Минус от контактния ключ

Общи проблеми за всички Пежа -
масла, гуми, разход и т.н.
Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » пон дек 06, 2010 5:28 am

Купих си дигиталем волтметър за колата. Някъде четох, че е добре да е вързан директно на акумулатора за да измерва действителното му напрежение. Имам пуснат един излишен кабел от мотора в купето и смятам него да ползвам за плюс, но незнам къде от контактния ключ да взема минус, тосет джаджата да бачка само когато е на контакт.
Мислех да питам във подфорум 605 ама мисля, че тука е по добре, колата е ясно вече каква е.

Потребителски аватар
Alexander Bakov
генерал
генерал
Мнения: 2367
Регистриран на: пет авг 11, 2006 11:52 pm
Град: София
Кара: Peugeot 205 1,6 GTI
Has thanked: 48 times
Been thanked: 89 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот Alexander Bakov » пон дек 06, 2010 9:40 am

С едно просто 12v реле ще стане работата,маса и да хванеш от ключа ще е постоянна , за целта връзваш + от контакта да управлява релето и при завъртане на ключа , ще ти мери напрежението от кабела който си пуснал

Изображение

85 Маса
86 Плюс от контакт
87 Постоянен плюс
30 Към плюс. клема на волтметъра

Най вероятно ще ти трябва още една маса за волтметъра

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » пон дек 06, 2010 4:45 pm

:neutral: малко сложно става ама ако нямам друг избор така ще го направя.
Понеже искам всичко да си е както трябва мислех да вържа и бушон, ама сега стават 2 вериги и незнам къде да го сложа тоя бушон.
Ааааа и още нещо как да го намеря тоя плюс като са една топка кабели :? :shock: :bushon: :ibaasi:

Потребителски аватар
Alexander Bakov
генерал
генерал
Мнения: 2367
Регистриран на: пет авг 11, 2006 11:52 pm
Град: София
Кара: Peugeot 205 1,6 GTI
Has thanked: 48 times
Been thanked: 89 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот Alexander Bakov » пон дек 06, 2010 8:18 pm

Според мен щом, искаш да работи само на контакт и да мери напрежението при акумулатора, това е начина . За + от контакт с пробна лампа, мултицет или по номерата на кабелите ако си намериш ел.схеми

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2296
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 219 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот KOZL » пон дек 06, 2010 8:52 pm

sersem написа::neutral: малко сложно става ама ако нямам друг избор така ще го направя.
Понеже искам всичко да си е както трябва мислех да вържа и бушон, ама сега стават 2 вериги и незнам къде да го сложа тоя бушон.
Ааааа и още нещо как да го намеря тоя плюс като са една топка кабели :? :shock: :bushon: :ibaasi:

Ми бушона връзваш на акумулатора за + и след бушона жицата в купето и към контактора на релето, а към другия край на контактора още една жица към + на волтмера. Взимаш маса от където и да е и я връзваш към - на волтмера и към бобината на релето, а другия край на бобината на релето връзваш към + идващ от контактния ключ. При мен такъв е изведен за аудиото и на запалката например :kodapraish: .
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » вт дек 07, 2010 1:13 am

KOZL написа:а другия край на бобината на релето връзваш към + идващ от контактния ключ. При мен такъв е изведен за аудиото и на запалката например :kodapraish: .

И аз за аудиото и запалката се сетих и мисля утре да им търся кабела.
Днес изрових едно старо реле, пробвах го и работи, но ми направи впечатление, там където трябва да дава затворено/отворено при затворено положение пуска 2-2,5 волта, и незнам нормално ли е това или релето е прецакано.

Потребителски аватар
npothe
лейтенант
лейтенант
Мнения: 570
Регистриран на: съб яну 24, 2009 10:15 pm
Град: Елин Пелин
Кара: Трамвай 2ка
Has thanked: 5 times
Been thanked: 21 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот npothe » вт дек 07, 2010 1:23 am

може и от мигачите
Изображение Изображение
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2296
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 219 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот KOZL » вт дек 07, 2010 10:21 am

може ма преди лоста за упавление :kodapraish:
KOZL написа:там където трябва да дава затворено/отворено при затворено положение пуска 2-2,5 волта, и незнам нормално ли е това или релето е прецакано.

или не е у ред релето или си е у ред ама е неподходходящо. То сега много от релетата са тъпкани с разни елементи.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » вт дек 07, 2010 7:25 pm

Ами голямо е 30 ампера и предполагам заради това, но ще купя едно маломощно.
Остана само намиране на кабелите ама днес нямах време.

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » ср дек 08, 2010 4:12 pm

Днеска разглобих конзолата около волана и извадих всички букси, на лоста за мигачите и лоста за чистачките.
Обаче мерих, мерих и букса номер 3 (59) от лоста на чистачките ми дава + когато е на контакт сега се чудя минус от къде да взема, букса номер 6 (31) ми дава постоянна маса въпреки, че е дебел червен кабел.
Нека някой който разбира да ми каже правилно ли съм измерил.
Изображение

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1992
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Кара: Peugeot 605 SVti 2.0 Turbo
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот Misho 605 SVti » ср дек 08, 2010 5:45 pm

Маса взимаш от купето. Зад таблото с уредите има половин дузина места. Всяка друга точка може да ти доведе до отклонение на уреда поради протичане на ток през въпросния проводник.

Плюс за уреда можеш да си вземеш или от 2-пиновата кафява букса до бомбе на левия амортисьор (краче 1).

Плюс може да теглиш директно от клемата на акумулатора.

Трети вариант за + е да си пуснеш кабела директно до разпределителния блок до акумулатора, от който тръгват две захранвания към контактния ключ (те не минават през бушони изобщо), и още 8 обезопасени с бушони към фаровете, към АБС и т.н.
CD Player: Clarion HX-D2
CD Changer: Clarion DCZ628
Front stage speakers: Hybrid Audio Technologies, 3-was system Legatia L8, L4 & L1 Pro
Front stage amplifiers: Nakamichi 2 x PA-301, 2 x PA-302
Subwoofers: 2 х Morel Ultimo SC122
Subwoofers' amplifier: U.S.Amps USA-2000

Потребителски аватар
evilzet
Малък брат
Малък брат
Мнения: 336
Регистриран на: чет май 12, 2005 4:17 pm
Кара: Xsara Picasso/hdi/ B;(Citroen ZX/ D)
Been thanked: 11 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот evilzet » ср дек 08, 2010 6:28 pm

Внимавайте с тия плюсове да не се запалите :idea:

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2296
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 219 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот KOZL » ср дек 08, 2010 7:58 pm

За по-сигурно масата вземи от общ куплунг маса, който контактува към купето и събира кабелите с "маси" на уредите. Например проследи къде отива масата на запалката.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » чет дек 09, 2010 12:49 am

KOZL написа:За по-сигурно масата вземи от общ куплунг маса, който контактува към купето и събира кабелите с "маси" на уредите. Например проследи къде отива масата на запалката.

Много са трудни тия проследявания :( вервай ми

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2296
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 219 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот KOZL » чет дек 09, 2010 7:30 pm

Вервам колко по-модерна и по-нова е колата, по-трудно се бърника в нея. :roll: Ми хващай за маса на запалката.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » чет дек 09, 2010 7:46 pm

И така, какво стана днес, 3 часа връзвам и накрая релето на чистачките се побърка :udri: :udri: :udri:
излиза, че тоя плюс дето го вземам от лоста на чистачките идва от релето на чистачките и като дам другата клема на релето което добавям за волтмера се създава верига и от там релето на чистачките се омота кво да прави, а именно като дам на контакт чистачките тръгват :udri:
Варианта + през контакт от лоста на чистачките отпада.
Като се замисля единствения начин е да проследя кабелите от контактния ключ и оттам дето влизат в блока с релетата да взема + за управление на релето.
Нека ако някой има някакви идей да пише, просто съм бесен :udri: :udri: :udri:

Потребителски аватар
sersem
полковник
полковник
Мнения: 828
Регистриран на: съб авг 20, 2005 1:43 am
Град: Враца
Кара: Peugeot 605 2.0i 92г. много бега
Been thanked: 6 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот sersem » съб дек 11, 2010 1:16 am

След днешните 3 часа работа съм доволен, взех управляващ + директно от контактния ключ а измервания директно от акумулатора през едно 5 амперово бушонче.
Специални благодарности на Misho 605 SVti и boristo за старанието им да ми помогнат.
А ето го и творението, утре ще пусна дневни снимки, вижда се, че свети леко жълтеникаво но всъщност е наситено червено. :banan: :banan: :banan:
Изображение

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2296
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot 305 1,8D 306 1,9D София
Has thanked: 10 times
Been thanked: 219 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот KOZL » съб дек 11, 2010 9:46 am

Свети добре ама кво показва :? Ако е при работещ двигател напрежението не е добре.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, по-важно е да можеш, а най-добре е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечото проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
Misho 605 SVti
генерал
генерал
Мнения: 1992
Регистриран на: чет дек 02, 2004 8:59 pm
Кара: Peugeot 605 SVti 2.0 Turbo
Has thanked: 16 times
Been thanked: 74 times
Контакти:

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот Misho 605 SVti » нед дек 12, 2010 10:58 pm

13.8 е съвсем напрежение в/у клемите на акумулатора при работещ двигател. Не го шашкай.
CD Player: Clarion HX-D2
CD Changer: Clarion DCZ628
Front stage speakers: Hybrid Audio Technologies, 3-was system Legatia L8, L4 & L1 Pro
Front stage amplifiers: Nakamichi 2 x PA-301, 2 x PA-302
Subwoofers: 2 х Morel Ultimo SC122
Subwoofers' amplifier: U.S.Amps USA-2000

Потребителски аватар
Pepino
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Мнения: 8699
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 3827 times
Been thanked: 4074 times

Re: Минус от контактния ключ

Мнениеот Pepino » пон дек 13, 2010 12:28 am

Да , за 605 е добре, само при новите Пежа на клемите на акумулатора при работещ двигател дават 14,3 до 14,7V., затова при тях (207, 307, 308, 407)например крушките горят често.
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Цел.бг


Върни се в “Общ Технически”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост