Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

печки мечки, всичко що пуши черно тука да се събира
Потребителски аватар
daniel cvetkof
генерал
генерал
Мнения: 6924
Регистриран на: съб юли 14, 2007 2:45 pm
Град: Русе,зад Олимпа
Кара: Сitroen C5 2.0hdi 138 Break ,206 1.4hdi 2005
Has thanked: 717 times
Been thanked: 450 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот daniel cvetkof » чет мар 06, 2014 5:24 pm

това ти е за топлия въздух когато е студен мотора,а иначе просто бензиновите мотори нямат такъв клапан(ЕГР)
Колкото повече,толкова повече! ме4о Пух

Потребителски аватар
ico_106
генерал
генерал
Мнения: 1009
Регистриран на: ср яну 15, 2014 10:23 pm
Град: София
Кара: Citroen Berlingo(служебно с право на лично ползване) Nissan Almera N15GTI
Has thanked: 38 times
Been thanked: 67 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот ico_106 » чет мар 06, 2014 11:12 pm

Доверявам ти се и няма да го затапвам ще търся проблема по ускорителна помпа и тем подобни :udri:
EmO_SKORPIONA написа:Може разбира се, но рано или късно пак ще си купиш Пежо :lol:

Виж бъдещето си--->Изображение
П.С.Събирам за шестак :bushon:

Потребителски аватар
daniel cvetkof
генерал
генерал
Мнения: 6924
Регистриран на: съб юли 14, 2007 2:45 pm
Град: Русе,зад Олимпа
Кара: Сitroen C5 2.0hdi 138 Break ,206 1.4hdi 2005
Has thanked: 717 times
Been thanked: 450 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот daniel cvetkof » пет мар 07, 2014 7:02 pm

ускорителна помпа :?
това май го има само на карбуратор колега
Колкото повече,толкова повече! ме4о Пух

Потребителски аватар
ico_106
генерал
генерал
Мнения: 1009
Регистриран на: ср яну 15, 2014 10:23 pm
Град: София
Кара: Citroen Berlingo(служебно с право на лично ползване) Nissan Almera N15GTI
Has thanked: 38 times
Been thanked: 67 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот ico_106 » пет мар 07, 2014 11:36 pm

:spam: Трябва да прочета как действат различните устройства на автомобили :udri:
EmO_SKORPIONA написа:Може разбира се, но рано или късно пак ще си купиш Пежо :lol:

Виж бъдещето си--->Изображение
П.С.Събирам за шестак :bushon:

miro_dr
наборник
Мнения: 7
Регистриран на: пон мар 10, 2014 11:12 am
Град: Бургас

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот miro_dr » пон мар 17, 2014 8:13 am

sasho_sf написа:Много ми е интересно на 206-цата като нямам дебитомери и други там електроники, какво се случва с ЕГР-а като е затапен. В случая кое регулира въздуха?
А и все си мисля, че като се затапи един ЕГР не може да се намали дебита на въздуха, защото в противен случай ще почнат да гаснят двигателите или да работят нестабилно поради липса на въздух. Не съм видял колата ми да има дросел на въздуха преди или след дебитомера.
Иначе на С8 не го затапвам , защото имало уж топлообменик, който ми помага със загряването на колата иначе бих го затапил с риск да почне да се дави :lol: .

Приятел аз имам C8 2.2 HDI и първата ми работа когато си го купих преди 2 години беше да махна FAP филтъра и ЕГР-а.Нямам проблеми нито със загряването нито с давене на колата.Между другото не бях чувал че 206 няма дебитомер.

Потребителски аватар
daniel cvetkof
генерал
генерал
Мнения: 6924
Регистриран на: съб юли 14, 2007 2:45 pm
Град: Русе,зад Олимпа
Кара: Сitroen C5 2.0hdi 138 Break ,206 1.4hdi 2005
Has thanked: 717 times
Been thanked: 450 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот daniel cvetkof » пон мар 17, 2014 2:50 pm

1.9 д на 206 наистина няма дебитомер :mrgreen:
Колкото повече,толкова повече! ме4о Пух

nikrad
наборник
Мнения: 9
Регистриран на: пет апр 16, 2010 11:47 am
Град: София
Been thanked: 1 time

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот nikrad » пет апр 25, 2014 3:43 pm

Здравейте! Да се оплача от тоя ЕГР. Общо 4 пъти ме вкарва в сервиз. Два пъти ми го почистваха. Третия път реших за 480 лв. да го сменя с нов от СФА, въпреки че където ми обслужват колата ме съветваха да го премахнат софтуерно. Разчитах, че щом стария е изкарал поне 170 000 км, значи новия да изкара поне 100 000. Исках да си запазя функционалността му. За голям яд ЕГР-а ме вкара четвърти път в сервиза и този път с репатрак. Беше блокирал на отворено положение и колата не работеше повече от 3 секунди след запалване. Добре, че се случи в София, не някъде по-далече. Това се случи година и половина след смяната му при изминати едва 15 000км. Скандално малко! Премахването ми струваше 400 лв + 45 за репатрак.

Потребителски аватар
metray
сержант
сержант
Мнения: 475
Регистриран на: пон мар 08, 2010 12:01 pm
Град: София
Кара: 406 HDI 110 28/4/2000г.
Has thanked: 236 times
Been thanked: 151 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот metray » пон май 08, 2017 10:16 pm

Днес се чудих какво да си бърничкам и реших да пробвам ефекта от изолиране на егр-а.В маркучето навих винт -резнах му главата и му направих разрез за отверка и го тавих в маркуча.Обаче ефекта беше отчайващ-в ниските никва тяга,чак след 2000 почваше да дърпа,но пак някак мудно,не чувах и турбото,при тръгване си припушваше повече от досегашното.Пуснах я и на извън градско ,но също беше мудна.Махнах винта т.е. върнах го в предишното му състояние и колата пак си има ряз,турбото си се чува . Всички отзиви при изолиране са положителни откъм пъргавина ,а при мен обротното.Каква може да е причината?

Потребителски аватар
NAVIGATOR_
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5005
Регистриран на: ср дек 20, 2006 1:34 pm
Град: Варна
Кара: 307SW 2.0HDi 110h.p. FAP '04, вози се в Corsa C 1,0i '02
Has thanked: 571 times
Been thanked: 1258 times
Контакти:

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот NAVIGATOR_ » пон май 08, 2017 10:23 pm

Или си объркал маркучето или не си го затапил добре.

Потребителски аватар
metray
сержант
сержант
Мнения: 475
Регистриран на: пон мар 08, 2010 12:01 pm
Град: София
Кара: 406 HDI 110 28/4/2000г.
Has thanked: 236 times
Been thanked: 151 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот metray » пон май 08, 2017 10:29 pm

Той е само един маркуч на егр,няма как да го объркам.А и като навивах винта вървеше трудно,би трябвало да е уплатнил добре,даже сложих и две свински опашки,пред винта и върху него.

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5410
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 406 Coupe 2.2HDI Platinum; PEUGEOT 807 SV 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 131 times
Been thanked: 386 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот murfito » пон май 08, 2017 10:30 pm

По-скоро е откачил вакуума на турбото, а не на ЕГР-а.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.

Потребителски аватар
metray
сержант
сержант
Мнения: 475
Регистриран на: пон мар 08, 2010 12:01 pm
Град: София
Кара: 406 HDI 110 28/4/2000г.
Has thanked: 236 times
Been thanked: 151 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот metray » пон май 08, 2017 10:38 pm

Направих това,само от егр съм вадил маркуча.

Потребителски аватар
metray
сержант
сержант
Мнения: 475
Регистриран на: пон мар 08, 2010 12:01 pm
Град: София
Кара: 406 HDI 110 28/4/2000г.
Has thanked: 236 times
Been thanked: 151 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот metray » вт май 09, 2017 2:24 pm

Нов маркуч, затапване и се получи.Разликата: малко по нервен педал в ниските, пуши както преди.

Cap_Slow
редник
редник
Мнения: 84
Регистриран на: чет юли 04, 2013 6:15 pm
Град: Димитровград
Кара: 406 2.0hdi 110hp
Has thanked: 4 times
Been thanked: 4 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот Cap_Slow » пет май 12, 2017 2:39 pm

Някой може ли да препоръча проверено място в София, където да ми изключат ЕГР-а софтуерно? Към момента е затапен, но се появи един звук и ми казаха, че не е проблем, но ако ме дразни да ида и софтуерно да си го изключа. Във форума имаше платени обяви на 1-2ма човека за махане на ФАП и подобни, но сега не ги намирам.

Потребителски аватар
daniel cvetkof
генерал
генерал
Мнения: 6924
Регистриран на: съб юли 14, 2007 2:45 pm
Град: Русе,зад Олимпа
Кара: Сitroen C5 2.0hdi 138 Break ,206 1.4hdi 2005
Has thanked: 717 times
Been thanked: 450 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот daniel cvetkof » пет май 12, 2017 3:53 pm

При този мотор(2.0 110 или 90 коня)не се изключва софтуерно .
Колкото повече,толкова повече! ме4о Пух

Потребителски аватар
Condor
генерал
генерал
Мнения: 1488
Регистриран на: съб авг 09, 2008 5:27 pm
Град: Светофарово (т.е.Варна)
Кара: Peugeot 807 2.0 HDI без FAP :)
Has thanked: 159 times
Been thanked: 212 times
Контакти:

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот Condor » нед юни 18, 2017 1:13 pm

А след като го изключите,кой гарантира че ЕГР-а е затворен? ;-)
Ако е бил заседнал и не е затварял добре,то пак ще си пропуска.Ако пък е затварял добре ,какъв е смисъла от изключването му.
При мен е затапен от години,но не е изключен.
Просто е затапена тръбата която идва от ЕГР-а към всмукателния колектор,така че ако ще да затваря ако ще да си седи отворен. :twisted:

kserx76
редник
редник
Мнения: 70
Регистриран на: нед авг 02, 2015 11:01 am
Град: Russe
Кара: xsara 2.0 hdi 90 hp
Been thanked: 1 time

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот kserx76 » чет мар 29, 2018 8:49 pm

Egr както и другата глупост да се вкарват картерните газове в смукателния колектор за еко глупости на съвременния производител!Катализатора също.Знаем всички че за да има процес горене трябва въздух.А ние вкарваме изгорели газове и маслени пари в цилиндъра.Пълна глупост!!!Тези от вас които са разглобявали входния колектор и са виждали какво чудо е вътре разбират за какво става въпрос!Получава се срив на потока в такъв затлачен колектор!От там завишен разход.Та за каква екология си говорим?Цирк Добрич!Изгорелите газове от егр и маслени те пари от картерните газове нагряват сериозно входящия въздух което намалява обема му!Повишава се температурните натоварване на двигателя!!!Проклетия катализатор пък като му дойде времето започва да се разпада и в някои случаи прахови частици попадат в цилиндрите като предизвикват завиране.Всичко това е направено да ви принуди да си купите нова кола.!!!!Двигателите не трябва да вървят повече от 100 хил км иначе лошо за алчните производители.

kserx76
редник
редник
Мнения: 70
Регистриран на: нед авг 02, 2015 11:01 am
Град: Russe
Кара: xsara 2.0 hdi 90 hp
Been thanked: 1 time

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот kserx76 » чет мар 29, 2018 8:55 pm

0u7LaW написа:От Ситроен форума:
Jovani написа:Доста е изписано за това как да се "затапи" въпросната система, но никъде не се дискутира необходимостта и. Може би защото за да усетиш липсата и, трябва да имаш наблюдение за правилната и работа на нов автомобил, а повечето возила "нов внос" вече са с полу убита такава и нещата само се влошават. А може би и понеже не се знае как точно работи и се следват разни митове. И така порових се по малко специализирана литература (и не съвсем) и спретнах един превод-компилация за работа на въпросното чудо на бензинови и дизелови агрегати. Не претендирам за изчерпателност и пълна точност, така че ако има допълнения и коментари ще е добре за всички. Приятно четене.

Какво е EGR
Рециркулация на отработените газове (ЕGR - Exhaust Gas Recirculation) повишава ефективността на работа на двигателя, намалява разхода на гориво, намалява «твърдата» работа на дизеловия двигател и детонациите в бензиновия двигател. Система се използва отдавна. За съжаление малко народ знае как точно работи - рециркулацията при първа възможност се «неутрализира», влошавайки експлоатационните параметри на автомобила.
За какво е нужна рециркулацията?
Когато температурата в горивната камера става много висока, кислорода и азот в засмукания в цилиндрите въздух започват да взаимодействат един със друг и образуват азотен окис. В бензиновия двигател кислорода е нужен за изгаряне на горивото и в дадения случай почва да недостига т.к. азота го е «откраднал». В резултат, заради непълното изгаряне на горивото двигателя губи част от мощността си, изхвърляйки в излишък NО, СО и НС в атмосферата. За икономия на гориво не може да става и дума.
Какво прави клапана на EGR-а.
Клапана на ЕGR-а е основа на цялата система и позволява на част от изгорелите газове да се върнат обратно във смукателния колектор и да се смесят със свежия въздух постъпващ в цилиндрите. Кислорода повишава температурата на горене (като например в оборудването за кислородно-ацетиленово заваряване), и по този начин за сметка на вкарването на отработени газове (т.е. изкуствено намаляване на съдържанието на кислород в състава на горивната смес) се получава намаляване на температурата на горене. Това води до намаляване на количеството на кислород взаимодействащ с азота и по този начин и към намаляване на количеството на NО.
Рециркулацията има и други предимства. В бензиновите двигатели тя намалява загубите при засмукване като намалява разликата на наляганията в дроселната клапа. По-ниските температури на горене предотвратяват детонацията, което пък позволява да се използва по-ранен момент на запалване, което пък води до увеличаване на въртящия момент. При дизелите намалява «твърдата» работа на двигателя на празен ход т.к. намаленото съдържание на кислород намалява налягането в горивната камера.
Стратегия на работа на ЕGR клапана.
Тя е различна за различните типове двигатели. При дизелите клапана на ЕGR-а се отваря на празен ход, като при това може да осигури до 50% връщане на изгорели газове към засмукания въздух. При натоварване постепенно се затваря и при пълно натоварване е напълно затворен. Той също така се затваря по време на загряване на студен двигател и на голяма надморска височина.
В бензиновите двигатели клапана на ЕGR-а затваря на празен ход и при максимално натоварване, а осигурява 5-10% рециркулация при ниски и средни натоварвания.
Регулиране на клапана на ЕGR.
Повечето системи имат затворен контур на работа, което пък изисква определена обратна връзка. Някой ЕGR клапани се управляват електрически и имат датчик за положение, който връща сигнал на електронния блок за управление на двигателя. Други системи се регулират електро-пневматически и обратната връзка се извършва по датчик за масов разход на въздух (MAF) и датчика за абсолютно налягане в смукателния колектор (МАР) или от датчика за температура на засмукания въздух.
Неизправности
Най разпространения проблем е не херметичност на клапана вследствие на нагар от сажди по гнездото на клапана. Като правило това е предизвикано от смукателната част:
- от замърсена горивна смес в следствие на не добра работа на системата за вентилация на картерните газове;
- износване на цилиндрово- буталната група;
- неизправност на турбината;
- високо ниво на моторното масло;
- неефективно изгаряне, при което остатъци от нагара се „въртят” през клапана на ЕGR-а;
- износване на дюзите, което води до намалява на точността на впръснатото гориво;
- други проблеми свързани с неизправност на датчика за масов разход на въздух (MAF), вакумната помпа, тръбопроводите и съединенията. Неизправностите могат да са поединично или в комбинация. :bigsmile:
Конкретни неизправности на компонентите
- самия EGR клапан постоянно е в контакт с горещите изгорели газове и по тази причина е звеното с най-малък живот. Основна неизправност – нехерметичност. В съвременните двигатели се използват топлообменници за намаляване на температурата на изгорелите газове преди преминаването им през клапана. Също така след гасене на двигателя се прави циклично задействане на клапана с цел „изтупване” на образувания нагар от леглото на клапана.
- соленоида за управление на EGR се използва в системите с пневмо управление. Основна неизправност – нехерметичност. В крайна сметка имаме отворен EGR.
- датчик за положение на EGR-а / датчик за степен за отваряне. При отказ светва лампа за неизправност, но без вредни последствия за двигателя.
Различните системи могат да имат различен брой компоненти, но при всички общото е EGR клапана. Нехерметичността му води до засмукване на допълнителен въздух в смукателния колектор. При двигателите с MAF – обедняване на гориво-въздушната смес от неизменения от MAF-a въздух. В двигателите с MAP – обогатяване на гориво-въздушната смес в следствие от увеличеното налягане в смукателния колектор. В двигателите с двата начина за контрол на количеството на въздуха имаме обогатяване на празен ход и рязко обедняване в преходните режими. При всички случаи заради намаляване на количеството кислород се влошава горенето. Зависимостта е сложна и затова неизправността на системата в различните автомобили е влияе на работата по различен начин. Голямо значение има количеството на върнатите газове и общото състояние на двигателя. Блока за управление на двигателя има програма, по която се стреми да стабилизира оборотите на празен ход и състава на гориво-въздушната смес. При това изпълнителния механизъм на системата за празен ход и продължителността на впръскване на гориво имат точно определени предели. Когато ЕКУ-то успее да стабилизира празния ход, то на преходните режими няма да се справи с необходимата корекция за състава на сместа, тъй като натискането на педала на газта ще доведе до увеличаване на налягането в изпускателния колектор и съответно до увеличаване на количеството на върнатите през EGR-а изгорели газове в смукателния колектор, които пък не съдържат необходимия за горенето кислород. В случая ще имаме влошено ускорение, прекъсване и възможно даже „забиване” при движение. По нататък следва: горещите газове взаимодействат с маслената мъгла в смукателния колектор (ако сте забравили – от системата за вентилация на картера, турбината...) и ускоряват образуването на нагара по стените на смукателния колектор и клапаните, по разпръсквачите на дюзите и инжекторирите и запалителните свещи (за бензините). Това води до затруднено запалване на двигателя, нестабилен празен ход, тресене, при рязко натискане на педала на газта гърмежи в смукателния колектор
Симптоми
Ако клапана се замърсен, то при отварянето и затварянето му той може да заклинва или да реагира бавно.
Ако заклинва при отваряне то това ще доведе до неефективна работа на празен ход за бензиновия двигател и намаляване на мощността на дизеловия двигател и черен дим при старите системи без датчик за масов разход на въздух (MAF).
Ако заклинва при затваряне, то това ще се отрази като „твърда” работа – чукане при дизела и повишен разход на гориво при бензина.
Ако реагира бавно, то проблемите са по-малко очевидни, но постепенно се увеличават и основно се забелязват при работа на празен ход, но и намаляват като цяло управляемостта на автомобила при преходни режими.
В отделни случаи може да светне лампата за неизправност на двигателя (МIL), което може да покаже и неизправност на катализатора (задръстване от сажди).
Колебание в показанията на налягането във смукателния колектор и в разхода на въздух показват бавна реакция и/или заклинване.


Какво е вашето мнение? :)
Яка пропаганда на съвременния производител!!!!!За по запознатите обаче е пълна глупост да се вкарват изгорели газове и картерните пари в студения колектор.Освен че се пълни с лаи,на вътре ами и загрява студения въздух сериозно което повишава температурното натоварване на мотора!За да върви един двигател му трябва повече и по студен въздух!!!!Елементарно е!!

Потребителски аватар
murfito
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 5410
Регистриран на: нед апр 30, 2006 8:39 pm
Град: София
Кара: PEUGEOT 406 Coupe 2.2HDI Platinum; PEUGEOT 807 SV 2.2HDI; PEUGEOT 106 1.5D; PEUGEOT 1007 1.4HDI
Has thanked: 131 times
Been thanked: 386 times

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот murfito » чет мар 29, 2018 9:08 pm

На 2.2 (128-133к.с) също не е необходима софтуерна намеса за изключване на ЕГР-а.
Око за око, паста за зъби!

Когато вярата срещне надеждата, животът намира начин!

Производство и продажба на едро и дребно на вина от собствени лозя.

Renovia
наборник
Мнения: 8
Регистриран на: вт яну 13, 2015 4:21 pm
Град: София

Re: Що е то EGR и как влияе на работа на двигателя и разхода

Мнениеот Renovia » съб апр 07, 2018 2:04 pm

И аз да питам нещичко за 206 1.4 hdi. С електронен ЕГР клапан съм. Преди ми излизаше грешка за ЕГР клапана P2413(powetrain), пробвах с друг, втора ръка, но пак излизаше същата. След време се появи друг проблем - когато вдигне 70 градуса, започват да играят оборотите и колата всякаш е пред загасване. Разлика в поведението на колата няма или поне не забележима. Проблема се оказа в дозатор въздух/дроселова клапа(и двата термина съм ги чувал за това и двете ги казвам). Откачихме буксата и цялата беше в масло. Вчера на диагностика гледахме работата на ЕГР клапана с включен и изключен дозатор въздух. При включена и градуси около +/-50 градуса може би, ЕГР клапана беше отворен на +/- 70%, а при изключен от буксата дозатор, клапана беше отворен на 99%. Дали проблема може да е само в дозатора или и ЕГР клапана е дал фира?


Върни се в “Дизели, ТД, HDI”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта