Peugeot Клуб БЪЛГАРИЯ

Форум на Пежо Клуб България
Дата и час: Вто Сеп 02, 2014 7:20 am

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 09, 2010 8:41 pm 
Offline
генерал
генерал

Регистриран на: Пет Ное 28, 2008 12:12 am
Мнения: 6788
Has thanked: 1624 times
Been thanked: 904 times
Град: ...
stanetzz написа:
Eдно от мненията в ситроенския форум ме озадачи:

Значи ли това, че и нашите коли с такъв двигател го имат?
Прикачени файлове:
Image1111.jpg


колеги на ХДи- мотора на 306 го има това, моята за страни с горещ климат и все пак го има. намира се в лявата страна на мотора (към ск. кутия) на маркуча от мотора към входа на радиатора на парното. представлява квадрат с 4 подгревни свещи

_________________
Прецакан ...


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 09, 2010 10:09 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Яну 22, 2006 6:07 pm
Мнения: 1173
Кара: на нафта:406 2.0HDI ; и електрическо колело 1200W/48V
Has thanked: 312 times
Been thanked: 179 times
Град: София
velev-klima написа:
Той колегата ще каже дали върши работа и без помпа. Все пак тия дето са го произвели са помислили дали е нужна помпа, явно не е.
И аз на това разчитах, когато го поръчах. Зарибих се за този нагревател, защото няколко фирми (американски и канадски) го произвеждат в този му вид, без циркулацционна помпа. Но ще чакам големите студове, за да го пробвам пак.

G_o_c_e_v написа:
Можеби е имал в предвид, че при запален двигател посоката на течноста е обратна по посока на незапален двигател и подгряване на ток само (гравитационно)
edit: незапален двигател - нагревател, парно, глава и т.н.
при запален двигател - глава, парно, нагревател, блок
дали го обясних просто?
Да, точно това имах предвид :evalata:

NVG написа:
Бързото и с висока мощност нагряване (изключвам детайлите, където това е предвидено) може да доведе до т.н. местни прегреви водещи до локални деформации и разрушаване на неустойчиви на такова въздействие материали.
Значи ще се търси начин за намаляване на мощността на 220 волтовия нагревател, и евентуално някаква помпа за принудителна циркулация.
Сега остава и една помпа от парно да бодна по трасето... :lol:


И да уточня, защото май никъде в постовете ми не съм го споменал- на 220в системата ще се включва в най-студените дни, през часовник- реле, което ще сработва 1-2 часа преди потеглянето сутрин.
На 12в ще се ползва във всички останали случаи, САМО НА РАБОТЕЩ ДВИГАТЕЛ, за по-бързо достигане на оптимална температура на ДВГ, и естествено- за топлинка в купето.

_________________
Зайо Байо написа: "За мен е важно като си видиш колата всяка сутрин да ти става гот на душата; като седнеш вътре да ти е комфортно и удобно; като тръгнеш да пътуваш да вози меко, но стабилно; като я настъпиш да върви, не да се чуди; Абе въобще като я зърнеш да получаваш душевен оргазъм."
Истинският професионалист отдава на работата 100% от себе си : 12% в понеделник; 23% във вторник; 40% в сряда; 20% в четвъртък; 5% в петък


Последна промяна stanetzz на Вто Ное 09, 2010 10:20 pm, променена общо 1 път

Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 09, 2010 10:14 pm 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 05, 2008 11:01 am
Мнения: 5688
Кара: ПЕЖО 307 2.0 HDI 136+, BVM6 2006г. DIAMANT ELAN 2007г. 28"
Has thanked: 2657 times
Been thanked: 4101 times
Град: София
В инфото за подгревателя е записано 26-40 кварти (US quart=0.946l) обем на охлад. с-ма. 1500W може да са предвидени за такъв обем и със сигурност без помпа, но присъединителните диаметри ми малеят за естествена конвекция!

_________________
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Вто Ное 09, 2010 11:17 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 1:00 pm
Мнения: 229
Кара: Citroen Секси 1.5 D
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times
Град: Горна Оряховица
Колеги предполагам всички сме учили физика някои по вече други по малко. Без да обиждам но в началното училище се учи че топлата вода е по лека от студената и се вдига на горе. Този процес ще доведе до някаква минимална циркулация и както е писал колегата на някои места (около нагревателя) температурата ще е по висока отколкото в периферните места. Изцяло мое разсъждение е че при -10,-15 гр и затопляне около 60 гр се получава голяма температурна разлика и като сметнем че не са ни нови автомобилите и все пак има умора на материала може да останем изненадани да има бозичка в картера. Друго което не етайан за всички термостатите отварят на температура от 78 до 94 гр. и от там иде идеята ми за помпа и датчик на около 70 гр. по този начин се симулира работа на двигателя помпата върти охладителната течност в малкия кръг и датчика спира подгрева преди да е отворил термостата. Естествено това може да се използва при външно захранване 220 в. инак няма да остане ток за палене. Втория момент че не винаги сте в къщи да включвате в контакта така че остава и вариант 2 със свещите за започне да затопля след запалване , при което двигателя достига по бързо до оптимална работна температура :). И в крайна сметка бързоварче и 2-4 бр свещи :) Това е лично мое разсъждение :) :biri:

_________________
http://elureauto.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 10:35 am 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 2:40 pm
Мнения: 2169
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 208 times
Град: София
Така като му гледам формата на "бойлера" на stanetzz тръбата в оста му трябва да е насочена нагоре за най-добра конвекция на флуида. Тъй като има монтиран термостат няма как да се получи прегрев и системата ще си работи (бавно, но славно) поне докато термостата е читав. В битовите бойлери освен термостата има и термична защита за сигурност срещу завиране и повишаване на налягането и :shock: освен това има изпускателен клапан за защита от превишено налягане (то и в колите го има тоя клапан само дето се намира далеч от "бойлера"). :spam: Внимавайте със смяната на капачките на разширителния съд или на радиатора, защото в повечето случаи клапана е в капачката :spam:
Ако процеса на подгряване трябва да се ускори - помпа трябва да върти. :kodapraish: Може помпа от пералня. Тия за аквариуми и фонтани не стават за високи температури. Циркулационна помпа за абонатни станции също става, но тези, които съм използвал са излишно големи като размери и дебити.

_________________
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:37 am 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 1:00 pm
Мнения: 229
Кара: Citroen Секси 1.5 D
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times
Град: Горна Оряховица
Ето моето виждане за универсална печка. Засега това е само идея и скоро ще проуча ценово колко ще излезе. Малко грозна ми е картинката , но предполагам ще добиете реална представа. На разреза се вижда алуминиев корпус сложено е моторче на 12В. М и 2 подгряващи свещи С . С 1 съм отбелязал сменяеми щуцери с различни размери според маркуча. ТД(термодатчик) , Р (реле) за управлението с нормално затворен контакт. Ако приемем че ще използваме свещи до 80 W ще ни е необходим ток 6-7 ампера на свещ. следователно да вържем и гащите ще сложим едно предпазителче 20А.(не съм го отбелязал на схемата). Другото което и се върти в главата да се сложи и трансформатор 220-12В да може да си качнеш бегачката в контакта и да я топлиш преди да е запалена.


Прикачени файлове:
pe4ka.jpg
pe4ka.jpg [ 69.44 KiB | Прегледано 623 пъти ]

_________________
http://elureauto.com/
Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 7:45 pm 
Offline
BADMIN
BADMIN
Аватар

Регистриран на: Съб Апр 09, 2005 11:59 pm
Мнения: 7990
Кара: 330d, 205 Mi16
Has thanked: 132 times
Been thanked: 447 times
Град: София
220в в автомобил само на мен ли ми се струват ужасно лоша идея :shock:

_________________
Вие що за хора сте вообще. Как ще ми забраните да слагам снимката на моето пежо вие направо ма очаровахте


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 7:53 pm 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 05, 2008 11:01 am
Мнения: 5688
Кара: ПЕЖО 307 2.0 HDI 136+, BVM6 2006г. DIAMANT ELAN 2007г. 28"
Has thanked: 2657 times
Been thanked: 4101 times
Град: София
:spam: Споделям! :spam:

_________________
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 8:55 pm 
Offline
лейтенант
лейтенант
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 7:45 pm
Мнения: 635
Кара: Ford focus 1.8 TDdI
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times
Град: Шумен
Той няма да прави инсталацията на 220в я! Един кабел изведен и с добро зануляване няма какво да стане. Комшията ми си направи такова нещо да подгрява трактора преди да го запали сутринта (за зимата), само че при него нее с помпа, а е гравитационно и за около час преди да стартира температурата на течността вече е на 60*

_________________
Night fury, Darth Vader's edition


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 8:59 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 2:40 pm
Мнения: 2169
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 208 times
Град: София
ifcho написа:
220в в автомобил само на мен ли ми се струват ужасно лоша идея :shock:

Според зависи от нуждата. Понеже бех "куфар" в Т54 (командир на танк), тоя стоманен постамент нема палене на сдуден двигател. Обаче има печка, но не за екипажа а за старт в студено време.
Печката е нафтова с горелка. Горелката нагрява серпентина свързана с охладителната (в случая отоплителна) инсталация.
Има екстра - водната помпа към серпентината и нафтовата дюза се задвижват от ел.двигател. Има екстра ама немое да се ползва щото у студо и акумулатора изстинал. Обаче руский талант ручное движение сотворил. Палиш с кибрита и въртиш една манивела (като чеверме) без да бавиш оборотите докато се стопли антифриза. А на екипажа печка му не треба - яко се прегрева докато чевермето го върти :lol: :lol: :lol:

_________________
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 9:12 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 2:40 pm
Мнения: 2169
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 208 times
Град: София
mirix написа:
Ето моето виждане за универсална печка. Засега това е само идея

Като за идея - става - идейно е:
Обаче помпата така не ляга;
и защо е втора помпа когато колата ти е запалена?
трафа ще те натовари с> 100ина лева.
с 80 вата времето да се затопли се удължава до безкрайност, а от акумулатора не стига щото амперчасовете малко. :kodapraish:

_________________
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 9:16 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Пон Яну 05, 2009 2:40 pm
Мнения: 2169
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 208 times
Град: София
G_o_c_e_v написа:
Той няма да прави инсталацията на 220в я! Един кабел изведен и с добро зануляване няма какво да стане. Комшията ми си направи такова нещо да подгрява трактора преди да го запали сутринта (за зимата), само че при него нее с помпа, а е гравитационно и за около час преди да стартира температурата на течността вече е на 60*

Е па да ако тракторчето е от китайските "чайници" :lol: Пъхаш нагреватело за компоти у резервоара на водата и бегаш далече и по-бързо от тока докато кипне, после гасиш тока и палиш трокатактора :lol: :lol: :lol:

_________________
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 9:20 pm 
Offline
лейтенант
лейтенант
Аватар

Регистриран на: Пон Мар 16, 2009 7:45 pm
Мнения: 635
Кара: Ford focus 1.8 TDdI
Has thanked: 6 times
Been thanked: 35 times
Град: Шумен
Ами не точно, баш си е трактор Болгар ТК80 и през зимата трактора никога не е имал студен старт.

_________________
Night fury, Darth Vader's edition


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 9:38 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 12:46 pm
Мнения: 1271
Кара: Peugeot 505 - 2.2 Turbo Injection, PB
Has thanked: 1 time
Been thanked: 41 times
Абе KOZL, ти уби всичко деЦко в конструкторите :udri:

_________________
http://www.1337.net
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:20 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 1:00 pm
Мнения: 229
Кара: Citroen Секси 1.5 D
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times
Град: Горна Оряховица
Точно целата на 220 В е да ти стопли двигателя докато си пиеш кафенцето заран !!! Тогава смисъла на свещите се обезмисля , НО ! не винаги тръгваш от в къщи. Свещите се ползват при запален двигател по бързо за затопли автомобила , а бързоварчето е да се избегне сутрин судения старт , незнам кой прави разлика и кой не. Другото идеята която се струва лоша на колегата може би има страх да не му убие тока компютъра. :)Все пак като се започне нещо се започва от нейде и се отстарняват детските болежки , а и по вече глави по малко грешки :biri:

_________________
http://elureauto.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:21 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 12:46 pm
Мнения: 1271
Кара: Peugeot 505 - 2.2 Turbo Injection, PB
Has thanked: 1 time
Been thanked: 41 times
Е тези 220 волта от къде точно ще ги вземеш? Ако си в гараж смисъла е нулев, защото колата си излиза топла от него.

_________________
http://www.1337.net
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:28 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 1:00 pm
Мнения: 229
Кара: Citroen Секси 1.5 D
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times
Град: Горна Оряховица
Ами аз живея в къща , но нямам гараж , така че 220 от удължителчето , а като се замисля по добре бързоварче на 220 V директно отколкото траф да топли свещите защото тока понабъбва. за 20 А баш бая трафче трябва а това натоварва.
Ако вземем да посмятаме
1. марково бързоварче -не по вече от 5 лв.
2 подгряващи свещи 20 лв.
3. термодатчик 3 лв.
4. алуминев корпус :roll: 20 лв.
5. щуцери 5 лв.
6. реленце 3лв.
7 жици и бушинче 2 лв.
тези цени са малко поизмислени на принципа на сравнителна характеристика груба сметка 50 лв. печката

_________________
http://elureauto.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:47 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 12:46 pm
Мнения: 1271
Кара: Peugeot 505 - 2.2 Turbo Injection, PB
Has thanked: 1 time
Been thanked: 41 times
Истината е на 1-ва страница посредата. Всичко останало е фантазии :idea: Само ще намекна, че акумулатора вижда зор да се зареди с тези къси преходи на фарове, дето ги правим зимата, камо ли да устиска всяка сутрин топлене на двигател. Че то след едно такова топлене трябва да се кара една седмица да се върне на капацитета си :P Ако може да завърти и да запали де :kodapraish:

_________________
http://www.1337.net
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Сря Ное 10, 2010 11:59 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Пет Мар 26, 2010 1:00 pm
Мнения: 229
Кара: Citroen Секси 1.5 D
Has thanked: 1 time
Been thanked: 28 times
Град: Горна Оряховица
Ти май пак се разсейваш. Тези 220 В. са за да не тормозиш сутрин акумолатора а да си ръгнеш щепсълчето и да ти стопли бегачката. Вариант 2 със свещите е когато си на работа или .... нейде си. ПАЛИШ и след това се включват тези подгревни свещи за ПО-БЪРЗО ЗАТОПЛЯНЕ. Аз ли не пиша правилно или

_________________
http://elureauto.com/


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Печка за всякакви двигатели.
МнениеПубликувано на: Чет Ное 11, 2010 12:41 am 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 12:46 pm
Мнения: 1271
Кара: Peugeot 505 - 2.2 Turbo Injection, PB
Has thanked: 1 time
Been thanked: 41 times
Тези подгревните свещи дърпат от акумулатора ток. Но снабдени с прилежащата електроника - термостат и ограничител по време минават метър в битката с акумулатора :)

_________________
http://www.1337.net
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 70 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4  Следваща

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by V12-HDI-FAP © 2000, 2002, 2005, 2007 PSA Group

Лаптопи