Peugeot Клуб БЪЛГАРИЯ

Форум на Пежо Клуб България
Дата и час: Чет Окт 23, 2014 6:05 pm

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 399 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2008 1:33 pm 
Offline
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 3:39 pm
Мнения: 8310
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 4176 times
Been thanked: 4225 times
Град: София
Аз също отдавна съм си монтирал гресьорки на долните шарнири и съм ги напълнил с литиева грес.За съжаление се запознах с този проблем и тръгнах да търся решение чак когато установих лек луфт в долните шарнири,въпреки че все още не тропат по време на движение на колата,но нямам намерение да чакам да се доразбият.Сега съм почти готов с решението за защита на гуменото уплътнение,но докато не го изпълня в окончателен вид -монтирано на автомобила заедно с нови шарнири и респективно чак до когато се убедя в удачността на решението, ще се въздържа от коментари ,за да не подведа някого.Все пак нека не се правим на по-велики инжененри от производителя.Основният проблем произтича от това ,че уплътнението на долния лагерен шарнир пропуска вода вътре от място, където категорично не би трябвало и това е недостатък на оргиналната сглобка на самия шарнир,а не на сглобката с окачвчнето!На всичко отгоре , лагерът вътре не е капсулован и по този начин става твърде уязвим,въпреки че е много качествен ролков такъв на фирмата SKF. Шарнирите са производство на Парижката фирма SNR и за сега са единствен доставчик за 407 на този възел(поне по данни от интернет пространството във Франция и Германия,а те работят и в областа на корабното производзтво и за армията).Идеята за такъв долен шарнир е много стара и идва от военните - всички стари джипове за армията- американските (Вилис) и френските( на Пежо) са с такива лагерни шарнири ,но с гресьорки и са доказано много надеждни. Литиевата грес е изключително удачна за целта ,защото не допуска водата до местата, където е обмазан (от нея) детайла.Оргиналните шарнири имат още един недостатък,който на пръв поглед макар и дребен е много съществен,а именно това ,че смазката на лагера е полутечна и е в твърде малко количество ,а най-лошошто е ,че се измива от водата и не остават следи от нея.В последното се убедих сам (ползвах за това нови шарнири закупени от СФА)и бях много лошо изненадан,още повече ,че преди доста години съм се занимавал в екип при създаването на нови смазки,макар и с друго предназначение.Тук на последно място ще спомена само това ,че се повтаря конструктивно грешката при фабричното залагане на уплътнението, за защита на вътрешността на шарнира, по абсолятно същия неудачен начин ,както това беше решено при защитаването от вода и прах на лагера на задната главина (задните колела) на старото ми Пежо(произведено 1993г).
В крайна сметка гресьорката и литиевата грес много биха удължили живота на шарнира ,като се има предвид, че лагерът е доста здрав,но само когато е защитен откъм влага и прах.Цената на 2бр също не е за пренебрегване- 360,05лв с ДДС(по фактура от СФА-Цариградско шосе), а в Германия е 98 Евро за 1бр !

_________________
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2008 1:53 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:16 pm
Мнения: 159
Кара: 407 HDI SW
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
pepino благодаря за идеята с литиевата грес.Добре де тези от PSA като ги знаят какви са шарнирите,защо не си ги оправят?Да изкарват пари от нас.То ние при нашите пътни условия ще си ги сменяваме на по 20000 хил.км. сигурно.През една година,според зависи.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2008 2:25 pm 
Offline
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 3:39 pm
Мнения: 8310
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 4176 times
Been thanked: 4225 times
Град: София
Този въпрос е болна тема и единственото оплакване(!!!) от окачването дори и при пробег над 200000км не само у нас-в България.(справка Пежо-клубовете из Европа).А за смяната на долните шарнири в СФА (извън гаранция) излиза до 1500лв всичко(поне на мен ми оферираха такава възможна цена на ''Цариградско''),защото се залага труд до 2 дни :shock: ,освен това ако се изтърве маслото от скоростната кутия,понеже лявата полуоска се освобождава напълно след отцепването й от главината (ако не е застопорена предварително към скоростната кутия) се налага смяна на маслото в кутията ,смяна задължително на семеринга, уплътняващ между полуоската и корпуса на кутията ,абе изобщо ''пернишка трагедия''.Да не говорим ,че има риск при демонтажа на старите шарнири ,които се свалят обикновено в разпаднал се на съставни части вид , поради невнимание и грубо избиване на вътрешната гривна на лагера(на шарнира) да се нарани лагерната шийка на опората (валчето ) и тогава се налага и смяна на тази опора, а нейната цена е около 580лв/бр !!!
Така че всичко опира до пари и имено периодичното гресиране и защитаването на лагера е ршението да не се сменят шарнирите на всеки 20000км.А горните шарнири са класически сферични(с ябълковиден болт) и издържат (по данни на хора в нета) поне 200000км.
Не зная какво е надделяло да са точно такива долните шарнири,предполагам само ,че е продиктувано от якостна гледна точка(при изчисляването и оразмеряването на окачването,което все пак не е тип макферсон,а с двоен съставен шенкел),но например и при новия С5 ,както и при С6(Ситроените -построени на същата платформа като 407) долните шарнири са класическите с ябълковиден болт и по данни на майсторите в Автомотор се сменят при нашите български условия най-рано на 120000км.

_________________
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Мар 14, 2008 2:44 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:16 pm
Мнения: 159
Кара: 407 HDI SW
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Труд до 2дни :shock: 1500лв :? Ние ги сменихме за 3 часа и както казваш лявата полуоска се извади и изтече малко масло.После доляхме и не сме сменявали семеринга.До сега само :brrr: и няма течове. :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Съб Мар 22, 2008 6:15 pm 
Offline
наборник

Регистриран на: Вто Окт 16, 2007 3:11 pm
Мнения: 6
Кара: пежо 407
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Имам 407 бензин, вече е на 10 000 километра и от нова тропа отзад в дясно.
Вече три пъти я карам в СФА и там стой по три дни и пак е същото. Само ми сменят разни части и проблема си остава. Като я вдигнат на крик всичко според тях си е точно, но тропа. Сега пак мисля да отида там и да видим какво ще направят този път. Някой имал ли е такъв проблем?
Според СФА не е окачването но аз си мисля, че са амортисьорите защото на завой задницата се клати.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 24, 2008 3:31 pm 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 5:51 pm
Мнения: 401
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI, Partner 2.0 HDI
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Да бе това тропане отзад и вдясно и аз го имам и то още от съвсем нова. Свалях детското столче, опразвах цялото пространство отзад при CD-чейнджъра и пак се чува. Сигурно съм много чувствителен, но ме дразни ако не слушам музика. Шумът е по-скоро като от пластмаса (кора или нещо такова). Хрумна ми, че може да е от кутията с крика, сложена в резервната гума, която колкото и да е добре хваната и обездвижена, все пак има мегдан да вибрира, но не съм я махал да карам без нея за проба.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 24, 2008 7:43 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Съб Май 06, 2006 3:55 pm
Мнения: 239
Кара: PEUGEOT 407 SV Executive 2.0 HDI / ЕН
Has thanked: 50 times
Been thanked: 32 times
Колеги, по някога това чукане се получава от ключалката на задна дясна седалка. Има луфт между металната скоба и самия механизъм при закопчана облегалка. Свалете облегалката на задна дясна седалка и покарайте така. Ако спре всичко е ясно. Тогава ще ви пиша как се оправя, ако не се сетите сами. Елементарно е.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Чет Мар 27, 2008 7:23 pm 
Offline
наборник

Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 2:19 pm
Мнения: 16
Кара: Пежо 407 Executive, 2.2 бензин
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Аз го имам това потропване от ключалката на задната седалка. И от лявата и от дясната. От дясната е по-силно и се получава при павета и неравности на пътя.

Как се оправя? :ibree:


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 31, 2008 10:01 am 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Пет Авг 12, 2005 10:05 pm
Мнения: 167
Кара: Peugeot 307 XS 1.6 16V
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Град: София
Изображение

според цвета на колата ;)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 31, 2008 12:36 pm 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 5:51 pm
Мнения: 401
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI, Partner 2.0 HDI
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Добре де простете къде да го навия това - на металната скоба на заключалката ли? Какво заначение има тогава цвета на колата?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Мар 31, 2008 1:38 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Пет Авг 12, 2005 10:05 pm
Мнения: 167
Кара: Peugeot 307 XS 1.6 16V
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Град: София
ххахахахах Е не.....просто ме съсипа :) Караш ме да пиша офтопик даже :) Естествено, че няма значение...шегувах се :)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 02, 2008 9:20 am 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 23, 2004 5:51 pm
Мнения: 401
Кара: Peugeot 407 2.0 HDI, Partner 2.0 HDI
Has thanked: 0 time
Been thanked: 5 times
Sorry, aма наистина ти се вързах. Това е защото LACHO два поста преди моя споделя че това се оправяло лесно и щял да пише ако не се сетиш сам - та реших, че е нещо такова.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Сря Апр 02, 2008 1:53 pm 
Offline
редник
редник
Аватар

Регистриран на: Съб Май 06, 2006 3:55 pm
Мнения: 239
Кара: PEUGEOT 407 SV Executive 2.0 HDI / ЕН
Has thanked: 50 times
Been thanked: 32 times
Начините са два. Първия - сменяш ключалката. Обаче лявата е 93 лв., а дясната - 136 лв. stoian е написал за втората половината от операцията. Първо трябва да се огъне скобата (насрещника) малко на ляво или на дясно за да се обере хлабината между нея и ключалката и после малко скоч. Не я оъгвайте много защото няма да се закопчава седалката. Малко трудно се огъва, но с трупче и чук става.


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 04, 2008 1:43 pm 
Offline
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 3:39 pm
Мнения: 8310
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 4176 times
Been thanked: 4225 times
Град: София
А може и с подлагане(и залепване) на сравнително мека гума ,която леко да отбива облегалката от ключалката и по-този начин да обира луфта и да не трака.

Между другото по темата за окачването-за разискван вече въпрос:
Долните шарнири на 407 се разбиват лесно освен поради попадането на вода и песъчинки в лагера(както стана вече дума в по-предишните постове) ,а също и заради липсата на сепаратор на лагера на шарнира ,както и крайно недостатъчната смазка в лагера,която се отмива от водата и не пази ролките срещу корозия(ръжда). В момента освен добавянето на литиева грес в лагера ,като решение съм изработил две ''шапки''от дълбоко-изтеглена заготовка от неръждаема стомана, притискащи по периферията гуменото уплътнение на шарнира (пазещо като семеринг стеблото/валчето/ на носача и закриващо лагера). Остава да реша механичното закрепване(към корпуса на шарнира,съобразено с отстоянията до спирачния диск - все пак няма много място) на въпросните шапки(с осигуряване притискането на уплътнението към корпуса на шарнира) до една-две седмици и тогава ще имам възможноста да съм готов напълно с модифицирането на новите шарнири(закупени от СФА и производство на SKF) ,които да монтирам на колата(а все не остава време) и ще дам повече инфо. Също така чрез представителството на SKF,ще открием точните характеристики на лагера -вграждан в шарнира и евентуалната му замяна с капсулован такъв-със същите характеристики,защото оргинално вградените (на френската SNR с лагер на SKF)на практика не са защитени изобщо,понеже не са капсуловани,уплътнението им се задържа на шест иглички,а не е залято(лепено),не е в канал или закрепено по друг по-добър начин(например серпантина), и разчита на уплътняване само от натиска върху него,който натиск е явно недостатъчен и това уплътнение ''отваря ''лек процеп,през който всички боклуци и водата попадат вътре .

_________________
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 11, 2008 8:00 am 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:16 pm
Мнения: 159
Кара: 407 HDI SW
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
pepino,поздравления за прекрасните идеи които ти идват.Пожелавам ти успех :bravo: Само тези от ПСА да не разберат,че им подбиваш бизнеса с шарнирите :P Ще ги пуснеш ли в серийно производство? :oops: Сериозно питам ;-)


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Апр 11, 2008 12:34 pm 
Offline
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 3:39 pm
Мнения: 8310
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 4176 times
Been thanked: 4225 times
Град: София
От СФА да разбират каквото си искат,след като вече 3 години продават 407-ци и статистически това е най-честия ремонт,къде им е обратната връзка с производителя,а и каква е неговата реакция ,след като и в чуждите форуми оплакванията са същите? За всеки сервиз икономически е по-изгодно да бъде често посещаван, отколкото да се отстрани даден често срещан проблем! Това слабо място ,получило се най-вероятно от недоглеждане при констуирането съчетано с търсенето на минимална себестойност, е детска болест на модела, която все още не е отстранена,а решения има. Според мен идеята ми да пробвам варианти е, за да е ремонтопригоден шарнира(без побългарявания) ,при това лесно и да е издържлив, а не на всеки 20000-25000км пробег да се подменя. Че за сравнение -предните накладки издържат далеч по-голям пробег без смяна или да разбираме ,че на всяка смяна на маслото на ДВГ-то например, следва да се сменят долните шарнири :shock: -много тъпо!
За серийно пройзводство- нещата не са толкова прости,понеже трябва да е защитено техническото решение и естествено съобразено с първоначалния замисъл на конструкторите на възела най-вече якостно. Нека да се стигне до по-надежден вариант от сега съществуващия,пък тогава каквото сабя покаже ;-) .

_________________
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пон Май 05, 2008 2:11 pm 
Offline
УС на Пежо Клуб
УС на Пежо Клуб
Аватар

Регистриран на: Нед Юни 18, 2006 3:39 pm
Мнения: 8310
Кара: 407 2.0HDI,16V-BV6
Has thanked: 4176 times
Been thanked: 4225 times
Град: София
На 1 май смених долните шарнири на автомобила и за първи път в практиката ми като инженер виждам подобно крайно недопустимо изпълнение ,като детайл(напълно незащитен от външни влияния ,предвид мястото му в окачването) , произведен при това от водеща световна фирма- SKF. Накратко: вграденият в шарнира лагер на SKF,произведен в UK (според означението на самия лагер) беше напълно разбит (за 24600км пробег :cry: ) и с много голямо износване ,вследствие силна корозия, както на цилиндричните ролки,така и на вътрешната и външната гривни - между диаметъра на отделните ролки разликите достигаха до 0,4 мм ,а на гривните до 0,6мм. Отделно- повърхностите на отделните съставни части на лагера бяха разядени (от корозията,подобно на зарязано с години парче желязо на открито) в дълбочина-тоест с напълно паднал циментационен слой и дълбоки язви, да не говорим, че сепаратор изобщо липсва :shock: ! Количеството кал и ръжда вътре в лагера го изпълваше напълно и греста , с която преди време бях напълнил шарнирите, посредством монтирани гресьорки е 'спомогнала'' единствено да се размеси като каша всичкия този боклук вътре,но явно, поради липса на информация от практиката, тази мярка е била твърде закъсняла. Оглеждайки гуменото уплътнение , стана ясно че то не защитава изобщо лагера на шарнира откъм вода и прах(пясък), тъй като се разчита на смачкването му и по този начин уплътняване в сглобено състояние, а на всичко отгоре вложения лагер не е капсулован! Инфото ,което бях издирил от нета и от ''специалисти'' от СФА(пластмасовият сепаратор не издържал, а такъв няма всъщност и ред други твърдения), изобщо не отговаря на действителността и всичко ,което предварително бях планирал като мерки (описани намерения в по-горни постове) се оказаха неприложими в конкретния случай. В крайна сметка единственото ,което внесох като корекция преди монтажа на новите опори се сведе до заливането на гуменото уплътнение с каучуково лепило (за лепене на автостъкла) и успоредно с това залепването на допълнителен гумен пръстен от маслоустойчива гума върху оргиналното уплътнение ,като по този начин се гарантира невъзможността за отделяне на уплътнението от корпуса на шарнира и спиране на достъпа на вода и т.н. . От към носача ,на чиято шийка(валче) се набива шарнирът (лагерът) предварително заложих сегмент от гумен маншон (разполагах с неупотребявани такива за стария ми автомобил-за полуоски),който маншон обгръща плътно шарнира отвън като камбана,а в горния си край ляга и уплътнява плътно по корпуса на носача, като също е напълнен с грес. Вътрешността на шарнира е също пълна с грес ,като намерението ми е на определен период от време да се допълва с нова, посредством монтираната от долната страна на корпуса на шарнира, гресьорка.
Времето ще покаже до колко е удачно това решение,но за сега това беше единственото възможно. Остава, разполагайки със старите шарнири, да се помисли за замяна на лагера със капсулован такъв, отчитайки факта ,че лагерът не е с чисто цилиндрични ролки (те са с лека бъчвообразна форма,респективно лагерните пръстени -със съответващата повърхнина)-явно за да има самонагаждаща функция(лагерът), както и да се запази товароносимоста на възела ,което може да се открие по означението върху оргинално вложения лагер.
Това е в общи линии - водата,лугата,пясъка,проникващи безпрепятствено в коментирания лагер ,а не толкова лошите български пътища съсипват долните шарнири. Снимките, които са видни по-долу, смятам че са красноречиви (извинявам се за качеството ,но са правени с GSM).


Снимки

_________________
''Който мрънка, на кухо дрънка''.
Един форум - Един клуб - Една цел
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 09, 2008 12:01 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:16 pm
Мнения: 159
Кара: 407 HDI SW
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Да се надяваме,че с тези процедури шарнирите ще живеят по дълго.Иначе със всяка смяна на масло и шарнири.Поне да бяха по 20 лв. :?


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 09, 2008 3:16 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 07, 2007 12:46 pm
Мнения: 1271
Кара: Peugeot 505 - 2.2 Turbo Injection, PB
Has thanked: 1 time
Been thanked: 41 times
Влязох в темата с намерението да се оплача за напълно разбито окачване на 407 за 30000 км, което не признават и гаранционно, но виждам, че вече достатъчно е писано :?

_________________
http://www.1337.net
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие:
МнениеПубликувано на: Пет Май 09, 2008 4:56 pm 
Offline
редник
редник

Регистриран на: Вто Яну 15, 2008 1:16 pm
Мнения: 159
Кара: 407 HDI SW
Has thanked: 0 time
Been thanked: 0 time
Тук става въпрос само за долни шарнири.За други проблеми по окачването не съм чувал.Под пълно разбито окачване разбирам цялото окачване,което не ми се вярва за 30000км ако има нормална експлоатация на автомобила ;-) Ако е карана само по черен път с несъобразена скорост мога да го повярвам.


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 399 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3, 4, 5 ... 20  Следваща

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by V12-HDI-FAP © 2000, 2002, 2005, 2007 PSA Group

Лаптопи