Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » ср окт 11, 2017 9:22 pm

Здравейте колеги,
спука ми се водният радиатор и се захванах да го сменям.
Пежо 306 комби, 2,0 HDI 2001 г. Ф-3 - с климатик.
Всичко бе лесно, докато не достигтах до водното съединение влизащо в радиатора долу вдясно.
Не мога да го извадя - някакви тънкости, специален инструмент или техника!?
Предполагам че е спечен О-пръстен... :?
Имам достъп от към десният подкалник и от решетката, на която са халогените, която съм свалил също.
Друго няма смисъл да разглобявам по колата, защото така или иначе от другаде не може да се бръкне. ( Не че от описаните места се бърка лесно.... :psuwaj: :lol: )
Иначе всичко друго е разкачено и радиатора се мандахерца както си иска - само на това съединение се държи.
Металната скоба на въпросното съединение съм свалил също, иска дърпане и въртене само, но как се дърпа в тая миша дупка?
Няма да прилагам снимки, защото искам да ми пишат само колеги, които са го пипнали това с ръцете си или имат директен опит или са гледали как се вади това съединение.
Ако има конкретна такава тема се извинявам - не намерих във подфорум 306; В такъв случай ще съм благодарен и на един линк към темата.
Предварително благодаря.
Поздрави.
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

вальо 76
наборник
Мнения: 49
Регистриран на: ср май 04, 2016 10:59 am
Град: Перник
Кара: 406
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот вальо 76 » ср окт 11, 2017 10:53 pm

Свалял съм радиатор на 1.9 дизел. Маркуча при него се държи от зегерка. При хди не си спомням как беше, но ако е кофти мястото, защо не го откачиш от другия край на маркуча и да го напъваш навън.

Потребителски аватар
iwelichkow
сержант
сержант
Мнения: 445
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 306-1.6i, 307HDI-90, 307-1.6i
Has thanked: 5 times
Been thanked: 32 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот iwelichkow » чет окт 12, 2017 8:01 am

Вариантите са 2 вида, единия е с две ушета като куки, а другия е с въпросната тел като зегерка. Моя го сменях преди 20 дена и е от втория модел. Обаче по други причини бях свалил и бронята и това ме улесни много. И аз с дърпане и сукане не успях, но забелязах, че има ламаринен накрайник този маркуч. С тънка плоска отверка почнах да си помагам и така излезе. Ще ти трябва втори човек да държи и дърпа радиатора. После е лесно сглобяването като вече си почистил всичко. Аз намазах една идея масло с пръста в-у О-пръстена и ми се стори, че влезна доста хлабаво този маркуч. За щастие не прокапа после както си помислих.
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » чет окт 12, 2017 4:52 pm

Благодаря за отговорите колеги,
засега не мога да го изкарам!
Мъчихме се 3-ма човека, (двамата сме инженери, единият техник и механик - срам ме е да го кажа!).
Дали пък няма някакъв специален инструмент или някаква техника (чалъм дето викат...)?
Ще взема да направя снимки - някой, който го е правил може да познае ситуацията !
Дърпане, дълги отверки, къси отверки, напъване - не мръдна гадината... :?
Изкривихме ръбчетата на металния накрайник (на въпросното гумено водно съединение), който се нахулва в пластмасовата гърловина на радиатора............. и не мърда.
Ще снимам и ще изпратя снимки..........
Това е засега...........лелината му............
Айде....
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2664
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 12 times
Been thanked: 258 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот KOZL » чет окт 12, 2017 5:35 pm

Такова ли е съединението
Изображение
Изображение
Изображение
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » чет окт 12, 2017 9:50 pm

Здравей колега,
не - съединението е друго, моля виж на следният линк:

https://www.dropbox.com/s/tpm9p0wt7tvd5gv/%D0%92%D0%BE%D0%B4%D0%BD%D0%BE%20%D1%81%D1%8A%D0%B5%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5%20%D1%80%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D0%9F%D0%B5%D0%B6%D0%BE%20306.jpg?dl=0

На следващият линк има качени няколко снимки:

https://www.dropbox.com/s/zanzsbbpfdm5h4k/DSC_0041.JPG?dl=0
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » чет окт 12, 2017 9:53 pm

Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
iwelichkow
сержант
сержант
Мнения: 445
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 306-1.6i, 307HDI-90, 307-1.6i
Has thanked: 5 times
Been thanked: 32 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот iwelichkow » пет окт 13, 2017 7:59 am

Повярвайте ми вие точно сте инженери. Ония дето са го измислили това недоразумение трябва да си скъсат дипломите. Този радиатор се сменя за 15 минути обаче с тяхното "изобретение" нещата стават..... И при мен металните ръбчета почнаха да се подбиват, но явно съм имал повече късмет и успях за около 10 минути борба да го махна. Все пак бронята я нямаше и се открива добра видимост към сглобката, само не почвай да я сваляш и нея, че ще се видиш в приключения с нейните забутани гайки.
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » пет окт 13, 2017 8:52 am

Почвам да се съмнявам, дали при някакъв предишен ремонт са го направили както трябва, в смисъл ако е текло там, да са сложили някакво лепило, уплътнение или силикон и затова да не се разглобява сега. Защото беше яко напъване!
Сега ще го третирам със спирачна течност и със корозионен преобразувател след това - ако има нещо такова да го размекне...
После ще го пробвам пак. :)
Благодаря и поздрави.
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
nik6
редник
редник
Мнения: 91
Регистриран на: ср авг 11, 2010 2:06 pm
Град: София
Кара: LANCIA Z 2.0 JTD; 306 Cabrio St Tropez
Has thanked: 20 times
Been thanked: 1 time

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот nik6 » пет окт 13, 2017 2:18 pm

Сменях на 306 доста зор, дърпане ровене с плоска отвертка, нямаше резултат. Накрая с лист от ножовка внимателно срязах пластмасовия фланец на радиатора на няколко парчета, които успях да счупя с което се освободи маркуча.

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2664
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 12 times
Been thanked: 258 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот KOZL » съб окт 14, 2017 8:50 am

Явно тази сглобка е другия тип със зегерка. Понеже счупих едната щипка проверих в магазините в София, маркуча със муфите намерих за 25 лв, но си поправих оригинала. Обаче при сглобката от моите снимки няма МЕТАЛ. Няма корозия и все пак стягащата гривна беше блокирана от мръсотия. Раздвижи се с проникващо масло.
Nik6 представи решение за спасение на съединението. Разбира се по-лесно е да се среже маркуча и да се замени с нов.
А при мен изненадите бяха с новия радиатор, та за тва си повредих куплунга. И съвета ми е да провериш сглобките "на сухо" преди монтажа на новия радиатор.
А да понеже не бях свалял радиатор на 306 първия път свалих и бронята, с която вече имах предишен опит.
И понеже имах 305Д мога да отбележа, че колкото е по-нов модела, толкова по-малко място има за обслужване.
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
Оги
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 6489
Регистриран на: чет дек 02, 2004 6:24 pm
Кара: 306 XT 1.4Mi; 405 1.6 Mi Break
Has thanked: 344 times
Been thanked: 462 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот Оги » пон окт 16, 2017 10:30 am

В крайна сметка силикон Дирко и парче канална тръба решават проблема за 10 г. напред.
"Нашето драгоценно отечество ще се нуждае от достойни хора, които да го водят по пътя на благоденствието, така щото да бъдем равни на другите европейски народи." Васил Левски

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » ср окт 18, 2017 3:28 pm

Днес купих радиатор Nissens,
немски уж ( :eheee: :P ).
Ще се пробвам да го монтирам.. :tancii:
Някакви тънкости при обезвъздушаване ? (питам за тънкости, а как става самото обезвъздушаване - ще се поровя и ще намеря).
Благодаря
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » ср окт 18, 2017 4:03 pm

Забравих да напиша, че извадих стария радиатор след като разсякох пластмасовата гърловина на радиатора с остра права отверка .
Имаше доста корозия между металната муфа и гърловината.
Новият радиатор получих с нов "О" пръстен (макар че е със Ф сечение, а старият е със ■ сечение).
При монтажа маже ли се с нещо въпросното шибано водно съединение, за да влезе по-лесно ( мога да дам пример с друго нещо, ама ще се карат модераторите :mehehe: )
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
NVG
ЧЛЕН НА КЛУБА
ЧЛЕН НА КЛУБА
Мнения: 10242
Регистриран на: нед окт 05, 2008 11:01 am
Град: София
Кара: Peugeot 307 2.0 HDI 136+ 2006, Diamant Elan 28" 2007, KIA Sportage 2.0i CVVT 142 4x4 Aktive 2006
Has thanked: 3812 times
Been thanked: 5179 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот NVG » ср окт 18, 2017 4:40 pm

Водното съединение можеш да намажеш съвсем тънко с грес, за да го нахлузиш по-лесно.
И Я НЕ ЗНАМ, АМА ДА КАЖЕМ! ДА ДОЧЕКАШ И ДА ВИДИШ! НЕ ЗНАМ КАК Е, АМА И ТАКА НЕ Е!
ИКОНОМИЯТА - МАЙКА НА МИЗЕРИЯТА
Изображение

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » нед окт 22, 2017 6:56 pm

Здравейте колеги,
не съм правил снимки, защото се бях активирал по смяната на радиатора, но за да приключа темата и да съм полезен на други колеги в същата ситуация, ще опиша подробно:
→ Закупих си нов радиатор NISSENS, както споменах по-горе (базова клиентска цена около 160 лв., взех го за 103 лв. чрез добър познат - как ги надуват цените само !)
(Обаче само за справка - оригинален френски → 460 лв. от EURO 07).
Огледах го - явно си е китайски (макар да е немска фирмата производител), но бива - с двоен ред тръби вътре в питата и дебелина на питата около 35 мм. (има и доста положителни мнения за марката).
→ При първоначалният опит с "О"-пръстена, който беше в комплекта на новият радиатор, металната муфа на водното съединение не искаше да влезе в гърловината на радиатора с каквото и да го мажех (грес).
Добре че бях си запазил стария оригинален уплътнителен "О"-пръстен с квадратното ■ сечение - пробвах с него и си влезе по мярка.
Обаче старият пръстен беше закъсан и почти непригоден.
Звъня в СФА за нов "О"-пръстен - нямат. Пръстена вървял с целия маркуч, който пък струва 115 лв. :? :ibaasi:
Сътворих следното решение:
→ Нанизах термосвиваем шлаух Ф 50,8 мм. на водното съединение (маркуча долу) - парче около 10 см.
→ Сложих старият "О"-пръстен на муфата където си беше, обмазах го добре с червен силикон за гарнитури (издържа до 285 градуса) и го изчаках да изсъхне.
→ Намазах с грес мястото и мушнах муфата в гърловината на радиатора, влезе си докрай (без затруднения, защото преди това бях остъргал корозията и наслагванията от металната муфа) , след това сложих и стоманената законтряща скоба.
→ После пак с червен силикон върху снадката ( между муфата и гърловината), пак да изсъхне около 20-тина мин.
→ После издърпах термосвиваемият шлаух така че да покрие снадката и да влезе плътно до радиатора и после с пистолета за горещ въздух го обработих (маркуча свива на1/2 т.е. от 50,8 мм. става 25 мм. минимум, като е необходима температура от поне 125 градуса)
→ Вързах всички съединения, напълних системата, обезвъздуших (няма да описвам обезвъздушаването подробно, че ще стане много дълъг поста, но като го направиш внимателно - става от първия път.).

Като цяло - рисковано е със стар "О"-пръстен, но по този начин мисля че се получи.
Карам вече втори ден, няма течове, не вдига повече от 80 градуса на таблото. (както си беше и преди - за дизела е нормално).
Само не знам какво ще стане като вдигне по-високи градуси ако работи на място, като се повиши налягането в системата да не стане теч, ама ще видим.

И накрая като извод - френските инженери са ги направили така някои нещица, че не може "побългаряване" - иска си новото !

Поздрави на всички колеги! :biri:
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)

Потребителски аватар
iwelichkow
сержант
сержант
Мнения: 445
Регистриран на: нед юли 31, 2005 7:34 pm
Град: София
Кара: 306-1.6i, 307HDI-90, 307-1.6i
Has thanked: 5 times
Been thanked: 32 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот iwelichkow » пон окт 23, 2017 6:57 am

Зарежи ги френските инженери, винаги има побългаряване.
1. Мажеш муфата със силикон, стягаш и няма мърдане.
2. Точен размер маркуч нахлузваш на гърлото след това вкарваш муфата и стягаш с 2 водни скоби.
Аз май верно съм имал голям късмет с моя радиатор като цялото дърпане ми отне 10 минути :)
Лек път и гумени дървета.

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2664
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 12 times
Been thanked: 258 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот KOZL » пон окт 23, 2017 8:12 am

Последния пост нещо неясен. :? Какви скоби какви стягания? Това е френска сглобка. :ibaasi: Херметичността осигурава "О" пръстена, а зегерката държи сглобката да не се измъкне. Като ръждяса метала, сглобката става бетон и зегерка е излишна.
dimaka колко реда тръбички имат стария и новия радиатор?
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
KOZL
генерал
генерал
Мнения: 2664
Регистриран на: пон яну 05, 2009 2:40 pm
Град: София
Кара: Peugeot partner tepee 1,6HDI - 306 1,9D София
Has thanked: 12 times
Been thanked: 258 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот KOZL » пон окт 23, 2017 8:28 am

Аз обезвъздушавам 306Д с духане :lol:
Духам му на разш.съд РС при запушена преливна тръбичка. На 306Д има две пробки, една пред входа за радиатор купе и другата при термостата. Пробките отвивам и духам докато протече само течност, след което ги затварям. Междувременно следя нивото в РС и доливам.
Освен това на 306Д има връзки за самообезвъздушаване на 2 места. От радиатора и от мястото на термостата към РС.
Не съм любопитствал на Партнера с 1,6 hdi, дали тези връзки са премахнати :roll:
Оти ако на 305 пробките са метални , то на 306 вече станали пластмесени, нищо чудно при новите модели ич да ги нема :lol:
Както например нема кранче за източване на антифриза :?
Колкото повече научавам, много повече откривам, че не знам.
Много лесно е да искаш, много по-важно е да можеш, съвсем друго е да го направиш.
Парите не решават всички проблеми, но повечето проблеми са свързани с парите

Потребителски аватар
dimaka
редник
редник
Мнения: 88
Регистриран на: съб юли 17, 2010 3:15 pm
Град: Сливен
Кара: Peugeot 306 HDI 2.0 90 PS combi
Has thanked: 3 times

Re: Смяна воден радиатор на Пежо 306 комби 2.0 HDI 2001 г.

Мнениеот dimaka » пон окт 23, 2017 8:42 am

Здравей KoZL,
старият "О"-пръстен беше непригоден, закъсан.
Ако не бях го обработил отгоре със силикон, едва ли щеше да херметизира.
"Зегерката" както ти наричаш, е всъщност една стоманена скоба (повече прилича на разпънат кламер, отколкото на зегерка - поне на моето Пежо е такава.) и след като почистих металната муфа на водното съединение от ръждата, трябваше да я сложа пак, щото иначе има вероятност да излезе муфата от гърловината ако няма зегерка.
Старият радиатор има около 45-50 бр. тръбички и французите са ги сплескали по вертикала за да ги съберат на един ред в радиаторната пита ( сечението ѝм наподобява елипса ).
Като взех новият радиатор и преброих тръбичките ( тук с Ф-сечение), ги изкарах около 24-25 и си викам - ей сега се прецаках с тоя фалшив радиатор - два пъти по малка площ на топлоотдаване и лятото ще вися по пътищата.
След това обаче погледнах през гърловината и видях че са на 2 реда (нещо като двойна пита) по 24-25 бр. (общо пак около 50 бр.)
Измерих ширините на питите на двата радиатора - оригиналният е широк около 28-30 см. а новият - 35 мм.
Поздрави,
Не е важно каква кола караш, важно е да те закара на точното място в точното време!
Peugeot ще го направи ! :)


Върни се в “306”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта