
Електрика: дефекти в настройката на фаровете на височина (прониква вода), имобилайзер (променен 98), дефекти в механизма на чистачките

Автор Ивайло Лаков

Saturday, 15 October 2005
Да караш Peugeot е страст! Важно е, да сбъдваш мечтите си!

Продавам: Резервни Части от Peugeot 205, 1.4, общо мазане. Нямам части от купето, освен 2 бр. странични задни стъкла.

Потребителски аватар
Orlinski
генерал
генерал
Мнения: 1534
Регистриран на: чет дек 02, 2004 6:44 pm
Град: София
Кара: А4+ ; ???55АМГ
Been thanked: 5 times

Мнениеот Orlinski » нед окт 01, 2006 9:57 pm

Да допълня поста на Ева:

1993 г. На изложение в Лондон е представено и първото поколение рали: Peugeot 106 Rallye S1. То, е с мощност 100 к.с при 7200 об./мин и максимален въртящ момент от 108 Нм при 5400 об/мин. Всичко това е управлявано от електронен блок Magnetti Marelli 08P21. Хибриден мотор, ползващ цилиндровата глава от XSi, но с олекотен алуминиев цилиндров блок. Всичко това, с шарките на PTS (Peugeot Talbot Sport).

S1 се предлага в 3 цвята:
- P0WP - Bianca White;
- P0KB - Cherry Red
и P0XY - Black.

Автомобил, който винаги ще остане легенда!
1996 година, след дългия път на първата генерация Рали, от Пежо решават да обновят нещата започват производството на Peugeot 106 Rallye S2: Втората генерация 106 с подобрения като цяло.

Техническите данни на новата "расова бегачка" са: 103к.с при 6200 об/мин и максимален въртящ момент при 3500 об/мин при ускорение 8.5 сек до 100 км/ч., което го прави истински Рали автомобил, но подобренията не свършват само с двигателя. Пежо поставят задни дискови спирачки, усилено задно окачване, но разбира се не забравят и олекотяването на автомобила. Рали ES2, е автомобил с много титли в класа си, спира да се произвежда 1999 г.
Изображение

Потребителски аватар
RevoLta
редник
редник
Мнения: 94
Регистриран на: пон фев 13, 2006 8:40 pm
Кара: Peugeot 106 XR 92

Мнениеот RevoLta » пон окт 02, 2006 7:19 pm


Потребителски аватар
Burkov
генерал
генерал
Мнения: 4348
Регистриран на: пет фев 04, 2005 6:58 pm
Град: София
Кара: 106 Rallye, и бавна Toyota
Has thanked: 54 times
Been thanked: 114 times

Мнениеот Burkov » ср ное 22, 2006 2:20 pm

За да не се пускат постоянно нови теми за различните модификации, ето едно добро начало...

Jacket написа:По принцип не може да се каже много по двете букви след модела. Може да се каже със сигурност, че няма ел.стъкла и ел.огледала.
Виждал съм обаче такива без запалка и жабка, а има и такива със... Цялата информация може да се каже само по VIN номера и дори и там има неща, които не се виждат. Иначе по принцип нивата вървят така: XN - XR - XT - XS - XSI, като между XT и XS е малко спорно, коя има повече екстри, по-скоро XS е по-спортно ориентирана (заден спойлер и брони примерно). XN и XR са предимно с 1.0 и 1.1 моторче, не съм виждал такава с 1.4 наживо. от XT нагоре са предимно с 1.4 двигател.
Отбелязвам, че говоря само за бензинови мотори. При дизелитe долкото знам има само едно D отзад, но не съм сигурен, нека колегите с да кажат.

А да, забравих и за таблото. При XN, XR и при дизелите почти задължително отсъства оборотомера, а на негово място има я огромен часовник, я огромен датчик за горивото... За това има и доста теми в клуба за това как се сменя табло, къде се закача оборотомер и т.н.


Marto_106 написа:Мойто е XR и е 1.4 с централно :)
има и ел. огледала които аз си слагах :P
ispeedbumps

Потребителски аватар
Jacket
генерал
генерал
Мнения: 1694
Регистриран на: ср сеп 20, 2006 9:01 am
Град: София
Кара: 607
Has thanked: 6 times
Been thanked: 38 times

Мнениеот Jacket » нед дек 17, 2006 11:17 am

http://homepage.ntlworld.com/agmpcrepai ... screen.htm
Нелош сайт, но важи предимно за британските модели. Тук както виждаме, нещата са малко по-различни :oops: И все пак не е лошо да се знае.

Потребителски аватар
pepi astra team
редник
редник
Мнения: 156
Регистриран на: ср май 31, 2006 11:59 am
Град: SOFIA
Кара: Ауди S6,106 EVO,STI

Мнениеот pepi astra team » чет яну 04, 2007 3:55 pm

Бегло се споменава за 106 GTI интересно в случая е че този модел се ползва за доработка в пистови и рали шампионати под името 106 CUP и 106 MAXI.Творения родени за автомотор-спорта със значителен потенциал и титли.
106 16V Rallye - oколо 130 коня: олекотено без климатик и орязано от към всички възможни екстри,изключва в 7200 оборота,с шарки рали и надпис над жабката "Rallye" ,oсезаемо върви повече от GTI
106 CUP - около 150 коня: спортна електроника,спортна ауспухова с-ма,Ram-air интейк,"бързи валове",керамичен съединител,правозъба скоростна кутия...
106 MAXI - около 225 коня: нищо общо със серийния модел адски раздуто,спирачни дискове 380мм.,JWRC oкачване,4 дроселови клапи,стенд-алоун електроника,10000-11000 оборота развъртане на мотора,двойно-дисков съединител...... все пак тази кола е правена за SUPER1600 с цена около 80000 евро.....
:idea:
RaceFace custom parts
Custom built racing and Gr.A parts

Потребителски аватар
Orlinski
генерал
генерал
Мнения: 1534
Регистриран на: чет дек 02, 2004 6:44 pm
Град: София
Кара: А4+ ; ???55АМГ
Been thanked: 5 times

Мнениеот Orlinski » пет авг 17, 2007 12:53 am

1.6 16v RALLYE разликата е само, че скоростите са по-къси, 118 коня са и двете, разлики в ЕКУ-то няма, след 2002-ра са вече 110 коня, това е единствената разлика.
Изображение

Потребителски аватар
cheater
наборник
Мнения: 10
Регистриран на: пон авг 13, 2007 6:09 pm
Кара: Peugeot 106 (2001)
Контакти:

Мнениеот cheater » пет авг 17, 2007 4:30 pm

Сдобих се с Peugeot 106 Handbook (т.е. инструкция за експлоатация), за моделите след 2001 година.
Съжалявам, че пиша в тази тема, но темата за Ръководството е заключена.


Peugeot 106 Handbook
Последна промяна от cheater на ср авг 22, 2007 9:42 am, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
Dead man
полковник
полковник
Мнения: 801
Регистриран на: съб яну 27, 2007 5:01 pm
Град: София,Дружба 1
Кара: Hyundai Sonata 2007 2.0 16V 145 HP
Been thanked: 1 time

Мнениеот Dead man » пет авг 17, 2007 5:12 pm

cheater написа:Сдобих се с Peugeot 106 Handbook (т.е. инструкция за експлоатация), за моделите след 2001 година. Ако за някой представлява интерес имам го в PDF формат (3,11 МВ).
Съжалявам, че пиша в тази тема, но темата за Ръководството е заключена.


цък

А това тук какво е ?? :oops: :oops: :udri:

viewtopic.php?t=15854

Потребителски аватар
ifcho
BADMIN
BADMIN
Мнения: 8002
Регистриран на: съб апр 09, 2005 11:59 pm
Град: София
Кара: Outback H6
Has thanked: 134 times
Been thanked: 374 times
Контакти:

Мнениеот ifcho » съб авг 18, 2007 4:48 am

INFOTEC-a e eдна хубава база с данни за по новите коли, не го пренабрегвайте. Няма лошо човек да се опита да помогне :)
Вие що за хора сте вообще. Как ще ми забраните да слагам снимката на моето пежо вие направо ма очаровахте

Потребителски аватар
cheater
наборник
Мнения: 10
Регистриран на: пон авг 13, 2007 6:09 pm
Кара: Peugeot 106 (2001)
Контакти:

Мнениеот cheater » пон авг 20, 2007 10:33 am

Dead man написа:А това тук какво е ?? :oops: :oops: :udri:

viewtopic.php?t=15854


Извинявам се, колега просто си играх да го направя от 90 отделни файла на един, удобен за четене и печат PDF и реших, че мога да спестя на накой труд и време. Пък и доколкото виждам това е стандартната книжка на Английски език и ценното за мен е пълното описание на всички функции в и извън купето, плюс едно много добро описание на всички бушони, както разбира се и модификациите на двигателя след 2001 година.
И тъй като имам автомобила от една седмица, а преди това карах Опел от по-по-миналия век :-) за мен беше доста полезно.

Потребителски аватар
Dead man
полковник
полковник
Мнения: 801
Регистриран на: съб яну 27, 2007 5:01 pm
Град: София,Дружба 1
Кара: Hyundai Sonata 2007 2.0 16V 145 HP
Been thanked: 1 time

Мнениеот Dead man » пон авг 20, 2007 10:53 am

cheater евалата за труда-просто в случая не си погледнал къде да пуснеш книжката....това ми беше забележката... :oops: :oops:
иначе за книгата :bravo: :ibree: :ibree:

Потребителски аватар
cheater
наборник
Мнения: 10
Регистриран на: пон авг 13, 2007 6:09 pm
Кара: Peugeot 106 (2001)
Контакти:

Мнениеот cheater » пон авг 20, 2007 11:05 am

Dead man написа:cheater евалата за труда-просто в случая не си погледнал къде да пуснеш книжката....това ми беше забележката... :oops: :oops:
иначе за книгата :bravo: :ibree: :ibree:

Грешката е поправена, сега си отиде на мястото и може да се сваля. Точната книжка е в точната тема. А аз трябва да посвикна малко в този форум.

Потребителски аватар
Dead man
полковник
полковник
Мнения: 801
Регистриран на: съб яну 27, 2007 5:01 pm
Град: София,Дружба 1
Кара: Hyundai Sonata 2007 2.0 16V 145 HP
Been thanked: 1 time

Мнениеот Dead man » пон авг 20, 2007 11:10 am

браво браво,повече потребители като теб..... :ibree: :ibree:

Потребителски аватар
deskata81
наборник
Мнения: 19
Регистриран на: пет авг 01, 2008 10:31 pm
Кара: пежо 106

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот deskata81 » ср авг 27, 2008 11:33 pm

Eva* написа:Peugeot 106..................
4/1996 Комплексни подобрения в модела и сериен еърбег за шофьора. Мотори: 1.0 с 45 к.с., 1.1 с 60 к.с., 1.4 с 75 к.с., 1.6 с 89 к.с., 1.6 16S с 118 к.с. и 1.5 дизел с 55 к.с.
......................

Да попитам и аз еднолитровия мотор инжекция ли е или карбуратор? И какво значи "106 Open"? Някакви екстри ли означава или какво?
Реших да питам тука а не да пускам нова тема дано да не съм сбъркала :oops:
Мерси предварително за отговора. :rally:

Потребителски аватар
ifcho
BADMIN
BADMIN
Мнения: 8002
Регистриран на: съб апр 09, 2005 11:59 pm
Град: София
Кара: Outback H6
Has thanked: 134 times
Been thanked: 374 times
Контакти:

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот ifcho » чет авг 28, 2008 1:12 am

Има и карбуратор и инжекция. Карбуратурни са само най-първите.
Open e някаква серия, ама какво точно и е по-специалното не знам :roll:
Вие що за хора сте вообще. Как ще ми забраните да слагам снимката на моето пежо вие направо ма очаровахте

Потребителски аватар
<Lubo>
генерал
генерал
Мнения: 3439
Регистриран на: чет юли 13, 2006 10:46 am
Град: София
Кара: Peugeot 406 2.0 HDi
Has thanked: 303 times
Been thanked: 151 times

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот <Lubo> » чет авг 28, 2008 9:16 am

Ако не се лъжа тапицерията е малко по-различна. Други разлики май няма.

Потребителски аватар
deskata81
наборник
Мнения: 19
Регистриран на: пет авг 01, 2008 10:31 pm
Кара: пежо 106

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот deskata81 » чет авг 28, 2008 9:32 pm

Мерси и на двамата :)

Потребителски аватар
thegza
лейтенант
лейтенант
Мнения: 653
Регистриран на: вт яну 16, 2007 4:20 pm
Град: София
Кара: 2003 206 XS 2.0 HDI /CA |2003 Honda Hornet /C | 1998 Honda VFR800Fi /С
Been thanked: 9 times
Контакти:

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот thegza » пет авг 29, 2008 6:54 pm

Аз имам 106 Open, предлага се само в синьо-зелен металик (на 306 съм виждал червено но не и на 106).Мотора е 1.1, броните са в цвета на купето, има климатик, отварящи се задни прозорци,ел стъкла, зелен мокет, Специална зелена тапицерия с едни готини фигурки за седалките и корите на вратите.Виждал съм и четириврати.Друго не се сещам.Има доста от тях и всичките са 95-та, явно е имало примоция тогава и хората са се юрнали на екстрите.
Изображение Лъвът те гледа......

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5556
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 406 Coupe 2.2HDI Platinum; PEUGEOT 807 SV 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 136 times
Been thanked: 412 times

Re: Peugeot 106 история и модификации

Мнениеот murfito » пет авг 29, 2008 10:35 pm

Аз имам 106D Open сив металик.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.


Върни се в “106”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост