Затягане на кормилото

Общи проблеми за всички Пежа -
масла, гуми, разход и т.н.
Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

Затягане на кормилото

Мнениеот desotodorov » вт апр 04, 2006 8:40 am

Здравейте пак ще искам помощ от публиката :)
Откакто имам моя Пижо нещо се е*ава хидравликата на волана....в началото се получававше следното - при завъртане на една страна 1,2 оборота или докрай, след това при връщането се получваше някакво яко затягане - все едно е без серво...това обаче беше докато се достигне определена сила, след това пукваше и продължаваше да се върти, (сменени са лагери на макферсони, тампони, шарнири, и един корм. накрайник) самото пукане не се усещаше като механично, а някакси меко - все едно нещо запушено се отпушва - клапан ли има някакъв, какво ли - не знам но мисля, че проблема не е механичен, а "хидравличен". Напоследък нещо се беше оправила и тези симптоми изчезнаха, но от миналата седмица взе да прави пък дуго нещо - затяга при всеки един оборот на волана гадината...много е неприятно при градско каране пък и изобщо, направо ми бърка в здравето....чакам я от известно време да се оправи както преди изчезна само, затягането, ама не ще....пък и не се знае кога ще се появи пак.
Шум от хидравликата има съвсем лек - мисля че е в рамките на нормалното, не опуска масло, съдчето с хидр. масло е пълно до където трябва....
Другото - четох в една тема тук за тропане от каренцето на волана - та се сетих - при мен преди зимата имаше някакво чукане - при преминаване през неравности - дъдреше в такт с неравностите и един майстор установи, че бил вътрешен кормилен накрайник - този откъм рейката (аз не му вярвам - по скоро го каза щото нямаше какво друго да измисли, пък и след това и друг човек го гледа и каза че няма вътрешните накрайници са си добре)...сега обаче тропането изчезна, но пък волана затяга - да не би пък това каренце да е ? В другата тема в "405" някой пишеше че ако то е разбито - волана ще има по голям свободен ход - при мен св. ход си е нормален.
Затова ми се ще да ви помоля (за кой ли път :mrgreen: ) - който знае или предполага нещо по въпроса - да напише, или пък - да препоръча кадърен майстор, който се занимава с хидравлични рейки, да погледне (доколкото знам "пипането" по рейката е тънка работа, и трудно се намират добри майстори).
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Alexandar Lyunchev
редник
редник
Мнения: 168
Регистриран на: пет яну 14, 2005 11:31 am
Кара: BMW 3 series & PEUGEOT 406 1.9 DT Cмолян / Варна

Мнениеот Alexandar Lyunchev » вт апр 04, 2006 3:07 pm

Ами аз преди 1 год. имах Citroen ZX и при него беше точно така както го описваш. Много се чудих какъв е проблема и един мой приятел който също има ZX ми каза че си е решил проблема със смяна на въпросното каре на кормелния прът. Аз нямах възможноста да го оправя щото един :gay: ми размаза колата на едно кръгово :umri: , ама тва е друга тема. Иначе и на мен няколко майстора ми казваха че имало боклуче в течноста и се запушвало клапанчето, но след 2 промивки на системата проблема си остана абсолютно същия. На 405-цата ми го направи тоя номер само 1 път преди около година и от тогава нищо/дано и да е за последно/. Успех ;-)
PEUGEOT DIESEL POWER

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » вт апр 04, 2006 3:35 pm

Ба това за боклучето, май са си го изсмукали от пръстите - както и моя с вътрешния кормилен накрайник :) - то в тая система доколкото знам налягането си е** майката, - бая високо е .... то затова и маркуча е един такъв - като за кофата на багер :mrgreen:
Кажи все пак как и с какво се промива - ще пробвам и аз - ако стане - стане, а за твоя човек с каренцето - симптомите му са били затягане на всеки оборот - нали?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
waleto
Професор GTI
Мнения: 2995
Регистриран на: съб дек 04, 2004 11:45 am
Град: София
Кара: Peugeot 205 1.9 16V Turbo
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Мнениеот waleto » вт апр 04, 2006 4:57 pm

Каренцата(не знам дали знаеш)са две.Едното е при връзката на кормилния прът към рейката,другото е под волана.По 20лв. е каренцето земи ги смени и двете щото както ти затяга няма да можеш да хванеш кое е.А иначе в началото тропа и има по голям луфт,да.Но има и по лош варянт-да блокира от веднъж и да не можеш го помръдна.
Иначе такива глупости за хидравличната рейката недей да слушаш.Няма какво да се запуши.
Приемам всякакви забележки.Може и на лични!
svo написа:...Само аз съм идеален, но това е друг въпрос...

Потребителски аватар
g06ko
сержант
сержант
Мнения: 270
Регистриран на: пет дек 23, 2005 8:39 pm
Град: София
Has thanked: 7 times

Мнениеот g06ko » вт апр 04, 2006 5:28 pm

По принцип има вероятност да има някакви боклуци по системата, на мен ми се е случвало нещо подобно(не на пежото) и се оказа, че част от уплатнението на капачката на казанчето е паднала в него и като въртиш от време на време се опитва да го засмуче и не може да мине течността, обаче тогава се чуваха и странни шумове все едно няма течност.

Потребителски аватар
Spas
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 918
Регистриран на: ср сеп 21, 2005 3:10 pm
Град: София
Кара: Peugeot 508 2.0 HDi 163 hp
Has thanked: 209 times
Been thanked: 163 times

Мнениеот Spas » вт апр 04, 2006 5:47 pm

Подкрепям waleto, смени си каренцата, за да ти е мирна главата. Преди няколко години и аз го отиграх това упражнение, горното ми заклини и се натресох в един бордюр (мнооого висок естествено), нали се сещаш резултата - гума, джанта и куп други теслички
Пежата вкъщи!!!

* * * * * Peugeot 508 2.0 HDi 163 hp * * * * * Peugeot 307 2.0i SW * * * * *
* * * * * Peugeot 206 1.4 HDi * * * * * Peugeot 206 2.0i CC * * * * *

:rally:

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

ххх

Мнениеот desotodorov » ср апр 05, 2006 9:20 am

Аййй, това с блокирането не го знаех, баси - аз на сигурността на колата държа най-много....още днес ще поръчам, да видя дали ще се намерят...а и то това оставаше - за 12 години практика имам един огънат заден капак и то не по моя вина, а сега да зема да се размажа някъда заради някаква глупост.

Малко допълнение: Ходих сега до един майстор на който му имам доверие - ракачихме корм. накрайници от макферсоните, въртяхме, проверихме и каренцата - но те са добре, имат минимален луфт....човека каза, че имало някакви лагерчета на пиньончето, и ако се е скапал сепаратора му - събира съчмите в едната страна и се нарушава зацепването със зъбите на зъбната рейка, оттам идва и затягането....това обаче за да се оправи ще трябва да се сваля цялата рейка, но не знам дали е сигурен че е това.......оф...нещо започна сериозно да ми писва от тия ремонти, тая година нещо се подкара накриво и това си е :roll:
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
aleks_66
редник
редник
Мнения: 95
Регистриран на: нед дек 04, 2005 11:39 am

Мнениеот aleks_66 » ср апр 05, 2006 9:46 pm

Смени си карето на кормилният прът към рейката както са ти писали колегите и си карай колата, правиш излишни разходи.

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » чет апр 06, 2006 10:53 am

Както ви казах - гледахме ги каренцата - това, което е към рейката е със съвсем малък луфт - едва се забелязва, а това, което е вътре е като ново, луфт във волана няма....а затягането си го има..., за всеки случай, преди да пристъпя към сваляне на рейката, ще сваля външното каренце, и ще го проверя... и ще се радвам ако се окаже, че в него е проблема - не ми се хабят излишно време и пари във висене под колата, ... струва ми се обаче, че не е то.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
waleto
Професор GTI
Мнения: 2995
Регистриран на: съб дек 04, 2004 11:45 am
Град: София
Кара: Peugeot 205 1.9 16V Turbo
Has thanked: 146 times
Been thanked: 148 times

Мнениеот waleto » чет апр 06, 2006 11:15 am

Е,ако не е каренце,просто ще имаш лош ден.Я гребен износен,или зъбното колело.
Приемам всякакви забележки.Може и на лични!
svo написа:...Само аз съм идеален, но това е друг въпрос...

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » чет апр 06, 2006 4:02 pm

E аз нали ти казах, че тоя лош ден при мене заплашва да мине в година :mrgreen: ... майтапя се имам си вяра на колата, ама наитина лош късмет нещо напоследък.
Сега говорих с Алекс и той каза че това са чисти симптоми на заминаващо каренце, каза ми да го напръскам с WD40, и да видя какъв ще е ефекта - и сега като рекох и аз да се замисля с простата си глава, ми се поизясни картинката - ако в иглените лагерчета на каренцето се набият боклуци - ще затегне - няма как...освен това затягането се усеща много силно на волана - питам се ако причината е след каренцето (т.е. и след сервоусилването) каква огромна сила би трябвало да се преодолява, че да затяга толкова силно. Това ме навежда на мисълта, че причината за затягането е преди сервото, а преди сервото е само каренцето...след него пък е другото каренце, което е в купето... довечера ше играе WD40, пък ще пиша продължение...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
aleks_66
редник
редник
Мнения: 95
Регистриран на: нед дек 04, 2005 11:39 am

Мнениеот aleks_66 » чет апр 06, 2006 10:06 pm

Ще се раздвижи след като го пръснеш с ВД-40 но след време ще се появи и луфт във волана. Затягането се дължи на корозирани на игленните лагери на някоя от чашките на каренцето.

Потребителски аватар
Thug_Life_Inc
редник
редник
Мнения: 154
Регистриран на: вт апр 04, 2006 6:31 pm
Град: София
Кара: Мечта
Been thanked: 1 time

Re: xxx

Мнениеот Thug_Life_Inc » чет апр 06, 2006 11:08 pm

desotodorov написа:E аз нали ти казах, че тоя лош ден при мене заплашва да мине в година :mrgreen: ... майтапя се имам си вяра на колата, ама наитина лош късмет нещо напоследък.
...


Лош късмет се казва още първия ден като си купиш колата, да ти изгори релето на бензиновата помпа(както стана при мене) и да се чудиш на кой свят да се денеш и колко пари ще ти струва ремонта. Е оправи се срещу 35 лв, но това не е края! Решаваш след една седмица да си смениш, филтърчетата, масълцето, ангренажното ремъче, ролчици тва онова...и хоп, ПОЧВА ДА ТИ ТЕЧЕ МАСЛО ОТ НЯКЪВ ШИ*АН МАРКУЧ НА МАСЛЕНИЯ ФИЛТЪР. Е това не е чак толкова лош късмет, само дето ТОВА ГАДНО РЕМЪЧЕ Е 100 кинта и го няма никъде освен в СФА. Та споко ;) има и по=зле от тебе.

Поздрави

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » пет апр 07, 2006 8:02 am

Мда.... тя тортата стана от доброто отношение на един "много добър" майстор както го знаят всички в Ботевград, към мойта кола, както и да е...
А карето го почистих вчера вечерта и след това доста обилно го напръсках с WD40 - изчаках 30 мин. и въртях - никакъв резултат. Сутринта - пак същото. Тясно ми беше в гаража да се завра и да напръскам и това дето е под волана, но ще го направя днес на обяд...нещо обаче се съмнявам, че ще има ефект....тортата май ще стане двуетажна ако трябва и рейката да свалям...
Освен това забелязах че точно в момента на затягането се усеща и съвсем леко чува някакво прехрупване(прескърцване) и волана не се връща при излизане от завой...това е най-гадното....
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
lmitov
редник
редник
Мнения: 101
Регистриран на: пет мар 10, 2006 11:20 am
Кара: Пежо 405 1,8 Турбодизел интеркулер

Мнениеот lmitov » пет апр 07, 2006 8:05 am

Колеги и аз имам подобен проблем - затяга при почти пълно завъртане в едната посока - като започне връщането - с хидравлика съм. Затягането е слабо и нямаше да го усетя ако не се налагаше доста големи маневри за паркиране пред един блок. Та въпроса ми е къде се намира горното каре за да го проверя. Как е достъпа до него. И как да проверя долното. Отскоро (1 месец) съм с тази кола и ще бъда благодарен на всякаква помощ.

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

ххх

Мнениеот desotodorov » вт апр 11, 2006 11:35 am

След като напръсках с WD40 външното (към рейката), каре - нямаше никакъв ефект, след като напръсках и вътрешното, като че ли се поотхлаби затягането, ама може и да е плацебо ефект... сега ще трябва да сваля каренцата да ги огледам, и евентуално да ги сменя - това е засега...
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
kuzdov
редник
редник
Мнения: 68
Регистриран на: чет апр 06, 2006 10:40 pm
Кара: Пежо 405 GLD/С

Мнениеот kuzdov » съб апр 15, 2006 12:34 pm

А ще сподели ли някой как се сменят само каренцата и взаимозаменяема ли е рейката с такава от друг модел. Става въпрос за 405 GLD 09.88 г.
По-добре хората да си мислят, че си тъп, отколото да са убедени в това!!!

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

ххх

Мнениеот desotodorov » чет апр 20, 2006 11:28 am

Пак ще пиша макар че не съм правил нищо по-въпроса...Еми - спря да затяга... :roll: вчера ходих до София, прибрах се волана си затягаше стабилно....сутринта като запалих затягането го нямаше - карал съм я 5 км, сега очаквам като запаля след работа пак да се появи :mrgreen: ... какво става - не ми е ясно
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
dds
редник
редник
Мнения: 110
Регистриран на: чет дек 22, 2005 1:03 am
Град: Ботевград
Кара: 4007 ;Partner 2;

Мнениеот dds » чет апр 20, 2006 9:20 pm

Веднъж само се качвах на едно 405 дизел(много грамаден радиатор имаше :neutral: )на шофьорското място без да го паля-направи ми впечатление че като раздвижих волана на място се чуваше и чувстваше някакво пукане, но тогава не питах защо.
Спомням си че в коша отпред се виждаше карето на кормилния прът.
Мисълта ми е да пробваш да го разкачиш това каре от кормилната колонка.Така пробвай как се върти волана-ако не се изявява дефекта значи проблема е някъде надолу.
Провери на ръка как се върти и карето.Знам че е несравнимо но съм сменял на кардана на 412-иглените лагери бяха станали на прах,а краищата на кръстачката вместо цилиндрична имаха конусна форма от износването.Външно обаче изглеждаше здрав. :shock:

Потребителски аватар
desotodorov
лейтенант
лейтенант
Мнения: 584
Регистриран на: чет дек 09, 2004 5:18 pm
Град: Ботевград
Кара: Toyota Carina 2.0 GLI

xxx

Мнениеот desotodorov » пон май 08, 2006 11:33 am

Продължението:
КАРЕНЦЕТО беше (външното, което е към рейката) - всички колеги от началото на темата досега бяха прави - а на мен не ми се вярваше, защото:
1. Нямаше луфт във волана и шумове не се чуваха при въртене;
2. Самото каренце изглеждаше като ново;
3. Пръсках с WD40 - aбсолютно никакъв ефект.
В края на краищата - отидох до сервиза оторизиран от СФА тук в Ботевград (отидох да си взема филтър за маслото но споменах и демонстрирах тая си болка, и човека каза "КАРЕНЦЕ - 99,99%" , изказах му съмненията си и, че преди това съм проверявал, но, рекох си от мен да мине - "Хайде оправи я", оттам "О.К." ....
Олекнах с 50 лв. ама я наистина се оказа то :bravo:
Сега си въртя волана с кеф.
P.S. Човека преди мен беше сменил каренце и на една 605 красавица, поисках да ги видя и моето и нейното - изглеждаха като нови, но след като ги бяха разкапсуловали - вътре беше чиста ръжда. И двете се клатеха само на едната от двете възможни страни, което съответно водеше и до цикличното затягане, във волана ми.
Изображение

Изображение


Върни се в “Общ Технически”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта