Ъпгрейд спирачна система за 207.

Силов, аудио и визуален тунинг.
Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 167
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и затворен, спортен интейк
Has thanked: 28 times
Been thanked: 29 times
Контакти:

Ъпгрейд спирачна система за 207.

Мнениеот Jimy » ср сеп 27, 2017 5:34 pm

Здравейте, фенове на тунинга!
Аз лично предпочитам първо силовият и пърфоманс във всяко естество тунинг, и после да отделя внимание на оптиката. Разбира се това, което си мислим и плануваме не винаги се случва.
Понеже в момента чипосването на ТНР150 ми се струва прекалено скъпа инвестиция, а тунерите най-често демонстрират качества с HDI, но не и с турбобензин, с директно впръскване, и доверието ми е нулево ... реших да "понатегна" спирачките.
Сега по същество!
За предни спирачки е почти ясно - с междуболтово от 82мм за захващане на сп. апарат, правим познатата ни модификация: четирибутални, брембо спирачни апарати от 406 V6 купе и дискове 288мм от Ситроен C5 V6. Понеже ще се правят планки за задните апарати, и тук може да се подходи така, като вече избора на четирибутални апарати нараства значително. Интересното е, че цената на комплект от Порше е по-евтин от подобен на Пежо ... :? !
За задни спирачки обаче нещата са доста ограничени, освен ако не подходим по-смело ... или глупаво, времето ще покаже.
Приготвил съм двубутални спирачни апарати на брембо от мерцедес:
DSC_0003.JPG
DSC_0003.JPG (112.54 KиБ) Видяна 1166 пъти

DSC_0002.JPG
DSC_0002.JPG (116.34 KиБ) Видяна 1166 пъти

Понеже задните апарати на мерцедес 2,7сди работят с дебелина на дисковете от 15-12мм, първият ми въпрос е дали с моите дискове ще е проблем за спирачните апарати. Предполагам, че с по-високи накладки няма да е проблем.
Все пак виждам, че при 308 sw1 - дисковете са с дебелина 12мм, като лагера на главината е с вътрешен размер 30мм, т.е. като моя на 207-та и бих могъл да ползвам именно диск от 308. Тъпото е, че главината е интегрирана в диска, и от там идва затруднението. Защото ако имах отделна лагер-главина от диска, щях да имам огромна свобода, но уви.
Разбира се всичко ще се монтира с нова стоманена планка, захваната към носача на задното окачване.
Вторият ми въпрос обаче е по неразрешим за мен, т.е. напълно неясен.
Механичен спирачен апарат за аварийната, паркинг спирачка. Какъв и от къде, от каква кола? Идеи?

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 167
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и затворен, спортен интейк
Has thanked: 28 times
Been thanked: 29 times
Контакти:

Re: Ъпгрейд спирачна система за 207.

Мнениеот Jimy » чет сеп 28, 2017 8:37 am

Ето една реализация на моята идея! Това е един от вариантите. Механичният апапарат е малък и компактен, и лек. Всъщност се ползва само в МОЛ-а и пред блока, та за кво е повече?!
Прикачени файлове
идеята-01.jpg
идеята-01.jpg (104.91 KиБ) Видяна 1140 пъти
механичен апарат-01.jpg
механичен апарат-01.jpg (67.57 KиБ) Видяна 1143 пъти
Последна промяна от Jimy на чет сеп 28, 2017 9:26 am, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 167
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и затворен, спортен интейк
Has thanked: 28 times
Been thanked: 29 times
Контакти:

Re: Ъпгрейд спирачна система за 207.

Мнениеот Jimy » чет сеп 28, 2017 8:40 am

И още един въпрос: задната ос на 307 мога ли да я прехвърля директно на носач на 207?
Причината е, че за 307 има отделна лагер-главина с абс, без диск. Но лагера е с вътрешен на 25мм.

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 167
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и затворен, спортен интейк
Has thanked: 28 times
Been thanked: 29 times
Контакти:

Re: Ъпгрейд спирачна система за 207.

Мнениеот Jimy » пет окт 27, 2017 10:39 am

Вече са осигурени предните спирачни апарати. Донора е БМВ Е38, като четирибуталното му брембо бе с най-приемлива цена и в учудващо добро състояние. /с цена от 200лв, няма аналог на пазара в момента ... /
IMG_20171019_230107.jpg
IMG_20171019_230030.jpg


Понеже искам да монтирам на заден мост двубуталните апарати /цитираните в по-предното мнение, по-горе/, ръчната изчезва! Обаче нея на всички ни е ясно, че нито ГТП ще мога да мина, нито е разумно да се шофира. Затова намерих интересно решение, от тунери и хора които се чудят, къде да се почешат ... ?!
mechanical_calipers_diy_01 (1).jpg
mechanical_calipers_ready_02.jpg

Потребителски аватар
Jimy
редник
редник
Мнения: 167
Регистриран на: ср апр 11, 2007 10:44 am
Град: ПЛОВДИВ
Кара: 207 THP150 с права генерация и затворен, спортен интейк
Has thanked: 28 times
Been thanked: 29 times
Контакти:

Re: Ъпгрейд спирачна система за 207.

Мнениеот Jimy » пет окт 27, 2017 10:42 am

Успях и да дигитализирам едни картинки на чертежи от интернет.
вътрешна планка апарат.jpg
вътрешна планка апарат.jpg (37.84 KиБ) Видяна 852 пъти
външна планка апарат.jpg
външна планка апарат.jpg (38.46 KиБ) Видяна 852 пъти
планка 01 - външна.pdf
(38.61 KиБ) Свален 5 пъти
планка 02 - вътрешна.pdf
(42.22 KиБ) Свален 5 пъти

п.п. ако на някой му е интересно и му трябва различен от pdf формат, нека пише, работя с archiCAD


Върни се в “Peugeot тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост