Peugeot Клуб БЪЛГАРИЯ

Форум на Пежо Клуб България
Дата и час: Съб Окт 25, 2014 5:30 pm

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 9:27 am 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 12, 2012 10:51 am
Мнения: 1522
Кара: 306
Has thanked: 64 times
Been thanked: 116 times
Град: София
Ремонт на глава
Такаам дойде време след 1 седмица да отпътувам към Чирпан и да ми отварят двигателя. Идеята ми засега е:
    шлайф на главата (нужно ли е?)
    нови болтове
    смяна на гумички на клапаните и напасване
    нова гарнитура на главата (нужно ли е?)
Друго, което може да се прави по главата не се сещам.

Причините ги знаете - горене на масло. Друга причина е, че от преди 6 месеца досега изгуби много тяга. В началото можеше да превърта гуми и на втора, а сега и на 1-ва се мъчи. А имайки предвид, че е мокро това не е добре. Преди да сложа газта компютъра е влизал много в авариен режим и ме е блокирал на ниски обороти (рекорда е по магистрала 120км светеше лампата). Наскоро пак светна за около минута и изгасна. Чувал съм, че на други коли като светне колата отива и остава в сервизен режим и после трябва със сервизиране да се отстранят грешките и да се вкара ДВГ в нормален режим (само съм чувал, реално незнам какво се прави).

Не разчитам ремонта на главата да ми върне тягата, но пък ще ми е интересно да чуя мнения по въпроса :) Мотора е умерено слаб - 75 к.с., но преди това съм карал Civic със същите 75 к.с. и пасат комби 90 к.с., който тежи колкото 2 хечбека и пак разликата се усеща осезаемо, а и както казах в началото вървеше стабилно. От цялата работа съм доволен от разхода - лято 7/100 LPG, зима 8/100 LPG градско :) Това ме навежда на мисълта, че има още живот в двигателя...

_________________
Неграмотността е тих убиец!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 11:48 am 
Offline
сержант
сержант
Аватар

Регистриран на: Чет Дек 15, 2011 9:27 pm
Мнения: 405
Кара: Комби Peugeot 306 1.4/75hp/1997
Has thanked: 207 times
Been thanked: 141 times
Град: Виница
Сложил си си хубави гуми, затова не въртиш на втора, трета, пета. :mehehe:

Шлайф - от майстори съм чувал, че се прави само тогава, когато се налага, а след прегряване на мотора е задължително.
Гарнитура - сменя се.
Гумички - сменят се, ако не са сменяни.
Болтове - не знам. :)

Туй масло заради сегментите ли заминава през ауспуха?

_________________
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 12:40 pm 
Offline
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Нед Окт 05, 2008 11:01 am
Мнения: 5688
Кара: ПЕЖО 307 2.0 HDI 136+, BVM6 2006г. DIAMANT ELAN 2007г. 28"
Has thanked: 2657 times
Been thanked: 4102 times
Град: София
Колега @vaster, направи една диагностика при добър специалист, който пряко или косвено по параметрите ще определи проблема. Измери компресията и ако е ниска или има недопустима разлика в някой цилиндър добави масло и повтори замерването, за да те насочи по-точно в причината. Едва след като са ясни нещата отваряй двигателя!

_________________
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 12:54 pm 
Online
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Аватар

Регистриран на: Вто Юли 07, 2009 10:58 am
Мнения: 3860
Кара: Peugeot 306 1.6i Orange Edition
Has thanked: 1247 times
Been thanked: 625 times
Град: Търговище
шлайф на главата (нужно ли е?) - задължително, може и вятър само да и направи, но по-добре да ти е мирна главата
нови болтове - виж как са твоите, ако ти се виждат прекарани, сменяй, аз моите ги сменям винаги
смяна на гумички на клапаните и напасване - абсолютно задължително, почти 90 процента губи от там маслото
нова гарнитура на главата (нужно ли е?) - ама много абсолютно задължително

_________________
В памет на Михаил Михайлов - почивай в мир приятелю,ти винаги ще живееш в нашите сърца !

Какво му трябва повече на човек за да бъде щастлив - една Хонда HRV, един колесар, една лодка Зандер, мотор 20 коня Меркури, една пръчка Шимано,една палатка и алкохол на корем

Продавам Пежо 306 1.8 на части - viewtopic.php?f=47&t=98517


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Сря Мар 27, 2013 1:56 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 12, 2012 10:51 am
Мнения: 1522
Кара: 306
Has thanked: 64 times
Been thanked: 116 times
Град: София
Да ме насочите към добър специалист? Защото не ми се рискува при случаен недоказан, който само ще ме успокои, че всичко е ОК...

_________________
Неграмотността е тих убиец!


Върнете се в началото
 Профил  
 
 Заглавие: Re: Ремонт на глава
МнениеПубликувано на: Пет Мар 29, 2013 4:43 pm 
Offline
генерал
генерал
Аватар

Регистриран на: Чет Юли 12, 2012 10:51 am
Мнения: 1522
Кара: 306
Has thanked: 64 times
Been thanked: 116 times
Град: София
Колеги вдигам темата, за да получа помощ/насока към добър компютърен диагностик в София. Сметнах, че е най-разумно да послушам съвета Ви и първо да замеря компресията и да видя какво ще каже компютъра преди да отварям мотора, за да не съм прекалено разочарован.

_________________
Неграмотността е тих убиец!


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 6 мнения ] 

Автобояджийски сервиз

Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: iliаnbg, razlikataa, tqnata87 и 3 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
Powered by V12-HDI-FAP © 2000, 2002, 2005, 2007 PSA Group

Лаптопи