EGR-клапан Проблем

Модератор: Lucy_Peneva

Потребителски аватар
TOSHIRO
наборник
Мнения: 18
Регистриран на: вт фев 24, 2009 10:44 pm
Град: Белослав
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот TOSHIRO » нед сеп 11, 2011 9:04 pm

И аз тези дни ще правя тази гимнастика, но доста труден ми се вижда достъпа до EGR-а. Със схемата от първия файл всичко изглежда една идея по-ясно но как се достъпва двигателя отзад :) това ми изглежда малко трудничко :) Ще падне занимавка :)

knev
генерал
генерал
Мнения: 1740
Регистриран на: чет май 10, 2007 8:24 am
Град: Града на Гъзарията
Кара: Горд бивш собсвеник на: peugeot 407 3.0 v6 ES9A; peugeot 407 2.0 HDI BVA; peugeot 406 1.8 16v/ АМАН
Has thanked: 377 times
Been thanked: 288 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот knev » вт сеп 13, 2011 3:03 pm

toshkovich написа:Добре де защо ме лъжат тия в сервиза на Пежо,че ако го затапя въпросния клапан, колата повече от 4000 оборота няма да вдигне.

Ами на 4200 сме в лютеницата бе колега!
А за въпросното затапване и решаване на проблема с EGR клапана е цялостно софтуерно премахване. Чакат се резултати- не се изисква механично манипулиране.

Потребителски аватар
Пежо 307 SW
генерал
генерал
Мнения: 2747
Регистриран на: чет май 05, 2005 9:20 pm
Град: Добрич
Кара: Peugeot 307 HDi ТХ
Has thanked: 16 times
Been thanked: 114 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Пежо 307 SW » вт сеп 13, 2011 9:24 pm

Дори и софтуерно да го премахнеш,ако не си сигурен че е нормално затворен,пак ти трябва ламаринката.
307 HDI 110 к.с. SW

Потребителски аватар
faerman70
S.T.A.L.K.E.R.
S.T.A.L.K.E.R.
Мнения: 2998
Регистриран на: ср яну 21, 2009 12:11 pm
Град: Pripyat & Limansk
Кара: Peugeot and Citroen
Has thanked: 1689 times
Been thanked: 951 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот faerman70 » ср сеп 14, 2011 9:06 pm

:idea:
faerman70 написа:И снимки имам, само да ги и открия ...

:arrow: EGR 1.6 Peugeot 407
:biri:
Последна промяна от faerman70 на ср сеп 14, 2011 9:08 pm, променено общо 1 път.
https://www.youtube.com/watch?v=Bqk1BjkaD4A
https://www.youtube.com/watch?v=sB6DbYXl96U
В Русия живеят руснаци. Всяко малцинство, независимо от къде е, което иска да живее, работи и яде в Русия трябва да говори руски език и трябва да уважава и спазва руските закони. Русия не се нуждае от малцинствата. Малцинствата се нуждаят от Русия.

Потребителски аватар
Niki Su
сержант
сержант
Мнения: 376
Регистриран на: съб фев 18, 2006 8:13 pm
Град: Варна
Кара: Пежо 308 1.6 HDI 90
Been thanked: 5 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Niki Su » ср сеп 28, 2011 3:09 pm

Аз съм с ламаринката или каквото там е...и минати 1000 км. никви проблеми. преди манипулацията доста предърпваше особено на ниски обороти. Засега е добре...майстора каза че му е направил "български байпас"...

knev
генерал
генерал
Мнения: 1740
Регистриран на: чет май 10, 2007 8:24 am
Град: Града на Гъзарията
Кара: Горд бивш собсвеник на: peugeot 407 3.0 v6 ES9A; peugeot 407 2.0 HDI BVA; peugeot 406 1.8 16v/ АМАН
Has thanked: 377 times
Been thanked: 288 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот knev » съб окт 15, 2011 9:34 am

Само с ламарина ли го затапиха? Нещо софт пипан ли е?
Какъв е ефекта като смачкаш педала?
Защото мен ме увещават да го сменя, но не виждам смисъл като след ?? км дали няма да се наложи нова смяна. Предложиха ми софт премахване, но никой май не се е решил на него все още, а за затапване с ламарината ми казаха, че компа ще почне да трупа грешки - защото няма да може да се отваря...

knev
генерал
генерал
Мнения: 1740
Регистриран на: чет май 10, 2007 8:24 am
Град: Града на Гъзарията
Кара: Горд бивш собсвеник на: peugeot 407 3.0 v6 ES9A; peugeot 407 2.0 HDI BVA; peugeot 406 1.8 16v/ АМАН
Has thanked: 377 times
Been thanked: 288 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот knev » съб окт 22, 2011 9:47 am

ЗА сега е затапен EGR и няма ритане при палене, а проблема не се появил от доста време: този проблем :

knev написа:Автомобил: 407, 2,0 HDI ...
Проблем: докато се движи автомобила и при по-рязко подаване на газ за секунда изгася (като да включиш на скорст при инерция, когато е изгаснал двигателя). Един от първите два пъти се случи на карнобатското нагорнище с включен климатроник и резултата бе едно ритане и дисплея пред волана взе да чекира (както когато палим автомобила) и докато намеря къде да отбия автомобила изгасна. Ново палене и всичко е О.К. Мислех, че проблема идва от ЕГР клапан или турбото е заминало, но в СФА казаха, че са О.К. Становището им бе, че електроният блок...
... Симптомите са: прекъсване за секунда, докато мачкаме газта, но при включен климатик и квото друго се сетите, в следствие на което климатрника изгася и му се нулират настройките, а всичко останало (радио, фарове, централния дисплей и този пред волана не изгасят и не чекира системата). Един от случаите бе докато карах на извънгрдски път с автопилот с 90км/ч- само изкл. автопилота и климатика отново.
Неприятната случая не се случва всеки път. Има случаи, когато тръгвам и за 500 км не се появява (500 +/- 100 км, формално- като тръгна по работа)...

Последно се случи и при неработещ климатик.
В много от случаите, когато EGR започва да прави тези малки мизерии не излиза грешка при диагностика.
И да предложа. В Стара Загора има софтуерно изрязване на ЕГР, цената му излиза около 350 лв. Ефекта е като при механичното затапване, но с екстрата да не подава информация към управлението на двигателя, т.е. ако сте решили да затапвате и компа Ви дава грешка, то няма как да мине без софтуерното изрязване...
А цената на нов със смяната му излизаше около 450 лв с гаранция от СФА. Но до колко км ще се кара и с новия?

Joro69
наборник
Мнения: 7
Регистриран на: вт ное 12, 2013 10:05 pm
Град: Варна
Кара: 407 SW 2.0 HDI

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Joro69 » пон дек 02, 2013 4:00 pm

Понеже съм отскоро в отбора,искам да попитам защо схемите за монтаж и демонтаж /на руски/ са замъглени като че ли умишлено и не стават за разпечатване.Има ли начин да се ползват при нужда,например сега исках да видя как се почиства ЕГР на 407 ХДИ,но не става...Има ли някакъв трик?
Благодаря предварително.

Потребителски аватар
martin_ganev
лейтенант
лейтенант
Мнения: 746
Регистриран на: чет юли 29, 2010 10:32 pm
Град: Разград
Кара: Peugeot 407 2.0HDI 136hp ; Renault Clio 2 1.2i
Has thanked: 5 times
Been thanked: 39 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот martin_ganev » нед дек 27, 2015 10:55 am

Зравейте колеги и весела коледа.
Имам някалко въпроса относно EGR клапана на колата , понеже мисля да го чисте тези дни.
Та след свалянето на клапана с какво да го почистя от нагара?
След свалянето и чистенете на ЕГР клапана нужно ли е някакво обучение след това?
Може ли да се затапи с пластина този клапан или е нужна и софтуерна намеса за да се изключи клапана или става само с пластинка?
Става въпрос за пежо 407 2.0hdi 136hp.
Peace!

Потребителски аватар
Pepino
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Мнения: 9312
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 4269 times
Been thanked: 4385 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Pepino » пон дек 28, 2015 11:09 am

По ред на питането:
- Почистването става и с накисване на механичната част, примерно в нафта за известно време(или с почистващи отлаганията препарати - примерно специализиран спрей), но надали ще успееш да почистиш надеждно втулката, през която върви стеблото на клапана, която после може да се окаже и леко износена поради надиране от нагарите. Освен това най-уязвимото място на този възел се оказва ролката в профила на задвижващия механизъм - там се износва канала, в който тя се движи и се получава лек луфт основно в крайните положения, което от един момент нататък започва да води и до заклинване от време на време на целия механизъм по задвижването, което веднага причинява не само некоректна работа на ЕГР-клапана като цяло, но до пушеци на празен ход, заглъхване в по-високите обороти на мотора и дори до влизане в авариен режим.
- След сваляне на ЕГР-клапана и качването на същия обратно, не се налага повторно обучаване.
- Затапване с пластина изобщо не е достатъчно, както това е по-възможно при 2.0 HDI 90p.s.!(Макар и там пак да е недостатъчно само такава интервенция). Следва задължително не просто ''софтуерно премахване'' , а пренастройка и на доста от картите на работа на двигателя, иначе ще имаш доста главоболия - това става в сервизни условия, като се сваля софтуера на колата, следва преработката му и качването обратно (най-грубо казано).
:biri:
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

ogipleven
сержант
сержант
Мнения: 275
Регистриран на: ср ное 07, 2012 11:06 am
Град: Плевен
Кара: 407SW 2.0hdi 100kw 2007г. BVA6
Has thanked: 91 times
Been thanked: 54 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот ogipleven » пон апр 11, 2016 3:40 pm

Здравейте!
На диагностика ми излиза грешка Р0490. Доколкото попрочетох из нета става въпрос за високо положение на клапата на ЕГР-а. Интересно,че симптомите би трябвало да са нестабилна работа на място и липса на мощност, а при мен ги няма,но грешката е факт.Възможно ли е тя да стои от преди,когато автомобилът ми изгасна няколко пъти в движение или точно ЕГР е бил причината колата да гасне в движение? Проблем с паленето няма, както и с оборотите на място.
Бихте ли ме насочили откъде да започна - чистене ЕГР, подмяната му или затапване?

Ето и цялата информация-

meta-info header:Error Codes
file version:1
type:5
time:1460369347411
name:Trouble Codes
codes:P0490,
codes_p:
codes_raw:87F110430490000000005F;87F1A4430000000000005F;;
codes_p_raw:;
*****
Error Codes
P0490
Exhaust Gas Recirculation Control Circuit High

Vehicle speed (Speed) nots km/h
PIDs supported [21 - 40] 00100000000000000000000000000000
Engine coolant temperature (ECT) nots °C
Fuel Rail Pressure (diesel, or gasoline direct inject) (FRP2) 460.0 kPa
MAF air flow rate (MAF) nots g/s
Calculated engine load value (EngineLoad) nots %
Engine RPM (RPM) 2229 rpm
Intake manifold absolute pressure (MAP) 147.0 kPa
Svetlio написа:Ако имаш някакво мнение по темата, моля те да го споделиш, ако нямаш. :eho:

:eheee:

Потребителски аватар
Pepino
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Мнения: 9312
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 4269 times
Been thanked: 4385 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Pepino » пон апр 11, 2016 5:55 pm

Накратко:
1)Почистване - евентуален и то кратковременен ефект.
2)Смяна с нов - около 480лв и никой не може да каже, колко още след едногодишната му гаранция ще бъде в коректно работещ.(ЕГР-клапанът не излиза от строя толкова заради некачествено гориво, колкото поради лесно износване на точно определено място по задвишващата механика - мога при нужда да приложа снимка с посочено мястото на изосване, а това се получава от натоварване на възела и мек материал на използваната сплав).
3)Затапване и софтуерно премахване - най-ефективно и трайно решение, без това да влошава работата на двигателя, включително и като еко-норми - проверено на стенд (преди и след).

Личен съвет - по-добре с едно зло по-малко. Единствното което ще се промени (ако бъде изпълнена т.3.) - това е малко по-бавното достигане на работна температура на двигателя при минусови температури през зимата - това като порядък - с няколко минути по-бавно от обикновено/преди премахването му.
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/

ogipleven
сержант
сержант
Мнения: 275
Регистриран на: ср ное 07, 2012 11:06 am
Град: Плевен
Кара: 407SW 2.0hdi 100kw 2007г. BVA6
Has thanked: 91 times
Been thanked: 54 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот ogipleven » пон апр 11, 2016 6:11 pm

Благодаря за изчерпателния отговор.
Разбира се т3 е най-благоприятният вариант. Въпросът е има ли вече сервизи, където да изпълнят кадърно манипулацията в софтуерната и част. Защото ровеното по софтуера на колата не е лъжица за всеки.И дали премахването на ЕГР-а няма да доведе до проблем в последствие с коректната работа на ФАП-а, който не знам дали по случайност или не днес ми сигнализира за ниско ниво на течността.
Svetlio написа:Ако имаш някакво мнение по темата, моля те да го споделиш, ако нямаш. :eho:

:eheee:

Потребителски аватар
Pepino
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Мнения: 9312
Регистриран на: нед юни 18, 2006 3:39 pm
Град: София
Кара: 407 2.0HDI,136+,16V, BV6
Has thanked: 4269 times
Been thanked: 4385 times

Re: EGR-клапан Проблем

Мнениеот Pepino » пон апр 11, 2016 6:15 pm

За Плевен - питай Резината да те насочи.
Иначе конкретно това ''ровене'' по софтуера е отигравано качествено, но си прав също, че не е за всяка лъжица уста.
:)
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
http://www.fullviewbg.com/


Върни се в “407”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта